جاهای دیدنی زنجان در عید نوروز

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

در بین شهرهای کشور عزیزمان زنجان بهره ی زیادی از جاذبه های گردشگری می برد مخصوصا بدلیل آب و هوای سرد و خشکی که دارد بهترین زمان سفر به آنجا در بهار و تابستان می باشد. سفرهای نوروزی بخش مهمی از سفرهای ما در طول سال هستند و انتخاب اینکه آیا میتواند زنجان گزینه ی مناسبی برای مسافرت نوروزی شما باشد یا خیر تصمیم با شماست. در ادامه زنجان را بیشتر بشناسید.

تپه های آلا داغ لار یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های زنجان

تپه های آلاداغ لار

حتما گاهی اوقات تصاویری را دیده‌اید و به خود گفته‌اید که این صد در صد مربوط به جاذبه‌های خارجی است اما حالا تصویری از کشور ایران ببینید که جاذبه گردشگری زنجان است. کوه‌های رنگی زنجان و ماهنشان از شگفت انگیزترین جاذبه‌های طبیعی در مسیر زنجان به ماهنشان است. نام محلی این تپه های چشم نواز «آلا داغ لار» است.

جاهای دیدنی زنجان در عید نوروز

پل میر بهاءالدین

این پل قاجاری یکی از دیدنی های زنجان، تقریباً متعلق به ۲۰۰ سال قبل است.بزرگی و عرض این پل هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند. پل «میر بهاءالدین» که روی زنجان رود ساخته‌شده است، در ابتدای جاده‌ی بیجار از کمربندی جنوبی قرار دارد.وقتی‌که وارد جاده‌ی بیجار می‌شوید به سمت راست خود نگاه کنید. یک محوطه‌ فضای سبز با تعدادی آلاچیق خواهید دید که معمولاً خلوت است. در امتداد آن پل میر بهاءالدین پیداست.

حمام سنتی حاج داداش از بناهای زیبا و تاریخی شهر زنجان

حمام سنتی حاج داداش

گرمابه “حاج داداش” در قلب بازار قدیمی زنجان واقع ‌است، این بنا از جاذبه های زنجان،حدود ۱۰۰ سال پیش بعنوان حمام احداث شد و هم‌اکنون با حفظ بافت قبلی و با انجام اندکی تغییر و تزیینات زیبای سنتی به عنوان سفره‌خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از سازنده اصلی این بنا اطلاعات دقیقی در دست نیست، ولی به گفته بعضی از سالخوردگان فردی به نام حاج داداش بانی بنا است و از همان زمان حمام فوق به نام حاج داداش مشهور شد.

جاهای دیدنی زنجان در عید نوروز

منطقه ی تفریحی گردشگری ائل داغی

یکی از نقاط بسیار خوش آب و هوای زنجان، منطقه ی تفریحی گردشگری ائل داغی می باشد.مجموعه تفریحی و کوهستانی ائل داغی زنجان که به مجموعه تفریحی گاوازنگ و بام زنجان نیز شهرت دارد در شمالی ترین نقطه شهر و در دامنه کوه گاوازنگ قرار گرفته است.

جاهای دیدنی زنجان در عید نوروز

موزه رختشویخانه

موزه ی رختشویخانه زنجان در قلب بافت تاریخی این شهر و در منطقه ای مسکونی و شلوغ واقع شده است.ساخت این بنا از جاهای دیدنی زنجان، حدود ۱۵ ماه طول کشید و در سال ۱۳۰۷، شخصی به نام علی اکبر توفیقی که رئیس بلدیه ی شهر در آن دوران بود، آن را خریداری کرد.نکته ی جالبی که درباره ی این موزه وجود دارد و در واقع نام آن از همینجا نشات می گیرد این است که در آن دوران، مردم شهر لباس خود را در آن می شسته اند و به همین دلیل به این نام مشهور شده است.

جاهای دیدنی زنجان در عید نوروز

رودخانه قزل اوزن زنجان

قزل اوزن زنجان رودخانه ای که در میان این همه جاهای دیدنی زنجان حرفی برای گفتن دارد . اگر گردشگر زنجان هستید رودخانه قزل اوزن را در لیست جاهای دیدنی خود قرار دهید .

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید