بهترین مراکز خرید در تسالونیکی یونان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

این شهر در بالای خلیج تسالونیکی، شاخه ای از خلیج ترامیک واقع شده‌است، که به نوبه خود بخش شمال غربی دریای اژه را تشکیل می‌دهد. این شهر در فاصله ۵۰۰ کیلومتری آتن، پایتخت کشور یونان قرار دارد.

نام این شهر به تسالونیکی خواهر ناتنی اسکندر مقدونی بازمی‌گردد. نام تسالونیکی تلفظ رایج در زبان یونانی رسمی است، که در محاوره سالونیکی خوانده می شود. در زبان ترکی به این شهر سلانیک گفته می شود. در بیشتر زبانهای اروپایی و در زبانهای اسلاو آن را سالونیکا می‌نامند. در حمله اعراب، آنها آن را صالونیقی نامیدند.

آپولونیا پولیتیا (Apollonia Politia)

بهترین مراکز خرید در تسالونیکی یونان

دنیایی از مد و فشن در اینجا متمرکز شده است. هزاران آیتم از لوازم آرایشی، عطرها و ادکلن ها، برندهای مختلف پوشاک، اکسسوری ها، برندهای مختلف ساعت، لباس های خانگی و … از چیزهایی هستند که در فروشگاه های این مرکز به فروش می رسند. چند رستوران، کافه و یک شیرینی فروشی هم در این مرکز خرید وجود دارد.

چیزی که اینجا را تبدیل به یک مکان دلخواه برای خرید می کند این است که در برخی از فروشگاه های اینجا می توانید از آفرهای خوبی که برای محصولات آرایشی بهداشتی گذاشته اند، استفاده کنید. آفرهایی مثل “یکی بخر، دو تا ببر” یا تخفیف های 50 درصدی روی اجناس بهداشتی مصرفی مثل شامپو، کرم دست و ….

فروشنده های اینجا بسیار خوش برخورد هستند و به همه ی سؤالات شما پاسخ می دهند. در آخر اینجا را می توان امپراتوری لوازم آرایشی و هر چیزی دانست که به نوعی به زیبایی، بهداشت و سلامت مربوط است.

بهترین مراکز خرید در تسالونیکی یونان

آدرس : georgikis sholis Ave ,pYlaia , thessaloniki

دنیای مدیترانه (Mediterranean Cosmos)

بهترین مراکز خرید در تسالونیکی یونان

اینجا بزرگترین مرکز خرید تسالونیکی و یکی از بزرگترین مراکز خرید در کشور یونان است. این مرکز در 11 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و اگر از جاده ی کمربندی شهر بیایید، به راحتی به این مرکز دسترسی پیدا می کنید. این مرکز خرید اولین بار در سال 2005 بود که درهای خود را به روی مردم باز کرد و از آن موقع تا الان توانسته است که جای خود را در متن زندگی روزانه ی مردم باز کند و تبدیل به مکانی شود که نه تنها مردم محلی بلکه مردم شهرها و مناطق اطراف هم زیاد به آن سر می زنند. توریست هایی که عازم منطقه ی بهشتی چالکیدیکی (Chalkidiki) هستند هم، در بین راه در این مرکز خرید بزرگ توقف کرده و خرید می کنند.

اینجا با تنوعی گسترده از صدها برند بین المللی و برندهای محلی، برای هر شخصی یک تجربه ی خرید لذت بخش را می سازد. به جز فروشگاه های مختلف و متنوعی که تعدادشان به بیش از 200 عدد می رسد، نزدیک به 30 رستوران، کافه و یک فودکورت بزرگ، 11 سالن سینما، یک زمین بازی مخصوص کودکان، یک سوپرمارکت بزرگ، مرکز خدمات مو و ناخن و یک کلیسا از مراکزی هستند که در این مرکز خرید چند منظوره دیده می شوند.

اینجا را می توان با اختلاف یکی از محبوب ترین مقاصدی دانست که خانواده ها برای خرید انتخاب می کنند و یکی از دلایل این موضوع، وجود فضاها و مراسمی است که برای بچه ها طراحی و برنامه ریزی شده اند.

بهترین مراکز خرید در تسالونیکی یونان

آدرس : 11ο χλμ εθνικής οδού, A/D Thessalonikis Neon Moudanion, Thessaloniki 570 01, Greece

ساعات کاری : 10AM–9PM (یکشنبه ها : تعطیل)

وان سالونیکا اَوت لِت مال (One Salonica Outlet Mall)

بهترین مراکز خرید در تسالونیکی یونان

اینجا را می توان اولین اوت لت مال در کشور یونان دانست. اما اول باید به این بپردازیم که اصلاً اوت لت چیست؟

اوت لت را می توان در ساده ترین معنی لغوی آن به “حراجی” ترجمه کرد. 2 نوع از این فروشگاه ها وجود دارند: اوت لت استور (Outlet Store) و فکتوری استور (Factory Store). تفاوت در این است که فکتوری استورها تنها یک برند خاص را عرضه می کنند و توسط صاحبان آن برند اداره می شوند، اما در نقطه ی مقابل آنان اوت لت استورها هستند که برندهای متنوعی را عرضه می کنند. در این فروشگاه های حراجی تولیدات کارخانه به صورت مستقیم به فروش مردم می رسند.

این سبک از فروشگاه ها اولین بار در دهه ی 30 در آمریکا ظهور کردند که کالاهای آسیب دیده یا مازاد را به پایین ترین قیمت بین کارکنان خود عرضه می کردند، اما بعدها این کار در بین غیرکارکنان و مردم عادی هم رواج یافت. امروزه در این فروشگاه ها کالاهای دست دوم یا تخفیف خورده که اندکی از مد افتاده اند، عرضه می شوند. این نوع از عرضه ی محصول، نسل جدیدی از تجربه ی خرید کردن بود که در کشور یونان برای بار اول در این مرکزخرید استفاده شد و همین موضوع سیل عظیمی از خریداران را روانه ی اینجا کرد. در این مرکز خرید بیش از 100 بوتیک، رستوران ها، کافه ها و چندین سینما قرار گرفته اند. اینجا به سرعت تبدیل به جاذبه ای معروف و محبوب شد که فروشگاه های آن برندهای مطرح بین المللی را با قیمت هایی بسیار وسوسه انگیز به فروش می رساندند.

از این برندها می توان به Hugo boss، Nike، Diesel،Tommy Hilfiger ،Calvin Clein ، Jeans ،Adidas،Puma ، Benetton ، Mango و خیلی های دیگر اشاره کرد. غذاخوری های معروفی مثل مک دونالد هم در اینجا شعبه دارند. همه ی اینها اینجا را به مکانی مخصوص و محبوب برای خانواده ها تبدیل می کند.

بهترین مراکز خرید در تسالونیکی یونان

آدرس : Kotta Roulia 10, Thessaloniki 546 27, Greece

ساعات کاری : 10AM–9PM (یکشنبه ها : تعطیل)

مگا اوت لت (MEGA Outlet)

بهترین مراکز خرید در تسالونیکی یونان

مرکزی برای تمام سنین، تمام سلیقه ها، تمام فصول

این مرکز در سال 2006 افتتاح شد و از آن روز یکی از پر رفت و آمدترین مراکز خرید تسالونیکی و مناطق اطراف بوده است. اینجا تنها 10 کیلومتر از مرکز شهر و 3 کیلومتر از فرودگاه بین المللی مقدونیه فاصله دارد. ساختمان این مرکز خرید به 4 طبقه تقسیم می شود و مساحت 15/000 متر مربع را به خود اختصاص می دهد. بیش از 80 فروشگاه تک برندی و چند برندی در اینجا وجود دارند تا هر چیزی را که می خواهید در اختیارتان قرار دهند.

این فروشگاه ها بیش از 400 برند مطرح را در خود جای داده اند که جوابگوی هر سلیقه ای هستند. در فروشگاه های دائم التخفیف اینجا می توان در تمام طول سال اجناس را تا 70% پایین تر از قیمت واقعی شان خریداری کرد. اقلامی مثل انواع کفش، اکسسوری، لوازم آرایشی، عطر و ادکلن، لباس زیر، جواهرات، ساعت، کیف دستی و اقلام مورد نیاز برای سفر با قیمت هایی باور نکردنی در اینجا عرضه می شوند که تمام ترندهای رسمی و غیر رسمی را پوشش می دهند. اینجا مکانی لوکس است که همیشه پایین ترین قیمت های بازار را در آن پیدا می کنید.

بهترین مراکز خرید در تسالونیکی یونان

آدرس : Leof. Georgikis Scholis 43, Pilea 570 01, Greece

ساعات کاری : 10AM–9PM (یکشنبه ها : تعطیل)

 پلاتیا (Plateia)

بهترین مراکز خرید در تسالونیکی یونان

پروژه ی این پاساژ بزرگ در سال 1997 پایه ریزی شد. ساختمان این مرکز از 5 طبقه در زیر زمین تشکیل شده که همگی به پارکینگ اختصاص یافته اند و 7 طبقه در بالا که با مساحت کلی 25/000 متر مربع بسیاری از فروشگاه ها، رستوران ها، چندین سینما و یک سالن بولینگ را در خود جای داده اند. مرکز خرید پلاتیا که در میان معروف ترین مراکز خرید شهر، رتبه های اول را از آن خود می کند، در تجاری ترین خیابان تسالونیکی یعنی خیابان سیمیسکی (Tsimiski Street) قرار گرفته است. این خیابان محل قراگیری بی شمار فروشگاه های متنوع و رنگارنگ است.

بهترین مراکز خرید در تسالونیکی یونان

آدرس : Tsimiski 43, Thessaloniki 546 23, Greece

ساعات کاری : 8AM–12AM

مرکز خرید مقدونیه (Makedonia Shopping Center)

بهترین مراکز خرید در تسالونیکی یونان

در قسمت شرقی و حومه ی شهر تسالونیکی، مرکز خرید مقدونیه قرار گرفته است که با در بر داشتن تنوع وسیعی از آخرین مدل های پوشاک، کفش، لباس زیر، اکسسوری، کتاب، لوازم الکترونیکی و گوشی های موبایل، اوج لذت خرید را برای شما به همراه می آورد. برای کسانی که علاقه مند به تماشای فیلم در پرده های بزرگ هستند، سینمایی بزرگ و مجهز در این مرکز قرار دارد که به مجموعه سینمایی Ster معروف است. علاوه بر اینها، رستوران، کافه، داروخانه و یک سوپرمارکت هر در این مرکز خرید وجود دارد. اینها همه گی در محوطه ای به مساحت 140 هزار متر مربع واقع شده اند.

بهترین مراکز خرید در تسالونیکی یونان

آدرس : Tompazi 15, Thessaloniki 546 36, Greece

ساعات کاری : 8AM–9PM (یکشنبه ها : تعطیل)

منطقه ی تسالونیکی سیتی سنتر (Thessaloniki City Center Shopping District)

بهترین مراکز خرید در تسالونیکی یونان

به یقین هر بازدیدکننده ای، به خصوص اگر خانم باشد، از دیدن این منطقه و برق فروشگاه های رنگارنگش هیجان زده خواهد شد. تمام کاری که باید بکنید این است که خود را به میدان واقع در مرکز شهر برسانید و از آنجا سفر ماجراجویی شما آغاز خواهد شد. این میدان در مرکز چهار خیابان اصلی قرار گرفته است. وقتی به این قسمت از شهر می روید، یا در یکی از مراکز خرید بزرگ آن گم شده اید، یا به تخفیف باورنکردنی یک برند بین المللی در ویترین یک فروشگاه زل زده اید یا دارید از غذاهای متنوع و خوشمزه ی رستورانهای این ناحیه تست می کنید.

یکی از معروف ترین خیابان های این منطقه، خیابان سیمیسکی (.Tsimiski St) است. بدون شک این خیابان، مهم ترین قطب تجاری و مرکز شهر تسالونیکی است و برندهای مطرحی هم چون Zara، H&M،  Massimu Dutti، Diesel و خیلی های دیگر در این خیابان شعبه دارند.

به علاوه 5 مرکز خرید بزرگ هم در این خیابان قرار گرفته اند که هر کدام بی نهایت کالا از برندهای مختلف را عرضه می کنند.خیابان بعدی Agias Sofias است که عمود بر خیابان سیمیسکی است و جدیداً به یک پیاده رو تغییر پیدا کرده و دیگر اتومبیلی در آن تردد نمی کند و این جذابیت خرید در این خیابان را بیشتر کرده است. برندهای محلی در این خیابان، اجناس خود را با قیمت هایی کاملاً منطقی عرضه می کنند.

فراموش نکنید که به یکی از کافه های خیابان سر بزنید، قهوه ای دلچسب بخورید و نفسی تازه کنید.وقتی به سمت جنوب و رو به دریا پیش می رویم، خیابان های Mitropoleos st. and Proxenou Koromila st. را می بینیم که موازی با خیابان سیمیسکی هستند و شما را وادار می کنند که حتماً از یکی از بی شمار فروشگاه های آنها خرید کنید.

خیابان Mitropoleos پر از فروشگاه های عرضه کننده ی برندهای محلی است، در حالی که در خیابان Proxenou، برندهای معروف Louis Vuitton، Emporio Armani، MCM و ….. را می بینید. در نتیجه هر چه به دریا نزدیک تر می شویم، قیمت ها هم بیشتر می شوند.

آدرس : Egnatia St., Ethnikis Amynis St., Nikis Av. and Venizelou St

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید