راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار دارد، از قطار گرفته تا تاکسی و … که همگی امکان تردد در گوشه و کنار شهر را میسر می‌کند.

با وجود مشکلاتی که وجود دارد، مثل اینکه برخی از قطارها با تاخیر می‌رسند و اتوبوس‌ها دست به اعتصاب می‌زنند، اما استفاده از حمل و نقل عمومی باعث صرفه‌جویی در وقت و زمان می‌شود. در ادامه شما را با این سیستم آشنا می‌کنیم تا بهتر بتوانید در داخل یا خارج از شهر بگردید.

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

حمل و نقل هوایی آفریقای جنوبی

بهترین و کارآمدترین راه برای سفر به آفریقای جنوبی راه هوایی می باشد و امروزه پروازهای مستقیم و غیر مستقیم بسیار زیادی، این کشور باشکوه را به نقاط مختلفی در دنیا متصل می کنند.سیستم حمل و نقل هوایی این کشور توسط دولت آفریقای جنوبی اداره می شود و با خطوط هوایی مختلفی در سراسر دنیا در تبادل می باشد.فرودگاه ژوهانسبورگ و فرودگاه بین المللی کیپ تاون دو فرودگاه اصلی در این کشور می باشند و ده ها فرودگاه دیگر در هر شهر پرواز داخلی و خدمات پرواز چارتری ارائه می دهند.

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

از میان خطوط هوایی که به کشور آفریقای جنوبی پرواز می کنند می توان به British Airways, Delta Airlines, Ethiopian Airways, Kenya Airways, Qantas Airways, Singapore Airlines, South African Airways, Swiss International Airlines, Thai Airways, Turkish Airlines, Virgin Atlantic Airways, Air Mauritius, Air Namibia, Air Botswana, Air France, KLM, Lufthansa, Malaysia Airlines, and Qatar Airways اشاره کرد.

حمل و نقل زمینی

جاده ای

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

وزارت حمل و نقل آفریقای جنوبی با شعار (حمل و نقل نبض رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی کشور است) سیستم حمل و نقل جاده ای بسیار مناسبی برای ارتباط با کشورهای همسایه فراهم کرده است.کشورهایی که می توانند از طریق جاده به آفریقای جنوبی سفر کنند عبارتند از لسوتو، نامیبیا، بوتسوانا، موزامبیک و زیمبابوه .

راه جاده ای این امکان را به بازدیدکنندگان می دهد از طریق ماشین های شخصی ، تاکسی و یا سیستم حمل و نقل بین المللی اتوبوس آفریقای جنوبی یک گزینه ارزان و راحت برای سفر به کشور همسایه خود داشته باشند.

حمل و نقل دریایی آفریقای جنوبی

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبیبازدیدکنندگان همچنین می توانند از سفرهای دریایی جذاب برای ورود به سواحل آفریقای جنوبی استفاده کنند.

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

Princess Cruise یکی از اپراتورهای کروز در آفریقای جنوبی می باشد که خدمات دریایی را به کیپ تاون ارائه می دهد. St. Helena هم یک نقطه در آفریقای جنوبی می باشد که این کروزها در سواحلش توقف می کند.

سیتم حمل و نقل شهری در آفریقای جنوبی

قطار

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

اولین راه آهنی که در کشور آفریقای جنوبی تاسیس شد،در سال 1856 درنزدیکی دوربان ، شهر The Bluff بود و واگن های آن چوبی بودند. بعدها در سال 1860 بین دو شهر Durban و The Point اولین راه آهن عمومی استاندارد ساخه شد و امروزه سیستم راه آهن کشور با شرکت های ریلی Shosholoza Meyl، Gautrain و راه آهن های لوکس تری چون Shosholoza Meyl Premier Classe ، Blue Train و Rovos Rail که بسیار امن و قابل اعتماد هستند انجام می شود.

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

راه آهن Shosholoza Meyl  خدمات منظمی برای رفت وآمد در شهرهای بزرگ مثل Jo’burg ،Cape Town ، Durban، East London، Komatipoort و Port Elizabeth ارائه می دهد.یکی دیگر از سیستم های ریلی معروف آفریقای جنوبی blue rail می باشد که لوکس ترین شرکت راه آهن کشور است و در مسیر Pretoria – Cape Town و Pretoria – Durban همراه با غذا ، نوشیدنی و گشت خدمات بسیار خوبی ارائه می دهد.

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

همچنین راه آهن های توریستی همچون Atlantic Rail (در مسیر Cape Town – Winelands) ، راه آهن Ceres Railway Company ( در مسیر Cape Town- Ceres) و راه آهن های دیگری که تورهای خاص چند روزه در هر شهر برگزار می کنند ،نیز در خدمت سیستم ریلی آفریقای جنوبی می باشند.

مترو

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

سیستم متروی آفریقای جنوبی تحت عنوان Cape Metro Rail از جنوب کیپ تاون تا شهر  Simon’s Town را پوشش می دهد و Gautrain یکی دیگر از سیستم های ریلی سریع الاسیر و امن بین فرودگاه بین المللی  Tambo ، Sandton، Rosebank ، پارک Downtown Jo’burg، Pretoria و Hatfield می باشد.

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

این قطارها که یکی از راه های مقرون به صرفه برای عبور و مرور می باشند هر 12 دقیقه در ساعات پر تردد و هر 20 تا 30 دقیقه در ساعات معمولی در خدمت شهروندان و مسافران می باشند و علاوه بر مردمان بومی هر شهر، مسافران زیادی نیز از این سیستم استفاده می کنند .

اتوبوس

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

در کیپ تاون سیستم اتوبوسرانی Golden Arrow bus در حدود 150 سال است که حمل نقل مردم محلی را به عهده دارد و در ژوهانسبورگ مترو باس و اتوبوس های سریع به نام Rea vaya bus مسیرهای داخل شهر را پوشش می دهد که بسیار مقرون به صرفه می باشند.

| MyCiTi

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

MyCiti یکی دیگر از سرویس های اتوبوس بسیار راحت و سازمان یافته در  کیپ تاون می باشد که در سال 2010 راه اندازی شده است و بسیاری از مردم محلی روزانه از اتوبوس های این شرکت استفاده می کنند و از بندر شهر تا مناطق بیرونی و حومه شهر از جمله Constantia، را در 36 خط پوشش می دهد.

People Mover

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

سرویس اتوبوس مقرون به صرفه و محبوب مردم در شهر Durban  آفریقا ، People Mover می باشد که هر 15 دقیقه در مسیرهای مختلف در داخل شهر در خدمت مردم است.

تاکسی  

تاکسی اشتراکی (Shared Taxi)

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

تاکسی مینی بوس های اشتراکی در خیلی از شهرهای آفریقای جنوبی یکی دیگر از خدمات حمل و نقل کاربردی و محبوب ،برای زمانی که به مترو یا اتوبوس دسترسی وجود ندارد ،می باشد.اما در مورد استفاده از آنها بهتر است بدانید که ظرفیت این تاکسی های اشتراکی 14 تا 16 نفر می باشد و تا کامل نشود حرکت نمی کنند ،همچنین ایستگاه خاصی برای آنها وجود ندارد و با اشاره دست به راننده نشان می دهند، که توقف کنند.

Private taxi

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

تاکسی های شخصی که تعداشان کم می باشد یکی دیگر از سیستم های حمل نقل در آفریقای جنوبی هستند که بیشتر در فرودگاه و مرکز شهر دیده می شوند.همه ی این تاکسی ها مجهز به تاکسی متر و GPS هستند و از این رو پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده از آنها مقصد را به راننده نشان دهید و قیمت نهایی را بپرسید .از شرکت های تاکسی معتبری که در خدمت مردم می باشند می توان به Rose Taxi ، Maxi Taxi Caps اشاره کرد.

Uber یا TAXIFY

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

Uber یک اپراتور بزرگ تاکسی می باشد که در 633 شهر در کل جهان از جمله آفریقای جنوبی، یکی از محبوب ترین روش های حمل و نقل می باشد. برای استفاده از این سیستم ابتدا برنامه ی UBER را دانلود کنید و با ساختن یک اکانت کاربری ،در هر شهر با وارد کردن مبدا و مقصد تاکسی بگیرید.

راهنمای حمل و نقل در کشور آفریقای جنوبی

همچنین پس از انتخاب تاکسی ،اطلاعاتی چون هزینه سفر و زمان رسیدنتان به مقصد در آن درج می شود.TAXIFY هم مانند uber عمل می کند ولی شهرهای کمتری را پوشش می دهد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید