جاذبه گردشگری پارک ریزال در فیلیپین

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

هر واژه‌ای در ذهن ما یک تصویری دارد. قطعا با شنیدن واژه‌ی پارک مواردی مانند طبیعت، گردش با دوستان یا خانواده، بازی کودکان و مسائلی از این دست در ذهنمان تداعی می‌شود، اما پارک ریزال از دیدنی های فیلیپین در شهر مانیل، علاوه بر ویژگی‌هایی که تمام پارک‌ها دارند، یک ویژگی مهم و پررنگ دیگر نیز دارد، این ویژگی دارا بودن نشانه‌ی تقدیر از مبارزی است که علیه استعمار و استبداد بر کشورش تا پای مرگ ایستادگی کرد.

جاذبه گردشگری پارک ریزال در فیلیپین

“خوزه ریزال” مردی از کشور فیلیپین بود که در سال 1861 میلادی متولد شد. او نویسنده‌‌ای ملی گرا بود که با وجود اسپانیایی تبار بودن خود، در زمان استعمار فیلیپین به دست اسپانیایی‌ها، بر علیه آنها مبارزه کرد و در این راه جان خود را از دست داد. پارک تاریخی ریزال بر کرانه‌ی خلیج مانیل و دقیقا در محلی است که خوزه زمانی که تنها 37 سال داشت، در این مکان و به دست نظامیان اسپانیایی تیر باران شد. در فیلیپین روز سی‌ام دسامبر به پاس مرگ این نویسنده، روز ملی و تعطیل رسمی است. در گذشته نام این پارک لونتا بوده است اما به طور رسمی از سال 1950 میلادی به پارک ریزال تغییر کرد.

جاذبه گردشگری پارک ریزال در فیلیپین

در کنار تفریح و قدم زدن در این فضای سبز زیبا، می‌توانید از تاریخ و فرهنگ فیلیپین نیز اطلاعاتی کسب کنید، زیرا در نقاط مختلفی از پارک ریزال، علاوه بر بنای یاد بود خوزه ریزال، اِلِمان‌هایی از دیگر قهرمانان فیلیپین نیز خواهید دید.

چیزی که در این پارک بیشتر از همه نظرتان را جلب می کند بنای یادبود ریزال است که درست در وسط پارک قرار دارد و در مقابل آن تیر پرچمی ۴۶ متری به چشم می خورد که به عنوان نماد ملی فیلیپین شناخته می شود. یک نگهبان افتخاری به صورت ۲۴ ساعته از این یادبود نگهبانی می کند. سمت راست این بنا محل اعدام ریزال است که در ورودی آن بر روی دیوار گرانیتی سیاه یکی از شعرهای حماسی او حکاکی شده است. معمولا در این محل هر شب ۳۰ دقیقه نمایش های تصویری و صوتی هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فیلیپینی به یاد ریزال برگزار می شود. در وسط پارک یک حوض بزرگ وجود دارد که در اطراف آن مجسمه هایی از قهرمانان و شهدای فیلیپین دیده می شود. در هنگام شب در اینجا می توانید یکی از زیبا ترین چشم اندازها را ببینید زمانی که آب با صدای موزیک و با رنگ های رنگارنگ در هوا فواره می شود.

جاذبه گردشگری پارک ریزال در فیلیپین

در قسمت شمالی این حوض یک تالار وجود دارد که در آن می توانید کنسرت های کلاسیک را به طور رایگان تماشا کنید. برای دیدن این کنسرت که از سال های دور در این محل برگزار می شود باید عصرهای یکشنبه ساعت ۶ به این محل بروید. در قسمت شرق این تالار باغ های زینتی زیادی هست که علاقمندان به طبیعت از دیدن چشم اندازهای آن سیر نمی شوند. در میان باغ های زینتی این پارک باغی چینی توجهتان را جلب می کند که کاملا به شیوه باغ های چینی تزئین شده است و می توانید با گشت و گذار در آن ها حتی لحظاتی فکر کنید که در کشورهای دیگر هستید. به غیر از پارک هایی به سبک چینی باغ های ژاپنی هم وجود دارد. امکانات تفریحی این پارک تمامی ندارد به غیر از دیدن کنسرت های رایگان که شما را به خوبی با فرهنگ این کشور آشنا می کند می توانید در همین سمت از پارک شطرنج بازی کنید.

جاذبه گردشگری پارک ریزال در فیلیپین

بازدید از موزه ملی واقع در قسمت شمالی پارک ریزال را هرگز از دست ندهید. اگر برای بازدید از پارک از ورودی خیابان Kalaw وارد شوید در این صورت می توانید از «مرکز گردشگران» نقشه کاملی از پارک را بگیرید که در آن جاذبه های پارک با جزئیات کامل توضیح داده شده و اطلاعاتی درباره کنسرت ها و مراسمی که در آن برگزار می شود آمده است.  اگر علاقه به کتاب و کتابخانه داشته باشیددر قسمتی از پارک کتابخانه ملی فیلیپین قرار دارد که افراد زیادی را روزانه به این پارک می کشاند. این پارک در واقع به افتخار قهرمانی های ریزال تاسیس شده و در تک تک مراسمی که در آن برگزار می شود حس غرور ملی موج می زند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید