آبشار خروشان آبقد در پایتخت مذهبی ایران

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

طبیعت خداوند پر است از جاذبه های دیدنی و نشاط آور، اما در میان این جاذبه های رنگارنگ، آبشار های افتان و خیزان از توجه خاصی برخوردار می باشند.

مایه ی حیات به زیباترین شکل فرود چشم نواز خود را به نمایش می گذارد و تبدیل به ماندگارترین تصویر روزگار می شود. کشور ایران از داشتن چنین نعمت شگفت انگیزی، بسیار بهره برده است.

یکی از زیباترین افتان و خیزانِ  آب چشمه و کوهسارها با نام ” آبشار آبقد” در خراسان رضوی واقع شده است و امروز به معرفی آن که یکی از جاهای دیدنی مشهد است خواهیم پرداخت.

اما قبل از آشنایی با این آبشار زیبا بهتر است که جاذبه ها شما را با روستای آبقد و همچنین دره آبقد نیز آشنا کند.

روستای آبقد مشهد

آبشار خروشان آبقد در پایتخت مذهبی ایران

روستایی در خراسان رضوی وجود دارد که مملو از پدیده های طبیعی دل انگیز میباشد. روستای آبقد نزدیک مشهد و در 16 کیلومتری جنوب غرب شهر چناران قرار گرفته است.

روستای آبقد موقعیت کوهپایه ای دارد و در فصل تابستان آب و هوای خوبی دارد. روستای آبقد خراسان رضوی جمعیتی حدود 500 نفر دارد که شغل اکثر آنها زراعت ، باغداری، دامداری و کارگری در معدن می باشد. روستای آبقد مشهد دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی ست که شما را شگفت زده می کند.

دره آبقد کجاست ؟

آبشار خروشان آبقد در پایتخ مذهبی ایران

دره آبقد مشهد در مسیر جاده مشهد – چناران و در روستای آبقد واقع شده است. این دره سرچشمه رودخانه چناران است و با عبور رودخانه از آن، دره به مکانی خوش آب و هوا، سرسبز و جهانگردی تبدیل شده است.

اگر در تور مشهد گردی شرکت نمودید حتما از این جاذبه زیبا طبیعی بهره مند شوید.دره آبقد دره ای بسیار زیبا است که رودخانه چناران در آن جاریست و آنجا را به مکانی بسیار زیبا و تفرحی تبدیل کرده است.
ارتفاع دیواره های دره بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر است که شباهت زیادی به دره اخلمد دارد. البته از نظر زیبایی و خوب بودن آب و هوای منطقه کمتر از اخلمد نمی باشد.
دیواره های بلند دره آبغد مشهد برای سنگ نوردی بسیار مناسب است. بلندترین آبشار این دره حدود ۸ متر است.

معرفی آبشار زیبای آبقد

آبشار خروشان آبقد در پایتخ مذهبی ایران

 ارتفاع بلند ترین آبشاری که در روستای آبقد مشغول جلوه گری است، حدود 8 متر می باشد که ریزش آب،تصویری تماشایی را به وجود آورده است.

بدون اغراق می توان گفت که ناب ترین لحظات و زیباترین مناظر جهان را می توان در این منطقه بی نظیر مشاهده کرد.

آبشار خروشان آبقد در پایتخت مذهبی ایران

چه لذتی بالاتر از این وجود دارد که پاهای خود را در آب خنک بگذارید و به نظاره عبور این مایه حیات از میان صخره ها و شکاف های هزار شکل بنشینید؟

زمانی که می خواهید خود را به آبشار معروف آبقد برسانید، در مسیر خود با دو دره که دارای پوشش گیاهی و درخچه های متعددی هستند عبور خواهید کرد. پوشش گیاهی که نقش به سزایی در زیبا سازی این منطقه ایفا می کنند.

دلیل نام گذاری آبشار به نام آبقد

آبشار خروشان آبقد در پایتخت مذهبی ایران

آبقد از دو کلمه ” آب” و ” قد” تشکیل شده است که دلیل این نامگذاری، فراوانی آب در این آبشار و چشمه ای که آبشار از آن سیراب می شود، می باشد. منظور از قد؛ آبی به اندازه قد انسان است و خبر از فراوانی نعمتی گرانبها می دهد.

درختانی که به برکت فراوانی آبشار آبقد شکل گرفته اند:

همان گونه که بیان شد، وجود آب کافی، خاک مناسب و آب و هوای معتدل باعث رشد روز افزون درختان ثمر دار شده است. میوه هایی خوش رنگ و بو که علاوه بر طعم خوشمزه شان، منبع درآمدی برای مردم روستای آبقد هم شده اند.

آبشار خروشان آبقد در پایتخت مذهبی ایران

درختانی که در کنار آبشار آبقد به وفور یافت می شوند عبارتند از: درخت سیب، گیلاس، زردآلو و درختان کهن سال گردو که در میان اهای مردم روستا از شهرت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

به خاطر داشته باشید هنگام مشاهده از این جاذبه طبیعی و زیبا، حتما از وسایل مورد نیاز مانند: کفش ورزشی و لباس مناسب استفاده کنید تا هنگام عبور از دره های این منطقه، دچار خطر و سانحه نشوید. سایت ایران هتل آنلاین سفر هیجان انگیز و لذت بخشی را برایتان آرزو می کند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید