پارک فدک بروجرد از جاذبه های گردشگری بروجرد

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

از دیگر جاهای تفریحی بروجرد می‌توان به پارک فدک اشاره کرد. مجموعه تفریحی بوستان فدک یک پارک شهری در حاشیه بروجرد بوده که این بوستان بزرگترین پارک در بروجرد است.این پارک در جنوب غربی شهر و در انتهای خیابان فاطمی و ابتدای جاده گلدشت قرارگرفته و مشرف‌به تپه تفریحی چغا است.

در این بوستان سه دریاچه متصل به یکدیگر احداث‌شده است که از آب رود گل رود تغذیه می‌شوند. دریاچه پارک فدک بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی در غرب ایران است.

پارک فدک بروجرد از جاذبه های گردشگری بروجرد

پارک فدک دارای قسمت‌های متنوعی چون باغ پرندگان، دریاچه، پیست دوچرخه‌سواری، امکانات قایق‌رانی و غیره است که علاقمندان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند.

نخستین باغ پرندگانی که در استان لرستان ایجاد شده است، باغ پرندگان فدک است که انواع پرندگان و برخی از گونه‌های حیوانیِ دیگر در آن نگهداری می‌شوند. با پا گذاشتن در باغ، صدای پرندگانی کمیاب و زیبا چون چون نمونه‌های نادرِ قرقاول، طوطی، قناری و غیره به گوش می‌رسد. گویی به خطه‌ای دیگر سفر کرده باشید و انگار در داستان‌های قدیم سیر و سیاحت کنید که در آن‌ها طوطی‌ها راوی را به هندوستان می‌بردند؛ کشور رنگ‌ها و عطرهای اعجاب‌انگیز.

در این باغ علاوه بر پرندگان مختلف جانورانی مانند میمون، سنجاب، خرگوش، آهو و اسب نگهداری می‌شود.

پارک فدک بروجرد از جاذبه های گردشگری بروجرد

‌ا‌غ‍ل‍ب‌ ‌ای‍ن‌ ج‍‍ان‍ور‌ان‌ ‌از ک‍ش‍ور‌ه‍‍ای‍‍ی‌ ب‍‍ا ‌آب‌ و ‌ه‍و‌ا‌ی‌ مختلف مانند بلژیک، هندوستان، سنگال، لهستان، اندونزی و آمریکا خریداری‌شده است.

پارک پرندگان شهرستان بروجرد به‌عنوان نخستین پارک پرندگان لرستان با الگو گرفتن از پارک‌های پرندگان کشور ازجمله پارک پرندگان شهر اصفهان اجرایی شد که امروز به یکی از پر بازدیدترین پارک‌های پرندگان غرب کشور تبدیل‌شده است.

پارک فدک بروجرد از جاذبه های گردشگری بروجرد

باغ فدک به سبب زیبایی‌های طبیعی که دارد سالانه میزبان مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور است که در فصل بهار و تابستان که هوا هم مناسب است از این مکان دیدن می‌کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید