پارک متاتسمیندا ترکیبی از طبیعت و تفریحات هیجانی بر بام تفلیس

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شهر تفلیس، پایتخت معروف و پر گردشگر گرجستان است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران دنیا را به سمت خود جذب می کند. این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی متنوعی است به طوری هر کدام نمادی از فرهنگ و تاریخ این کشور به شمار می روند.

پارک متاتسمیندا با فضایی ۱۰۰ هکتاری، سبز و دلچسب به بام تفلیس معروف است. بیش از یک قرن پیش درست در مرکز شهر تفلیس و بر روی کوه بلند متاتسمیندا در ارتفاع ۷۷۰ متری، پارکی زیبا احداث شد که در آن زمان یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین پارک‌های سراسر اتحاد جماهیر شوروی بود. پس از سال‌ها از فروپاشی شوروی، این پارک دلنشین را با انواع امکانات به‌روز و مدرن مجهز کردند تا دوباره به یکی از خاطره‌انگیزترین مکان‌های تفلیس و گرجستان زیبا بدل شود.

پارک متاتسمیندا ترکیبی از طبیعت و تفریحات هیجانی بر بام تفلیس

در پارک متاتسمیندا یک شهربازی مجهز و ایمن با بازی‌های متعدد، رستوران‌ها و کافه‌های درجه یک و امکانات پرشماری وجود دارد که می‌تواند روزی شاد را در کنار دوستان و خانواده برایتان بسازد. همین طور دیدن شهر زیبای تفلیس از بام تفلیس لذتی بی‌نظیر دارد که در پارک متاتسمیندا محقق خواهد شد.

مختصری از تاریخ پارک متاتسمیندا

دولت شوروی در سال ۱۹۳۰ اقدام به احداث پارک متاتسمیندا در شهر تفلیس گرجستان نمود. این پارک در همان زمان عنوان سومین جاذبه پربازدید اتحاد جماهیر شوروی را به خودش اختصاص داد. با توجه به این که کشور گرجستان روزگاری بخشی از اتحاد جماهیر شوروی به شمار می رفت از همین رو این افتخار بزرگی برای شهر تفلیس نیز بود. سال های سال پارک متاتسمیندا به شکل گذشته خود قرار داشت و به همان نسبت بازدیدکننده هم نیز دارا بود؛ اما در سال ۲۰۰۱، بیلیونر معروف گرجی، بدری پاتارکاتسویشلی (Badri Patarkatsishvili) و همسرش اینا گوداودزه (Inna Gudavadze) تصمیم گرفتند تا شکل و شمایلی امروزی به پارک معروف شهر ببخشند. بدری طی حرکتی خیرخواهانه پارک را خریداری کرد و همراه با آن، عملی کردن پروژه های عمرانی دیگری مانند ایستگاه تلویزیونی ایمدی (Imedi TV) را نیز به عهده گرفت.

پارک متاتسمیندا ترکیبی از طبیعت و تفریحات هیجانی بر بام تفلیس

شهربازی پارک متاتسمیندا تفلیس

یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های رفتن به پارک متاتسمیندا شهربازی این پارک است. این شهربازی برای انواع گروه‌های سنی با انواع علاقه‌مندی‌ها مناسب است. از بازی‌های هیجانی بگیر تا بازی‌های کودکانه، بازی‌های ویدیویی و ورزش‌های تمرکزی در این شهربازی مهیاست تا روزی شاد برای شما و خانواده‌تان بسازد. هزینه ورود به شهربازی رایگان است اما در ابتدا باید کارتی تهیه و آن را شارژ کنید تا بتوانید هزینه بازی‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید را با آن کارت بپردازید.

پارک متاتسمیندا ترکیبی از طبیعت و تفریحات هیجانی بر بام تفلیس

بخش های شهربازی متاتسمیندا

ترن امریکن مونتین | American Mountains

رفتینگ در سرسره آبی

چرخ و فلک اختاپوس | Octopus

موتور چهار چرخ سواری

قلعه ارواح | Ghost Castle

پارک ژوراسیک متاتسمیندا

چرخ و فلک بزرگ متاتسمیندا

درخت رقصان| Dancing Tree

قایق بانمک

بازی های ویدیویی

ماشین های کوبنده | Bumping Car

قطار خوشحال

سرزمین چوبی | Woodland

پارک متاتسمیندا ترکیبی از طبیعت و تفریحات هیجانی بر بام تفلیس

بهترین زمان بازدید از پارک متاتسمیندا

شهر تفلیس در نیکره شمالی و جنوب قفقاز در میان دریای سیاه و کوه های قفقاز قرار دارد. این شهر دارای اقلیم نیمه گرمسیری و مرطوب است و در نتیجه تابستان های بسیار گرم و زمستان های نسبتا سردی را داراست. این شهر در بیشتر اوقات سال دارای بارندگی قابل توجهی است و در دیگر مناطق گرجستان این نیز همین موضوع به چشم می خورد. وجود آب و هوای معتدل در این شهر به این معناست که چهار فصل متفاوت و قابل توجه در تفلیس خواهید دید. اما این تفاسیر در اغلب اوقات سال شما می توانید به این شهر سفر کنید و سفر دلچسبی داشته باشید.

پارک متاتسمیندا ترکیبی از طبیعت و تفریحات هیجانی بر بام تفلیس

کافه‌ها و رستوران‌ها

یکی دیگر از لذت‌هایی که نباید در پارک متاتسمیندا تفلیس از دست بدهید، خوردن غذاهای خوشمزه گرجی در رستوران‌های خوب پارک است. همین‌طور می‌توانید انواع میان‌وعده‌ها را در هر ساعتی که دلتان بخواهد از کافه‌های موجود در پارک بخرید و در فضای زیبایشان نوش جان کنید.

رستوران متاتسمیندا در نزدیکی ورودی پارک، با فضایی لوکس و دلنشین و غذاهای گرجی و اروپایی درجه یک، یکی از همین رستوران‌هاست. این رستوران بالکنی با منظره شهر تفلیس دارد که لذت یک وعده غذای خوشمزه را دوچندان می‌کند. رستوران ایرتمین یارد هم در همان حوالی با دکوراسیون قدیمی گرجی و غذاهای سنتی این دیار منتظر شماست تا شما را بیشتر با فرهنگ این مرز و بوم آشنا کند.

کافه اورنجری هم در نزدیکی ورودی پارک قرار دارد که با قیمت‌های مناسب غذاها و خوراکی‌های درجه یک و خوشمزه‌ای را به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید در فضای باز زیبای این کافه بنشینید  یا در فضای صمیمی داخل ساختمان خوراکی خوشمزه‌تان را نوش جان کنید. کافه کارسول که به شکل یک چرخ‌وفلک طراحی شده است در قسمت کودکان شهربازی به شما امکان استراحت و خوردن میان‌وعده‌ای لذت‌بخش را می‌دهد. کافه پانوراما هم در یکی از مرتفع‌ترین مناطق پارک، منظره‌ای بی‌نظیر از اطراف دارد. در رستوران سامتسوید هم انواع غذاهای سنتی گرجی مخصوصا کباب‌های درجه یک را در فضای باز می‌توانید امتحان کنید.

پارک متاتسمیندا ترکیبی از طبیعت و تفریحات هیجانی بر بام تفلیس

بام تفلیس

حتی اگر از شهربازی خوشتان نیاید و نخواهید وقتتان را در پارک متاتسمیندا تفلیس به بازی و تفریح اختصاص دهید باز هم در بام تفلیس به شما خوش می‌گذرد. با دوربین‌های دوچشمی که در پارک مهیاست می‌توانید از دور تمام مناطق شهر را زیر نظر بگیرید و دیدنی‌های شهر را از دور رصد کنید. فضای زیبایی که برای دیدن شهر از بلندای پارک در نظر گرفته شده است واقعا دلنشین است و جان می‌دهد برای عکاسی.

پارک متاتسمیندا ترکیبی از طبیعت و تفریحات هیجانی بر بام تفلیس

دیگر امکانات پارک متاتسمیندا تفلیس

در پارک متاتسمیندا امکانات کافی برای کمپینگ وجود دارد. می‌توانید روزی شاد را با کمپینگ در این پارک تجربه کنید. دکه‌های بقالی هم برای خرید انواع خوراکی و نوشیدنی وجود دارد. در پارک متاتسمیندا یک استیج روباز هم هست که در برخی جشن‌ها و نمایش‌ها برنامه‌های مختلفی بر روی آن اجرا می‌کنند. برج پخش تلویزیونی تفلیس هم که یکی از نمادهای شهر است در این پارک قرار دارد. سالن‌های عروسی و تولد بسیار شیک و مجهز هم از دیگر امکانات این پارک است. می‌توانید پکیج‌های مختلف مراسم عروسی و تولد را از این سالن‌ها بخرید و با تم‌های بسیار زیبا جشنی فوق‌العاده شاد و باشکوه داشته باشید.

پارک متاتسمیندا ترکیبی از طبیعت و تفریحات هیجانی بر بام تفلیس

دسترسی به پارک متاتسمیندا

به منظور دسترسی به پارک متاتسمیندا باید به مرکز شهر تفلیس در گرجستان بروید. اگر هتلی که برای اقامت انتخاب کرده اید در مرکز شهر است به راحتی می توانید با استفاده از اتوبوس، تاکسی و یا قطار کابلی به این منطقه دسترسی پیدا کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید