جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مادرید و بارسلون

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مادرید و بارسلون

بازدید از اسپانیا با تاریخی نزدیک به چند هزار سال، رؤیای یک عاشق تاریخ است که به حقیقت می‌پیوندد! مادرید و بارسلون نیز به دلیل اینکه دو مکان مهم در این کشور بوده و هستند، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار غنی دارند. همچنین به این دلیل که مهد فوتبال حرفه‌ای در سطح جهانی می‌باشند، هرساله پذیرای بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر جهان خواهند بود. از این‌رو، تور مادرید و تور بارسلون فرصتی است که شما را با این تاریخ غنی و زیبا آشنا می‌سازد.

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی که نباید در تور مادرید از آنها غافل شوید

اگر قصد رزرو تور مادرید را دارید، با من همراه باشید تا چک لیست کاملی از جاذبه‌های گردشگری مادرید که باید بازدید کنید تهیه کرده و از سفر خود لذت ببرید. مادرید با معماری غنی و ده‌ها بنای تاریخی، یکی از جذاب‌ترین پایتخت‌های اروپاست.

اگرچه بقایایی با عمر بیش از هزار سال در این شهر وجود دارند، اما در واقع بیشتر مکان‌های تاریخی مادرید پس از تبدیل شدن به پایتخت و شهری در کلاس جهانی ساخته شده‌اند. کلیساهای تاریخی، خانه‌های بزرگترین نویسندگان دوران رنسانس، کاخ‌ها و آثار دیکتاتوری فرانکو، همگی می‌توانند چشمان شما را مسخ زیبایی خود کنند.

کاخ سلطنتی (Royal Palace)

کاخ سلطنتی مادرید با نمای بیرونی زیبای باروک از سنگ سفید و فضای داخلی مجلل به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. پادشاهان مادرید از چارلز سوم در قرن هجدهم تا آلفونسو سیزدهم در اوایل قرن بیستم در آنجا اقامت داشتند. در حالی که کاخ سلطنتی مادرید اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی فعلی اسپانیا است، اما خانواده سلطنتی این کشور در حال حاضر در کاخ زارزوئلا اقامت دارند که به اندازه کاخ سلطنتی مجلل نیست.

CASA-MUSEO de Lope de Vega

خانه تاریخی CASA-MUSEO de Lope de Vega بینشی از زندگی نمایشنامه نویس مشهور اسپانیایی لوپه دو وگا و همچنین چگونگی زندگی در مادرید در طول دهه 1600 را ارائه می‌دهد. بازدید از این موزه فقط با راهنما امکان‌پذیر است که به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی در دسترس می‌باشد.

MONASTERIO DE LAS DESCALZAS REALES

صومعه سلطنتی پابرهنه که در قرن شانزدهم تأسیس شد و در یک کاخ سلطنتی به سبک رنسانس قرار داشت، در طول سال‌ها ثروت زیادی از جهیزیه زنان اشراف اسپانیایی به دست آورد. امروزه این صومعه و موزه تعداد قابل توجهی از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، و مصنوعات مذهبی مانند استخوان‌های سنت سباستین را به نمایش می‌گذارد. این کاخ با تزئینات غنی یکی از مواردی است که باید در برنامه تور مادرید خود ببینید. اگرچه این صومعه دیگر فعالیت ندارد، اما هنوز چند راهبه در آن زندگی می‌کنند.

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مادرید و بارسلون

ESTACIÓN DE ATOCHA

Translation is too long to be saved

آتوچا که به عنوان ایستگاه اصلی راه آهن مرکزی مادرید ساخته شد، در 9 فوریه 1851 با نام Estación de Medioda افتتاح گردید. پس از آتش‌سوزی در سال 1864، این ایستگاه توسط آلبرتو دی پالاسیو، همکار گوستاو ایفل، با طراحی کلاسیک از آهن و شیشه ساخته شد و به همین شکل باقی ماند تا زمانی که رافائل مونئو آن را برای رویداد بزرگ اسپانیا در سال 1992 یعنی بازی‌های المپیک بارسلونا و اکسپو سویا، بازسازی کرد.

پارک رتیرو (بازنشستگی)

پارک رتیرو محبوب‌ترین فضای سبز مادرید است و دلیل خوبی هم دارد. این پارک وسیع در مرکز شهر است و دارای هکتارها چمن آراسته و مسیرهای مناسب برای قدم زدن و همچنین چندین باغ زیبا و فضاهای نمایشگاهی متعدد می‌باشد. قایق سواری در دریاچه در وسط پارک که توسط ستون‌های سنگی و مجسمه سوارکاری احاطه شده است، در تابستان جذابیت دارد. کنسرت‌ها، نمایشگاه‌ها و رویدادهای گاه به گاه در مکان‌های مختلف در پارک رتیرو برگزار می‌شود. مردم محلی در طول هفته و در تمام فصول به پارک هجوم می‌آورند، اما یکشنبه‌ها روز محبوبی برای خانواده‌ها، زوج‌ها و گروه‌های دوستان اسپانیایی برای لذت بردن از خلوت شهری خود است.

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی که در تور بارسلون خواهید دید

بارسلون قرن‌ها تاریخ در پشت سر خود دارد، بنابراین مطمئناً مکان‌های شگفت انگیز زیادی برای دیدن در تور بارسلون وجود دارد که شما را شگفت‌زده می‌کند. اگر اهل فرهنگ و تاریخ هستید، بارسلون مکان مناسبی برای شماست.

کلیسا ساگرادا فامیلیا

اگر اولین باری است که از بارسلونا دیدن می‌کنید، نباید بازدید از کلیسا ساگرادا فامیلیا را از دست بدهید. این شگفتی معماری یکی از شاهکارهای آنتونین گائودی است. همچنین یکی از مشهورترین کلیساهای جامع جهان می‌باشد. بر خلاف بسیاری از کلیساهای دیگر، ساگرادا فامیلیا منحصر به فرد است زیرا یک کلیسا روشن و جادار است که شما را شگفت زده خواهد کرد.

Arc de Triomf

Arc de Triomf یک طاق غول پیکر است که به عنوان دروازه اصلی شهر می‌باشد. معمار بزرگ اسپانیایی، جوزف رینز، این دروازه را در سال 1888 برای نمایشگاه جهانی بارسلون به سبک نئو-مودجار ساخت. این شگفتی معماری در انتهای پارک سیوتادلا قرار دارد و به عنوان یک مکان سرسبز در شهر شناخته می‌شود.

پارک گوئل

پارک گوئل که جزء میراث جهانی یونسکو است، یکی دیگر از آثار معروف گائودی می‌باشد. در یک روز آفتابی بهترین گردش خود را در این پارک تجربه کنید که شبیه یک باغ بزرگ در دامنه تپه در حومه بارسلون است.

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مادرید و بارسلون

محله گوتیک

محله گوتیک مکان ویژه‌ای در بارسلون است که به دلیل داشتن خیابان‌های باریک و معماری زیبا، احساس می‌کنید به گذشته سفر کرده‌اید. این محله دارای خانه‌هایی است که معماری‌های قرون وسطایی در اروپا را نمایش می‌دهد. در این محله می‌توانید و ساعت‌ها آثار تاریخی ببینید، به گونه‌ای که به راحتی می‌توانید یک روز کامل را در آن سپری نمایید.

پیاده روی در این محله بهترین بخش تور بارسلون است. راهنماها می‌توانند نقاط پنهان را به شما نشان دهند و داستان‌هایی را برای شما تعریف کنند که ممکن است شما را متعجب نماید.

لاس رامبلاس

یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شهر لاس رامبلاس است که در میدان کاتالونیا قرار دارد و به بنای یادبود کلمبوس در بندرگاه بندر ول ختم می‌شود. وقتی به لاس رامبلا می‌آیید، آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری را تماشا خواهید کرد. بنای یادبود کلمبوس و همچنین بازار La Boqueria، جاذبه‌های اصلی این خیابان هستند. اما، خود خیابان دارای کافه‌ها و رستوران‌های شگفت انگیزی است که می‌توانید از آنها بازدید کنید.

بازار La Boqueria همه چیز دارد؛ از میوه و سبزیجات تازه، ماهی تازه و تاپاس خوش طعم. همانطور که مردم محلی می گویند، اگر چیزی را در این بازار پیدا نکنید، در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد.

سخن پایانی

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی که در تور مادرید و تور بارسلون مشاهده خواهید کرد خیلی بیشتر از مواردی است که در بالا ذکر شد. لازم است این نکته را بگوییم که بهترین فصل برای سفر به اسپانیا بهار و تابستان می‌باشد و در پاییز می‌توانید تور مادرید و بارسلون را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید. البته قیمت تور بستگی به هتل و خدماتی دارد که دریافت می‌کنید. پس بهتر است با یک برنامه‌ریزی مناسب سفر خاطره انگیزی خلق کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید