موزه هیل پالاس ، از بزرگترین موزه های باستان شناسی در کرالا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

موزه هیل پالاس در یکی از ایالت های جنوبی هند و در کرالا واقع شده است که می توانید با دو یا سه ساعت وقت تمامی موزه را بگردید و تاریخ کهن هند را از نزدیک لمس و ماجراجویی کنید. موزه هیل پالاس حدود 150 سال پیش توسط پادشاه هند به نام کوچی ساخته و امروزه به بزرگ ترین موزه ی باستان شناسی کرالا تبدیل شده است.

موزه هیل پالاس ، از بزرگترین موزه های باستان شناسی در کرالا

بهتر است قبل از ورود به ساختمان موزه به محوطه ی خارجی آن که با درختان و گیاهان مختلف تزئین شده است لذت ببرید و یکی از دارو های گیاهی کمیاب جهانی را از نزدیک مشاهده کنید.

بعد از دیدن محوطه وارد موزه ای می شوید که به ۱۴ بخش مختلف تقسیم شده و هر بخش مربوط به موضوعی خاص است. این موزه تنها موزه باستان شناسی کرالاست که دارای مجموعه پادشاهی امپراتور کوچی است که توجه گردشگران تور هند را به سمت خود جذب کرده ، پس انتظار این که وارد محوطه ای لوکس و اشرافی شوید را داشته باشید.

در قسمتی از این موزه به قدیمی ترین ساختمان این مجموعه بر می خوید که یک ساختمان یک طبقه است که به سبک خانه های کرالا و در حدود سال ۱۸۵۰ ساخته شده است. در نزدیکی این ساختمان یک حوض و یک مکان مقدس است که جذابیت آن را بیشتر کرده است. در قسمت دیگر هیل پالاس ساختمان دیگری را می بینید که برای معماری اش از سبک معماری غربی و سنتی هندی استفاده شده است.

موزه هیل پالاس ، از بزرگترین موزه های باستان شناسی در کرالا

موزه از چنیدن گالری تشکیل شده که بازدید از هر کدام حال و هوای خاصی دارد. در اینجا نقاشی های دیواری، مجسمه، نقاشی های رنگ روغنی، سکه، دست خط، مبلمان و وسایل خانه و هزاران اشیای دیگر به نمایش در آمده است. گالری هنری موزه شامل ابزارهای قدیمی موسیقی و مجسمه هایی از خاک رس است. اگر علاقمند به نمایشگاه های بزرگ هستید به سمت معماری ارابه ها بروید اینجا یک عالمه گاری و درشکه است که همه آن ها از انگلیس وارد شدند و قبلا توسط پادشاه استفاده می شدند. در گالری سکه شناسی سکه های نقره باستانی و سکه های دوره استعماری هند را می بینید. در گالری سنگ نوشته ها اشیای مختلفی مثل سنگ ها، بشقاب های مسی، برگ های درخت نخل و … است که کتیبه هایی به زبان عبری بر روی آن ها نوشته شده است. در این موزه حتی یک گالری هم برای هنر معاصر در نظر گرفته شده است. در گالری paliam مجموعه هایی است که یکی از نخست وزیران سابق آن را به این موزه اهدا کرده است.

اسلحه های قدیمی که از نقاط مختلف جمع آوری شدند و مجسمه های سنگی قرن ۱۰ تا ۱۸ هم در این مکان نگهداری می شود. در قسمت گالری برنز و ابزارهای فلزی، اشیای قدیمی برنزی و نقره را می بینید که برای قرن های ۱۴ تا ۱۶ هستند . در گالری ظروف چینی حدود ۱۶۰ ظرف چینی و سفالی وجود دارد که شامل کوزه، بشقاب ها و فنجان هایی از چین و … هستند و  بیش از ۲۰۰ شی آنتیک از گلدان های سرامیکی و سفالی کشورهای چین و ژاپن، و … هم به نمایش گذاشته شده است. همین که وارد گالری حکاکی های روی چوب می شوید آثاری از قرن ۱۴ و همچنین مجسمه هایی بینظیر از عاج فیل و چوب را می بینید. گالری نقاشی ها از آن گالری هایی است که بازدید از آن را نباید از دست دهید چون پر از نقاشی های رنگ روغنی از پادشاهان سابق این شهر هست که تماشای آن ها جالب است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید