بنر هدر

معرفی طبیعت زیبا و توریستی آبشار پشندگان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

در ۷۰ کیلومتری فریدونشهر روستای بسیار زیبای خوش میوه وجود دارد برای رسیدن به این روستای زیبا بعد از حرکت از فریدونشهر به سمت روستای چغیورت رفته و از روستاهای سکان، اسلام آباد، مکدین، دره بادام گذر کرده و بعد از گردنه گله نر، نرسیده به روستای چالچرانه، روستای خوش میوه نمایان می‌شود.
تا روستای چال چرانه جاده آسفالته می باشد و از آنجا تا روستای خوش میوه پنج کیلومتر راه می‌باشد که در این بین روستای زیبای کولاب محصور در دل جنگل نیز وجود دارد.

معرفی طبیعت زیبا و توریستی آبشار پشندگان

آبشار پشندگان آبشاری در فاصلۀ ۷۵ کیلومتری جنوب فریدون‌شهر است و در پائین دست روستای پشندگان واقع در دهستان پشتکوه شهرستان فریدون‌شهر قرار دارد.

ارتفاع این آبشار حدود ۴۵ متر است که در فصول بهار و تابستان با حرکت آب بر روی صخره‌های پائین دست جلوه‌ای زیبا از قدرت آفریدگار را در این طبیعت بکر و کوهستان زیبا را به نمایش می‌گذارد.

آبشار پشندگان در در استان اصفهان واقع است. شهرستان فریدونشهر بدلیــل بارش سالانه حدود ۷۰۰ میلیمتر دارای آبشارها و چشمه سارهای زیبای فراوانی است که خصوصاً در ارتفاعات پیشکوه و پشتکوه به چشم می خورد.

معرفی طبیعت زیبا و توریستی آبشار پشندگان

وجود انواع درختان جنگلی شامل سیب، زالزالک، بنه، بلوط و گردو و انواع پرندگان وحشی، بر طراوت و دلنشینی این جاذبه طبیعی افزوده است.

وجود مناطق جنگلی در محدوده ی روستاهای چالچرانه، کولاب، خوش میوه، گوه و دستگرد ودرختان جنگلی حفاظت شده روستای پشندگان که دردو طرف رودخانه ی هورو واقع شده و دارای درختان فراوانی است به این منطقه زیبایی منحصر به فردی داده است.

معرفی طبیعت زیبا و توریستی آبشار پشندگان

دسترسی به این آبشار از طریق اصفهان، داران، سه راهی فریدونشهر، فریدونشهر، جاده فریدونشهر به سیبک، جاده قلعه سرخ، میدانک اول و دوم، جاده پشتکوه موگویی به پشندگان امکان‌پذیر است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید