جاهای دیدنی مادرید

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

مادرید پایتخت اسپانیا طعم خالص یک اسپانیای کامل است. دیدنی های مادرید بخشی به اماکن و جاهای توریستی آن مربوط است و بخشی به جاذبه های کیفی آن که رنگ و بوی اسپانیا را می دهد. دیدنی های مادرید را هم در ساختمان ها جستجو کنید و هم در طعم غذاها ، رنگ ها و آدم هایی که می بینید.دیدنی های مادرید

مادرید پایتخت اسپانیا در مرکز شبه‌جزیره‌ی ایبریا، در فاصله‌ رودخانه‌ی مانزانارِس تا رشته‌کوه‌های گواداراما قرار دارد. این شهر در کنار مناطق دیدنی بارسلون  و شهرهایی چون گرانادا شهر قصر الحمرا از شناخته شده ترین شهرهای اسپانیا به شمار می رود.

این شهر قطب فعالیت‌های مالی، تجاری، فرهنگی و سیاسی شبه‌جزیره‌ی ایبری است. با پیروی از دستورات فیلیپ دوم، مادرید از روستایی خُرد که بی‌سروصدا در پشت رودخانه آرمیده بود، از سده‌ی‌ شانزدهم به سرعت به شهری پویا و بالنده تبدیل شد.

بلندای برج‌های مادرید، بلندترین شهر اروپا، به 640 متر می‌رسد و این یکی از جاذبه های پنهان این شهر است.

نکته‌ی شایان توجه اینکه معماری فوق‌العاده‌ی این شهر به شکل شگفت‌آوری یکدست و ماندگار است. دیواره‌های هسته‌ی کهن شهر مادرید که به آسانی قابل دسترس بودند تا سال 1860 میلادی برجای ماندند. مادرید پهلو به پهلوی کوردوبا از مهم ترین شهرهای اسپانیا در زمینه معماری است.

این شهر در کنار پاسائو دِل پرادو و در سایه‌ی مثلث طلایی هنر پرآوازه‌اش، یکی از قبله‌گاه‌های اصلی هنردوستان سراسر اروپا به شمار می‌رود.

در سه گوشه‌ی «مثلث طلایی هنر» سه موزه قرار دارد: به ترتیب موزه‌ی پرادو که آثار وِلازکوئز و فرانسیسکو گویا را در خود جای داده، موزه‌ تایسن بورنِمیسا که مجموعه‌ خصوصی گسترده‌ای را نگهداری می‌کند و موزه‌ رئینا سوفیا که موفق شد شاهکار پیکاسو یعنی «گرونیکا» را از نیویورک به مادرید بازگرداند.

در کنار میراث گرانبهای تاریخی و فرهنگی این شهر، مادرید امروزین با بنیادهای مدرن و فضای پرنشاط و دلنواز خود از گردشگران جوان دلربایی می‌کند.

کافه‌های سرزنده و پرهیاهو، کافه‌پاتوق‌های شیک و فریبنده در هر نقطه‌ای از کوچه و بازار و میدانگاه‌ها که تصور کنید، آماده‌اند تا از بازدیدکنندگان و گردشگران سرخوش، پر اشتها و گرسنه، شاهانه پذیرایی نمایند. شب‌زنده‌داری‌ها و ترافیک خیابان‌ها نیز تا صبحگاه ادامه دارد.

فرصت گشت‌ و‌گذار در حوالی پوئرتا دِل سول (دروازه آفتاب) و تماشای ساعت مشهوری که زنگ معروف‌اش نوید آمدن «سال نو» را به گوش اهالی شهر می‌رساند را از دست ندهید.

در میدان فراخ مایور که همان نزدیکی است اندکی بنشینید و درحالیکه گلویی تازه می‌کنید در خیال خود تصویر برپایی دادگاه‌های تفتیش عقاید اسپانیا و گاوبازی‌هایی که هر دو، روزگاری پشت همین دیوارها رخ داده‌اند را مجسم کنید.

تجربه‌ استثنایی جشن‌های‌های مادرید در روزهای «حامی مقدس» را به هیچ‌وجه نباید از دست داد.

تنها یک اگر و اما وجود دارد، حتما از قبل پیش‌بینی گرفتن اطاق و جای خواب کرده باشید، زیرا در این روزها هتل‌های مادرید از مدت‌ها قبل رزرو شده‌اند.

جمعیت: 3234000 نفر

فصل بازید: هرچند سفر به مادرید زمان خاصی ندارد، اما در بهار و تابستان بهتر است.

دیدنی های مادرید

دیدنی های مادرید پایتخت اسپانیا

تئاترو رئال با سالن اپرایی که در سال 1850  میلادی ساخته شده است.

قصرسلطنتی مادرید

پارک بوئِن رتیرو

کتابخانه‌ی ملی مادرید

موزه‌ی باستان‌شناسی

موزه‌ی لازارو گلادیو

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید