مساجد معروف مالزی را بشناسید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در کشور مالزی مسجدهای زیادی با طراحی های متفاوت و برگرفته از فرهنگ ها و اداب مختلف می باشدکه برخی از انها هزینه ی زیادی برای ساخته شدن متحمل شده اند. زیبایی بی نظیر این مساجد باعث جذب گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان به کشور مالزی شده است که در نهایت باعث درامد زایی و پیشرفت این کشور شده است.

کشور مالزی یکی از کشورهای اسیایی می باشد که در جنوب شرقی این قاره واقع شده است.پایتخت مالزی کوالالامپور نام دارد. این کشور در زمینه ی صنعت گردشگری بسیار فعال بوده و شاید بتوان گفت بخش عظیمی از اقتصاد ان را تشکیل می دهد. مالزی علاوه بر سرسبزی و سواحل زیبا دارای مساجدی با معماری بی نظیر می باشد که بسیار زیبا و چشم نواز می باشند.

مسجد ملی مالزی، کوالالامپور

مسجد ملی مالزی در میان ۵۳ هزار متر مربع باغ جادویی و زیبا و درست در مرکز شهر قرار گرفته است. بنای اولیه این مسجد در سال ۱۹۶۵ ساخته و بعدها در سال ۱۹۸۷ بازسازی شد. این مجموعه بیشتر از بتن ساخته شده و یک مناره دارد و در داخل آن حدود ۱۶ هزار نفر جای می گیرند. امروز این مسجد با کاشی های سبز و آبی و مناره ای به ارتفاع ۷۳ متر از دور می درخشد و در حیاط آن فوارهای دوست داشتنی زیادی است که می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید.

مساجد معروف مالزی را بشناسید

مسجد ظهیر، شهر الور ستار، ایالت کداح

این مسجد در ایالت کداح واقع شده و ساخت ان به سال 1912 بر می گردد. مسجد ظهیر یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مساجد مالزی است که بسیاری ان را جز ده مسجد زیبای جهان می دانند.

مساجد معروف مالزی را بشناسید

مسجد دولتی پنانگ

ساخت مسجد دولتی پنانگ به دهه ۱۹۸۰ برمی گردد و از مساجدی با طراحی مدرن است. این مسجد در واقع توسط معماری برزیلی ساخته شد در حالی که گنبد پیازی شکل آن کار خلاقانه یک معمار فیلیپینی بود که به خوبی چند فرهنگه بودن مالزی را نشان می دهد. در این مسجد مدرن حدود ۵ هزار نفر جای می گیرند اما سالن نمازگزاران فقط به روی مسلمانان باز می شود کسانی که وارد این سالن آن می شوند لوسترهای باشکوهی را در داخل آن می بینند. این مسجد در بخش غربی شهر جورج تاون مالزی قرار دارد و در روزهای جمعه معمولا شلوغ تر است.

مساجد معروف مالزی را بشناسید

مسجد پوترا

به گزارش سفر باتو ، این مسجد در شهر پوتراجایا واقع شده است و ساخت ان در سال1997 به پایان رسیده است. همانطور که در عکس زیر مشخص است گنبد های این مسجد سرخ و صورتی رنگ می باشند که از سنگ های گرانیت صورتی رنگ در ساخت ان استفاده شده است. این مسجد ظرفیت 15000 نفر را دارد و جزو پرظرفیت ترین مساجد مالزی می باشد.

مساجد معروف مالزی را بشناسید

مسجد سلطان ابوبکر، ایالت جوهور

مسجد سلطان ابوبکر از مساجد قدیمی است که در بین سال های ۱۸۹۲ تا ۱۹۰۰ با نظارت سلطان ابوبکر ساخته شد. ساختمان این مسجد معماری موروها را دارد و بعضی ها می گویند که مناره های آن شبیه برج ساعت بریتانیا است. این مسجد بسیار زیباست به خصوص در هنگام شب که بر روی تپه مشرف بر تنگه جوهور به صورت بنایی چراغانی شده نمایان است. مسجد سلطان ابوبکر ظرفیت دو هزار نفر را دارد.

مساجد معروف مالزی را بشناسید

مسجد کوتا کینابالو

کوتا کینا بالو از مسجد های شناور از جمله مساجد مالزی می باشد و در شهر کوتا کینابالو واقع شده است. البته این مسجد دومین مسجد اصلی در این شهر است.هزینه ی ساخت این مسجد تقریبا 34 میلیون رینگت بوده است.دلیل شناور بودن مسجد نیز هم دریاچه ای است که در اطراف ان قرار دارد. عاملی که باعث شهرت این مسجد شده است هزینه ی بالایی که برای ساخت ان صرف شده می باشد.ایده ساخت این مسجد از مسجد النبی مدینه گرفته شده است.

مساجد معروف مالزی را بشناسید

مسجد کاپیتان کلینگ

این مسجد در جورج تاون واقع شده است و در قرن 19 ساخته شده است.این مسجد یکی از قدیمی ترین مساجد مالزی به شمار می رود.انطور که از روایات بر می اید این مسجد توسط هندی های مسلمان که در مالزی زندگی می کردند ساخته شده است.

مساجد معروف مالزی را بشناسید

مسجد هادهاری

این مسجد در سال 2005 ساخته شده و جزو بزرگترین مساجد در منطقه ی جرته،بسوت محسوب می شود. مسجد هارهاری جزو جدید ترین مساجد مالزی است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید