فانوس دریایی باتومی را می شناسید؟

نویسنده:

فاطمه

در تاریخ:

شهر باتومی از آن دسته از شهرهای ساحلی و بندری گردستان به شمار می‌رود که در کنار دریای سیاه قرار دارد. این شهر یکی از زیباترین بنادر و شهرهای قفقاز محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر دولت گرجستان با برنامه‌ریزی‌های دقیق و عالی توریستی که انجام داده تمام دیدنی‌های باتومی را به دنیا معرفی کرده است.

از جمله مراکزی گردشگری شهر باتومی که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده دریا و سواحل آن است که در بلوار اصلی شهر قرار دارد.شاید شما هم مثل بسیاری از کسانی که دریا را دوست دارند، آرزوی زندگی در یکی از فانوس‌های دریایی گرجستان را داشته باشید.

فانوس دریایی باتومی را می شناسید؟

«فانوس دریایی باتومی» (Batumi lighthouse) به ارتفاع 21 متر در ساحل دریای سیاه قرار دارد. این سازه که در انتهای شرقی دریای سیاه واقع شده است، جهت کنترل مرزهای ساحلی دریای سیاه ساخته شده بود. Adjara در جنوب غرب، Guria در غرب و Mingreliao در شمال غرب جزء مناطق حفاظتی منطقه محسوب می شدند. هر کدام از این مناطق تاریخ پیچیده خود را داشته و امروزه وضعیت مشخصی دارند.

فانوس دریایی باتومی را می شناسید؟

تاریخچه این فانوس دریایی

ساخت این فانوس دریایی در باتومی اولین بار در سال 1863 میلادی، در زمان سلطه عثمانی ها بر آجارا شروع شد و به این ترتیب عثمانی ها اولین فانوس دریایی را نزدیک به قلعه ترکی و روی دماغه ای ساختند.

بالای این ساختمان چراغی برای فرستادن علامت های نوری برای شناورها و کمک ناوبرها نصب کرده بودند تا از خطرات احتمالی برای دریانوردان جلوگیری شود. فانوس دوم نیز در سال 1878 بعد از منتقل کردن باتومی به روسیه ساخته شد و بنای سازه سنگی فانوس 21 متری سوم نیز در سال 1882 توسط مهندسان فرانسوی انجام شد. 

معماری فانوس دریایی باتومی

فانوس دریایی باتومی را می شناسید؟

این فانوس هشت ضلعی سنگی که شبیه به خانه های مسکونی بوده داخل خود یک دستگاه نوری بزرگ دارد. این فانوس زیبا و فوق العاده هشت ضلعی همانطور که گفته شد 21 متر ارتفاع داشته و بوسیله معماران فرانسوی شبیه به خانه های مسکونی ساخته شده است. درست یک سال بعد از اینکه این فانوس دریایی باتومی ساخته شد، یک دستگاه دوربین هم کنار دستگاه نوری به این بنا اضافه شد.

از دیگر دیدنی‌های باتومی که در تور گرجستان می‌توانید به همراه دوستان و همراهانتان از آنها دیدن کنید میدان اروپا، برج ساعت چاپا، چرخ و فلک باتومی، تله کابین آرگو و غیره است. 

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید