جاهای دیدنی کلکته هند

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

کلکته (Kolkata) مرکز بنگال غربی و دومین شهر بزرگ هند است.

سال هاست که کلکته به دلیل داشتن شعرا، نویسندگان، سینماگران و برندگان جایزه نوبل به قطب فرهنگی هند معروف شده است.

جاهای دیدنی کلکته هند

درست است که قدمت کلکته به قرن ها پیش بر می گردد اما اوج شکوفایی آن در دوره ی سلطه بریتانیا و عصر طلایی راج ها بود چرا که بریتانیایی ها کلکته را به عنوان پایتخت استعماری خود انتخاب کرده بودند.

جاهای دیدنی کلکته هند

جاذبه های گردشگری کلکته بی شمارند. باغ ها و فضاهای سبز از مهم ترین این جاذبه ها هستند. مثلا پارک عظیم، سرسبزو مجلل مِیدن و باغ های ارم (شامل یکی از معروف ترین استادیوم های کریکت دنیا).

جاهای دیدنی کلکته هند

سایر جاذبه های کلکته عبارتند از: دژ ویلیام (صومعه ای عظیم و نفوذ ناپذیر و ساخت بریتانیایی ها در قرن 18)،بنای یاد بود ویکتوریا (یک بنای مرمری سپید با زیبایی باور نکردنی)، بازار بزرگ چورینجی (که در آن از مغازه های تخصصی کامپیوتر گرفته تا تجارتخانه های پارچه یافت می شود)، عمارات و خانه های مجلل قدیمی متعلق به ملاکان و بابوس ها که ثروتمندان زمان استعمار بودند.

جاهای دیدنی کلکته هند

اگر غیر از بازدید از مکان های فوق، به دنبال تفریحات دیگری نیز هستید کنار رودخانه زیبای گنگا پیاده روی کنید، یا با انواع قایق ها و کرجی ها به تورهای قایق سواری بروید، از نمایشگاه کتاب معروف شهر دیدن کنید، سری به سینماهای مدرن و پیشرفته کلکته بزنید یا کنار هواداران پرشور فوتبال هند به تماشای مسابقات فوتبال بنشینید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید