پاییز کجا بریم؟ معرفی 4 مقصد ایده‌آل برای سفرهای پاییزی

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

با تابستان خداحافظی و به برگ‌های طلایی و تردی هوا که گردشگران زیادی را ترغیب می‌کند تا قبل از شروع سرما و فصل زمستان یک‌بار دیگر به سفر روند، سلام می‌کنیم. به دلایل زیادی برای گردشگران  یکی از بهترین زمان‌های سال برای سفر،  فصل پاییز شناخته شده است.  ایران نیز در دسته کشورهایی قرار دارد که در پاییز از مقاصد زیبا و باصفایی برخوردار است. به طوری‌که گردشگران زیادی را برای بازدید از بسیاری  از شهرها به خود جذب می‌کند. در این‌ مقاله سعی شده تا  4 مقصد ایده‌آل برای سفرهای پاییزی معرفی شود  که بازدید از آن‌ها بسیار جذاب است، پس همراه ما باشید.

پاییز کجا بریم؟ سوالی متداول در فصل پاییز برای دوست‌داران سفر است. در ادامه قصد داریم 4تا از بهترین مقاصد برای سفرهای پاییزی را معرفی کنیم.

پاییز کجا بریم؟ معرفی 4 مقصد ایده‌آل برای سفرهای پاییزی

4 مقصد برای سفر پاییزی

1- سفر به بندرعباس: شهری که برای افراد زیادی،  تنها مرکز تجارت و  اقتصاد است. در حالی‌که جاهای دیدنی بندرعباس، باعث شده تا یکی از شهرهای توریستی و زیبا شناخته شود. یکی از این جاهای دیدنی با قدمت طولانی، معبد هندوها است. مکان دیدنی دیگر در بندرعباس، عمارت کلاه فرنگی با معماری خاص و زیبا است. اما اگر در پاییز به بندرعباس سفر کردید از دیدن قلعه فین غافل نشوید. این قلعه بر روی تپه قرار گرفته و دیدن آن در فصل پاییز بسیار لذت‌بخش است.

پاییز کجا بریم؟ معرفی 4 مقصد ایده‌آل برای سفرهای پاییزی

2- کرمان‌گردی: کرمان یکی دیگر از شهرهای ایران که بازدید از آن در پاییز بسیار لذت‌بخش است. از جاهای دیدنی کرمان به باغ شاهزاده ماهان می‌توان اشاره داشت. قدم زدن در این عمارت، آن هم در فصل پاییز جذابیت خاصی دارد. بزرگ‌ترین یخچال خشت و گلی که به مویدی معروف شده است. باغ فتح آباد در نزدیکی کرمان قرار گرفته که آب قنات از آن عبور می‌کند. جذابیت این باغ در فصل پاییز، چندان برابر است. از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی کرمان، ارگ بم است که  بر روی صخره طبیعی ساخته شده است. هیچ چیز بهتر از قدم زدن در جنگل پردیسان قائم در یک روز پاییزی نیست. اما در نزدیکی این جنگل، گنبد جبلیه نیز قرار دارد. گنبدی که به صورت هشت ضلعی ساخته شده و از قدمت بسیار طولانی  برخوردار است.

پاییز کجا بریم؟ معرفی 4 مقصد ایده‌آل برای سفرهای پاییزی

3- خوزستان: یکی دیگر از مقاصد سفر که آب‌وهوا و نسیم خنک پاییزی آن باعث جذب گردشگران زیادی شده است. در این فصل، باید از قلعه شوش که مربوط به دوره قاجار می‌شود، دیدن کرد. یکی دیگر از جاهای دیدنی خوزستان، آبشار شوی با ارتفاع 85 متری هست که در بدنه آن آب با فشار زیاد خارج می‌شود. رودخانه پر از آب کارون که  در پاییز بسیار دیدنی است. به دلیل آن‌که شاهد مهاجرت پرندگان و گذر کشتی‌های زیادی خواهید بود. دیدن پامنار، روستایی که در دل کوه زاگرس قرار دارد را فراموش نکنید. روستایی که دیدن طبیعت و غروب زیبای آن در پاییز، لذت دیگری دارد.

پاییز کجا بریم؟ معرفی 4 مقصد ایده‌آل برای سفرهای پاییزی

فصل پاییز، همچنان دیدنی‌های زیادی دارد. بنابراین اگر قصد سفر داشتید، تنکابن را پیشنهاد می‌دهیم. از دیدنی‌های تنکابن، بزرگ‌ترین غار آبی به نام دانیال است که قدمت آن به میلیون‌ها سال پیش بر می‌گردد. با آب‌وهوای پاییزی و سفر به تنکابن، دیدن پارک ملی خشکه دارام را نباید فراموش کنید. این پارک از طبیعت بسیار بکری تشکیل شده و پر از گونه‌های مختلف گیاه و جانور است. جنگلی که در تنکابن به نام دو هزار بسیار معروف و دیدن آن در فصل پاییز، حال‌وهوای دیگری دارد. از دیدنی‌های جذاب و محبوب دیگر تنکابن، آبشار سنگ بن چشمه است. اما آب‌وهوای پاییزی تنکابن، باعث شده تا رفتن به چشمه آبگرم بسیار پرطرفدار شود. چشمه‌ای که با املاح معدنی زیادی برای بدن بسیار است.

 ایرانگرد، مرجع خرید تور و اجاره ویلا

کشور ایران در فصل پاییز،  به قدری طبیعت زیبا و دوست داشتنی دارد که هر چه در مورد دیدنی‌ شهرهای آن گفته شود، باز هم کم است. با این حال ما سعی کردیم تا بخشی از مقاصد سفر و دیدنی‌ها را برای شما توضیح دهیم. اما زمان سفر به هر کدام از شهرهای بالا یکی از دغدغه و نگرانی افراد،  اقامت و یا برنامه‌ریزی سفر است.

در حقیقت می‌توان گفت یکی از موضوعات اصلی و مهم سفر در فصل پاییز، اجاره ویلا و یا خرید تور است. اگر شما قبل از سفر، تور  را خریداری و یا ویلای خود را اجاره کنید، بالطبع از نگرانی شما کاسته خواهد شد. به دلیل آن‌که زمان رسیدن به مقصد، با خیال راحت و بدون نگرانی در محل اقامت خود استراحت خواهید کرد. ایرانگرد (irangard.com) سایتی که به شما کمک  می‌کند، بهترین تور را پیدا و خرید خود را انجام دهید. حتی اگر به خرید تور نیازی نداشته باشید و تنها خواهان اجاره ویلا هستید، سایت ایرانگرد کار را برای شما آسان کرده است.

این سایت سعی کرده  برای اجاره،  ویلاهای مختلفی را به معرض نمایش در آورد تا هر گردشگری بنا به سلیقه و بودجه خود یکی را انتخاب کند. اگر به این سایت سری بزنید، حتماً متوجه خواهید شد که تمام تورهای داخلی و یا اجاره ویلا همراه با قیمت و تمام جزئیات ذکر شده است تا مقایسه بین آ‌ن‌ها به راحتی انجام شود. اما در بسیاری از مواقع خرید تور و یا اجاره ویلا با تخفیف خوبی اعمال شده تا در هزینه‌های خود بهترین صرفه‌جویی را نیز داشته باشید. در سایت ایرانگرد، اجاره ویلا به صورت دربست و مطابق با زمان ورود و خروج شما انجام خواهد گرفت. به غیر از آن‌که برای اجاره ویلا، امکان تماس شما با میزبان خواهد بود. همچنین، ایرانگرد تمام تلاش خود را به کار گرفته تا  اجاره ویلا با قیمتی مناسب تعیین شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید