سفر به مانیلا ، جاهای دیدنی مانیلا در فیلیپین

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

بهترین زمان برای سفر به فیلیپین

آب وهوای فیلیپین استوایی، گرم وبارانی در تابستان، خشک و معتدل در زمستان، مدت زمان بین آبان و آذر بهترین زمان برای سفر به فیلیپین است.

گردش درمانیلا

مانیلا از زیباترین شهر های فیلیپین و پایتخت کشور میباشد، مجموعه جاهای زیادی مناسب خوانواده ها وبچه ها دارد که ارزش دیدن دارند. موزه ملی فلیپین یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در مانیلا به شمار میرود که این امر را مدیون حفاظت خوب از آثار و جلوه های تاریخی کشور و هم چنین کشفیات عصور اولیه میباشد.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

موزه ملی فیلیپین سالانه تعداد زیادی بازدید کننده را از مردم محلی و خارجی جذب میکند، هنگامی که به موزه رسیدید مجموعه چند دَر را خواهید دید که همگی به باغ “ریزال” منتهی خواهند شد. این درها راه رسیدن به بخش های مختلف موزه مثل “ساختمان میراث” و ” سالن مرمر” میسر میسازد.میتوانید با راهنمای تور خود در موزه چرخی بزنید وبا تاریخ و طراحی معماری بنا آشنا شوید، یکی از خاص ترین ساختمان ها و شیوه های معماری فیلیپین را خواهید دید.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

شما میتوانید به موزه انسان شناسی بروید و اطلاعات جالبی را در مورد حفریات قدیمی کشف شده در فیلیپین وسایر نقاط دنیا از دوره های مختلف را ، به دست آورید.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

اگر به مطالعه علاقه دارید گمشده خود را در بخش اصلی موزه مردم شناسی پیدا خواهید کرد، جایی که کتابخانه بزرگ قرار دارد و حاوی مجموعه گسترده ای از کُتب و نوشته ها از سر تا سر جهان است.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

از قسمت های مختلف موزه بازدید کنید، با تاریخ کشور آشنا شوید، و مشهور ترین تابلو های هنری هنرمندان بومی، لباس های محلی و میراث فرهنگی و تاریخی فیلیپین را ببینید.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

بعد از بازدید موزه شاید به فکر استراحت باشید و بخواهید به پارک های اطراف موزه مثل پارک ریزال و یا سایر اماکن آن محل سر بزنید.سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

اطمینان داشته باشید در این موزه عظیم شما دست از عکسبرداری از قطعات تاریخی و نمونه های نادر به نمایش گذاشته شده، نخواهید کشید. ساعات کار موزه دوشنبه ها تا پنجشنبه 10 صبح تا 5 عصر میباشد.

قصر مالاکانانج

قصر مالاکانانج مانیلا از مهم ترین قصر های فیلیپین است. این قصر محل رسمی رییس جمهور فیلیپین میباشد وبه همین خاطر از اهمییت بالایی برخوردار است. طراحی قصر ترکیبی از هنر اسپانیایی و کلاسیک جدید است که زیبایی خاصی به آن داده.سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

قصر مالاکانانج مستقیم رو به روی رود “باسیگ” قرار دارد. قدمت این بنا به نیمه قرن 18 باز میگردد زمانی که به منظور به عنوان یک پایگاه اشرافی اسپانیایی ساخته شد، قبل از این که دفتر کار جنرال های اسپانیایی شود.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

قطعا یک تور به داخل موزه مالاکانانج خواهید رفت واز وسایل دوره استعماری و طراحی حیرت انگیز داخل قصر لذت خواهیدبرد.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

باغ قصر مالاکانانج مجموعه زیبا و کمیابی از گیاهان خیره کننده دارد، همراه خوانواده در باغ پیاده روی کنید و اوقات خوبی را سپری کنید. یادبودها و فواره های آب هم  وقت خوشی را برای شما وخوانواده تضمین میکند.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

کافه ساخته شده از چوب بامبو نیز قهوه خوش طعم ورایحه را تقدیمتان خواهد کرد. این کافه نوشیدنی های گرم و خنک همچنین انواع غذاهای بومی را در لیست خود دارد. قصر دارای کتابخانه بزرگی نیز هست که کتب زیادی در همه عرصه ها را ردیف کرده، برای دوستداران مطالعه فرصت خوبی خواهد بود.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

برای آن دسته ای که به عکسبرداری و جمع کردن عکس های متنوع علاقه منداند، میتوانند با برجسته ترین جایزه های قصر و یا درختان کهن سال باغ قصر عکس یادگاری بگیرند.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

شنبه ویکشنبه ها قصر تعطیل است ولی باقی روز های هفته از ساعت 8 صبح الی 5 عصر برای عموم باز و مجانیست.

باغ  وحش مانیلا

از جاذبه های اصلی به حساب میآید و یکی از معروف و قدیمی ترین باغ وحش های فیلیپین است. 5.5 هکتار مساحت، واقع در منطقه مالیت مانیلا ، سال 1959 افتتاح شد. علاقه مندان به حیوانات در این مکان حتما سرگرم وخوشحال خواهند شد.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

بخش بزرگی از باغ وحش به گل و گیاهان کمیاب اختصاص دارد که حتما باید نگاهی به آن ها بیندازید.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

فیل ها در این باغ وحش نمایش اجرا میکنند شما و بچه هایتان میتوانید با آن ها بازی کنید، غذا دهید و یا حتی سوار یکی از این حیوانات مهربان شوید.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

برای کسانی هم که قایق سواری دوست دارند، میتوانند سوار قایق های چوبی شوند ودر مسیر برکه ها حرکت کنند. از فضای اطراف حتما خوشتان خواهد آمد به خصوص با پوشش  درختان روی برکه ها.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

در همه جای باغ وحش کافه هایی برپا شده که، که بستنی، نوشیدنی های خنک و نهار و غذاهای بومی را تقدیمتان خواهند کرد.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

باغ وحش مانیلا هفت روز هفته از ساعت 8 تا 6 عصر در خدمت شما خواهد بود.

 شهر بازی استار سیتی مانیلا

واقع در مرکز شهر مانیلا، از بزرگترین جاذبه هایی است که برای گذراندن تعطیلات آخر هفته با دوستان وخوانواده مناسب است. سالانه حدود 1.5 میلیون نفر به استار سیتی میآیند.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

آن هایی که زیاد اهل تحرک نیستنند در باغ ها میتوانند زیر درختان و یا به پارک مشهور باسای بروند، که فضای سبز وسیعی را با هوایی تازه در اختیارتان میگذارد.سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

قطعا کودکان شما هنگام بازدید از شهر بازی بسیار خوشحال وفعال خواند شد. اسباب بازی ها و وسایل سرگرمی ایمن بوده و سلامت و راحتی کودک شما را تضمین خواهد کرد.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

دوستداران بازی ها و ماجراجویی های خطر ناک هم میتوانند چرخ “ویرس بزرگ” را با خوانواده ودوستان امتحان کنند . علاقه مندان به اسکیت روی یخ هم میتوانند در سالن اسکی با خوانواده و دوستانشان رقابت کنند و وقت خوشی را بگذرانند. پارک ها واستخر های آبی هم لذت برخورد با آب و پایین افتادن به دریاچه را به شما میدهند.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

اگر قصد خرید کردن و هدیه گرفتن برای عزیزانتان را دارید، برای شما هم مجتمعی تدارک دیده شده، گزینه های زیادی را برای خرید خواهید داشت که همه و همه از بهترین هستند همچنین نشستن در کافه های مجتمع و خوردن یک فنجان چای ویا شکلات داغ خستگی گردش را از تنتان بیرون خواهد کرد.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

جمعه، شنبه و یک شنبه  از ساعت 12 ظهر  تا 6 عصر و دوشنبه تا پنج شنبه ها از ساعت 12 ظهر تا 4 عصر باز است.

پارک آبی

پارک آبی مانیلا از بزرگ ترین مجتمع های اختصاصی آبیذبا با ظرفیت جذب بالای توریست در شهر مانیلاست، از آکواریوم ماهی ها گرفته تا استخر های شنا و غواصی باعث محبوب شدن این مکان شده است. تنها پارک آبی در کشور فیلیپین است که نژاد کمیابی از پنگوئن هارا نگه داری میکند و طرفداران زیادی هم  دارد، چتر های دریایی هنگام شنا نور خیره کننده ای از خود میدهند که فرصت دیدنش برای هر کسی فراهم نمیشود. گونه های زیادی از جانداران دریایی مثل کوسه ها، خزنده گان دریایی و ماهی های رنگارنگ را از داخل تونل های شیشه ای شفاف و پیچ در پیچ میتوانید ببینید.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

برای غواصی هم حوض های مخصوص غواصی با عمق های مختلف و تجهیزات کامل وجود دارد که میتوانید با اعضای خوانواده در آن ها با هم غواصی کنید.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

شنبه ها و یک شنبه ها از 9 صبح تا 8 شب، از دوشنبه تا پنجشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 8 شب.

 پارک میهان

پارک میهان از جالب ترین پارک های مانیلا است، حدود دو قرن ونیم پیش توسط نیروهای استعمار اسپانیایی ساخته شد، در پارک گونه های متنوع و بینظیری از گل و گیاهان موجود است. پارک دارای فضاهای سبز و سیع وفواره های آب است که سحر آمیزی پارک را دو چندان کرده، با وجود فضای گسترده برای پیاده روی و گردش از پارک لذت بیشتری خواهید برد.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

بناهای یادبود برای تجلیل بعضی شخصیت ها در پارک قرار داده شده، مهم ترین آن ها یادبود “سباستیان فیدال” مشهور ترین مدیر در تاریخ پارک است.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

اطراف پارک میهان اماکن گردشگری زیادی وجود دارد که میتوانید از نزدیک آن ها را ببینید.

سفری به مانیلا، جاهای دیدنی

در های پارک میهان همه روزه و همه ساعت باز میباشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید