15 جاذبه گردشگری برتر آلمان

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

تاریخ، فرهنگ و زیبایی های طبیعی شاید بهترین توصیف از ماهیت تعطیلات در آلمان باشد. با وجود بسیاری از شهرهای تاریخی و کوچک، به همراه تعداد فراوانی از جنگل ها و کوه ها، بازدیدکنندگان هنگام انتخاب محلی بی نظیر دچار مشکل میشوند. کسانی که مایل به گشت و گذار هستند یا میخواهند هنر ر تجربه کنند باید به سمت کلان شهرهایی مانند مونیخ، فرانکفورت یا هامبورگ بروند، درحالیکه افرادی که به دنبال فعالیت های تفریحی هستند باید از مکان هایی مثل کوه های آلپ باواریا، جنگل سیاه یا دره راین بازدید کنند.

کلیساهای قدیمی و باغ های مجلل و زیبا در همه جا (شهرهای کوچک و روستاها) وجود دارد که برخی از آنها به همراه شهرهای قدیمی قرون وسطایی اولیه همچنان دست نخورده مانده اند و بسیاری از سنت های قرن کهن از جمله بازار سنتی کریسمس، جشنواره ها و نمایشگاه ها تا به امروز ادامه دارند. قلب فرهنگی آلمان پایتخت آن، برلین است، جایی که بسیاری از موزه ها و گالری ها را در خود جای داده است، در حالیکه دوستداران طبیعت میتوانند دنیایی از امکانات طبیعی را در خارج از کشور بزرگ آلمان پیدا کنند. برای ایده هایی که به برنامه سفر شما کمک میکند، فهرست ما از بهترین جاهای دیدنی آلمان را بخوانید.

15 جاذبه گردشگری برتر آلمان

1) دروازه براندنبورگ برلین

بنای سنگی براندنبورگ دروازه ای در منطقه میت برلین، اولین ساختار نئوکلاسیک این شهر بود که در سال 1791 در آکروپولیس آتن مدل سازی و برای پادشاه فردریک ویلیام دوم ساخته شد. در این ارتفاع چشمگیر 26 متری کوادریگا، ارابه شگفت انگیز 4 اسب الهه پیروزی، در بالای آن قرار دارد و شش ستون بزرگ آن در هر طرف از این سازه پنج گذرگاه چشمگیر را تشکیل میدهد: چهار گذرگاه برای ایجاد ترافیک منظم ایجاد می شد، در حالی که مرکز آن مختص کالسکه های سلطنتی بود.

ستون های عظیم دوریک دو ساختمان را در هر طرف دروازه تزئین میکنند که زمانی توسط جمع کنندگان عوارض و نگهبانان مورد استفاده قرار می گرفت. بدون شک سخت است که باور کنید نمادین ترین ساختار برلین، بنای باشکوهی که امروز میبینید در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دیده و زمانی بخشی از دیوار بدنام برلین بود که برای چند دهه سمبل تقسیم برلین به شرق و غرب بوده است.

15 جاذبه گردشگری برتر آلمان

2) کلیسای جامع کلن (Kolner Dom)

کلیسای جامع برج کلن –کلیسای جامع سنت پیتر و سنت مری- در سواحل راین واقع شده و بدون شک از چشمگیر ترین نشانه های شهر کلن است. این شاهکار معماری عالی گوتیک یکی از بزرگترین کلیساهای جامع اروپا، در سال 1248 آغاز شد و عظیم ترین پروژه ساختمانی قرون وسطی بوده است.

نمای داخلی زیبا و باشکوه آن 6166 متر مربع وسعت دارد و دارای 56 ستون عظیم میباشد. در بالای محراب بلند، آئین سه پادشاه، یک اثر طلایی قرن دوازدهم قرار دارد که اوسط نیکلاس وردون طراحی شده و یادگارهایی از سه پادشاه است که از میلان به این مکان آورده شده اند.

از دیگر بخش های برجسته میتوان به نمای چشم اندازهای برج جنوبی، شیشه های رنگی قرن 12 و 13 در کلیسای سه پادشاه، ویک خزانه داری با اشیا قیمتی فراوان آن که همه آنها از زمان جنگ جهانی دوم باقی مانده سات، اشاره کرد. برای دیدن برخی دیگر از بهترین مکانهای دیدنی سطح شهر و رودخانه، از 533 پله به سکوی مشاهده در برج جنوبی بروید. (هزینه ورودی کمی نیاز است)

15 جاذبه گردشگری برتر آلمان

3) جنگل سیاه

جنگل سیاه زیبا با تپه های تیره و چوبی که دارد یکی از پربازدیدترین مناطق مرتفع در سراسر اروپاست. اینجا بهشت کوهنوردی است و در ضلع جنوب غربی آلمان واقع شده و به وسعت 160 کیلومتر از پورفزیم در شمال تا والدشوت در ارتفاعات راین در جنوب امتداد دارد. از جهت با یک شیب تند از کنار دره های سرسبز به سمت راین حرکت میکند، در حالی که در شرق با شیب ملایم تری به سمت دره های نکار فوقانی و دانوب امتداد کیابد.

از مکان های معروف میتوان به بادن، قدیمی ترین منطقه اسکی آلمان در تودنا با امکانات آبگرم بادن و جاذبه تفریحی بدلی منزل اشاره کرد. از دیگر بخش های برجسته میتوان به راه آهن جذاب جنگل سیاه در ترایبورگ با آبشارهای معروف آن، خود ترایبورگ که موزه روباز جنگل سیاه در ان واقع شده، اشاره کرد. بهترین راه برای رسیدن به همه آنها چیست؟ نقشه ای از مسیر وسیع جنگل سیاه که با یک رانندگی 70 کیلومتری به بهترین دیدنی های منطقه و جاذبه های تاریخی برتر آن از جمله قلعه های خیره کننده و شهرها و دهکده های قرون وسطایی میرسد، تهیه کنید.

15 جاذبه گردشگری برتر آلمان

4) قلعه افسانه نهایی: نو شو انشتاین

شهر زیبای قدیمی فوسن، واقع در بین آمستانو و کوه های آلپ، یک مرکز تفریحات کوهستانی و ورزش های زمستانی است، همچنین مکان خوبی برای گردش در نزدیکی قلعه نوشوانشتاین، یکی از معروف ترین (زیباترین) قلعه های سلطنتی اروپاست.

پادشاه لودویگ دوم از باواریا این قلعه فانتزی چند تکه با تعدادی دژ، که الهام بخش قلعه های معروف پارک والت دیزنی بوده را از سال 86-1869 ساخته است. گزینه های متنوعی از این تور گردشگری ارائه شده از جمله تورهای هدایت شونده داخلی در اتاق تاج و تخت، تالار خوانندگان و برخی از مناظر دیدنی کشور.15 جاذبه گردشگری برتر آلمان

5) سرزمین عجایب مینیاتوری و بندر تاریخی هامبورگ

در قلب بندر تاریخی هامبورگ، سرزمین باشکوه عجایب مینیاتوری، بزرگترین نمونه راه آهن جهان، جاذبه ای است که برای همه افراد جوان و پیر جذاب است. این مدل در مقیاس گسترده، با داشتن بیش از دوازده هزار متر مسیر، شامل بخش های اختصاص داده شده به ایالات متحده آمریکا، انگلیس، اسکاندیناوی (و هامبورگ)، 890 قطار، بیش از سیصد هزار چراغ و بیش از دویست هزار تصویر انسانی میباشد.

این عجیب نیست که مهمانان بخواهند ساعت های زیادی را صرف کاوش در فرودگاه های کوچک و مینیاتوری (و هواپیماهایی که در آن پرواز میکنند)، در شهرهای شلوغ، صحنه های روستایی شگفت انگیز و بندرهای شلوغ بپردازید. برای یک تجربه به یاد ماندنی، یکی از تورهای پشت صحنه که یک کار بسیار جالب در شب است را رزرو کنید.

وقتی در بندرگاه هستید، حتما از بندر وسیع هامبورگ بازدید کنید. این بندر بزرگ جزرومد، یکی از بزرگترین پایانه های کشتی مسافری جهان و معروف به دروازه آلمان 100 کیلومتر مربع را اشغال کرده و بهترین راه برای کشف آن، استفاده از قایق است. بعد از آن از استراحتگاه بندرگاه، یک مسیر پیاده روی زیبا و منطقه انبار با صف متحد از انبارهای آجری بلند بازدید کنید.

15 جاذبه گردشگری برتر آلمان

6) دره راین

راین نه تنها مهم ترین آبراهه اروپا، بلکه زیباترین آن است. این رودخانه باشکوه به طور کلی با طول 1320 کیلومتر از سوئیس تا هلند از طریق کشور آلمان امتداد دارد. در حالیکه در آلمان مکان های بسیاری برای لذت بردن از این رودخانه باشکوه وجود دارد، قسمت فوقانی دره میانی راین (که به عنوان یک میراث جهانی یونسکو تعیین شده است) احتمالا محبوب ترین نقطه برای بازدید گردشگران است.

این رودخانه غالبا نمایشی 65 کیلومتری دارای بیش از 40 قلعه و 60 شهر قرون وسطایی زیباست که منتظرند تا با سفرهای رودخانه ای یا با سفر ماشینی کشف شوند. به دنبال مکانی عالی برای شروع ماجراجویی در دره راین هستید؟ شهر تاریخی بینگن، جایی که رودخانه در آن قبل از ورود به دره با خاراخ از میان یک دره عمیق عبور میکند، مکان خوبی برای شروع است.

15 جاذبه گردشگری برتر آلمان

7) جزیره موزه برلین

موزومینزل یا جزیره موزه مشهور جهانی برلین، بین رودخانه اسپری و کوپرفراین –کانالی به طول 400 متر از رودخانه- قرار دارد و شامل بسیاری از قدیمی ترین و مهم ترین موزه های شهر است. قلب این منطقه دوستداران پیاده روی موزه قدیمی است که در سال 1830 به عنوان محلی برای نمایش گنجینه های سلطنتی ساخته شده است.

بسیار زود بعد از آن، زمین پشت موزه برای هنر و “دانش باستان” اختصاص داده شد. موزه جدید بین سال های 55-1843 شکل گرفت و در سال 1876 گالری ملی به همراه موزه Bod که در سال 1904 ساخته شده و مجموعه ای از آثار باستانی را شامل میشد، به آن افزوده شد. یکی از بخش های برجسته برای تور پیاده روی در این مناطق دیدنی و جذاب پرگامون با ساختمان های تاریخی نوساز از خاورمیانه است. هشدار: در بین این موزه های شگفت انگیز چیزهای زیادی دیده می شود که احتمالا نمی توانید همه آنها را در یک روز بازدید کنید.

15 جاذبه گردشگری برتر آلمان

8) بامبرگ و شهر مدنی

بامبرگ، شهر شاهنشاهی قدیمی و مهم ترین شهر در فرانکونیای فوقانی، در دره رجنتیس، جایی که در آن رودخانه 2 بخش منشعب می شود قرار دارد و یکی از بهترین مناطق حفاظت شده از شهرهای قدیمی و جذاب آلمان و یکی از بهترین ها برای پیاده روی و گردشگری می باشد.

تور پیاده روی شما بهتر است از محله قدیمی، خانه کلیسای جامع قرن سیزدهم و کلیسای قدیمی بندیکتین میشل برگ آغاز شود. این مکان در بین دوشاخه رودخانه واقع شده که شما میتوانید شهر مدنی زیبا، بخش کوچکی از بامبرگ که شامل بازار سبز میباشد، منطقه پیاده روی عالی که کلیسای باروک قرن هفدهم سنت مارین در آن قرار دارد و در شمال، تالار شهر جدید را که در سال 1736 ساخته شده، پیدا کنید. با این وجود شاید مهمترین ساختار شهر، تالار شهر قدیمی باشد که در بالای پل فوقانی ساخته شده است.

15 جاذبه گردشگری برتر آلمان

9) سد زاگرس پیتز

سد بزرگ سپیتز، بخشی از رشته کوه واتر سیتن، مرز بین آلمان و اتریش را فرا گرفته و توسط دره های شیبدار احاطه شده است. قله شرقی در ارتفاع 2962 متری به وسیله یک صلیب طلا کاری شده تاج گذاری شده است و از طریق بایرش زگسپیتزبان، راه آهن سنگین یا تراموای برقی میتوان به آن رسید.

از اینجا میتوان سفر را تا اسینگاه زوگسپیتز –وستگرپیل در ارتفاع 2950متری از طریق تراموای برقی ادامه داد (حتما یک وعده غذا را در رستوران چشم انداز داری که در اینجا قرار دارد امتحان کنید). نکته برجسته این سفر شانس پیاده روی کامل از طریق تونل 800 متری با دریچه های مشاهده، تا ایستگاه اشنفرنهاوس در بالای راه آهن سنگین باواریاست که از آنجا می توانید با بسترهای مشاهده، تا قله شرقی بالا بروید. و به لطف بسیاری از استراحتگاه های اسکی که در همان نزدیکی قرار دارند، زگسپیتز یک مقصد شگفت انگیز گردشگری آلمان در فصل زمستان است.

15 جاذبه گردشگری برتر آلمان

10) جزیره روگن

روگن بزرگترین و زیباترین جزیره بالتیک آلمان است که از طریق استرال سوند از سایر نقاط آلمان جدا شده و توسط یک گذرگاه به شهر اصلی استرال سوند متصل شده است. زیبایی این جزیره از تنوع چشم اندازهای آن، از زمین های مسطح کشاورزی و تپه های پوشیده از جنگل گرفته تا سواحل شنی گسترده، تالاب ها و شبه جزیره های زیبا سرچشمه میگیرد. نکته جالب در اینجا، به خصوص برای علاقه مندان به فضای آزاد، بازدید از شبه جزیره یاسوند است که در مکان هایی به ارتفاعات 161متری میرسد.

در اینجا پارک ملی یاسموند را پیدا خواهید کرد که به دلیل فراوانی حیات وحشی در بین دوستداران طبیعت محبوب است و گونه های قابل توجهی از جمله عقاب های سفید کمیاب، در اینجا یافت میشود. از دیگر جاذبه های اینجا جنگل های زیبای راش در جزیره استبنیتز و بخشی از پارک ملی کونیگ استول می باشد. یکی از زیباترین قسمت های منظره جزیره که میتوان از آن لذت برد، جایی که این جنگل های قدیمی متراکم به انتهای زیبای کونیگ استول (مقر پادشاه) می رسند، صخره گچی خالص از ارتفاع 117 متری از دریا به سمت پایین می رود.

همچنین در اینجا یک مرکز بازدیدکننده عالی وجود دارد که اطلاعات ارزشمندی را در مورد کلیه جنبه های جزیره ارائه میدهد. مورد دیگر که باید بازدید شود، شهر تفریحی کوچک قدیمی پوتبوس، صندلی سلطنت شاهزاده های پوتبوس و ساختمان ها و پارک های متعدد نئوکلاسیک می باشد.

15 جاذبه گردشگری برتر آلمان

11) کونیگسی (دریاچه پادشاه)

دریاچه دوست داشتنی کونیگسی در باواریا، یکی از مناطق عالی زیبا آلمان است که از آن به عنوان سرزمین برشتسگادن یاد میشود. این منطقه در نزدیکی سالزبورگ به دریاچه پادشاه معروف است و به لطف شبکه گسترده مسیرهای پیاده روی، بهشت پیاده روی (و دوچرخه سواری) می باشد.

یکی از محبوب ترین کارهایی که باید انجام شود قدم زدن در مسیر پیاده روی جذاب، واقع در ضلع شرقی کونیگسی به مالرووینکل یا ضلع نقاشان است که به دلیل دیدنی های عالی از دریاچه و کوه های اطراف قابل توجه است. یکی دیگر از گزینه های گردشگری جذاب، مسافرت با قایق به کلیسای زیارتی سنت بارتولومیو قرن هفدهم، در انتهای جنوبی دریاچه و پیاده روی به سمت اوبرسی میباشد. برشتزگادن، در انتهای دویچه آلپنستراس، شاید شناخته شده ترین شهر توریستی و از محبوب ترین استراحتگاه های کوهستانی در کوه های آلپ باواریا باشد. نکته قابل توجه اینجاست که پارک ملی برشتسگادن، مکانی با زیبایی طبیعی برجسته است که از سال 1990 به عنوان میراث فرهنگی یونسکو معرفی شده است.

15 جاذبه گردشگری برتر آلمان

12) روتنبرگ توبر

شهر قدیمی امپراطوری فرانسوی روتنبرگ، یکی از جذاب ترین مکان ها در مسیر مشهور توریستی آلمان، جاده رمانتیک، در ساحل شیبدار رودخانه توبر واقع شده است.

این شهر قرون وسطایی حفاظت شده با دیوارها و برج های دست نخورده از زمان جنگ سی ساله در سال 1618، زیبایی بی نظیری را ارائه میدهد. یکی از محبوب ترین کارهایی که در اینجا انجام میشود، پیوستن به یک تور پیاده روی (یا خودتان این کار را انجام دهید) است؛ با تهیه نقشه از یکی از دفاتر گردشگری واقع در شهر، شروع به کار کنید. در اینجا هیچ پایانی برای فرصت گردشگری با ساختمان های منحصر به فرد مورد توجه وجود ندارد که شامل تالارهای شهری باشکوه قرن سیزدهم (راتوس)، راتسترینکستوب شگفت انگیز یا شورای میخانه با ساعت جذاب آن که در سال 1466 ساخته شده، کلیسای سنت جیمز، با محراب عالی و مرتفع آن که قدمتش از سال 1466 می باشد و موزه شهر امپراطوری، می باشد.

پیاده روی در خیابان های قدیمی در کنار این ساختمان های زیبا تجربه ای بی انتهاست، به خصوص اگر شامل پلونلین، یکی از زیباترین نقاط شهر باشد و بعد از اتمام آن ماجراجویی ها، بازدید خود را در یکی از تعداد زیادی رستوران های خوب شهر انجام دهید. اگر در زمستان سفر می کنید، حتما در اینجا برای بازار سنتی کریسمس که جمعیت را از سراسر کشور  (حتی نقاط دورتر) به اینجا جذب میکند، توقف کنید.

15 جاذبه گردشگری برتر آلمان

13) پارک و کاخ سانسوشی، پوتسدام

پارک دیدنی سانسوشی، که بین سال های 1744 تا 1756 بنا شده، مشهورترین نمونه پوتسدام روکوکو محسوب می شود با بازتاب تاثیرات شخصی فردریک کبیر، این پارک شامل یک  باغ گل دوست داشتنی باروک، بیش از سه هزار درخت میوه و گلخانه های بیشماری میباشد.

قدم زدن در اطراف این پارک بزرگ مخصوصا خیابان مستقیم، خیابان دو و نیم کیلومتری که از هر طرف به وسیله حصارهای تزیین شده، چمن های بی نقص و باغ های مجلل محافظت میشود، لذت بخش است. تعدادی از ساختمان های پارک نیز ارزش گردش را دارند، از جمله گالری تصاویر با بسیاری از آثار هنری آن، خانه نفیس چینی، یک غرفه باغ بسیار دقیق و مجموعه فوق العاده حمام رومی.

خود کاخ سانسوشی، ساختمان یک طبقه ای روکوکو با گنبد بیضی شکل در مرکز و یک اتاق دایره ای در هر انتهای آن، به دلیل دکوراسیون داخلی مجلل به ویژه در تالار بزرگ مرمر بیضی شکل و آپارتمان های شیک، قابل توجه اند.

15 جاذبه گردشگری برتر آلمان

14) جزیره ماینائو: جزیره گل دریاچه کنستانس

جزیره ماینائو، جزیره دیدنی گل در دریاچه زیبای کنستانس، مساحت 110هکتار را پوشش میدهد و بسیاری از بازدیدکنندگان را به پارک ها و باغ های زیبا و مجلل خود با پوشش گیاهی نیمه قطبی و گرمسیری می کشاند.

دسترسی به این جزیره با قایق از طریق یک پل عابر پیاده که آنرا به سرزمین اصلی متصل می کند امکان پذیر است، بنابراین علاوه بر دو یا چند ساعت که برای گردش کامل این ملک خیره کننده نیاز دارید، حتما کمی زمان اضافی برای سفر در نظر بگیرید (پارکینگ عمومی کافی در سرزمین اصلی وجود دارد، برخی از آنها دارای ایستگاه شارژ وسیله نقلیه الکتریکی اند).

بخش برجسته دیگر قلعه قرن هجدهم است که به خاطر تالار سفید زیبا، برج دفاعی قدیمی و دروازه خانه مورد توجه است.

15 جاذبه گردشگری برتر آلمان

15) دیوار برلین

دیوار برلین یا هرآنچه که از آن باقی مانده است، یکی از جاذبه هایی است که هر بازدید کننده ای از برلین باید به سادگی آن را ببیند. این دیوار که در سال 1961 ساخته شد، بارزترین مظهر ذهنیت جنگ سرد بود که بعد از جنگ جهانی دوم وجود داشت و زمانی که در سال 1990 فرو پاشید تا 155 کیلومتر طول داشت.

خوشبختانه، تمام آنچه که هنوز از دیوار باقی مانده بخش های نقاشی شده با نقاشی های دیواری است که یادآور بیش از 70 نفری است که هنگام تلاش برای فرار از شرق جان باختند. بخش هایی از دیوار حفاظت شده شامل یک جاذبه کوتاه در پاسگاه بدنام چارلی و همچنین بخشی در هامبل داتفن روبروی ساختمان رایشتاگ است که در آن فهرست قربانیان دیوار قرار دارد. همچنین نمایشگاه عالی دیوار برلین که دارای نمایشگاه های دائمی و یادبودهای مربوط به دیوار برلین است، بسیار مورد توجه می باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید