ترکیه یا گرجستان؟ (سفر+ زندگی و کار)

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

ترکیه یا گرجستان؟

ترکیه یا گرجستان؟ استانبول یا تفلیس؟ این‌ها سوالاتی هستند که برای خیلی از گردشگران ایرانی یا حتی آن‌ها که قصد مهاجرت دارند، پیش می‌آیند. هر کدام از این کشورها، ویژگی‌های منحصر به خود را داشته  که باعث می‌شوند برای عده‌ای، انتخابی بهتر باشند. ما در این نوشته، قصد داریم درباره این ویژگی‌ها و شرایط ترکیه و گرجستان برایتان بگوییم.

ترکیه یا گرجستان؟ گزینه‌ ایده‌آل برای سفر

جواب کلی به این سوال، قطعا ترکیه خواهد بود. برای مثال شما در تور استانبول، می‌توانید به تماشای جاذبه‌های تاریخی یکی از بهترین شهرهای توریستی دنیا بنشینید و از زیبایی‌های تنگه بسفور دیدن کنید. اما دلایل زیادی هم برای انتخاب تور گرجستان وجود دارد که از جمله می‌توان به ارزان بودن این کشور برای مسافران اشاره کرد. در ادامه بیشتر در مورد هر کدام از این مقاصد صحبت خواهیم کرد:

چرا به ترکیه سفر کنیم؟

ترکیه نه تنها بین گردشگران ایرانی، بلکه در تمام دنیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به حساب می‌آید و به همین دلیل، خیلی راحت می‌توان بین ترکیه یا گرجستان، این کشور را برای سفر انتخاب کرد. در ترکیه مقاصد متعددی وجود دارند که هر کدام تجربه‌ای متفاوت را برایتان به ارمغان خواهند آورد. استانبول پایتخت فرهنگی این کشور، جزو 10 شهر پربازدید جهان بوده که چندین بنای نمادین در خود دارد و مملو از مراکز خرید، پارک‌های تفریحی و بسیاری جاذبه‌های توریستی دیگر است.

اگر علاقه‌مند به مقاصد ساحلی باشید، انتخاب‌های بسیار بیشتری در ترکیه خواهید داشت. از آنتالیای بزرگ با سواحلی فوق‌العاده و پارک‌های آبی متعددش گرفته تا کوش آداسی، بدروم، چشمه و چندین شهر دیگر که در همه‌ی آن‌ها امکانات لازم برای انجام تفریحات آبی وجود دارد و می‌توانید تعطیلاتی شاد و فراموش نشدنی را در آن‌جا تجربه نمایید.

حتی در ترکیه، مقاصد خاصی همچون کاپادوکیا را نیز پیش رو دارید. شهری که به هتل‌های غاری‌اش معروف بوده و این امکان را به شما می‌دهد تا چند روزی را در غارهایی اقامت داشته باشید که زمانی منزلگاه مردم بوده و روزها نیز با بالن، بر بالای طبیعت صخره‌ای و سحر انگیز این شهر، گردش کنید. در مجموع، ترکیه با جاذبه‌های فراوان، مقاصد متنوع و امکانات عالی، در بین ترکیه یا گرجستان، گزینه‌ای بهتر برای سفر محسوب می‌شود.

ترکیه یا گرجستان؟ (سفر+ زندگی و کار)

چرا به گرجستان سفر کنیم؟

پس سوالی که پیش می‌آید این است که چرا باید به تور گرجستان برویم؟ برای سفر به این کشور نیز دلایل زیادی وجود دارد. کشوری ارزان که دارای جاذبه‌های تاریخی زیادی است که اکثر آن‌ها را کلیساها و صومعه‌های قدیمی تشکیل داده‌اند. تفلیس، پایتخت گرجستان مهم‌ترین شهر توریستی این کشور به حساب آمده که جاذبه‌هایی همچون حمام‌های سولفور، محله‌های تاریخی و مراکز فرهنگی هنری را برای گردشگران به همراه خواهد داشت.

تابستان‌ها، باتومی، مهم‌ترین شهر ساحلی گرجستان، میزبان گردشگرانی است که برای آبتنی و انجام تفریحات آبی به این شهر زیبا سفر می‌کنند. باتومی در کرانه‌ی دریای سیاه قرار داد و کاملا تجربه‌ای متفاوت نسبت به آن‌چه که در شهرهای ساحلی ترکیه می‌بینید خواهد بود. حتی میان مقاصد ساحلی نیز، اگر قرار باشد بین ترکیه یا گرجستان انتخاب کنید، ترکیه به مراتب انتخاب‌های بیشتری پیش پای شما می‌گذارد.

یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در گرجستان داشته باشید، رفتن به مناطق کوهستانی این سرزمین زیباست. حتی در روزهای سرد زمستانی نیز، این مناطق کوهستانی با داشتن پیست‌های اسکی عالی با قیمت‌های بسیار پایین، گزینه‌ی بسیار خوبی برای سفری زمستانی هستند. چند هتل کوهستانی فوق‌العاده عالی نیز در گرجستان وجود دارد که اقامت در دامنه‌های برفی را در محیطی شیک و لوکس برایتان مهیا می‌کند.

آب و هوای ترکیه و گرجستان

بخش زیادی از گرجستان کوهستانی‌ست و شرایط آب و هوایی این کشور نیز، نشات گرفته از شرایط جغرافیایی آن است. کشوری چهار فصل که تابستان‌هایی گرم و خشک و زمستا‌هایی سرد را تجربه می‌کند. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، بهتر است پاییز یا بهار را انتخاب کنید که از نظر آب و هوایی و دما، شرایط ایده‌آل است.

ترکیه اما شرایطی متفاوت دارد. بخش‌های مختلف این کشور، شرایط آب و هوایی متفاوتی را تجربه می‌کنند. برای مثال، بسیاری از مناطق کرانه‌ی دریای مدیترانه، آب و هوایی گرم سیری داشته و در تمام طول سال گرم و آفتابی هستند در صورتی که استانبول، شهری چهار فصل است و اتفاقا زمستان‌های سردی دارد.

ترکیه یا گرجستان؟ (سفر+ زندگی و کار)

نکاتی که درباره سفر به ترکیه یا گرجستان باید بدانید

فارغ از ویژگی‌های هر کدام از کشورها و همچنین جاذبه‌های توریستی آن‌ها، یک سری نکات هستند که می‌توانند، در تصمیم شما برای یکی از این مقاصد موثر باشند. بعضی از این نکات را در زیر لیست کرده‌ایم:

  • برای سفر به هر دو کشورها نیازی به دریافت ویزا ندارید، مسافران ایرانی بدون ویزا می‌توانند 45 روز در گرجستان و 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشند
  • تنوع هتل‌ها در تمامی مقاصد ترکیه بسیار بیشتر از گرجستان است
  • مراکز خرید در ترکیه بسیار متنوع‌تر بوده و برندهای جهانی بیشتری را در میان آن‌ها می‌توانید پیدا کنید
  • زبان رسمی گرجستان گرجی است که خط نوشتار خاص خود را دارند اما بسیاری از این مردم، روسی را نیز به خوبی صحبت می‌کنند. زبان رسمی ترکیه نیز ترکی است

ترکیه یا گرجستان؟ کدامیک برای زندگی مناسب‌ترند؟

نکات بسیار زیادی در این رابطه وجود دارد که قبل از مهاجرت باید به آن‌ها فکر کنید. به طور کلی از نظر شرایط سرمایه‌گذاری، تنوع بازار کار و حتی دانشگاه‌های مختلف برای ادامه تحصیل، ترکیه شرایط بهتری دارد. با این حال، مردم مهمان نواز گرجستان و همچنین سهولت تقریبی در موافقت درخواست اقامت و شهروندی، گرجستان را به گزینه‌ی منعطف‌تری بدل می‌کند. حتی وضعیت بد لیر در این سال‌ها و نوسانات ارز رایج ترکیه نیز، باعث شده تا خیلی‌ها قید اقامت در این کشور که با تورم نسبتا بالایی دست و پنجه نرم می‌کند را بزنند.

همچنین، هزینه‌های زندگی در ترکیه، مخصوصا شهرهای بزرگی مثل استانبول و آنکارا، بیش از هزینه‌های اقامت در گرجستان است. مالیات سنگین‌تر در ترکیه، شرایط متزلزل سیاسی در سال‌های اخیر و چندین نکته دیگر هم هستند که باعث می‌شوند، گرجستان گزینه‌ی مناسب‌تری برای زندگی به حساب بیاید. با این حال، بازار کار وسیع‌تر و جای رشد بهتر، چیزهایی‌ست که در انتخاب ترکیه برای زندگی موثر خواهند بود.

با مقتدرسیر تابان به اقصی نقاط جهان سفر کنید

ترکیه یا گرجستان فرقی نمی‌کند، مطمئن باشید با انتخاب مقتدرسیر تابان، سفری فراموش نشدنی را در پیش خواهید داشت. این مجموعه، یکی از قدیمی‌ترین و خوشنام‌ترین شرکت‌های گردشگری در کشورمان به حساب آمده که سالانه، تورهای متنوعی به شهرهای مختلف جهان برگزار می‌کند. اگر قصد سفر به ترکیه یا گرجستان را دارید، می‌توانید از میان تورهای مختلف و متنوعی که هر هفته برای این مقصد برگزار می‌شود استفاده کنید.

مقتدرسیر تابان به صورت مستمر تورهایی با قیمت عالی و خدمات بسیار خوب برگزار کرده و اگر به سایت این مجموعه به آدرس mstiran.com مراجعه نمایید، می‌توانید از تورهای لحظه آخری آن با تخفیف‌های فوق‌العاده بهره ببرید. برای مشاوره رایگان و رزرو تور، با شماره 75212 – 021 تماس بگیرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید