راهنمای سفر به بیروت ، کشور لبنان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بیروت پایتخت کشور لبنان است که به دلیل زیبایی و جذابیتی که دارد در جهان از آن با عنوان عروس خاورمیانه یاد می کنند. شهر بیروت به غیر از سواحل زیبا و شب زنده داری هایی که دارا می باشد، برای کسانی که به تاریخ و فرهنگ علاقمند هستند هم می تواند جذاب باشد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به بیروت ما قصد داریم تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماییم.

راهنمای سفر به بیروت ، کشور لبنان

وضعیت آب و هوایی بیروت

بیروت به طور معمول در تمام طول سال آب و هوایی مطلوب دارد. از ماه جولای تا سپتامبر هوای این شهر کاملا داغ و شرجی می‌شود، اما دست کم در این مدت تقریبا شاهد بارش باران نخواهیم بود. بهار و پاییز این ناحیه برای اغلب مردم، بهترین زمان برای سفر محسوب می‌شود، چرا که دمای هوا معتدل و بارش باران هم به ندرت اتفاق می‌افتد. زمستان‌ها اما به مدت طولانی شاهد ریزش باران خواهیم بود. با این وجود در این مدت هم دمای هوا چندان سرد نمی‌شود.

راهنمای سفر به بیروت ، کشور لبنان

بهترین زمان برای رزرو هتل

در بیروت، هتل‌ها تقریبا در همه‌ی سال قیمت‌های بالایی دارند. اوج افزایش قیمت را در فصل پیک یا اوج (ماه ژوئن تا سپتامبر) و همچنین اعیاد بزرگ مذهبی تجربه خواهید کرد. در بقیه‌ی سال می‌توانید گاهی تخفیف‌های خوبی را بیابید.

راهنمای سفر به بیروت ، کشور لبنان

شکم گردی در بیروت

در راهنمای سفر به لبنان ما به حدودی از قیمت وعده های غذایی در این کشور اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۰ دلار را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۵۰ دلار پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در بیروت به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۸٫۵۰ دلار می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۰٫۴۰ و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۳٫۲۷ دلار بپردازید.

راهنمای سفر به بیروت ، کشور لبنان

هزینه ی حمل و نقل در بیروت

بهترین و آسانترین راه برای گشت و گذار در بیروت استفاده از اتومبیل شخصی یا کرایه‌ کردن ماشین است. اگر اهل پیاده‌روی هستید باید بدانید که نزدیک بودن محل اقامت به مناطق دیدنی شهر نقش مهمی در سفرتان ایفا خواهد کرد. همچنین بد نیست که برای امنیت بیشتر پیش از انتخاب هتل بدانید که آن اقامتگاه ترنسفر دارد یا خیر.

راهنمای سفر به بیروت ، کشور لبنان

بایدها و نبایدها در شهر بیروت

توجه داشته باشید با توجه به شرایطی که در کشور لبنان برقرار است، زمانی که بیروت خواستید سفر کنید حتما مقداری همراهتان پول نقد داشته باشید. چرا که بسیاری از فروشگاه‌ها در لبنان کارت‌های اعتباری یا چک‌های مخصوص سفر را نمی‌پذیرند.

لازم به ذکر است که همه‌ی فروشگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و… دلار را می‌پذیرند و حتما لازم نیست که دلارهایتان را تبدیل کنید. هر دلار آمریکا چیزی در حدود ۱٫۵۰۰ لیره لبنان است.

در شهر بیروت شما می توانید بسیاری از گشت و گذارهای خودتان را پیاده بروید، بنابراین حتما کفش مناسب پیاده روی همراه خوتان داشته باشید.

یکی بزرگترین جشن هایی که در این شهر برگزار می شود، عید فطر است، و با آتش بازی هایی که انجام می شود بسیار هیجان انگیز می شود؛ اگر برنامه سفرتان را در این زمان تنظیم کنید بسیار بهتان خوش خواهد گذشت.

بیروت شهر خوبی برای خرید است و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ زیادی دارد که انواع کالاهای برند را عرضه می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که تمامی فاکتورهایتان را جمع‌آوری کرده و در فرودگاه به باجه‌ی تکس فری مراجعه نموده و مبلغ اضافی پرداختی خود را پس بگیرید.

قبل از اینکه از هتل خارج شوید، از آنها بپرسید تا تخمین بزنند آنچه می خواهید انجام دهید چه مقدار هزینه دارد. برای رفتن به موزه باید چه مقدار بپردازم؟ چقدر باید پرداخت کنم تا یک لباس مانند این آماده شود؟ آنها می توانند به شما راه و روش چانه زنی را به خوبی توضیح دهند.

اتوبوس، ارزان ترین و بدون دردسر ترین راه برای گردش سراسر شهر است و راحت و کارآمد است.

برای یافتن ارزان ترین مواد غذایی در شهر به بخش قدیمی شهر سر بزنید که پر از دکه های خیابانی با خوراک های کم هزینه است. غذاهایی که شاید در نگاه اول عجیب باشند اما می توانند شما را عاشق هانوی کنند!

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید