جاذبه زیبای آبشار جلسنگ لفور مازندران

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

آبشارها یکی از زیباترین عناصر موجود در طبیعت اند که با چهره ی شادابی که دارند به راحتی از آدمی دل می ربایند. از جمله مزایایی که هر ابشار از آن بهره می برد وجود طبیعتی سرسبز و خرم در اطراف خود می باشد.

طبیعتی که دست در دست آبشار می گذارد تا گردشگران را به سمت خود فرا بخوانند و لحظاتی شاد را برای آنها به ارمغان بیاورند. کشور ایران پر از این ابشارهای خروشان است که هر یک با ارتفاع و هیبتی متفاوت در گوشه ای از این کشور سرزنده قرار دارند و از نقطه ای متفاوت سرچشمه می گیرند.

جاذبه زیبای آبشار جلسنگ لفور مازندران

یکی از این آبشارها که البته بسیار هم زیبا و دل نشین است آبشار جلسنگ واقع در منطقه ی لفور از استان مازندران می باشد. در ادامه با این ابشار و مناظر اطراف آن بیشتر آَشنا می شویم.

منطقه زیبای لفور دارای آبشارهای متعددی است.آبشارهای مرتفع این منطقه زیبایی خاصی به آن بخشیده و طبیعتی بکری را در دل آن به نمایش میگذارند.از جمله این آبشارها،آبشار سه قلوی جلسنگ می باشد.

معرفی کلی

جاذبه زیبای آبشار جلسنگ لفور مازندرانمنطقه ی لفور واقع در شهرستان سوادکوه از استان مازندران منطقه ی بسیار سرسبز و زیبایی است. فضای اطراف ابشار جلسنگ کاملا بکر و دست نخورده است و محل بسیار مناسبی برای زدن به دل بی ریای طبیعت می باشد.

آدرس دقیق این آبشار سه قلو که در اوج زیبایی و طراوت قرار دارد مراتع جنگلی منطقه ی لفور، در فاصله ی 24 کیلومتری از شهر شیرگاه (در 230 کیلومتری از تهران)، در فاصله ی 6 کیلومتری از روستای امام کلا لفور است.

لازم به ذکر است روستای امام کلای لفور به دلیل وجود مرقد امامزاده سید علی کیا سلطان و نیز حفظ بافت قدیمی روستا و روستای گالشکلی لفور صرفا به دلیل حفظ بافت قدیمی روستا دو مورد از مناطقی هستند که همواره مورد توجه گردشگران می باشند.

جاذبه زیبای آبشار جلسنگ لفور مازندران

این آبشار زیبا همیشه در لیست برنامه های تورهای طبیعت گردی بوده و است و از طرفداران بسیاری برخوردار می باشد.

از جمله نکاتی که در مورد رفتن به دیدن این آبشار باید بدانید اینکه مسیر رسیدن به آن پیاده روی طولانی مدتی دارد.

این مسیر حدودا 5 کیلومتر است و دارای شیب متوسطی می باشد و نزدیک به 2 تا 3 ساعت طول می کشد تا طی شود. در واقع مسیر رفت و برگشت به آن حدود 5 ساعت با پای پیاده راه در پیش دارد.

با اینکه راه رسیدن به آبشار سه قلوی جلسنگ طولانی است اما به قدری زیبا و دل نشین و هیجان انگیز است که اصلا طولانی بودن راه احساس نمی شود و خستگی در آن معنایی ندارد.

جاذبه زیبای آبشار جلسنگ لفور مازندران

در این راه ابتدا از کوهپایه های منطقه ی لفور عبور می کنید، سپس به منطقه ی زیبای پنج بند می رسید، از اینجا به بعد در کنار رودخانه ی خروشان و زیبای موجود در منطقه قدم بر می دارید و پس از مدت کوتاهی به جنگل های انبوه و فوق العاده زیبا و سرسبز منطقه ی لفور می رسید و کم کم صدای آبشار سه قلوی جلسنگ را می شنوید.

بدین ترتیب می توانید لحظات خوشی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید و خاطره ی خوب این گردش روزانه را برای همیشه در ذهن بسپارید.

آبشار جلسنگ

جاذبه زیبای آبشار جلسنگ لفور مازندرانآبشار سه قلوی جلسنگ یکی از بی نظیرترین آبشارهای استان مازندران و منطقه ی لفور به شمار می رود. این آبشار تا حد زیادی مورد علاقه ی گردشگران و طبیعت‌ گردان است.

یکی از دلایل علاقه ی افراد به این آبشارها محل قرارگیری آنهاست. در واقع آبشار جلسنگ در میان جنگل‎ های هیرکانی قرار دارد. تنوع گونه‌ های گیاهی و جانوری در این جنگل ها بسیار زیاد است.

از طرفی آرامشی که در آنها حکم فرماست ستودنی است و زیبایی خاصی که دارند انسان را مات و مبهوت می کند.

جاذبه زیبای آبشار جلسنگ لفور مازندران

آبشار جلسنگ در منطقه تنها نیست بلکه در نزدیکی خود همسایه ی دیگری هم دارد. نام این همسایه که در زیبایی دست کمی از آبشار جلسنگ ندارد آبشار اسپی آر است که برای رسیدن به آن باید از روی پلی که در آن حوالی وجود دارد عبور کنید.

عبور از روی پل خود یک تجربه ی هیجان انگیز است. تجربه ای که به هیجان ختم نمی شود بلکه دیدن از چشم ‌اندازهای زیبایی را هم شامل می شود. آبشار اسپی آر یک آبشار صخره ای است که لذت از این سفر سرسبز را کامل می‌ کند.

بهترین زمان برای سفر به ابشار جلسنگ

جاذبه زیبای آبشار جلسنگ لفور مازندران

طبیعت در هر فصل از سال چهره ای متفاوت به خود می گیرد که در جای خود زیبا و دیدنی است پس هر زمان به دل طبیعت منطقه ی لفو بزنید و از آبشار جلسنگ دیدن کنید با مناظری زیبا و تماشایی مواجه می شوید، با این حال گردشگران معمولا ترجیح می دهند در دو فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنند.

لوازم مورد نیاز در سفر به آبشار جلسنگ

جاذبه زیبای آبشار جلسنگ لفور مازندران

از آنجا که رفتن به دیدن ابشار جلسنگ پا نهادن در یک مسیر پیاده روی جنگلی را می طلبد حتما باید کفش مناسب پیاده ‌روی و کوه نوردی بپوشید.

مورد بعدی لباس ضد آب و در صورت تمایل یک دست لباس اضافه است چون با رفتن به نزدیک آبشار امکان خیس شدن وجود دارد. مورد بعدی کیسه زباله است چون چنین مناطقی گنجینه‌ های طبیعی ایران هستند و باید همواره پاک و تمیز بمانند.

پس بهتر است تنها یادگاری که از خود در اطراف آنها بر جای می گذاریم لذتی باشد که از آن برده ایم و تنها یادگاری که با خود به خانه می بریم تصاویری به یادماندنی در قالب فیلم و عکس باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید