بنر هدر

راهنمای سفر به بلگراد + (هزینه، تفریح و جاذبه)

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بلگراد صربستان شهری دیدنی و پرجنب و جوش در اروپاست که بواسطه جاذبه های گردشگری و تفریحی که دارد، گردشگران زیادی را بسوی خود می کشاند. در این مطلب قصد داریم در مورد راهنمای سفر به بلگراد و صربستان توضیح بدهیم. شاید این راهنمایی ها باعث شد بار سفر ببندید و در اولین فرصت به صربستان سفر کنید.

راهنمای سفر به بلگراد + (هزینه، تفریح و جاذبه)

اطلاعات کلی شهر بلگراد در صربستان

زبان: زبان رسمی این کشور، صربی است، اما اکثر افراد به ویژه جوانان به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند.

واحد پول: دینار صربستان (RSD)

نوع برق مصرفی در صربستان: ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

 شماره های اضطراری:

پلیس ۹۲

آتش نشانی ۹۳

آمبولانس ۹۴

ساعت گویا ۹۵

کد کشور: +۳۸۱

فرودگاه بین المللی بلگراد: نیکولا تسلا

مدت پرواز تهران به بلگراد: مدت زمان پرواز از تهران به بلگراد (یا بالعکس)، حدود 4 ساعت الی 4 ساعت و نیم است.

راهنمای سفر به بلگراد + (هزینه، تفریح و جاذبه)

پرواز تهران به بلگراد

در حال حاضر پرواز از تهران به بلگراد (بعد از حدود 27 سال) بصورت مستقیم برقرار می باشد و ایرلاین های ایرانی، از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران مستقیما به فرودگاه بین المللی نیکولا تسلا بلگراد (و بالعکس) پرواز انجام می دهند.

بهترین زمان سفر به بلگراد صربستان

بهترین زمان سفر به بلگراد صربستان، از ماه می (اردیبهشت) تا سپتامبر (شهریور) می باشد چرا که در فصول بهار و تابستان، هوای این کشور بسیار مناسب و دلپذیر است و توریست های زیادی از تور صربستان استفاده می کنند.

راهنمای سفر به بلگراد + (هزینه، تفریح و جاذبه)

آب و هوای شهر بلگراد

رودخانه مشهور دانوب در یک سوم کشور جاری است و به همین دلیل طبیعتی سرسبز و حاصلخیز دارد. بیست و هفت درصد کشور صربستان پوشیده از جنگل است. وجود دشت های وسیع و حاصلخیز و آب و هوای مناسب این کشور را به یکی از مراکز تولیدات کشاورزی در منطقه تبدیل کرده است. کشور صربستان تابستان هایی گرم و زمستان های سردی دارد. در ماه ژانویه میانگین دما در بلگراد، پایتخت صربستان حدود صفر درجه و در ماه جولای ۲۲ درجه است. فصل بارندگی در این کشور از ماه می شروع می شود و در ماه های جولای و آگوست رو به کاهش می رود.

راهنمای سفر به بلگراد + (هزینه، تفریح و جاذبه)

مدارک مورد نیاز برای ویزای صربستان

بر طبق بیانیه سفارت صربستان در تاریخ 22 آگوست 2017 (31 مرداد 96)، شهروندان ایران و هند برای سفر به صربستان نیاز به اخذ ویزا ندارند.

در بلگراد صربستان در کجا اقامت داشته باشیم؟

در بلگراد برای اقامت توریست ها و مسافرانی که به این شهر سفر می کنند تعداد زیادی مهمانخانه، هاستل و هتل های خوب و لوکس وجود دارد. چنانچه به دنبال هتل های با کیفیت و تمیز هستید می توانید از هتل های 4 ستاره و 5 ستاره بلگراد که در نقاط مختلف شهر قرار دارند، استفاده کنید و چنانچه به دنبال اقامتگاه های ارزان قیمت تر هستید می توانید از مهمانخانه ها و هاستل ها استفاده کنید؛ برای نمونه هدونیست هاستل که یکی از اقامتگاههای خوب بلگراد است و در قسمت قدیمی شهر قرار دارد.

راهنمای سفر به بلگراد + (هزینه، تفریح و جاذبه)

هزینه خورد و خوراک در شهر بلگراد

در ادامه ی راهنمای سفر به بلگراد به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.
برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۶۰۰ دینار صربستان را بپردازید.
برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۳۰۰۰ دینار صربستان پرداخت کنید.
قیمت منوهای مک دونالد در شهر بلگراد به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۵۰۰ دینار صربستان می باشد.
برای تهیه آب معدنی ۹۵ دینار صربستان و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۱۵۷ دینار صربستان بپردازید.

راهنمای سفر به بلگراد + (هزینه، تفریح و جاذبه)

معروف ترین و مهمترین خیابان های بلگراد صربستان چه نام دارند؟

تعدادی از معروفترین خیابان ها و میدان های بلگراد عبارتند از:

– میدان جمهوری یا تی آر جی ریپابلیکه (Trg Republike)     

– کرالجا پترا (Kralja Petra)       

– کرالجا میلانا (Kralja Milana)   

– کز میهایلوا (Knez Mihailova)    

– فرانچسکا (Francuska)        

– دوبراسینا (Dobrančina)      

– ماژ جووینا (Zmaj  Jovina)   

راهنمای سفر به بلگراد + (هزینه، تفریح و جاذبه)

در بلگراد صربستان از کجا دیدن کنیم؟

برج آوالا | Avala Tower

این برج در واقع یک برج مخابراتی است که در کوه آوالا به ارتفاع ۲۰۴/۵ متر در سال ۱۹۶۵ ساخته شد. این برج در جریان بمباران ناتو آسیب دید. اما مجددا بازسازی شد و در سال ۲۰۱۰ رسما بازگشایی شد. این برج بلندترین برج در منطقه بالکان محسوب می شود.

آدرس:  Near Belgrade, Belgrade, Serbia

راهنمای سفر به بلگراد + (هزینه، تفریح و جاذبه)

موزه نیکولا تسلا | Nikola Tesla Museum

موزه نیکولا تسلا در مرکز شهر بلگراد قرار دارد و محل نگهداری آثار و اموال به جا مانده از نیکولا تسلا، مخترع و مهندس معروف است.
آدرس: Prote Mateje ۵۲، Beograd ۱۱۰۰۰، Serbia

راهنمای سفر به بلگراد + (هزینه، تفریح و جاذبه)

برج گاردوس | Gardos Tower

این برج در ۲۰ کیلومتری شهر بلگراد واقع شده است. برج گاردوس که به برج هزار ساله نیز شهرت دارد در سال ۱۸۹۶ توسط مجارستانی ها ساخته شده و نمادی از حکومت طولانی مجارها در منطقه است.
آدرس: Municipality of Zemun, Zemun, Belgrade, Serbia

راهنمای سفر به بلگراد + (هزینه، تفریح و جاذبه)

کلیسای جامع سنت مارک | St. Mark’s Church

این کلیسا یکی از بزرگترین کلیساهای این کشور و در سال ۱۹۴۰ ساخته شده است. علاوه بر معماری زیبای این کلیسا در داخل آن نیز تزئینات و نمادهای تاریخی و مذهبی این کشور قرار دارند.

آدرس: Bulevar kralja Aleksandra 17, Beograd, Serbia

راهنمای سفر به بلگراد + (هزینه، تفریح و جاذبه)

شهر قدیمی اسکادارلیجای بلگراد | Skadarlija

بخشی قدیمی شهر اسکادارلیجای در شهر بلگراد در زمان های گذشته بخش اصلی بلگراد بوده و مردم در آن سکونت بیشتری داشته اند. اسکادارلیجا هنوز هم ساکنان خودش را دارد و از رستوران ها، کافه ها و اقامتگاه های دنج و سنتی برخوردار است. با وجود شلوغ و پر سروصدا بودن به خصوص در روزهای شنبه، دیدن بافت قدیمی شهر در کنار نوای موسیقی سنتی خالی از لطف نیست.
آدرس: Skadarska ۳۸، Beograd، Serbia

دژ بلگراد | Belgrade Fortress

یکی از قدیمی ترین جاذبه هایی که در شهر بلگراد وجود دارد و متعلق به ۳ قرن پیش از میلاد مسیح است در قدیمی ترین بخش شهر بلگراد به منظور دفاع و حفاظت از این شهر توسط قوم سلتیک نیز ساخته شده است.
آدرس: Carigradski drum، Beograd، Serbia

راهنمای سفر به بلگراد + (هزینه، تفریح و جاذبه)

کلیسای ارتدوکس نیکولایای بلگراد | Hram Svetog Oca Nikolaja

در نزدیکی رودخانه دانوب، کلیسای کوچکی وجود دارد که متعلق به آیین ارتدوکس دین مسیحیت است و برخلاف اکثر کلیساهای ارتدوکس دیگر، معماری زمان باروک را با خود به یادگار دارد. نقاشی های زیبایی که از قرن ۱۸ میلادی برروی دیوارهای داخل کلیسا به جا مانده است، چشم را خیره می کند. وقتی از بیرون به آن می نگرید، جز یک بنای سنگی چیزی نمی بینید، اما ارزش وارد شدن را دارد، زیرا یک تاریخ ۲۰۰ ساله را در خود پنهان کرده است.

آدرس: Sinđelićeva ۴۵، Beograd، Serbia

بایدها و نبایدها در شهر بلگراد صربستان

کشور صربستان سال های مدیدی با جنگ های مختلف دست و پنجه نرم کرده و آسیب های زیادی از این موضوع دیده است. یادآوری جنگ و اشاره به موضوعات سیاسی برای مردم صرب چندان خوشایند نیست. پس اگر به صربستان و شهر بلگراد سفر کردید و خواستید سر صحبت را کسی باز کنید در مورد جنگ یا سیاست حرفی به میان نیاورید.

مردم صربستان نیز مثل سایر کشورهای بالکان عاشق گوشت هستند و گوشتخوارهای حرفه ای محسوب می شوند!  اگر گیاهخوار هستید شاید آشپزی این کشور چندان برایتان خوشایند نباشد، چون به سختی می توانید غذایی را پیدا کنید که در آن گوشت استفاده نشده باشد. البته در کنار هر وعده غذایی معمولا از سبزیجات و سالاد استفاده می شود. اما غذای اصلی مردمان صرب حتما باید گوشت داشته باشد!

مردم صربستان و بلگراد قهوه خورهای قهاری هستند. قهوه در فرهنگ صربی مثل چای در فرهنگ ما ایرانی هاست. در بلگراد هرجا که بروید می توانید یک قهوه خانه پیدا کنید و اگر فردی صربی قصد داشته باشد از شما پذیرایی کند قبل از هر چیز حتما شما را به یک فنجان قهوه دعوت می کند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید