چگونه می­توان اقامت دائم کانادا را گرفت؟

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

کانادا یکی از مهم‌ترین کشورهای مهاجر پذیر است که با هدف توسعه اقتصادی و علمی خود، سالانه مهاجران بسیاری را از کشورهای همسایه جذب می‌کند؛ از همین‌رو، برنامه‌های مهاجرتی بسیاری را طراحی کرده است که معمولا همه آن‌ها منجربه اخذ اقامت دائم کانادا می‌شوند. تنوع موجود در برنامه‌های مهاجرتی کانادا باعث شده است که مهاجرت به این کشور، نسبت به سایر کشورهای توسعه‌یافته، به راحتی امکان‌پذیر باشد. یکی دیگر از مزایای مهاجرت به کانادا این است که در صورت دریافت اقامت دائم کانادا، می‌توان پس از چند سال، حق شهروندی این کشور و پاسپورت کانادایی دریافت کرد.

به چه کسی مقیم دائم کانادا گفته می‌شود؟

مقیم دائم کانادا به فردی اطلاق می‌شود که پس از انجام مهاجرت به کانادا، اقامت دائم به او داده شود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند اشخاصی که دارای اقامت دائم کانادا هستند، شهروند کانادا نیز محسوب می‌شوند؛ باید گفت این تصور به‌طور کامل غلط بوده و کسانی که دارای اقامت کانادا بوده، درواقع شهروندان سایر کشورهای دنیا هستند که به کانادا مهاجرت کرده‌اند. این نکته را باید مدنظر داشت که افراد با ویزای تحصیلی، توریستی و گردشگری، کاری و دیگر روش‌های اقامت موقت وارد کانادا می‌شوند و در آن زندگی می‌کنند، به‌هیچ عنوان مقیم دائم کانادا نیستند و باید برای دریافت اقامت دائم خود قبل از پایان یافتن مدت زمان اقامت موقت اقدام کنند. هم‌چنین مقیم دائم کانادا به کسی گفته می‌شود که می‌تواند در هر کجای کانادا کار و زندگی کند و بدون هیچ محدودیتی از کانادا خارج و یا به خاک آن وارد شود.

اقامت دائم کانادا چه تفاوتی با شهروندی کانادا دارد؟

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد که برخی از آن‌ها منجربه دریافت اقامت دائم شده و با برخی دیگر متقاضیان می‌توانند اقامت موقت کانادا را  دریافت کنند. همان‌طور که بیان شد افراد اقامت دائم کانادا با سیتیزن کانادا متفاوت است. شخصی که دارای اقامت دائم کانادا است درواقع شهروند کشور دیگری بوده که موفق به کسب اقامت دائم کانادا شده و از بسیاری از حقوق شهروندی کانادا محروم بوده و به عنوان فرد خارجی که به‌صورت قانونی و بامجوز در کانادا مشغول کار و زندگی است شناخته می‌شود. تفاوت اصلی دارنده کارت اقامت دائم کانادا و فردی که شهروند کانادا هنگامی نمایان می‌شود که شخص مهاجر در صورت ارتکاب جرم یا جنایت از کشور کانادا اخراج شده و اقامت آن لغو می‌شود، در صورتی که این امکان برای شهروند کانادا وجود ندارد.

هم‌چنین دارندگان کارت اقامت دائم کانادا حق شرکت در انتخابات ایالتی کانادا را ندارند. از دیگر تفاوت‌های اقامت دائم و شهروندی کانادا می‌توان عدم استخدام مهاجرین در مشاغل حساس دولتی اشاره کرد. افرادی که دارای اقامت دائم کانادا هستند و پس از گذشت مدت زمان مشخص از اقامت آن‌ها و در صورتی که هیچ سابقه‌ی جرمی نداشته و بیمه و مالیات خود را به‌موقع پرداخت کرده باشند می‌توانند برای شهروندی و دریافت پاسپورت کانادایی اقدام کنند.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

شاید بتوان گفت که سرمایه‌گذاری، بهترین و سریع ترین راه دریافت اقامت دائم کانادا است که با هدف رشد و توسعه اشتغال و جذب سرمایه در کانادا همراه است. این روش یکی از پرهزینه‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود و فرد خواستار این برنامه مهاجرتی باید توانایی اثبات تمکن مالی خود را برای سرمایه‌گذاری در کانادا داشته باشد. با توجه به پیچیدگی‌های موجود در این روش، بهتر است برای رفع هرگونه ابهام و یا مشکلی، از یک مشاور یا کارشناس متخصص در این حوزه راهنمایی بگیرید؛ چراکه در برخی از موارد گاهی با کوچکترین مشکلات احتمالی، درخواست متقاضی رد می‌شود و پروسه مهاجرت او زمان بر و چالش برانگیز خواهد شد. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری دارای مزایا و معایب مختلفی است که در ادامه به صورت مختصر به آن اشاره خواهیم کرد.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

کسب درآمد: انجام هزینه‌های پایین و کسب سود، از خواسته‌های هر سرمایه گذاری است. در کانادا می‌توان به سادگی به این دو فاکتور مهم در سرمایه‌گذاری دست یافت.

ریسک پایین: با توجه به پایداری سیاسی کانادا و کاهش فساد در این کشور، کانادا را می‌توان به‌عنوان یکی از پایدارترین فضاهای کلان اقتصادی معرفی کرد. به همین دلیل این کشور مورد توجه سرمایه‌گذاران بسیاری در جهان است.

شرایط آسان: اگرچه راه‌اندازی و توسعه یک  کسب وکار جدید با چالش‌هایی مواجه است اما سرمایه گذاری در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای جهان، چندان پیچیده نیست و کانادا یکی از ۱۰ کشوری است که راه‌اندازی کسب وکار در آن به سهولت امکان‌پذیر است.

معایب سرمایه گذاری در کانادا

با توجه به ارتباط میان اقتصاد کانادا با اقتصاد ایالات متحده آمریکا، کشور کانادا در ایجاد تنوع تجاری برای سرمایه‌گذاران خارجی توانایی کمتری نسبت به سایر کشورها دارد. همچنین در صورت سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق خرید بیزینس یا راه‌اندازی کسب وکار، قوانین موجود در استان‌های کانادا با یکدیگر متفاوت است و در برخی از استان‌ها باید برای شروع کسب‌وکار جدید، یکی از افراد تیم، شهروند کانادا باشد که این موضوع برای برخی از مهاجران چالش برانگیز است.

نحوه مهاجرت به کانادا

برای اخذ اقامت دائم کانادا لازم است بخش‌های زیر را مرحله به مرحله انجام دهید:

۱. بهتر است براساس شرایط خود، بهترین روش مهاجرت به کانادا را انتخاب کنید.

۲- پس انتخاب برنامه مهاجرتی، لازم است مدارک لازم مربوطه را آماده و ترجمه نمایید.

۳. مرحله بعدی ورود به سایت اداره مهاجرت کانادا است؛ در این بخش باید برنامه مهاجرتی خود را انتخاب کرده و به صورت آنلاین، اکانت بسازید.

۴. پاسخ به سوالات اپلیکیشن ضروری است. همچنین لازم است اسناد و مدارک مربوطه را آپلود کنید.

۵. هزینه‌های مربوط به اپلیکیشن را پرداخت نمایید.

۶. چنانچه طی ده سال گذشته انگشت نگاری نکرده‌اید، باید در یکی از مراکز VAC کانادا انگشت نگاری کانادا را انجام دهید.

۷. گاهی ممکن است اداره مهاجرت کانادا درخواست مدارک بیشتری داشته باشد بنابراین لازم است  پورتال خود را به صورت مداوم چک کنید و در صورت نیاز، این مدارک را در اکانت خود آپلود کنید.

۸.اگر تمامی مراحل نامبرده شده را بدون هیچ مشکلی پشت‌سر گذاشته‌اید، شما پاس ریکوئست شدید و باید پاسپورت خود را جهت درج لیبل ویزا به سفارت کانادا ارسال کنید و پیکاپ ویزای کانادا را انجام دهید.

۹. پس از ورود به کشور کانادا براساس برنامه انتخابی خود، برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

 

بهترین و سریع ترین راه دریافت اقامت دائم کانادا

یکی از متداول­ترین سوالات موجود در حوزه مهاجرت، این است که  بهترین و سریع ترین راه دریافت اقامت دائم کانادا چیست؟ همان‌طور که گفته شد، تنوع برنامه‌های مهاجرتی در کشور کانادا زیاد است و همین موضوع باعث جذب مهاجران بسیاری به این کشور شده است. ممکن است گاهی برخی از روش‌های مهاجرت به کانادا، بهتر و سریع‌تر شناخته شوند اما آنچه در پروسه مهاجرت به این کشور مهم است، توجه به شرایط و برنامه شخصی است. بنابراین هر فردی باید براساس قابلیت‌ها و توانایی‌های خود یکی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا را انتخاب کند. ممکن است بهترین روش ممکن برای یک فرد، روشی ناکارآمد برای فرد دیگری باشد. تحصیلات، مدرک زبان، شرایط زندگی و تمکن مالی از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام مهاجرت به کانادا باید درنظر گرفت.

برای اخذ اقامت دائم کانادا، روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر قصد اقامت کانادا را دارید ابتدا برنامه مهاجرتی خود را براساس شرایط موجود انتخاب کنید و سپس برای انجام امور اداری و مهاجرتی از یک فرد متخصص یا کارشناس مجرب در این حوزه مشاوره و راهنمایی دریافت نمایید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید