آشنایی با برند غذایی KFC رستوران خوش آوازه استانبول

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

کی اف سی یک برند رستوران های زنجیره ای آمریکایی است که از آن می توانید انواع مرغ سوخاری ها را تهیه کنید. اما ما قصد داریم در این سفر برای شکم گردهای عازم استانبول رستوران های کی اف سی استانیول و شعبه های آن را معرفی کنیم.

آشنایی با برند رستوران KFC

آشنایی با برند غذایی KFC رستوران خوش آوازه استانبول

حدود 90 سال پیش در کنتاکی آمریکا فردی به نام کلنل ساندرز Colonel Sanders اولین شعبه کی اف سی را افتتاح کرد. او در ابتدا قصد کارآفرینی و تاسیس هزاران شعبه کی اف سی در دنیا را نداشت، وی جوانی کم در آمد بود که در یک پمپ بنزین کار می کرد و برای در آمد بیشتر و بر آمدن از پس هزینه های زندگی در رستورانی در خیابان خودشان مرغ سوخاری می فروخت.

ساندرز دستور پخت مرغ سوخاری ها را از مادرش یاد گرفته بود و هر زمانی که مرغ سوخاری می پخت با استقبال زیادی روبه رو می شد. نام مرغ کنتاکی که امروزه زیاد می شنویم نیز اشاره به ایالت کنتاکی دارد.

آشنایی با برند غذایی KFC رستوران خوش آوازه استانبول

سالها گذشت تا ساندرز با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های بسیار توانست در سال 1952 اولین رستوران مرغ سوخاری خود را در یوتا باز کند. یوتا یکی از ایالات غربی آمریکاست.

تا آن زمان مرغ سوخاری هنوز به عنوان بخشی از غذاهای فست فودی به شمار نمی آمد و ساندرز توانست برای مرغ سوخاری جایی در اقتصاد رستوران های فست فودی باز کند.

مرغ سوخاری های ساندرز که حالا ما آن را با عنوان کی اف سی می شناسیم بخشی از تاریخ آمریکا محسوب می شوند و از افتخارات مردم این کشور است. با وجود آن که ساندرز برای گسترش رستوران خود و باز کردن شعب آن در سایر ایالت های آمریکا با کسان دیگری شریک شد اما هنوز هم نام او به عنوان صاحب اصلی برند کی اف سی شناخته می شود.

آشنایی با برند غذایی KFC رستوران خوش آوازه استانبولرستوران KFC اولین رستوران موجود در آمریکا بود که شعب خود را در ایالات دیگر و کشور کانادا و مکزیک و جامایکا گسترش داد. در سال 1970 بود که افزایش تعداد شعب کی اف سی امری جدی شد و به آن به چشم یک بیزینس بسیار موفق نگاه کردند. کم کم با افتتاح شعبه کی اف سی در چین و کشورهای آسیای شرقی، KFC نماینده یک رستوران ناب آمریکایی در طول تاریخ شد.

امروزه بر اساس آخرین آماری که در فروردین 1399 خورشیدی داریم، کی اف سی در 142 کشور دنیا شعبه دارد که متاسفانه ایران جزو آنها نیست اما می توانید در ترکیه و به خصوص در شهر زیبای استانبول شعب این رستوران های زنجیره ای را بیابید.

آشنایی با برند غذایی KFC رستوران خوش آوازه استانبول

پیشنهاد می کنیم که در سفرتان به استانبول یک وعده خود را در کی اف سی میل کنید تا خودتان قضاوت نمایید که آیا کی اف سی لایق شهرت امروزی خود هست یا خیر. بد نیست بدانید که سرمایه گذاران کی اف سی حالا صاحب برندهای مطرح دیگری چون پیتزا هات، تاکو بل و وینگ استریت نیز هستند.

شعب رستوران های KFC در استانبول

آشنایی با برند غذایی KFC رستوران خوش آوازه استانبول

رستوران های کی اف سی در بین مردم ترکیه بسیار محبوب هستند به همین خاطر همه ساله شمار زیادی به تعداد این رستوران ها در استانبول اضافه می شود زیرا استانبول پایتخت گردشگری کشور ترکیه به شمار می آید و فروش کی اف سی در آن بیشتر است اما در حال حاضر 129 شعبه کی اف سی در کشور ترکیه فعال هستند که اغلب آنها در شهرهای استانبول، ازمیر و آنکارا می باشند.

در ادامه شعبه های کی اف سی در محله های مختلف استانبول را به شما معرفی می کنم تا برای مثال اگر به میدان تکسیم رفتید یا در منطقه فاتح استانبول اقامت داشتید، به راحتی آن ها را بیابید و بدانید چطور می توانید به آن شعبه ها برسید.

رستوران کی اف سی میدان تکسیم

آشنایی با برند غذایی KFC رستوران خوش آوازه استانبول

یکی از معروف ترین شعبه های رستوران کی اف سی در استانبول در نزدیکی میدان تکسیم و در حقیقت داخل خیابان استقلال است. از آنجایی که خیابان استقلال شهرت زیادی دارد، ایرانیان بسیاری از این خیابان دیدن می کنند زیرا در خیابان استقلال مراکز تفریحی متنوع و فروشگاه های عزضه کننده لباس وجود دارد و گردشگران به خاطر خرید یا گذراندن اوقاتی هرچند کوتاه در کافه هایش به استقلال می روند.

آدرس: استانبول، میدان تکسیم، ابتدای خیابان استقلال، رستوران کی اف سی

شعبه های رستوران کی اف سی شرق تنگه بسفر

آشنایی با برند غذایی KFC رستوران خوش آوازه استانبول

تنگه بسفر آب راهی است که استانبول را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می کند و ما در سفری قبلا تنگه بسفر را به شما عزیزان معرفی کردیم و می توانید در صورت نیاز در آن بخش از فاینداتور اطلاعات جامعی در رابطه با این تنگه به دست بیاورید.

قاعدتا برخی از توریست ها در قسمت شرقی این تنگه اقامت می کنند و برخی دیگر در قسمت غربی به همین خاطر بهتر است که با شعب نزدیک به هتل خود نیز آشنایی داشته باشید. در این قیمت مروری می کنم بر آدرس شعبه های KFC در شرق تنگه بسفر.

آشنایی با برند غذایی KFC رستوران خوش آوازه استانبولشعبه آتاشهیر: ترکیه، استانبول، خیابان دودولو، محله کوچوک کاکوی
شعبه 2 آتاشهیر: ترکیه، استانبول، جنوب بزرگراه E80، خیابان علی کوشکو، بلوار آتاشهیر، روبه روی پارک آتاشهیر
شعبه آتاترک: ترکیه، استانبول، شرق بزرگراه آتاترک، خروجی خیابان آکاواک، خیابان پالمیه، خیابان کورکوک، خیابان یول 13
شعبه سوگوتلو چشمه: ترکیه، استانبول، خیابان البی فیک سوزدنیر، خیابان موواکی خانه، بالاتر از میدان اول
شعبه محمد: ترکیه، استانبول، خیابان توتونچو محمد افندی، تقاطع مسیر SK
شعبه 2 آتاترک: ترکیه، استانبول، بزرگراه آتاترک، تقاطع اورتا SK

شعبه های رستوران کی اف سی غرب تنگه بسفر

آشنایی با برند غذایی KFC رستوران خوش آوازه استانبول

توجه داشته باشید که رستوران های کی اف سی معتبر باید لوگوی کی اف سی را داشته باشند در غیر این صورت فیک و محلی هستند. ما در اینجا سعی داریم مشهورترین و پر مخاطب ترین رستوران های کی اف سی استانبول و بخش غربی تنگه بسفر را معرفی کنیم.

لطفا اگر شعبه ای دیگر را می شناسید و تجربه صرف غذا در آن را دارید در بخش نظرات با ما و سایر خواننده های فانیداتور در میان بگذارید تا با هم به هموطنانمان کمک کنیم که بهترین و با کیفیت ترین فست فود ها را امتحان کنند.
بشیکتاش یکی از معروف ترین محله های استانبول است که بسیاری از ادارات شهر در آن قرار دارند و این شعبه را به شما پیشنهاد می کنیم.

آشنایی با برند غذایی KFC رستوران خوش آوازه استانبول

شعبه بشیکتاش: ترکیه، استانبول، بلوار بارباروس، بالاتر از ایستگاه اتوبوس بشیکتاش دوراک
شعبه شیشلی: ترکیه، استانبول، خیابان تشویکیه، داخل مرکز خرید سیتی ای وی ام
شعبه مرکز خرید فروم: ترکیه، استانبول، بایرا پاشا، جاده پاشا، محله کوکاتپه، داخل مرکز خرید فروم
شعبه 2 بشیکتاش: ترکیه، استانبول، خیابان کرو سوکاکی
شعبه آلیش وریش: ترکیه، استانبول، خیابان رئوف اوربی، داخل مرکز خرید گالریا آلیش وریش
شعبه محمود بی: ترکیه، استانبول، بزرگراه محمود بی، خیابان 202، خیابان 5 SK

قیمت غذا در رستوران کی اف سی

آشنایی با برند غذایی KFC رستوران خوش آوازه استانبول

کی اف سی همانطور که می دانید یک برند رستوران بین المللی است به همین خاطر قیمت خدمات در آن در همه جا یکسان می باشد البته گاهی دیده شده که رئیسان شعبه ها در کشورها و شهرهای مختلف بتوانند بر اساس محله ای که در آن قرار دارند کمی قیمت ها را پایین بیاورند اما این موضوع بسیار نادر است. در اینجا قیمت ها را در اختیارتان قرار می دهم تا بدانید اگر کی اف سی را برای صرف غذا انتخاب کنید باید چقدر پول پرداخت نمایید.

آشنایی با برند غذایی KFC رستوران خوش آوازه استانبولقیمت 10 تکه مرغ سوخاری: 14.99 دلار
مرغ سوخاری 12 تکه به همراه 6 نان و دورچین: 29.99 دلار
مرغ سوخاری 12 تکه: 20.49 دلار
مرغ سوخاری 16 تکه به همراه 8 نان و 4 نوع دورچین (مخلفات): 36.99 دلار
مرغ سوخاری 12 تکه خالی: 12.99 دلار
20 تکه بال سوخاری: 13.99 دلار
توصیه می کنیم که پکیج های کی اف سی را خریداری کنید برای مثال اگر نان می خواهید پکیج هایی را بخرید که روی آنها نان وجود دارد زیرا اگر نان یا نوشابه یا … را جداگانه بخرید بسیار گران تر خواهد شد.

سلامت غذا در رستوران کی اف سی

آشنایی با برند غذایی KFC رستوران خوش آوازه استانبول

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که مرغ سوخاری های کی اف سی سالم است یا خیر. در این رابطه باید بگویم که کی اف سی از معروفترین برندهای فست فود در دنیاست به همین خاطر تمامی معیارهای بین المللی سلامت غذا در هنگام تهیه غذاها در آن رعایت می شود اما نمی توان انکار کرد که کی اف سی جزو فست فودها دسته بندی می شود و 70 سال است که بر اساس رسپی خود در حال پیشرفت می باشد بنابراین می توان به این رستوران اعتماد کرد اما غذاهایش مانند تمامی غذاهای فست فودی پر کالری می باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید