بنر هدر

بهترین جشن ها و فستیوال ها در فرانسه

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

فرانسه با تاریخ کهن و فرهنگ غنی خود، سالانه میزبان فستیوال‌های متعددی در گوشه و کنار این سرزمین است. این فستیوال‌ها در نوع خود بی‌نظیر بوده و برخی از آن‌ها در مدت کمتر از یک هفته میلیون‌ها گردشگر را راهی این کشور می‌کنند.

بهترین جشن ها و فستیوال ها در فرانسهکشور عشق، نور و زیبایی؛ فرانسه هر چیزی که برای یک تعطیلات عالی نیاز دارید را در خود دارد. از سواحل ماسه‌ای مدیترانه گرفته تا کانال زیبای مانش و کوه‌ های آلپ، فرانسه برخی از زیباترین چشم‌اندازهای جهان را در خود جای داده است. شادی و نشاط فرانسوی‌ها برای زندگی کاملاً مشهود است و حتی منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد.

این کشور فستیوال‌های باشکوهی نیز دارد که هرساله هزاران نفر را برای جشن گرفتن دورهم جمع می‌کنند. اگر قصد سفر به فرانسه را دارید، این مقاله می‌تواند شما را با برخی از بهترین فستیوال‌های این کشور آشنا کند.

جشنواره ی موسیقی راک ان سن (Rock en Seine)

بهترین جشن ها و فستیوال ها در فرانسه

مطمئنا طرفداران موسیقی به سبک راک از این جشنواره بسیار لذت خواهند برد. راک ان سن همه ساله در حومه شهر پاریس اجرا می شود که اخیرا محبوبیت زیادی بین موسیقی دوستان پیدا کرده است.

شب سفید (Wight Night)

بهترین جشن ها و فستیوال ها در فرانسه

شب های روشن را معمولا با رقص های محلی و موزیک های شبانه اسپانیا می شناسیم. پاریس هم شب هایی دارد که علاقه مندان آن فرصتی برای خوابیدن ندارند. در این شب بخصوص، چه ساکنین و چه گردشگران از امکانات فرهنگی سطح شهر به صورت کاملا رایگان بهره می برند. سینماها، موزه ها، آمفی تئاترها، کتابخانه ها، پارک ها و می توان گفت تمامی شهر هیچ هزینه ای برای مردم ندارد.

جشن روز باستیل (Bastille Day)

بهترین جشن ها و فستیوال ها در فرانسه

مردم فرانسه هر ساله چهاردهم جولای را به عنوان روز دموکراسی فرانسه جشن می گیرند. این روز از تعطیلات رسمی فرانسه محسوب می گردد.

جشنواره هنرهای تابستانی فرانسه (paris quartier d’ete)

بهترین جشن ها و فستیوال ها در فرانسه

اگر به دیدن فیلم و تئاتر در فضای باز علاقه دارید فصل تابستان بهترین فصل و پاریس بهترین شهر برای تجربه چنین جشن هایی است. گردشگران حدود یک ماه از این جشنواره لذت خواهند برد.

جشنواره ساحلی (beach Festival)

بهترین جشن ها و فستیوال ها در فرانسه

فرانسوی ها از هر پتانسیلی برای برگزاری جشنواره های متعدد بهره برده اند. ایجاد ساحلی مصنوعی و جذاب در امتداد رود سن، لذت درک زیبایی های این رودخانه پرآب را دوچندان می کند.

جشن سال نو چینی (Chinese New Year)

بهترین جشن ها و فستیوال ها در فرانسه

این جشنواره در محله های چینی نشین و توسط ساکنین محلی برگزار می شود. مراسم آیینی چین باستان با تلفیق رنگهای شاد، هر بیننده ای را به وجد می آورد.

جشنواره رقصهای محلی خیابانی (Street Techno)

بهترین جشن ها و فستیوال ها در فرانسه

هر ساله چند صد هزار نفر در این فستیوال مهیج شرکت می کنند پس اگر به دیدن رقص های خیابانی و شنیدن موزیک با صدای بلند در فضای باز علاقه دارید این جشنواره را از دست ندهید.

فستیوال کورژی اورانژ

بهترین جشن ها و فستیوال ها در فرانسه

یک مراسم خاص برای اپرا؛ این فستیوال تابستانی زیبای محلی فرانسه برای حضور علاقه‌مندان به اپرا است. تمامی آثار، مختص این فستیوال مشهور تولید می‌شوند و شرکت‌کنندگان هرساله اقدام به تغییر کارهای خود می‌دهند. تالار نیم‌دایره‌ای شکل سبک روم باستان در فستیوال کورِژی اورانژ (Choregies Orange) به خاطر محل زیبای استقرار آن بر روی یک سنگ و خاصیت صوتی آن بسیار مشهور است. این فستیوال در دهه‌ی اول قرن نوزدهم شروع به کار کرده و هر روز نیز به محبوبیت آن افزوده می‌شود.

تور دو فرانس

بهترین جشن ها و فستیوال ها در فرانسه

تمامی علاقه‌مندان به ورزش رویای حضور در مسابقات دوچرخه‌سواری تور دو فرانس (Tour De France) برای یک‌بار در عمر خود را دارند. این تورنمنت که از اوایل قرن بیستم شروع شده، حال پس از گذشت بیش از صدسال لقب معتبرترین مسابقات دوچرخه‌سواری دنیا را یدک می‌کشد.

تور دو فرانس احتمالاً یکی از معتبرترین و جذاب‌ترین فستیوال‌های فرانسه باشد و به تماشاگران امکان مشاهده‌ی مناطق روستایی این کشور در دامنه‌ی رشته‌کوه‌های آلپ را بدهد. از آنجایی‌که مسیر مسابقه هرساله تغییر می‌کند، مناظر زیبای رقابت دوچرخه‌سواران نیز غیرقابل‌پیش‌بینی و غیرمنتظره خواهد بود. این مسابقه از بروکسل آغاز شده و با عبور از دهکده‌های فرانسه، درنهایت در خیابان شانزه لیزه در پاریس به کار خود پایان می‌دهد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید