دره هفت غار یکی محبوب ترین ییلاق های نیشابور

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دره هفت غار در استان خراسان رضوی در شمال نیشابور واقع شده است که از گذشته اینچنین نامیده می شده اما در این منطقه غاری وجود ندارد بلکه هفت غار استعاره از هفت تنگه یا وادی است. منطقه ای که غار هفتدره از جاذبه های گردشگری نیشابور، در آن واقع شده است در فصل گرم سال آب و هوایی معتدل دارد و با صبحگاهی بسیار دلنشین و روح فزابا شرایط آب و هوایی و مناظر طبیعی از ییلاقات اصلی نیشابور به شمار می آید. این دره به دلیل فرسایشیبودن و شیب تند هر سال پس از بارش شکل تازه ای به خود می گیرد و آبشارهای بزرگ و کوچکی را ایجادمی کند و با این تنوع و دگرگونی اشتیاق بازدید دوباره را در بازدیدکنندگان افزایش می دهد، پس به یادداشته باشید که سفر به این منطقه هرگز برای شما تکراری نخواهد بود چرا که مدام در حال دگرگونی است.

جاهای دیدنی نیشابور ، دومین شهر بزرگ خراسان رضوی

دسترسی راحت، جذابیت و همینطور چشم اندازهای زیبا باعث شده تا گردشگران زیادی از این منطقه دیدن کنند.

کافیست به شمال نیشابور بروید تا با دره ای سرخ  رنگ و خوش آب و هوا روبرو شوید، دره ای که به خصوص در فصل های بهار و تابستان گردشگران بسیاری دارد. با ورود به این دره چیزی که در نگاه اول نظرتان را جلب می کند رنگ قرمز رنگ خاک رس دره است که ویژگی منحصربفرد و جذابیت خاصی به منطقه داده است. این منطقه آب و هوای خوب و خنکی دارد که اینجا را تبدیل به یکی از محبوب ترین ییلاق های منطقه کرده است، مخصوصا در فصل گرم تابستان تعداد زیادی از مردم شهر راهی دره هفت غار می شوند تا از آب و هوای خوب آن لذت ببرند.

دره هفت غار یکی محبوب ترین ییلاق های نیشابور

شیب تند باعث شده تا دره هر سال بعد از بارش باران شکل و ظاهر جدیدی پیدا کند و آبشارهای بزرگ و کوچک زیادی در آن پدید آید. راه های زیادی برای رسیدن به دره هفت غار وجود دارد اما بهترین راه این است که خودتان را به روستای باغرود برسانید و در آنجا بعد از ۱۰ دقیقه کوهنوردی و رسیدن به ارتفاع ۱۵۰۰ متری به ابتدای دره برسید. از روستای غار هم می توانید به دره هفت غار بروید اما از آنجا مسیر رسیدن کمی سخت تر است.

دره هفت غار یکی محبوب ترین ییلاق های نیشابور

برای بازدید از تمام قسمت  های دره با توجه به آمادگی بدنی تان باید بین ۲ تا ۳ ساعت وقت بگذارید. وجود درختان سرسبز و عبور رودخانه از کنار آن ها به همراه چشم اندازهای سرخ اطراف، منظره ای بی بدیل را خلق کرده که چشم ها از تماشای آن ها سیر نمی شود. همانطور که در  حال گذر از ۷ تنگه هستید چشمه ها و رودخانه های زیادی را می بینید که این طبیعت گردی را برایتان لذت بخش تر می کنند.

کوه های سرخ شکاف های عمیق و زیبایی دارند که می توانید برای استراحت در داخل آن ها بنشینید و عکس های یادگاری جالبی بیندازید. بعد از اینکه دره را به طور کامل پیمایش کردید در ارتفاع ۱۹۰۰ متری به منطقه ای باز و سرچشمه اصلی رودخانه غار بر می خورید؛ در اینجا وجود چندین درخت گردو طراوت و زیبایی منطقه را بیشتر کرده است.

دره هفت غار یکی محبوب ترین ییلاق های نیشابور

در واقع برای رسیدن به این چشمه باید ۷ تنگه را پشت سر بگذارید و در نهایت طبیعت به خاطر این پیاده روی چشمه ای باطراوت به شما پاداش می دهد، با اینکه چشمه آب سرد و گوارایی دارد اما وجود املاح زیاد آن را غیر قابل نوشیدن کرده است. می توانید مدت ها در کنار این چشمه بنشینید و خستگی راه را از تن بدر کنید.

اگر حس طبیعت گردی تان گل کرده و دوست دارید این مسیر را ادامه دهید و بیشتر در طبیعت بمانید در ادامه یک دوراهی می بینید که در سمت چپ به روستای برفریز و در سمت راست به روستای رود منتهی می شود. اگر هم تمایلی به ادامه مسیر ندارید و دوست دارید هر چه سریع تر از دره خارج شوید در تنگه های اول، دوم و چهارم راه های خروج زیادی در سمت راست هست که می توانید برای بیرون رفتن از این منطقه از آن ها استفاده کنید.

دره هفت غار یکی محبوب ترین ییلاق های نیشابور

دره هفت غار در هر فصلی از سال دارای زیبایی‌های منحصر به فردی است ولی به دلیل پرخروش بودن رودخانه‌اش، فصل بهار بهترین زمان برای بازدید محسوب می‌شود. بدون شک تماشای آب پرآب رودخانه و شنیدن صدای جوش و خروش آن انگیزه ی مناسبی را برای بازدید از این دره به شما می دهد. پیشنهاد می کنیم بازدید از دره را صبح زود انجام دهیدچون آب و هوای این منطقه در اوایل صبح طراوتو سرزندگی خاصی دارد. فراموش نکنید که این دره علی‌رغمزیبایی و مهربانی‌اش، برخی اوقات در مواقعی که بارندگی زیاد است، ممکن است با خطراتی همراه باشد.

افراد زیادی در غالب تیم های کوهنوردی به خصوص در روزهای تعطیل راهی این منطقه می شوند و از چشم اندازها و طبیعت آن لذت می برند. این دره زیبا هر آنچه که از یک طبیعت گردی مفرح و لذت بخش انتظار دارید را به شما می بخشد و محیطی آرامش بخش و زیبا را به شما هدیه می دهد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید