جاذبه گردشگری جزیره ناز ، یکی از عجایب هفتگانه قشم‌

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

از جاهای دیدنی جزیره قشم جزایر اطراف آن و یکی از بهترین‌هایش جزایر ناز است.این جزایر در ساحل جنوب شرقی جزیره قشم، جایی در مسیر جاده ساحلی جنوبی و نرسیده به اسکله ساحلی روستای سوزا قرار گرفته و با سفر به آن قطعا حال و هوای بهتری پیدا خواهید کرد.

در این جزایر خبری از سکونت انسان‌ها نیست، اما پاتوق ماهیگیران محلی برای استراحت زیر سایه‌بان‌هایی است که روی این جزیره‌ها بنا کرده‌اند. هرچند که این جزیره‌ها تنها و بدون سکنه است، اما انتخاب محبوب گردشگران برای لذت بردن از خلوت و آرامش آن و تماشای لارک و تنگه هرمز است و این صخره‌ها میزبان فوق‌العاده‌ای برای عاشقان جنوب است.

همچنین از سکوی صخره‌ای جزایر می‌توانید منظره متفاوت خلیج فارس، تنگه هرمز، جزیره لارک و ساحل قشم را تماشا کنید. البته برای این کار باید به ساعات جزر آب توجه داشته باشد. علاوه بر پیاده روی در این منطقه ورزش های آبی بی نظیری هم وجود دارد که می توانید سفرتان را بی نظیرتر از همیشه بنمایید.

جزایر ناز با تمام ساحل هایی که تا به حال دیده اید تفاوت دارد، اینجا هنگام جزر، باریکه‌ای از شن‌های درخشان، سه صخره‌ بیرون آمده از آب را به قشم وصل می‌کنند. این جزایر را محلی‌ها دو کَردَه می‌نامند و در نقشه‌ها به نام جزایر ناز ثبت شده‌اند و با همین نام نیز برای گردشگران شناخته‌ شده هستند. در زمان جزر با پس‌روى کامل آب دریا، براى مدت کوتاهى، باریکه‌اى از خشکى جزیره ناز را به ساحل قشم وصل مى‌کند. هرچند زمان این اتفاق کوتاه است، اما در همین مدت مسافران با ورود به جزایر ناز می توانند از بالای ارتفاعات، تنگه هرمز، جزیره لارک را تماشا کنند.

از تجربه‌های فراموش نشدنی جزایر ناز قشم، پیاده روی در مسیر شنی جذابی است که بالاخره شما را به مقصد می‌رساند. حس خوب لمس شن‌ها و نوازش یواشکی پوست پاهایتان با آب‌های طنازی که تا مرز رسیدن به شما می‌آیند و می‌روند، از شیرین‌ترین تجربه‌هاست. خلاقیت را چاشنی این تجربه بکنید و تصاویر بی‌نظیری را با دوربین‌تان ثبت کنید. هرچند که در مسیر خاکی متصل به قشم و ناز امکان آفرود سواری و راندن در آب‌های خلیج از تفریحات جذاب این منطقه به نظر می‌آید، اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از انجام این کار صرف نظر کنید. ماشین سواری در این مسیر، به‌خصوص بردن آن به روی سکو، آسیب زیادی به جزایر ناز می‌زند و دلنشینی بکر این منطقه را به مرور زمان نابود می‌کند.

می‌توانید از تفریحات دیگری همچون شتر سواری، اسب سواری، بازی‌های آبی و هوایی جزیره لذت ببرید. واقعاً حس معرکه‌ای است که در ساحل، کنار آب‌های الماس‌گون، سوار بر اسب یا شتر شوید و تجربه‌ای بکر را در سفر خود بگنجانید. تجربه‌ای که خالی از ملزومات زندگی امروز و سرشار از زیبایی‌های زندگی بکر است.

بهترین فصل سفر

بهترین فصل سفر به جنوب، اوایل بهار و دو فصل پاییز و زمستان است. اما اینطور نیست که همیشه بتوانیم به این جزایر برویم. برای رفتن به جزایر ناز محدودیت زمانی داریم و این محدودیت مربوط به جزر و مد خلیج فارس است. ما فقط زمانی که آب دریا پایین است شانس دیدن اینجا را داریم و می‌توانیم از ساحل تا جزایر را راه برویم. راه فهمیدن زمان جزر و مد هم پرسیدن از محلی‌هاست.

فاصله بین جزر و مد دریا حدودا ۶ ساعت است. ۳ ساعت بعد از جزر می‌توانید بروید و یک ساعت بعد از مد برگردید و در کل ۴ ساعت وقت دارید که کنار ساحل باشید.

دسترسی به جزایره ناز

به منظور دسترسی به جزایر ناز در استان هرمزگان راه های مختلفی وجود دارد، یکی از آن ها از سمت شهر قشم است زیرا جزیره ناز در فاصله ی ۳۲ کیلومتری این مرکز قرار گرفته است. زمانی که به شهر قشم رسیدید از بلوار آزادگان به سمت جنوب بروید و در انتهای بلوار وارد جاده ساحلی جنوب جزیره که به آن جاده دریا گفته می شود نیز  وارد می شوید. پس از عبور از سازه اسکله نفتی و پشت سر گذاشتن ساحل طلایی در سمت راست خود پارکینگ بزرگ ساحل ناز به شما چشمک خواهند زد.

مسیر دیگری که وجود دارد از سمت شهر درگهان است. این شهر خود دارای دو مسیر برای دسترسی به جزیره ی ناز وجود دارد یکی از سمت روستای رمچاه که در صورت ادامه مسیر به جاده دریا وصل می شوید و سپس به مقصد می رسید و مسیر دوم از سمت حاشیه ی روستاهای گیاهدان، رمکان و زیرانگ است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید