روستای گردشگری گوجر در راور

نویسنده:

فاطمه

در تاریخ:

استان کویری کرمان که در جنوب شرقی ایران قرار دارد، جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی را در خود جای داده است. شهرستان راور بر سر راه اصلی کرمان به شهداد و در شمال استان قرار دارد. روستاگردی یکی از مقاصد جدید در صنعت گردشگری محسوب می‌شود که افراد برای رهایی از شلوغی شهر به روستاهای زادگاه خود سفر می‌کنند.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با یکی از روستاهای گردشگری کرمان که قطعا زیبا ودیدنی است آشنا شوید .

روستای گوجر که در 50 کیلومتری شمال غرب شهرستان راور قرار دارد یکی از روستاهای هدف گردشگری است که با طبیعت و آب و هوای دلنشینش، گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند.

روستای گوجر در راور

در روستای گوجر محصولاتی از جمله گندم، جو، ارزن، ذرت، انار و پنبه برداشت می‌شود. مردم روستای گوجر در حال حاضر با توجه به کاهش آب روستا به برداشت پسته می‌پردازند. در سفر به راوند از خرید پسته‌های مرغوب شهرستان غافل نشوید.

قلعه 400 ساله روستا گوجر

از جاذبه های تاریخی روستای گوجر می‌توان به قلعه‌ای کهن با قدمتی 400 ساله اشاره کرد. سوغات و صنایع دستی شهرستان راور قسمتی از فرهنگ و هنر هر شهری محسوب می‌شود. اکثر زنان روستای گوجر علاوه بر انجام فعالیت‌های روزانه خود به قالی بافی می‌پردازند و هنر دستان توانمند و ذهن خلاق خود را در گره‌های قالی نقش می‌بندند.این روستا در دهستان راور قرار دارد و جمعیت آن در سال ۱۳۹۵ شمسی ۹۰۰ نفر (۲۰۰ خانوار) بوده‌است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید