تپه گلرت ، دیدنی ترین تفرجگاهای شهر بوداپست

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شهر بوداپست، تاریخی پر فراز و نشیب و معماری‌های دیدنی دارد که در هر گوشه‌اش دیدنی‌های تماشایی جای گرفته‌اند. اگر می‌خواهید به شهر بوداپست سفر کنید، بازدید از دیدنی های مجارستان همچون تپه گلرت بوداپست و موزه هنرهای زیبا بوداپست را فراموش نکنید.

تپه گلرت ، دیدنی ترین تفرجگاهای شهر بوداپست

شما با حضور در این شهر زیبا، می‌توانید به گشت‌وگذار در خیابان‌ها و کوچه‌هایش بپردازید که نشانی از فرهنگ مردمان مهمان‌نواز این شهر دارد. حین قدم زدن در خیابان‌های قدیمی و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان بوداپست، اگر قصد گذراندن یک روز هیجان‌انگیز را دارید به سوی مکانی سرسبز که بر فراز تپه‌ای بلند به نام تپه گلرت قرار گرفته است، بروید. در اینجا، چشم‌اندازی زیبا از شهر بوداپست و رودخانه دانوب را می‌بینید که لحظاتی متفاوت را تجربه خواهید کرد. ناگفته نماند، نام این تپه از اسقفی به نام گلرت گرفته شده است که در حال حاضر مقصدی عالی برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

تپه گلرت ، دیدنی ترین تفرجگاهای شهر بوداپست

در تپه گلرت از چه چیزهایی دیدن کنیم؟

پته گلرت بهترین چشم اندازهای پانورامایی از شهر را به تصویر می کشد و بهترین روش برای جهت یابی شهر است. از روی آن انگار که نقشه بوداپست در مقابل چشمانتان قرار دارد، می توانید ساختار شهر را کاملا ببینید و تفاوت بین دو ناحیه مهم بوداپست که یکی از آن ها کوهستانی و دیگری مسطح است و رود دانوب آن ها را از هم جدا کرده را به خوبی حس کنید. بر روی تپه در کنار چشم انداز خارق العاده، جاذبه های زیادی هم وجود دارد که ارزش تماشا دارند:

بنای یادبود سنت گلرت: همانطور که گفتیم مجسمه یابود اسقف اعظم بر روی این تپه است.

قلعه تاریخی شهر: این قلعه که زمانی یکی از مهمترین قسمت های نظامی شهر بود امروز به جاذبه گردشگری مهم شهر تبدیل شده است.

مجسمه آزادی: این مجسمه در بالای تپه قرار دارد و از آنجایی که تبدیل به نماد شهر شده هیچ وقت از روی تپه پایین آورده نشد.

غار تپه گلرتیکی دیگر از جاذبه های خارق العاده تپه گلرت شبکه ای از غارهای اسرارآمیز است .اولین بار در دهه ۱۹۲۰ بود که یک ورودی برای این غارها ساخته شد تا مردم بتوانند به داخل غار بروند و از آن دیدن کنند. این غار در زمان جنگ جهانی دوم به عنوان کلیسا و بیمارستان مورد استفاده قرار می گرفت اما امروز همچنان یک کلیسا است و موقعیت منحصربفردش که در بالای تپه گلرت قرار گرفته باعث شده تا از جاذبه های گردشگری مورد علاقه گردشگران باشد.

محوطه بازی: تپه گلرت جای مخصوصی برای بازی بچه ها دارد که در آن سرسره های مختلفی در اندازه های مختلف هست. وقتی از مسیر اصلی در حال بالا رفتن به سمت قله تپه هستید این محوطه را نمی بینید اما تابلوهای چوبی جهت این زمین بازی را شخص کرده اند.

تپه گلرت ، دیدنی ترین تفرجگاهای شهر بوداپست

به غیر از جاذبه های تاریخی زیادی که بر روی این تپه هست می توانید در این چشم اندازهای دیدنی عکس های زیادی بیندازید. قسمتی از منابع آب شهر بوداپست در میان چشمه های آب گرم درون این تپه ذخیره شده است و این اهمیت تپه را بیشتر کرده است. در ۲۰ اگوست هر سال (۲۹ مرداد) در روز تعطیلات ملی در بالای این پته آتش بازی های دیدنی برگزار می شود که از بیشتر قسمت های شهر قابل دیدن است.

چگونه به تپه گلرت برویم؟

برای رفتن به این تپه می توانید از اتوبوس و یا واگن های برقی استفاده کنید که هر دوی این ها در میدان گلرت که در پایین تپه هست ایستگاه دارند. اگر خیال دارید تا از واگن های برقی استفاده کنید واگن های برقی شماره ۱۹، ۴۷ و ۴۹ در میدان گلرت ایستگاه دارند. برای استفاده از اتوبوس هم می توانید از اتوبوس های شکاره ۷ و ۸۶ استفاده کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید