فرودگاه های شلوغ در جهان کدامند ؟

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

آیا می‌دانید که فرودگاه‌های بزرگ جهان در هر سال چند مسافر دارند؟ در این مطلب شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان را معرفی می‌کنیم. اما جایگاه فرودگاه بین‌المللی ایران در میان شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان کجاست؟ آمار بسیار جالبی از تعداد مسافران در فرودگاه‌های جهان را در این مطلب مطالعه خواهید کرد.

شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان

فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا در ایالت جورجیا که در کشور ایالات متحده آمریکا قرار دارد در سال میلادی که گذشت بیش از ۱۰۰ میلیون مسافر داشته است. آماری خیره‌کننده که به وسیله‌ آن عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه‌ جهان را به خود اختصاص داده است. آماری که در ادامه به ارائه آنها خواهیم پرداخت توسط شورای بین المللی فرودگاه‌ها (ACI) منتشر شده‌اند. این شورا در حقیقت تنها نماینده تجاری جهانی مقامات فرودگاه‌ها در جهان محسوب می‌شود.

فرودگاه های شلوغ در جهان کدامند ؟

فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا

فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا به علت موقعیت مکانی که دارد در کشور ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط اتصال شناخته می‌شود و بخصوص مسیر ارتباطی مناسبی برای ورود به آمریکای شمالی محسوب می شود. جالب است بدانید ۸۰ درصد از مردم کشور ایالات متحده آمریکا که حدودا ۳۰۰ میلیون نفر می‌شوند، می‌توانند با یک پرواز دو ساعته به آتلانتا وارد شوند. البته گفته می‌شود این امکان وجود دارد که تا سال آینده وضعیت کنونی تغییر کند. با اینکه در سال گذشته فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا شلوغ‌ترین فرودگاه‌ جهان بوده اما این فرودگاه تنها فرودگاه در لیست شلوغ‌ترین‌ها است که با کاهش ۰.۲۶ درصدی مسافر رو به رو بوده است.

فرودگاه های شلوغ در جهان کدامند ؟

فرودگاه بین المللی پکن

فرودگاه بین المللی پکن در حدود ۲۰ سال است که همیشه در کنار فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا به عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه‌ها قرار می‌گیرد. در سالی که گذشت نیز این فرودگاه با ۹۶ میلیون مسافر و ۱.۵ درصد افزایش تعداد مسافران نسبت به سال قبلی باز هم در رده دوم قرار دارد.

فرودگاه های شلوغ در جهان کدامند ؟

آمار کلی مسافران هوایی

بطورکلی در سال ۲۰۱۷ ترافیک هوایی در سراسر جهان ۶.۶ درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد مسافران بین‌المللی نیز با رشد ۸.۴ درصدی رو به رو بوده که این موارد خبر خوبی برای صنعت هوایی محسوب می‌شود. البته در کنار افزایش تعداد مسافران هوایی، محموله‌های پستی رشدی به اندازه ۷.۹ درصد داشته‌اند. در این میان جالب است بدانید که بزرگ‌ترین مرکز مبادلات هوایی در جهان شهر هنگ‌کنگ می‌باشد. پس از این شهر نیز ممفیس و شانگهای در رتبه‌های بعدی قرار دارند . توجه داشته باشید که این آمار با بررسی ۱۲۰۰ فرودگاه در سراسر جهان توسط شورای بین المللی فرودگاه‌ها ارائه شده است.

فرودگاه های شلوغ در جهان کدامند ؟

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندید در کشور هند

اگر نگاهی به آمار سال گذشته بیاندازید متوجه خواهید شد که فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندید در شهر دهلی رشد بسیار زیادی داشته است. این فرودگاه در سال قبل در جایگاه ۲۲ قرار داشت و در لیست امسال به رده ۱۶ رسیده است. مسافران فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندید ۱۴.۱ درصد نسبت به گذشته افزایش یافته‌اند.

فرودگاه های شلوغ در جهان کدامند ؟

تعداد مسافران فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

هم‌ اکنون تعداد مسافران فرودگاه بین‌المللی در حدود ۵ میلیون نفر است. البته باید بدانید که این فرودگاه در حال حاضر ظرفیتی بیش از ۶ میلیون مسافر در سال ندارد. اما با افتتاح شدن فازهای دیگر فرودگاه این ظرفیت به ۱۰۰ میلیون مسافر در سال خواهد رسید. گفته می‌شود که در سال آینده ترمینال سلام در فرودگاه بین‌المللی امام آغاز به کار می‌کند و در این صورت ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر به ۱۱ میلیون نفر افزایش پیدا خواهد کرد. پس از ترمینال سلام نیز مسئولان این فرودگاه کار بر روی ترمینال ایرانشهر را آغاز می‌کنند که این ترمینال نیز ظرفیتی معادل ۲۰ میلیون نفر دارد. اما ظرفیت نهایی فرودگاه ۱۰۰ میلیون نفر می‌باشد.

فرودگاه های شلوغ در جهان کدامند ؟

لیست شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان به همراه تعداد مسافرهای آنها

در زیر لیست شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان به همراه تعداد مسافرهای آنها را آورده‌ایم. همانطورکه در لیست زیر مشاهده می‌کنید. فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا در ایالت جورجیا با ۱۰۴ میلیون مسافر در رتبه نخست قرار دارد و فرودگاه بین المللی دنور در ایالت کلرادو نیز با ۶۱ میلیون مسافر در سال در رتبه ۲۰ جای گرفته است. بطورکلی در این لیست فرودگاه‌هایی از کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، امارات متحده عربی، ژاپن، فرانسه، هلند، آلمان، ترکیه، هند، اندونزی ، سنگاپور و کره جنوبی به چشم می‌خورند.

فرودگاه های شلوغ در جهان کدامند ؟

فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا در ایالت جورجیا با ۱۰۴ میلیون مسافر
فرودگاه بین المللی پکن پایتخت کشور چین با ۹۶ میلیون مسافر
فرودگاه بین المللی دبی در کشور امارات متحده عربی با ۸۸ میلیون مسافر
فرودگاه بین المللی توکیو هاندا در کشور ژاپن با ۸۵ میلیون مسافر
فرودگاه بین المللی لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا در کشور ایالات متحده با ۸۴.۶ میلیون مسافر
فرودگاه بین المللی اوهار شیکاگو در ایالت ایلینوی با ۸۰ میلیون مسافر
لندن فرودگاه هیترو در کشور بریتانیا با ۷۸ میلیون مسافر
فرودگاه بین المللی هنگ کنگ در کشور چین با ۷۳ میلیون مسافر
فرودگاه بین المللی شانگهای پودونگ (چین) – ۷۰ میلیون مسافر
فرودگاه شارل دوگل پاریس در کشور فرانسه با ۶۹ میلیون مسافر
فرودگاه شیپول آمستردام در کشور هلند با ۶۸.۵ میلیون مسافر
فرودگاه دالاس / فورت ورث در ایالت تگزاس در کشور ایالات متحده با ۶۷ میلیون مسافر
فرودگاه بین المللی گوانگژو بای یون در کشور چین با ۶۶ میلیون مسافر
فردگاه آم مین فرانکفورت در کشور آلمان با ۶۴.۵ میلیون مسافر
فرودگاه بین المللی آتاتورک در کشور ترکیه – ۶۴ میلیون مسافر
فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندید در کشور هند با ۶۳.۵ میلیون مسافر
فرودگاه بین المللی سوکرنو هاتا در کشور اندونزی با ۶۳ میلیون مسافر
فرودگاه چانگی در کشور سنگاپور با ۶۲.۲۲ میلیون مسافر
فرودگاه بین المللی اینچون در کشور کره جنوبی با ۶۲.۱۶ میلیون مسافر
فرودگاه بین المللی دنور در ایالت کلرادو با ۶۱ میلیون مسافر

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید