بنر هدر

جاذبه های گردشگری مراکش

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

با سواحل طولانی و بنادر ماهیگیری، چشمه سار های شاداب و چشم انداز عالی کوهستانی و ییلاقات، مراکش را تبدیل به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آفریقا کرده است. اگر به شهرهای فز، مراکش و مکنس سفر کنید با نمونه های عالی از معماری قدیمی اسلامی آشنا خواهید شد و متوجه می شوید که چرا مراکش یکی از زیباترین مقاصد گردشگری است.

10 – مکنس

مکنس

مکنس یکی از چهار شهر سلطنتی مراکش است و شهرت آن به خاطر سلطان مولای اسماعیل است.

9 – ولوبیلیس

ولوبیلیس

در زمان های گذشته ولوبیلیس یکی از مهمترین شهرهای رومی بود که در نزدیکی غربی ترین فتوحات رومیان قرار داشت ولی اکنون در مراکش قرار گرفته است.

8 – چفچائون

چفچائون

چفچائون یا چائون یک شهر کوهستانی در شمال شرقی مراکش است. دارای یک مرکز خرید صنایع دستی است که در جای دیگری از مراکش نمیتوان پیدا کرد.

7 – تودرا جورج

تودرا جورج

تودرا جورج در شرق دور کوهستان اطلس واقع شده است. تودرا و رودخانه دیدز صخره را حفر و یک دره درست کرده اند.

6 – صویره

صویره

صویره یک بندر ماهیگیری آرام است و توسط خلیج طبیعی احاطه شده است. به همین دلیل از قرن ۱۶ به نام پرتغالی آن یعنی مقدر معروف شده است.

5 – دره درا

دره درا

در جنوب رشته کوه اطلس واقع شده است. در این دره خیره کننده نخلستان های زیادی به چشم میخورد همچنین خانه های بربرها نیز یکی از زیبایی های این منطقه است.

4 – ارگ چبی

ارگ چبی

ارگ چبی در صحرای آفریقا قرار دارد. قطعا در این گرمای سوزان سایه های تپه هایی که 150 متر ارتفاع دارند یک احساس عجیب دیگری دارد.

3 – فز

فز

فز البالی از دو شهر فز بزرگتر است و یک شهر باقی مانده از قرون وسطا است. این شهر بزرگترین منطقه شهری بوجود آمده توسط مردم در جهان است و حدود 150 هزار جمعیت دارد.

2 – عیت بنهادو

عیت بنهادو

این شهر یکی از شهرهای مستحکم در مسیر بین مراکش و صحرای بزرگ آفریقا است. بسیاری از ساکنین این روستا هم اکنون در طرف دیگر رودخانه بطور پیشرفته و امروزی زندگی میکنند ولی هم چنان تعدادی نیز در این مکان سکونت دارند.

1 – جما الفنا

جما الفنا

جما الفنا یکی از مقاصد برجسته شهر مراکش و یکی از جاذبه های گردشگری مراکش است. با طلوع خورشید جما الفنا پر از غرفه های مواد غذایی میشود و گردشگرانی که برای خوردن آنها به این سمت می آیند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید