حمل و نقل در گوانجو چین ، چگونه در گوانجو تاکسی بگیریم ؟

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

جاهای دیدنی کشور چین هر ساله تقریبا ۶۰ میلیون توریست دارد که در میان آنها تقریبا همه افراد نیاز به رفت و آمد دارند تا به مکان های مورد نطر خود برسند . اما اینکه با چه وسیله نقلیه ای عبور و مرور میکنند مهم است آیا از تاکسی استفاده میکنند ؟ در این مطلب مدل‌های تاکسی در گوانجو ، کرایه تاکسی های گوانجو ، حقوق مسافر تاکسی در گوانجو ، چگونه تاکسی ها را صدا بزنید ؟ و …  را شرح داده می شود با جاذبه ها همراه باشید .

آیا برنامه‌ریزی کرده‌اید تا به گوانجو بروید؟ در حال حاضر گوانجو بیش از 33000 تاکسی و بیش از 80 شرکت تاکسیرانی دارد و رنگ تاکسی‌های نیز متفاوت است مانند زرد، آبی و خرمایی. تاکسی گرفتن یک‌راه قدیمی و راحت برای حمل‌ونقل درون شهر است.

مدل‌های تاکسی در گوانجو

مدل‌های تاکسی در گوانجو عبارت‌اند از جتتا، فولکس‌واگن، سانتانا، رد فلگ؛ سوناتا، بوییک، گلدن کاپ و سیتروئن. تاکسی‌ها در گوانجو هفت‌رنگ دارند – قرمز، زرد، آبی، سبز، نقره‌ای …

کرایه‌های تاکسی‌های گوانجو:

10RMB برای 2.5 کیلومتر اول2.6 RMB برای هر کیلومتر بعد از 2.5 کیلومتر

مترها به‌طور خودکار به‌صورت 50 درصد اضافی در مسافت 35 کیلومتری برگشت به‌صورت خالی محاسبه می‌شود.

حمل و نقل در گوانجو چین ، چگونه در گوانجو تاکسی بگیریم ؟

رزروهای شرکت‌های تاکسی در گوانجو

اگر نیاز دارید تا تاکسی رزرو کنید، لطفاً با شرکت‌های تاکسیرانی زیر در تماس باشید که از قدیمی‌ترین شرکت‌های تاکسیرانی در گوانجو هستند.شرکت تاکسی‌رانی ابر سفید گوانجو تلفن: 02083600000

شرکت تاکسیرانی گوانجیون گوانجو تلفن:02086231251

گروه حمل‌ونقل گوانجو تلفن 02028098000

شرکت تاکسیرانی یینگوئا گوانجو تلفن 02034277901

صدازدن یک تاکسی شهری در گوانجو

بهترین محل برای صدا کردن تاکسی در کنار ایستگاه، فرودگاه، ایستگاه اتوبوس، محل‌های مشخص‌شده، هتل و باجه‌های تاکسی است.

حقوق مسافر تاکسی در گوانجو

به‌عنوان مسافر تاکسی، شما حقوقی دارید که به شرح زیر است: به راننده مسیر بدهید و راننده اجازه ندارد که به‌اجبار شما را به مسیر خاصی ببرد. می‌توانید به هر مقصد در داخل و خارج گوانجو بروید. راننده‌ی شما مسیرها و مقصدهای عمده در گوانجو را می‌شناسد. همچنین راننده‌ی شما باید تمام قوانین مربوط به ترافیک را بداند.روشن کردن کولر در صورت درخواست، خاموش کردن رادیو. سیگار نکشیدن، صندلی تمیز برای مشتری، یک صندوق‌عقب تمیز و خالی، راننده فقط باید در صورت خطر از بوق استفاده کنید.

توصیه: لطفاً رسید را نزد خود نگه‌دارید زیرا بر روی آن شماره‌ی راننده تاکسی وجود دارد و می‌توانید درصورتی‌که اشیای گران‌بهایی در تاکسی جاگذاشته باشید با آن شماره تماس بگیرید.

شکایات مربوط به تاکسیرانی گوانجو

اگر هر مشکلی با سامانه‌ی تاکسی در گوانجو داشته باشید، لطفاً با شماره‌ی زیر تماس بگیرید.رسیدگی به شکایات تاکسیرانی 02096900

حمل و نقل در گوانجو چین ، چگونه در گوانجو تاکسی بگیریم ؟

اطلاعات مفید در مورد تاکسیرانی گوانجو

به‌جای چانه زدن با راننده از تاکسی‌متر استفاده کنید.اگر می‌خواهید تاکسی به حومه‌ی شهر گوانجو بگیرید، می‌توانید قبل از سوارشدن با راننده چانه‌بزنید.

ایستگاه راه‌آهن گوانجو – فرودگاه بین‌المللی بایون گوانجو RMB 100

ایستگاهی شرقی راه‌آهن گوانجو – فرودگاه بین‌المللی بایون گوانجو RMB 150

ایستگاه اتوبوس فانگچون- فرودگاه بین‌المللی بایون گوانجو: RMB120

ایستگاه‌های تاکسی گوانجو

به‌طورکلی تابلوهای محل توقف تاکسی زیاد دور از تابلوهای ایستگاه تاکسی قرار نگرفته‌اند و ساختمانهای بزرگ و مراکز خرید دارای ایستگاه‌های خاصی برای مسافران هستند. هرچند مسافران در جا که فکر کردن امن و راحت هست می‌توانند تاکسی صدا کنند.

همچنین از حمل و نقل در گوانجو بدانید :

شهر گوانجو ،  بعنوان سومین شهر مهم چین و قطب اقتصادی چین در جنوب این کشور دارای شبکه گسترده حمل و نقل دریایی ، هوایی ، زمینی و شبکه حمل و نقل عمومی درون شهری است ، در این نوشتار سعی خواهیم کرد تا حد ممکن این شبکه را معرفی نماییم.

حمل و نقل در گوانجو چین ، چگونه در گوانجو تاکسی بگیریم ؟

حمل و نقل برون شهری گوانجو :

حمل و نقل هوایی :

فرودگاه بایون گوانجو (Guangzhou Baiyun International Airport ) :

فرودگاه بایون که در سال ۲۰۰۴ افتتاح گردیده به لحاظ تعداد مسافران جابجا شده پس از فرودگاه پکن و شانگهای مقام سوم را در چین و دارای مقام جهانی پانزدهم در سال ۲۰۱۶ با جابجایی حدود ۶۰ میلیون مسافر بوده و در واقع هاب هوایی چین در جنوب کشور محسوب می گردد ، شرکت هواپیمایی جنوب چین بعنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی چین محل استقرار اصلی اش در این فرودگاه واقع شده و به غالب مقاصد اصلی داخلی و خارجی پرواز دارد ، از منطقه خاورمیانه هواپیمایی امارات، قطر ، ماهان ، عمان و سایر شرکت های مشهور هواپیمایی به مقصد این فرودگاه پرواز داشته وبرای پروازهای داخلی ، هواپیمایی جنوب چین به شهرهای تجاری و مهم چین روزانه چندین پرواز انجام می دهد.

حمل و نقل در گوانجو چین ، چگونه در گوانجو تاکسی بگیریم ؟

فرودگاه در حدود ۲۸ کیلومتر با شهر فاصله داشته و برای حمل و نقل به فرودگاه ، اتوبوس های ویژه سریع السیر (شبانه روزی ) و تاکسی وجود دارد . لازم بذکر است تاکسی ها دارای تاکسی متر بوده و اتوبوس ها در مرکز شهر و نقاط مهم دارای ایستگاه می باشند ، کرایه هر نفر بین ۱۶ تا ۳۰ یوان بسته به مقصد مسافر می باشد.

خط مترو نیز در طبقه زیرین فرودگاه قرار داشته و از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب امکان سرویس دهی دارد.

راه آهن گوانجو :

شهر گوانجو دارای چهار ایستگاه راه آهن بنام های ایستگاه مرکزی ( Guangzhou Railway Station ) به چینی 广州火车站   ، ایستگاه شمال ( Guangzhou North Railway Station ) به چینی 广州北站  ، ایستگاه جنوب ( Guangzhou South Railway Station ) به چینی 广州南站 و ایستگاه شرقی (Guangzhou East Railway Station ) به چینی 广州东站 می باشد ، این شهر قوی ترین سیستم حمل و نقل ریلی اعم از عادی و سریع السیر به اقصی نقاط کشور چین را دارا می باشد.

ایستگاه مرکزی:

مهم ترین ایستگاه راه آهن گوانجو محسوب و در مرکز شهر واقع گردیده است ، در کنار این راه آهن  ، ایستگاه اتوبوس های برون و درون شهری ، ایستگاه مترو (خطوط ۲ و ۵) ، ایستگاه تاکسی و ایستگاه اتوبوس ویژه فرودگاه قرار دارد

از این ایستگاه به غالب شهرهای چین اعم از پکن (Beijing ) ، جوهای ( Zhuhai) ، شن زن ( Shenzhen ) ، هانگزو، لهاسا و سایر شهرهای مهم چین سرویس دهی وجود دارد

همچنین از این ایستگاه قطار سریع السیر به خیلی از شهرهای چین وجود دارد .

برای رسیدن به ایستگاه ، خطوط اتوبوس درون شهری (،۲۰۱،۲۱۰،۲۲۸،۲۵۴،۲۵۷،۵۲۹،۵۵۰،۵۵۲،۸۰۳،۸۰۵،۳۰،۳۴،۳۸) و خط مترو ( خطوط ۲ و ۵ ایستگاه Guangzhou Railway Station ) و تاکسی وجود دارد .

حمل و نقل در گوانجو چین ، چگونه در گوانجو تاکسی بگیریم ؟

ایستگاه شمال :

در واقع یک ایستگاه عبوری برای قطارهای سایر ایستگاه هاست و برای رفاه حال ساکنان شمالی شهر گوانجو در نظر گرفته شده است

از این ایستگاه به مقصدهای هانگزو ، ونجو و سایر شهرها سرویس دهی وجود دارد.

بهترین روش دسترسی استفاده از تاکسی می باشد

ایستگاه جنوب :

یکی از چهار هاب اصلی ریلی چین بوده  و قطارهای سریع السیر به مقصدهای پکن، شانگهای ، شنزن ،ووهان ، هنگ کنگ ، ایوو   ، جوهای و خیلی از شهرهای مهم را داشته و قطارهای عادی نیز وجود دارند.

راه دسترسی با اتوبوس های خطی ( ۲۸۸, ۳۰۱a, 303a, 309a, Pan100, Pan108b, Pan110, Pan129, Pan145, Pan52, Pan52  ) و خطوط مترو ( لاین ۲ و ۷ ایستگاه Guangzhou South Railway Station ) و تاکسی می باشد.

ایستگاه شرق :

از این ایستگاه قطارهای سریع السیر به مقصدهای هنگ کنگ و شنزن و قطارهای معمولی به شهرهای شرقی چین مثل شانتو(Shantou)  ، شیامن (Xiamen) و … را دارد.

راه دسترسی اتوبوس های خطی ( ۲۷, ۳۲, ۳۹, ۶۰, ۲۹۸, ۵۰۸, ۵۶۰, ۷۷۶, ۷۷۸) و مترو ( خطوط یک و ۳ ) و تاکسی می باشد.

آنچه مهم است شما برای قطارهای معمولی امکان خرید بلیط ازهمه ایستگاهها و بعضی باجه های سطح شهر را دارید و برای خرید بلیط قطارهای سریع السیر می بایست از ایستگاه مبداء اقدام به خرید بلیط نموده و برای خرید بلیط حتما پاسپورت رو به همراه داشته باشید.

 حمل و نقل در گوانجو چین ، چگونه در گوانجو تاکسی بگیریم ؟

اتوبوس برون شهری گوانجو ( Long-Distance Bus  ) :

یکی از سرویس های مهم حمل و نقل برون شهری ، سرویس اتوبوس رانی این شهر بوده و حدود ۱۵ ایستگاه اتوبوس رانی برون شهری را دارا  می باشد که تقریبا به همه شهرهای دور و نزدیک بصورت روزانه کار جابجایی مسافر را انجام می دهند ، شهرهایی که فاصله نزدیکی با گوانجو دارند تقریبا هر ۱۵-۳۰ دقیقه اتوبوس ها در آن مسیر تردد داشته و مسیرهای خیلی طولانی روزانه یک یا دو سرویس به آن مقاصد حرکت می کنند ، لازم بذکر است برای مسیرهای بالای ۸ ساعت ، اتوبوس ها همانند قطار دارای تخت های یک نفره می باشند.در این نوشتار سعی خواهیم کرد مهم ترین ایستگاههای شهر گوانجو را معرفی نماییم.

Provincial Bus Station   Guangdong  ( 广东省汽车客运站) :

ایستگاه استانی گوانجو در نزدیکی ایستگاه راه آهن و در واقع در یکی از پرتردد ترین نقطه شهر گوانجو واقع گردیده است، این ایستگاه دارای قدمتی بیش از سی سال بوده و یکی از مهم ترین سرویس اتوبوسرانی در جنوب کشور چین محسوب می گردد، از این ایستگاه به شهرهای استان های گواندونگ ( Guangdong) ، گوانشی( Guangxi)  ، هاینان(Hainan) ، هونان(Hunan )، فوجیان (FUJIAN) و… سرویس اتوبوس رانی برقرار است .

آدرس ایستگاه : No.145-149, Huanshi Xi Lu

راه دسترسی با مترو و حمل و نقل عمومی :

تقاطع خط ۲ و ۵ مترو ایستگاه railway station  خروجی F و اتوبوس های خطی به شماره  ۲۵۴, ۸۰۵, ۸۲۳, ۳۱, ۷, ۲۲۵, ۴۶, ۱۷۵, ۲۰

Guangzhou Passenger Transport Station ) 广州汽车客运站 ) :

ایستگاه اتوبوسرانی گوانجو به فاصله بسیار نزدیکی از ایستگاه راه آهن قرار داشته و تقریبا به غالب شهرهای چین امکان تردد وجود دارد

آدرس : No.158, Huanshi Xi Lu, Yuexiu District   (广州越秀区环市西路۱۵۸号)

راه دسترسی با مترو و حمل و نقل عمومی :

تقاطع خط ۲ و ۵ مترو ایستگاه railway station خروجی   H  و اتوبوس های خطی به شماره های ۷, ۲۲۵, ۲۹۰, ۵۴۵, ۵۳۰, ۲۵۶, ۲۲۸, ۳۰, ۵۴۳, ۳۴, ۲۳۸

Tianhe Bus Station ( 天河汽车客运站) :

از این ایستگاه به شهرهای کناره رودخانه مروارید و شهرهای غربی و شمالی استان گواندونگ سرویس دهی وجود دارد ، همچنین به شهرهای سایر استان ها نظیر ژجیانگ ( Zhejiang )، فوجیان (Fujian  ) و ماکائو( Macau ) سرویس دهی وجود دارد.

آدرس : , no 633 ,Yanling Road, Guangzhou   广州市燕岭路۶۳۳号

تلفن اطلاعات :    ۳۷۰۹۰۰۶۲ -۰۲۰

حمل و نقل در گوانجو چین ، چگونه در گوانجو تاکسی بگیریم ؟

راه دستری مترو و حمل و نقل عمومی :

خط ۳ مترو ایستگاه Tianhe Coach Terminal Station  خروجی  B و اتوبوس های عمومی به شماره های ۶۵, ۱۲۶, ۲۳۵, ۲۹۰, ۵۶۴, ۲۳۶, ۲۵۲, ۲۵۷, ۲۹۷, ۵۳۴, ۵۳۵, ۱۳۵, ۸۴, ۲۸, ۳۹, ۵۴, ۸۸۴, ۴۶

Fangcun Bus Station ( 芳村汽车客运站 ) :

از این ایستگاه به شهرهای کناره دلتای رودخانه مروارید و شهرهای استان های جنوبی و غربی سرویس دهی وجود دارد ، همچنین از این ایستگاه به بعضی از مناطق توریستی مانند Ancestors’ Temple  ، Lianhua Mountain ، Seven Star Cliff و Wuyi Mountain  اتوبوس های پذیرنده توریست وجود دارد .

آدرس : ۵۱ Fangcun Huadi Avenue, Liwan District, Guangzhou (广州荔湾区芳村花地大道۵۱号)

راه دسترسی عمومی :

خط یک مترو ایستگاه Kengkou خروجی C  و اتوبوس های عمومی به شماره های ۱۸۱, ۲۱۹, ۵۵۲, ۵۵۶

Yuexiu South Bus Station ) 越秀南汽车站) :

ایستگاه یوشیو یکی از قدیمی ترین ایستگاههای اتوبوسرانی گوانجو بوده و به شهرهای داخل استان گواندونگ و سایر استان ها سرویس اتوبوس رانی دارد ، در این ایستگاه سرویس اتوبوسرانی سریع السیر به شهرهای جونگشان ( Zhongshan ) ، جوهای ( Zhuhai)  ، ماکائو (Macau ) ، شنژن ( Shenzhen ) و هنگ کنگ ( Hong Kong)  وجود دارد.

آدرس : at the crossing of Yuexiu Nan Lu and Dongyuan Heng Lu, Yuexiu District  (广州越秀区越秀南路东园横路交叉口)

راه دسترسی با مترو و حمل و نقل عمومی :

ایستگاه مترو نزدیک وجود نداشته اما از طریق خط یک مترو ایستگاه Peasant Movement Institutes و بعد از آن با تاکسی ( حدود دو کیلومتر فاصله دارد) ، اتوبوس های خطی شماره های ۷, ۱۱, ۱۲, ۱۶, ۳۵, ۳۶, ۵۴, ۶۱, ۶۵, ۸۰, ۱۰۱, ۱۰۴, ۱۲۵, ۱۸۲, ۱۸۴, ۱۹۴, ۲۶۴, ۵۱۹, ۵۴۱

Guangyuan Bus Station ( 广园汽车客运站) :

ایستگاه اتوبوس گوانگ یووان در نزدیکی بزرگراه گوانگژو – شنزن، بزرگراه گوانگژو – فوشان، بویون داادو و گوان یوان لو واقع شده است. از این ایستگاه بیشتر برای رفتن به شهرهای اطراف گوانجو نظیر دونگووان، شنژن  و بطور غالب برای رفتن به شهرهای غربی  و شمالی  استان گواندونگر استفاده می شود.

آدرس : ۲۸۳ Guangyuan Zhong Lu, Guangzhou  ( 广州市白云区广园中路۲۸۳号 )

حمل و نقل در گوانجو چین ، چگونه در گوانجو تاکسی بگیریم ؟

راه دسترسی حمل و نقل عمومی :

مترو خط ۶ ایستگاه Tuanyida Square و اتوبوس های خطی به شماره های ۲۴, ۳۶, ۴۶, ۶۰, ۱۷۵, ۱۷۹, ۱۸۱, ۱۸۹, ۲۴۱, ۲۵۷, ۲۷۳, ۲۹۸, ۵۴۰

نکات مهم در استفاده از خطوط اتوبوسرانی برون شهری :

برای اخذ بلیط ، حتما پاسپورت خود را به همراه داشته باشید

در نزدیکی تعطیلات علی الخصوص تعطیلی آخر سال ، حجم سفرها افزایش فوق العاده ای خواهد داشت ، لذا از چند روز قبل از سفر برای تهیه بلیط مقصد اقدام کنید

اتوبوس های هر ایستگاه در شهر مقصد به ایستگاههای متفاوت می روند ، اگر در مقصد ایستگاه خاصی مد نظرتون هست حتما به هنگام خرید بلیط بدان توجه کنید

کشور چین دارای شبکه ارتباطی و حمل و نقلی بسیار قوی است و تقریبا همه جاده های برون شهری بصورت بزرگراه می باشد

برای مقاصد طولانی ، اتوبوس ها دارای تخت خواب بوده و تقریبا هزینه ای برابر ۴۰ تا ۵۰ درصد هواپیما اخذ می گردد.

به هنگام سفرهای طولانی حتما مواد خوراکی به اندازه کافی به همراه داشته باشید ،رستوران های بین جاده ای گران و کیفیت نازل دارند.

حمل و نقل در گوانجو چین ، چگونه در گوانجو تاکسی بگیریم ؟

حمل و نقل درون شهری گوانجو :

شهر گوانجو همانند سیستم حمل و نقل برون شهری ، از یک حمل و نقل درون شهری بسیار گسترده ، یکپارچه و مدرن برخوردار است ، این شهر برای حمل و نقل عمومی دارای سیستم گسترده اتوبوسرانی ، اتوبوس آبی ، مترو و تاکسیرانی می باشد.

مترو ( SUBWAY)  :

شهر گوانجو پس از پکن ، شانگهای و تیانجین ، چهارمین شهر چین است که صاحب مترو شده است ، این شهر پس از فراز و نشیب بسیار در سال ۱۹۹۷ با افتتاح خط یک مترو ، دارای سیستم زیرزمینی مترو گردیده و در حال حاضر با ده خط فعال در حال سرویس دهی به مسافران از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب می باشد، خطوط مترو تقریبا به غالب مناطق مهم تجاری و سیاحتی شهر گسترانده شده و یکی از خطوط آن بعنوان خط بین شهری گوانجو – فوشان فعالیت می کند .

حمل و نقل در گوانجو چین ، چگونه در گوانجو تاکسی بگیریم ؟

هزینه مترو نسبتا ارزان و از ۲ یوان تا ۱۵ یوان بسته به مقصد متغییر می باشد ، شما با خرید کارت مترو قادر خواهید بود از تخفیف ۵ درصدی اولیه و ۵۰ درصدی پس از استفاده در شانزده امین بار هر ماه بهره ببرید.

خط متروی گوانجو بسیار تمییز ، منظم و با سرویس دهی مناسب بهترین گزینه حمل و نقل داخل شهر برای ساکنان و گردشگران محسوب می گردد، شما با داشتن نقشه مترو یا نگاه کردن به نقشه در ایستگاههای مترو به راحتی مسیر خود را مشخص کرده و از آن استفاده می نمایید، کارت مترو در ایستگاههای مهم یا فروشگاههای ۷-۱۱  بفروش رسیده و از طریق دستگاههای خودکار یا همان فروشگاهها قابلیت شاژ مجدد را دارند ، این کارت ها بین اتوبوس های خطی و مترو مشترک بوده و البته بعنوان کیف پول در خیلی از فروشگاهها قابلیت پرداخت وجه را دارند.

اتوبوس رانی :

سرویس اتوبوسرانی گوانجو یکی از گسترده ترین سیستم حمل و نقل این شهر می باشد که با سرویس اتوبوس رانی عمومی در طول روز و شب ، اتوبوس سریع السیر ،اتوبوس های خاص مناطق توریستی و اتوبوس ویژه فرودگاه به همه نقاط دور و نزدیک شهر سرویس دهی داشته و کار جابجایی مسافر را انجام می دهند، به گونه ای که شما بی نیاز از استفاده از خودروی شخصی یا تاکسی می باشید ، در طول روز از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۱۱ شب اتوبوس ها در مسیرهای مختلف سرویس دهی داشته و در طول شب نیز ، شماره های خاصی با فواصل طولانی تر امکان تردد را فرآهم می کنند .

حمل و نقل در گوانجو چین ، چگونه در گوانجو تاکسی بگیریم ؟

اتوبوس سریع السیر (BRT  ) :

همچنین سرویس BRT  از مرکز ورزشی Tianhe در غرب آغاز شده  و به سمت Huangpu Xiayuan در شرق پایان می یابد. حدود ۳۰ خط BRT در حال فعالیت بوده  و هزینه آن نیز همانند سایر اتوبوس ها ۲ یوان می باشد.

اتوبوس های گردشگری :

اتوبوس های گردشگری از ۶ صبح تا ۹ شب از خیابان جانشانگ ۸ ( Zhongshan 8 Road )  و رودخانه مروارید شروع به حرکت کرده و در مسیرهای مناطق گردشگری توقف دارند ، هزینه آن نیز همانند سایر اتوبوس ها ۲ یوان می باشد ، اتوبوس های خاص گردشگری نیز که دارای پنجره های بزرگ و خاص گشت و گذار می باشند از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر فعالیت نموده و هزینه ورود آن ۵۰ یوان برای ۲۴ ساعت می باشد ، این اتوبوس ها از مناطق مهم گردشگری مثل برج کانتون، باغ وحش گوانجو و امثالهم عبور می کنند.

اتوبوس های ویژه فرودگاه :

این اتوبوس ها در گیت خروجی فرودگاه قرار داشته و هر ۳۰ دقیقه حرکت می کنند ، در سطح شهر ایستگاههای مشخصی داشته و دارای نظم و نسق خاصی می باشند ، یکی از ایستگاههای مهم آن کنار ایستگاه ریل آهن و جلوی ساختمان فروش بلیط هواپیمایی چین بوده که بطور منظم به فرودگاه تردد دارد ، هزینه بلیط از ۱۶ تا ۳۰ یوان بسته به مقصد متغییر می باشد.

حمل و نقل در گوانجو چین ، چگونه در گوانجو تاکسی بگیریم ؟

اتوبوس های آبی :

وجود رودخانه مروارید فرصتی فرآهم کرده که بتوان از آن برای جابجایی مسافر در طول رودخانه بهره برد ، این شناورها با امکانات کافی ایمنی و هزینه ارزان علاوه بر حمل و نقل ، فرصت خوبی برای دیدن مناظر اطراف رودخانه نیز می باشد.هزینه آن نیز ۲ یوان و برای قایق های دارای عرشه ۶-۱۰ یوان می باشد ، شما می توانید از کارت مترو نیز برای پرداخت هزینه ورودی به قایق استفاده کنید ، ساعت کار از ۷ صبح تا ۶ شب بوده و حدود ۲۰-۳۰ دقیقه زمان انتظار خواهد بود ، اتوبوس های عمومی به شماره های ۱, ۱۲۸, ۱۳۱, ۱۸۶, ۲۰۸, ۲۱۷, ۲۱۹, ۲۳۶, ۲۸۱, ۳۱, ۳۸, ۵۲۱, ۵۳۸, ۵۵۶, ۵۷, ۶۴ شما را به ایستگاه این قایق ها می رسانند.

تاکسیرانی :

شما اگر بعنوان فردی تازه وارد به شهر گوانجو گذر کنید ، آنچه بیش از همه در خیابان ها توجه شما را جلب خواهد کرد ، حجم تاکسی های رنگارنگ و اتوبوس های خطی است که در حال جابجایی مسافران به اقصی نقاط شهر می باشند ، بالغ بر ۳۰ هزار تاکسی تحت پوشش ۳-۴ شرکت تاکسرانی در حال فعالیت بوده  و سواری هایی با رنگ های سبز، آبی ، کرم زرد رنگ و گاها طلایی همراه با تابلوی تاکسی در حال تردد در سطح شهرند .

حمل و نقل در گوانجو چین ، چگونه در گوانجو تاکسی بگیریم ؟

کرایه ورودی تاکسی ها ۱۰ یوان بوده و تا ۲٫۵ کیلومتر با همین نرخ ادامه داده و پس از آن به ازای هر کیلومتر اضافه ۲٫۶ یوان به نرخ کرایه اضافه می گردد ، همچنین در ترافیک های شهری ، به ازای ایست طولانی در ترافیک ، باز یک مقدار به کرایه شما افزوده می گردد

نکات مهم در تاکسیرانی :

در مناطق شلوغ و بیشتر در ساعات اولیه کاری (۸-۹ صبح ) و به هنگام تعطیلی بازارها (۴-۷ بعد از ظهر) بجهت حجم تردد ، امکان پیدا کردن تاکسی به راحتی مقدور نبوده اما در کناره بازارها ،ایستگاه تاکسی وجود داشته که شما بر اساس نوبت سوار تاکسی می شوید.

تاکسیرانان شهر گوانجو ، گاها با پیمودن مسیر طولانی تر سعی در شارژ بیشتر کرایه برای شما داشته یا برای مقاصد کوتاه از استفاده از تاکسی متر سرباز می زنند ، با حفظ خونسردی و خود را مطلع به اوضاع شهر نشان دادن سعی کنید این مشکل را با آنها حل کنید.

همه رانندگان می بایست دارای ماشین دارای پلاک در عقب و جلو بوده ، کارت شناسایی راننده همراه با کد در مقابل شما در صندلی جلو می بایست نصب شده و تاکسی متر آن نیز فعال و دارای پلمپ باشد .

حمل و نقل در گوانجو چین ، چگونه در گوانجو تاکسی بگیریم ؟

یکی از ترفندهای کلاهبرداری رانندگان تاکسی دادن پول جعلی به شما در مقابل کرایه پرداختی است ، به هنگام پرداخت کرایه حتما از اسکناس های کوچک (اسکناس های ده تا بیست یوانی ) استفاده و شماره سریال اسکناس خود را بخاط بسپارید.

به هنگام سوار شدن به تاکسی حتما از حضور سایر افراد در تاکسی یا سوار کردن در طول مسیر جلوگیری نمایید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید