تور کلاسیک 7 روزه ترکیه

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

ترکیه کشوری شگفت‌انگیز با ثروت حاصل از جاذبه‌های گردشگری, مقصد رویایی گردشگران است. در این تور کلاسیک 7 روزه ترکیه, هر منظره باورنکردنی, باشکوه‌تر از گذشته به نظر می‌رسد. در طی این 7 روز, درک بهتری از فرهنگ, تاریخ و غذاهای ترکیه پیدا خواهید کرد. به راحتی با مینی‌بوس در اطراف کشور گشت‌وگذار خواهید کرد.
ترکیه مکان‌های دیدنی بسیاری دارد, این تور شما را با برخی از دیدنی‌ها آشنا خواهد کرد. شما از جاذبه‌هایی نظیر شهر باستانی Ephesus, چشمه‌های آب‌گرم Pamukkale و شهرهای زیرزمینی Cappadocia دیدن خواهید کرد. علاوه بر 6 شب اقامت در هتل, این تور برخی از بهترین‌های ترکیه را به شما نشان خواهد داد.

تور کلاسیک 7 روزه ترکیه

روز اول: میادین جنگ Gallipoli

تور کلاسیک 7 روزه ترکیه

سفر 7 روزه شما در ترکیه در یک مینی‌بوس کولردار, با بازدید از شبه‌جزیره Gallipoli (مکانی پر از دیدنی‌های تاریخی جذاب) آغاز می‌شود. این شبه‌جزیره که در بخش اروپایی ترکیه واقع شده است, مکان استقرار عملیات معروف Gallipoli بود, عملیاتی که در طی جنگ جهانی اول رخ داد.
بیش‌تر روز اول به گشت‌وگذار در میادین نبرد و یادبودهای Lone Pine و جنگ Chunuk Bair سپری می‌شود. راهنمایی جامع در دست شما است و هر چیزی که راجع به میادین جنگ Gallipoli باید بدانید, در آن نوشته شده است. گشت‌وگذار در سنگرها و تونل‌ها احساس عجیبی در شما ایجاد می‌کند, انگار در حال سفر در زمان هستید. برای ناهار می‌توانید برخی از غذاخوری‌های محلی را که غذاهای لذیذ ترکی سرو می‌کنند, بررسی کنید.
پس از ناهار, بازدید از قبرستان johnston’s Jolly خالی از لطف نیست. بازدید از خور ANZAC و The Nek چگونگی انجام نبردهای تاریخی را روشن می‌کند. اولین روز از تور شما, با صرف غذایی مجلل در هتل, همراه با هم‌سفران به پایان می‌رسد.
روز دوم: Troy, Acropolis of Peragmum

تور کلاسیک 7 روزه ترکیه
امروز, به Troy تاریخی می‌روید, که در سراسر جهان به اسب مشهور Trojan شهرت دارد, که به مهاجمان کمک کرده تا به نحو احسن از شهر دفاع کنند. در طول قرن گمانه‌زنیهای زیادی در مورد موقعیت واقعی Troy وجود داشته است. طبق توافق مورخان, ویرانه‌های دیدنی Hissarlik جایی است که Troy یک دفعه آن‌جا توقف داشت.
پس از گشت‌وگذار در این مکان مسحورکننده و یادگیری همه چیز در مورد تاریخ Troy, زمان آن رسیده که استراحت کنید و یک ناهار خوشمزه صرف کنید. بعدازظهر, با تور به Acropolis Peragmum خواهید رفت؛ ستون‌های باستانی ایستاده بر فراز آسمان آبی, منظره‌ای بی‌نظیر برای عکاسی ایجاد می‌کنند. با وجود گذشت مدت‌ طولانی از این که Peragmum مرکز مهم فرهنگی و سیاسی بود می‌گذرد, هنوز هم ارزش دارد تا از این مکان فوق‌العاده دیدن کرد. بعد از سپری کردن یک روز پر از هیجان, استراحت کنید و یک شام خوشمزه صرف کنید تا شب فرا برسد.
روز سوم: Ephesus, Kusadasi

تور کلاسیک 7 روزه ترکیه
زمانی Ephesus, یکی از شهرهای یونان باستان, محل یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان است. از آن‌جایی که این ویرانه‌های باستانی قدمت فراوانی دارند, بسیار دیدنی هستند. بدون شک یکی از مهم‌ترین مزایای تور شما, بازدید از کتاب‌خانه شگفت‌انگیز Celsus در اطراف شهر باستانی است. این کتاب‌خانه در حدود 100 میلادی ساخته شده است, ناگفته نماند که تئاتر و معبد Artemis به همان اندازه برای بازدید خاص هستند.
بعد ازصرف ناهار, زمان آن فرا رسیده است که به سمت روستای Sirince – که برای شراب میوه‌ای فاخر معروف است – روانه شوید. در این‌جا خواهید فهمید که فرش‌ها چگونه ساخته می‌شوند و چگونه باید ارزش برای این فرش‌های دست‌باف را فهمید. قالی‌بافی یک سنت دیرینه در ترکیه است. ÷س از اتمان فعالیت‌های روزانه, به شهر تفریحی-ساحلی Kusadasi خواهید رفت, در این شهر می‌توانید غذاهای کلاسیک ترکیه مانند مانتی, اسکندر و شیش کباب را امتحان کنید.
روز چهارم: Pamukkale, Hierapolis

تور کلاسیک 7 روزه ترکیه
روز خود را با صرف یک صبحانه خوشمزه در هتل خود آغاز کنید, سپس به کارگاه صنایع دستی بروید تا در مورد برخی کالاهای چرمی که توسط صنعتگران محلی تولید می‌شوند, اطلاعاتی کسب کنید. بعد از آن, به مکان بی‌نظیر Pamukkale – که در زبان ترکی به معنی قلعه پنبه‌ای است – بروید. به دلیل تراس‌های سفید موجود, این مکان این گونه نام گرفته است. وقتی بر فراز این تراس‌ها قرار بگیرید, منظره‌ای خواهید دید که تا به حال شاهد آن نبوده‌اید.
پس از لذت بردن از منظره بی‌نظیر, به شهر باستانی Hierapolis که درست در کنار تراس‌های سفید درخشان قراردارد, برده خواهید شد. مناظر بسیاری وجود دارند که از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد, از جمله دروازه Domitian, The Necropolis و تئاتر بی‌نظیر که به خوبی حفظ شده است.
با لمس آب‌های فیروزه‌ای چشمه‌ای آب‌گرم Pamukkale (که از زمان رومیان باستان به دلیل قدرت شفابخشی از آن‌ها استفاده می‌کردند), روز خود را به پایان برسانید.
روز پنجم: جاده ابریشم, قونیه

تور کلاسیک 7 روزه ترکیه
در پنجمین روز از تور ترکیه, با مینی‌بوس در امتداد جاده باستانی ابریشم سفر خواهید کرد و از برخی از مناظر جالب این مسیر تجاری-تاریخی که زمانی شرق به غرب را مرتبط می‌کرد, دیدن خواهید کرد. با توقف در کاروانسرای Sultanhani – که قدمت آن به دوره سلجوقی برمی‌گردد – متوجه خواهید شد که در دوران باستان, چگونه از بازرگانان و تاجران محافظت می‌شد.
پس از آن به موزه شگفت‌انگیز مولانا در قونیه خواهید رفت که بسیار تماشایی است. با وجود آرامگاه بزرگ شاعر و صوفی ایرانی, بازدید از این موزه خالی از لطف نیست. برای درک بهتر معماری, باید آن را از نزدیک دید, بخش اعظم آن در زمان سلطنت سلیمان بزرگوار ساخته شده است. مجموعه قرآن‌های باستانی, جانماز و آلات موسیقی به شما کمک می‌کنند تا درک بیش‌تری از میراث فرهنگی غنی ترکیه پیدا کنید.
وقتی که عصر به هتل خود رسیدید, می‌توانید در یک فولکلور سنتی ترکی شرکت کنید یا به گشت‌وگذار در Cappadocia بپردازید و لذت ببرید.
روز ششم: Cappadocia, Goreme, شهر زیرزمینی

تور کلاسیک 7 روزه ترکیه
ششمین روز از تور شما ویژه است, زیرا به Cappadocia سفر می‌کنید؛ یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه. مناظر ماه مانند, با دودکش‌های رویایی – که برای دیدن بسیار جالب است. وقتی از موزه روباز دره Goreme دیدن کنید, از تعجب متحیر و هیپنوتیزم می‌شوید. در این‌جا, تور شما را به کلیساهای بی‌نظیر که در دل سنگ‌ها قرار گرفته‌اند, خواهد برد. در داخل کلیساها, نقاشی‌های آب‌رنگی دیواری زیبایی را خواهید دید. بسیاری از مکان‌ها, به قرون 10,11 و 12 برمی‌گردند.
بعد از ناهار, وقت آن است که به زیر زمین بروید و یکی از شهرهای زیرزمینی Cappadocia را کشف کنید. این شهرها که زمین‌هایشان محصور است, خانه, اصطبل, حیاط و غیره دارند و با سیستم شگفت‌انگیزی از تونل‌ها به هم وصل می‌شوند. علاوه بر لذت بردن از مناظر اطراف, تور به شما راجع به تاریخ Cappadocia و این که مردم چگونه در مکان‌های باورنکردنی زندگی می‌کردند, توضیحاتی خواهد داد.
روز هفتم: آنکارا, استانبول

تور کلاسیک 7 روزه ترکیه
در آخرین روز از تور, قبل از سفر به پایتخت کشور – آنکارا, صبحانه را در هتل خود در Cappadocia میل خواهید کرد. در این‌جا با تور, به Antikabir – آرامگاه بزرگ بنیان‌گذار ترکیه مدرن خواهید رفت. مصطفی کمال آتاتورک در کشور مورد توجه بسیاری است. بازدید از آرامگاه او, بینش تازه‌ای از تاریخ و فرهنگ ترکیه ارائه می‌دهد که نباید آن را از دست داد. از آن‌جا با مینی‌بوس یه استانبول برمی‌گردید, جایی که سفر شما به پایان می‌رسد و می‌توانید ماجراجویی دیگری را با گشت‌وگذار در استانبول آغاز کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید