معرفی شهر قلعه خواجه

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

قلعه خواجه شهری تازه تأسیس و از شهرهای استان خوزستان در کشور ایران است. قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا شهر جدیدی است که در زمستان ۱۳۸۶ ایجاد گردیده‌است و در شمال استان خوزستان قرار گرفته‌است. این شهر به دلیل همجواری به رشته کوه‌های زاگرس دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی می‌باشد.

قلعه خواجه

با تصویب هیئت دولت، قلعه خواجه تبدیل به شهر مستقل شد و مرکز شهرستان اندیکا شد. روستای قلعه خواجه اندیکا از این پس به شهر قلعه خواجه تبدیل گردیده و زیر مجموعه شهرستان اندیکا شد.

شهرستان اندیکا از دید جغرافیایی بین ۴۹ درجه و ۵۳ دقیقه تا ۴۹ درجه و ۵۲ دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ و بین ۳۱ درجه و ۴۳ دقیقه تا ۳۲ درجه و ۳۹ دقیقه عرض شمالی از خط استوا در حاشیه شرقی استان خوزستان واقع گردیده است و بلندای آن از روی دریا بین ۷۰۰ الی ۸۰۰ متر می‌باشد.

شهرستان اندیکا از لحاظ اقلیمی دارای آب و هوایی معتدل و کوهستانی است. بهاری زودرس اما سرسبز و پر طراوت دارد که از اوایل اسفند ماه آغاز می‌گردد و از اوایل خرداد ماه هوای بهاری به تدریج جای خود را به گرما می‌دهد. به عبارت دیگر تمام نواحی جنوبی این منطقه دارای بهاری دل‌انگیز و تابستانی گرم و پاییزی کوتاه و مطبوع و زمستانی معتدل است. مناطق شمالی آن دارای زمستان‌های سرد همراه با برف و تابستان‌های معتدل می‌باشد.

از دیدنی‌های این شهر می‌توان به دشت شیمبار، منطقه حفاظت شده شیمبار و سد کارون، آبشار طوف کما و قلعه‌بردی اشاره کرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید