تهیه ی ویزای کانادا ، چگونگی مهاجرت به کانادا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

به مطالعه و بررسی شرایط اخذ و سفر و مهاجرت به کانادا و اینکه بهبود امتیاز و رتبه CRS چیست و طولانی‌تر کردن مدت ویزای توریستی همچنین فرایند دریافت ویزای کانادا چگونه صورت میگیرد میپردازیم با ما همراه باشید .

در این مقاله به بررسی انواع ویزا و شرایط برای مهاجرت به کانادا در سال 2018 خواهیم پرداخت که جدیدترین متدهای مهاجرتی کانادا بررسی شده است. پس از خواندن این مقاله شما اطلاعات بسیار ارزشمندی را دریافت خواهید کرد که می‌توانید اقدامات اولیه مهاجرت به کانادا خود را اجرایی کنید.

در آغاز در ارتباط با رایج‌ترین ویزای کانادا یعنی ویزای توریستی صحبت خواهیم کرد. ویزای توریستی، گزینه مهاجرت به کانادا به صورت موقت است که برای گردش و بازدید از این کشور در اختیار افراد واجد شرایط سایر کشورها قرار می‌گیرد. ویزای توریستی کانادا با عنوان ویزای گردشگر کانادا یا ویزای اقامت موقت کانادا  (TVR) هم شناخته می‌شود. حداکثر مهلتی که این ویزا برای ماندن در اختیار گردشگران قرار می‌دهد، ۶ ماه است و به ۲ نوع: یک‌بار ورود و چندبار ورود ارائه می‌شود. هر دو نوع ویزای توریستی مطرح شده دارای مهلت هستند و بعد از پایان اعتبار نمی‌توان از آنها استفاده کرد.

انواع ویزای توریستی کانادا را بهتر بشناسید

همان‌طور که عنوان شد، ۲ نوع ویزای توریستی کانادا وجود دارد: یک‌بار ورود و چندبار ورود. اگر ویزای یک‌بار ورود را دریافت کنید، فقط یک‌بار اجازه ورود به کانادا را خواهید داشت. یعنی با خروج از کانادا دیگر امکان بازگشت‌تان به کانادا برای گذراندن باقی مهلت اقامت‌تان وجود نخواهد داشت. مگر اینکه مقصدتان آمریکا باشد یا سن‌پیرمکلون که یکی از اراضی فرادریایی خودگردان در فرانسه است. اما با دریافت ویزای چندبار ورود کانادا می‌توانید در مهلت مقرری که ویزای‌ شما اعتبار دارد، چندین بار به این کشور رفت و آمد داشته باشید. چنین نوع از ویزایی می‌تواند تا ۱۰ سال یا ۱ ماه قبل از به پایان رسیدن اعتبار گذرنامه مسافر هم اعتبار داشته باشد.

تهیه ی ویزای کانادا ، چگونگی مهاجرت به کانادا

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا چیست؟

برای دریافت ویزای توریستی کانادا باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • داشتن گذرنامه‌ای معتبر
  • شرایط جسمانی و وضعیت سلامت خوب
  • مدارکی دال بر تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های خود در مدت اقامت در کانادا
  • داشتن اقامت کشوری دیگر که مشخص شود، فرد بعد از اقامت توریستی در کانادا به مکانی مشخص بازخواهد گشت.
  • مشخص کردن نیت سفر و اثبات موقتی بودن آن
  • اثبات اینکه فرد به دنبال کار کردن در کانادا نیست
  • عدم وجود سوسابقه کیفری
  • موافقت با قوانین کشور کانادا
  • احتمال وجود معاینه پزشکی هم هست.
  • عدم وجود تهدیدات امنیتی با حضور فرد برای کشور کانادا

مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا

قبل از اقدام برای درخواست ویزای توریستی کانادا باید به وبسایت  CIC WEBSITE مراجعه کنید و دریابید که شرایط اولیه برای ورود به کانادا را دارید یا خیر. پس از آن وارد مراحل زیر می‌شوید.

دو شیوه برای ارائه درخواست و تقاضای ویزا وجود دارد: آنلاین و حضوری. برای درخواست آنلاین باید کارت اعتباری داشته باشید و مدارک‌تان را برای ارسال اسکن کنید. اما برای درخواست حضوری، همه مراجعات مطابق زیر صورت خواهد گرفت. تمام فُرم‌هایی که اعلام می‌شود را پر می‌کنید و مبالغ لازم برای شروع فرایند را می‌پردازید.

تهیه ی ویزای کانادا ، چگونگی مهاجرت به کانادا

سپس به مرکز رسیدگی به درخواست ویزای کانادا مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل می‌دهید. مدارکی که شامل: گذرنامه، عکس، هزینه فرایند رسیدگی به امور ویزا و… است. با تسلیم تمام مدارک به شما رسیدی داده می‌شود که در آن شماره پیگیری وضعیت درخواست ویزا از طریق آنلاین وجود دارد. بعد از این مرحله باید پیگیری وضعیت را به صورت آنلاین ادامه بدهید.

طولانی‌تر کردن مدت ویزای توریستی

برای طولانی‌تر کردن مدت اقامت خود در کانادا باید ۳۰ روز قبل از به پایان رسیدن مدت ویزای خود اقدامات لازم را صورت بدهید. هزینه لازم برای پیگیری فرایند دریافت ویزای یک‌بار ورود، چندبار ورود و تمدید آن، ۱۰۰ دلار کانادا است. لازم به ذکر است که حتی در صورت رد شدن تقاضای دریافت ویزای توریستی کانادا، مبالغ پرداخت‌شده عودت داده نخواهند شد.

کشورهایی نظیر: ژاپن، اتریش، استرالیا، فرانسه، مجارستان، آلمان، ایسلند، ایرلند، اسپانیا و بیشتر کشورهای اروپایی برای ورود به خاک کشور کانادا نیازی به دریافت ویزا ندارند. اسم این برنامه، برنامه چشم‌پوشی از ویزا  (Visa Waiver Program) است و با وجود آن، برخی از کشورها برای رفتن به کشوری دیگر از ارائه ویزا معاف می‌شوند.

فرایند دریافت ویزای کانادا

بایدها:

  • مدت زمان رسیدگی به فرایند دریافت ویزا را با تاریخی که می‌خواهید به این کشور برسید، هماهنگ کنید تا از برنامه‌ریزی خود برای سفر عقب نمانید.
  • تمام مدارک لازم را با دقت و جزئیات پر کنید.
  • مدارک و فرم‌های جانبی برای درخواست ویزا را هم همراه خود داشته باشید.

نبایدها:

  • به هیچ عنوان اطلاعات دروغ ارائه ندهید.
  • هیچ مورد و مشکلی را پنهان نکنید.

فراموش نکنید که در صورت رد شدن درخواست‌تان محدودیتی برای مراجعه دوباره برای گرفتن ویزای توریستی کانادا وجود ندارد و می‌توانید شانس خود را دوباره امتحان کنید.

تهیه ی ویزای کانادا ، چگونگی مهاجرت به کانادا

سیستم مهاجرت به کانادا یا (Express Entry)

به کمک سیستم مهاجرت به کانادا یا (Express Entry )، تمام خانواده‌ها و افراد مجرد در سراسر دنیا می‌توانند در قرعه‌کشی شرکت کرده و شانس خود برای دریافت اقامت دائمی کانادا را امتحان کنند. این سیستم برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد و یکی از معروف‌ترین و کاراترین (از نقطه نظر اقتصاد) سیستم‌های قرعه‌کشی و جذب مهاجر در جهان به شمار می‌رود. در ادامه به شرایط مهاجرت سریع به کانادا پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید:

شرایط مهاجرت به کانادا چیست؟

سیستم مهاجرت به کانادا را IRCC یا مرکز رسیدگی به امور مهاجرتی، پناهجویی و شهروندی کانادا مدیریت می‌کند. این ارگان با بررسی اولیه واجدین شرایط، برای شرکت درقرعه‌کشی دعوت می‌کند. در نتیجه، کسانی که مهارت، تجربه یا توانمندی‌های مختلفی در زمینه‌های مورد نظر این ارگان دارند وارد قرعه‌کشی می‌شوند. شرایط مهاجرت سریع به کانادا از این قرار است که هر فرد با پروفایلی که دارد در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شود. امتیازاتی که افراد کسب می‌کنند نیز برای موفقیت در قرعه‌کشی بسیار مهم است. بیشترین میزان امتیازی که هر فرد می‌تواند داشته باشد، معادل ۱۲۰۰ است.

این مطلب را از دست ندهید:  نحوه اخذ ویزای گرجستان به چه صورت است؟

این امتیازات بنا به مهارت‌ها و مشاغلی که فرد می‌داند در سیستمی موسوم به CRS رتبه‌بندی می‌شود. افرادی که دارای سابقه کارگری تخصصی در بعضی زمینه‌های حرفه‌ای مورد نظر کانادا هستند یا دارای تجربه و سابقه کار در کشور کانادا هستند، از واجدین شرایط مهاجرت به کانادا برشمارده می‌شوند.

کسانی که واجد شرایط قرعه‌کشی هستند باید در مدت ۶۰ روز، مدارکی را که از آنها خواسته می‌شود، ارسال کنند. دانستن زبان انگلیسی و فرانسه هم در افزایش میزان امتیاز هر فرد شرکت‌کننده در قرعه‌کشی نقش دارد. یکی دیگر از شرایط مهاجرت به کانادا این است که فرد می‌تواند درخواست اقامت خود را به استان‌هایی خاص ارسال کند و این استان‌ها به صورت جداگانه از فرایند قرعه‌کشی، امکان و اختیار بررسی پرونده افراد را دارند. بنابراین پذیرش از سوی استان‌های مختلف کانادا هم می‌تواند باعث افزایش امتیاز شود.

تهیه ی ویزای کانادا ، چگونگی مهاجرت به کانادا

قرعه کشی اکسپرس اینتری یا سیستم مهاجرت سریع به کانادا، سیستمی برای پذیرش مهاجران به کشور کانادا است. در این سیستم، افراد خواهان مهاجرت به این کشور از تحصیلات، مهارت‌ها و سابقه کاری خود اطلاعاتی ارائه می‌کنند و پس از آن براساس مشخصات و توانمندی‌های‌شان امتیازی دریافت و وارد سیستم قرعه‌کشی و پذیرش برای دریافت اقامت دائمی می‌شوند. تمام فرایندهای لازم برای شرکت در این برنامه از طریق آنلاین امکان‌پذیر است.

رتبه و امتیاز افراد برای ورود به قرعه کشی اکسپرس اینتری

تحصیلات، تخصص، داشتن دانش زبان انگلیسی و فرانسه و… از جمله مواردی هستند که به افزایش امتیاز شما برای شرکت در قرعه‌کشی اکسپرس اینتری کمک شایانی می‌کنند. همیشه در وبسایت امور مهاجرت به کانادا حداقل و حداکثر میزان امتیاز لازم برای شرکت در این قرعه‌کشی اعلام می‌شود و با مراجعه به آن می‌توانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای حضور خود در این برنامه داشته باشید. ضمن اینکه بعضا از سال ۲۰۱۵ که این برنامه برای اولین بار راه‌اندازی شد تا کنون، حداقل امتیاز لازم برای شرکت در برنامه اکسپرس اینتری تغییر کرده است. رتیه یا امتیاز افراد در سیستمی موسوم به CRS ذخیره می‌شود.

شیوه بهبود امتیاز و رتبه CRS چیست؟

برای بهبود شرایط و امتیازی که در سیستم رتبه‌بندی قرعه کشی اکسپرس اینتری دارید، بهتر است مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، تخصصی، تحصیلات و… را افزایش بدهید. برای بهتر شدن جایگاه‌تان یا بیشتر شدن شانس‌تان برای ورود به سیستم قرعه‌کشی، منتظر کاهش حداقل امتیازات اعلامی برای ورود به این فرایند نباشید. بلکه تلاش کنید، مهارت‌های‌تان را افزایش بدهید. مثلا شروع به یادگیری یا تقویت زبان انگلیسی و فرانسه خود کنید و از طریق دریافت مدارک معتبر در این زمینه به امتیازهای بالاتری در سیستم CRS دست پیدا کنید.

تهیه ی ویزای کانادا ، چگونگی مهاجرت به کانادا

قرعه‌کشی بعدی چه زمانی انجام خواهد شد؟

هیچ‌کس به جز متولیان برگزاری قرعه کشی اکسپرس اینتری از تاریخ دقیق این برنامه مطلع نیستند. برای آگاهی از تاریخ برگزاری قرعه‌کشی بعدی باید به وبسایت رسمی این برنامه یعنی به  سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) مراجعه کنید. در صورتی که امتیاز برای ورود به قرعه‌کشی به حدنصاب رسیده باشد یا از آن حد هم بیشتر باشد، فرد یا خانواده در عرض ۲۴ ساعت به شرکت در قرعه‌کشی دعوت خواهند شد. البته ممکن است که این مدت‌زمان کمی بیشتر از ۲۴ ساعت باشد.

قبل از سال ۲۰۱۵ شرایط پذیرش مهاجر برای اقامت دائمی در کانادا کمی متفاوت بود. در هر حال تغییراتی به طور مداوم در همین برنامه نیز ایجاد می‌شود. باید این نکته را نیز در نظر داشت که دولت کانادا، این روزها بیشتر به فکر رسیدگی به وضعیت پذیرش پناهجویان سوری است.

 میزان امتیاز کسب‌شده برای مهاجرت

در سال ۲۰۱۵ که اولین بار قرعه‌کشی برای پذیرش افراد مهاجر از نقاط مختلف دنیا صورت گرفت، حداقل امتیاز کسب‌شده از سوی شرکت‌کنندگان واجد شرایط مهاجرت به کانادا ۶۰۰ بود که در طول ماه‌های بعدی این رقم به ۴۵۰ کاهش پیدا کرد. در سال ۲۰۱۷، شرکت‌کنندگانی با امتیاز ۴۱۳ هم به شرکت در این برنامه دعوت می‌شدند. در پذیرش افراد برای قرعه‌کشی، استثنائاتی هم در نظر گرفته می‌شود.

تهیه ی ویزای کانادا ، چگونگی مهاجرت به کانادا

یکی از شرایط مهاجرت سریع به کانادا، داشتن مدارک معتبر و آوردن حد نصاب زبان در آزمون‌های بین‌المللی نظیر آیلتس و سلپیپ است. علاوه بر مدارک این ۲ آزمون زبان بین‌المللی، آزمونی برای ارزیابی زبان فرانسه موسوم به تِف (TEF) هم می‌تواند امتیاز شما برای شرکت در قرعه‌کشی را افزایش بدهد.

یکی دیگر از شرایط مهاجرت به کانادا و شرکت در قرعه‌کشی، داشتن (ECA) است. یعنی فرد باید مدارک تحصیلی خود در سطوح مختلف را معادل‌ساز کند به طوریکه اعتبار مدارج علمی گذشته‌اش در کشور کانادا به تایید برسد. بدیهی است که هر چقدر مدارج علمی فرد بالاتر باشد، رتبه او بالاتر خواهد رفت. تمام اطلاعاتی که از شما دریافت می‌شود برای همیشه و به صورت غیرقابل تغییری در سیستم باقی می‌ماند بنابراین بهتر است، هیچ‌گونه مطلب کذبی در آنها وجود نداشته باشد و در نهایت صداقت، مدارک و اطلاعات مورد نیاز را ارسال و ارائه کنید.

جدیدترین و شانزدهمین قرعه‌کشی برای دریافت اقامت دائم کانادا در ۸ آگوست سال ۲۰۱۸ انجام گرفته است. حدود ۳هزار و ۷۵۰ نفر در این برنامه شرکت داشته‌اند. برای شرکت در قرعه‌کشی مهاجرت سریع به کانادا، هر شخص باید در سیستم رتبه‌بندی مفهومی موسوم به CRS دارای حداقل ۴۴۰ امتیاز باشد. از آنجایی که بسیاری از شرکت‌کنندگان در قرعه‌کشی، به چنین سطحی از امتیازات می‌رسند، تغییراتی در اولویت‌بندی شرکت‌کنندگان اعمال شده است. مثلا کسانی که پروفایل حضورشان برای شرکت در قرعه‌کشی از قدمت بیشتری نسبت به سایربن برخوردار است در رتبه‌بندی دارای امتیازات بیشتری می‌شوند. این افراد کسانی هستند که قبل از ۳۱ زانویه ۲۰۱۸ برای شرکت در قرعه‌کشی اقدام کرده‌اند.

نگاهی به مهاجرت سریع به کانادا

در تاریخ یکم نوامبر ۲۰۱۷، دولت کانادا برنامه‌های پذیرش مهاجرین برای سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ خود را تدوین کرد. براساس برنامه‌های مطروحه، کانادا در نظر دارد که تعداد مهاجرینی را که دارای مهارت‌های کارگری تخصصی هستند، افزایش بدهد. بنا به راهبردهای تازه این کشور، تا ۳ سال آینده تعداد مهاجرین با این ویژگی‌ها به حدود ۲۵۰ هزار نفر خواهد رسید. CSR یا همان سیستم رتبه‌بندی مفهومی هم سقف امتیازی معادل ۱۲۰۰ امتیاز برای پذیرش شرکت‌کنندگان در قرعه‌کشی در نظر می‌گیرد.

این مطلب را از دست ندهید:  ویزای شینگن آلمان

تهیه ی ویزای کانادا ، چگونگی مهاجرت به کانادا

این سیستم رتبه‌بندی امتیازات، مکانیزمی است که دولت کانادا از سال ۲۰۱۵ برای فرایند پذیرش مهاجران با هدف اقامت دائم در کانادا انتخاب کرده است. این شاخص و رتبه‌بندی به گزینش بهتر افراد کمک می‌کند و مواردی که در آن لحاظ شده است، نشان می‌دهد که هر شرکت‌کننده در قرعه‌کشی تا چه اندازه، ظرفیت رشد اقتصادی در کانادا دارد.

ورود به قرعه‌کشی مهاجرتی کانادا

اشخاصی که قصد شرکت در قرعه‌کشی مهاجرت به کانادا دارند باید کسانی باشند که از نظر دولت کانادا، صلاحیت کار کردن به عنوان کارگری ماهر را دارند یا تجربه کارگری حرفه‌ای در این کشور را داشته باشند و در آخر در زمینه‌های خاصی که مرود نظر کانادا است، مهارت کارگری داشته باشند. کسانی که مشمول پذیرش برنامه PNP بشوند، ۶۰۰ امتیاز اضافه به امتیازات CSR خود اضافه می‌کنند. برنامه PNP هم برنامه‌ای است که طی آن به استان‌های مختلف کانادا اجازه بررسی پرونده افرادی را که خواهان مهاجرت به آن استان خاص در کانادا هستند، می‌دهد و با پذیرش استان‌ها، فرد با امتیاز بیشتری وارد قرعه‌کشی می‌شود.

اگر فردی مجرد هستید، دانستن زبان انگلیسی و فرانسوی در سطح پیشرفته، ۲۶۰ امتیاز برای‌تان به همراه خواهد داشت. این در حالی است که یک زوج می‌توانند با دانستن این دو زبان به امتیازی معادل ۲۷۰ دست پیدا کنند. کمترین میزان امتیازی که شرکت‌کنندگان در قرعه‌کشی مهاجرت به کانادا دریافت کرده‌اند،۴۱۳ و بیشترین مقدار آن ۸۸۶ است.

تهیه ی ویزای کانادا ، چگونگی مهاجرت به کانادا

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد، کار در کانادا برای مهاجرین با وجود سیستم مهاجرتی و مدیریت صحیحی که برای به کارگیری نیروهای مهاجر جذب‌شده، صورت می‌گیرد، موجب شده تا مهاجرین و کشور کانادا در طی تعاملی دوسویه از امکانات یکدیگر به خوبی بهره‌مند بشوند. برای مهاجرت به کانادا از طریق یک سیستم مشخص کارفرما و نیروی کار، باید از سوی یک کارفرمای مشخص، پیشنهاد کاری داشته باشید. شرکت‌ها و کارفرمایان مذکور باید تحت نظر دولت فدرال یا استانی کانادا باشند. این کارفرمایان معمولا، کسانی هستند که افراد لازم برای استخدام در کسب‌وکار خود را از میان نیروهای کانادایی پیدا نکرده‌اند. در ادامه به دو مورد از برنامه‌های کار در کانادا پرداخته شده است:

طرح برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

برنامه‌های مهاجرتی کانادا به گونه‌ای طراحی شده که هر فرد، در مسیری سریع و ساده می‌تواند، فرایند استخدام و شروع کار  در کانادا را پیگیری کند. مهاجرانی که طی این سیستم گزینش می‌شوند نیازی به مدرک ارزیابی بازار کار (LMIA) برای کار در کانادا ندارند. این مدرک، نشان می‌دهد که کارفرمایی کانادایی نیاز به نیروی کار خارجی دارد زیرا نتوانسته از میان کانادایی‌ها، این فرصت شغلی را پُر کند.

علاوه بر این، با وجود استفاده از طرح برنامه مهاجرتی آتلانتیک دیگر نیازی به طی کردن فرایندهای طولانی‌مدت بسیار برای دریافت مجوز کار وجود ندارد و هر کس می‌تواند در عرض حدود ۲ هفته، مجوز کار خود را دریافت کند. این برنامه مختص ۴ استان: پرنس ادوارد آیلند، نیوفوندلَند، نووا اسکوشیا، نیوبرونزویک و لابرادور است.

کارفرمایان در ۳ سطح اقدام به جذب نیروی کار مهاجر می‌کنند: کارگران متخصص، متوسط و فارغ‌التحصیلان موسسات آموزشی در استان‌های نام‌برده در سطر قبل. کارفرمایان از میان نیروها برای کار در کانادا، گزینه‌هایی را انتخاب می‌کنند و پس از آن، مهاجران واجد شرایط می‌توانند برای دریافت اقامت دائم خود اقدام کنند.

استان‌های عنوان‌شده در برنامه طرح مهاجرتی آتلانتیک به نیروهای کاری در زمینه‌های مختلف نیاز مبرمی دارند به همین خاطر پذیرش برای کار در کانادا  برای مهاجرین به سرعت نتیجه می‌دهد.

استراتژی مهارت‌های جهانی کار در کانادا برای مهاجرین

استراتژی مهارت جهانی نیز برنامه‌ای برای ارائه مجوز اقامت و کار به مهاجرین است که از سوی دولت کانادا طراحی شده و طی آن، دولت می‌تواند در عرض ۲ هفته مجوز کار را برای مهاجرین صادر کند. این برنامه برای یافتن نیرو برای کارفرمایانی است که برای پر کردن ظرفیت‌های کاری خالی کسب‌وکار خود نیاز به نیروهای متخصص دارند. انتخاب مهاجرین متخصص به کانادا و شرکت‌های مختلف آن کمک می‌کند تا در مسیر رشد اقتصادی و موفقیت در بازارهای مختلف جهانی از جمله بازار تولیدات و امور مرتبط با فناوری، وضعیت و موقعیت خوبی پیدا کند. پس کار در کانادا برای نیروهای کاری متخصص به نفع هر دو طرف است: هم کانادا و هم مهاجران.

تهیه ی ویزای کانادا ، چگونگی مهاجرت به کانادا

برای آگاهی از مناسب‌ترین برنامه‌های درخواست کار در کانادا برای مهاجرین و پذیرش در این کشور بهتر است با توجه به رشته و تخصص خود از مشاوران مناسب در این زمینه کمک بگیرید تا بهترین برنامه‌ها و انتخاب‌ها را برای مهاجرت به کانادا صورت بدهید. کار در کانادا برای مهاجرین مزایای زیادی برای فرد در پی دارد و راهی عالی برای دریافت اقامت کانادا نیز به شمار می‌رود.

مهاجرت به کانادا یکی از بهترین تصمیماتی است که هر فرد می‌تواند برای زندگی خود بگیرد. البته اگر قصد رفتن به کشوری دیگر را در سر داشته باشید. در هر حال، اقتصاد کانادا بسیار قوی است و به کارآفرینی و انوع کسب‌وکار در آنجا اهمیت زیادی داده می‌شود. همه سرمایه لازم برای پیشبرد انواع پروژه‌های اقتصادی نیز از شهروندان کانادایی‌الاصل تامین نمی‌شود بلکه بخشی از این سرمایه از طریق مهاجران تامین می‌شود. مهاجرت با سرمایه گذاری به کانادا از جمله تعاملات برد-بردی است که کانادا با دنیا برقرار می‌کند.

مهاجرت با سرمایه گذاری به کانادا

مهاجرانی که سرمایه‌ای کلان برای خرید کسب‌وکارهای کانادایی دارند یا خود در این کشور مستقیما کار هدایت یک فعالیت اقتصادی را بر عهده می‌گیرند، نقش مهمی در رشد اقتصادی این کشور بازی می‌کنند. همان‌طور که گفته شد، این تعامل به نفع هر دو سمت بازی است. زیرا علاوه بر کانادا که با برگزاری برنامه‌هایی موسوم (IIP)، اقدام به پذیرش مهاجران سرمایه‌دار و ثروتمند می‌کند، سرمایه‌گذاران هم می‌توانند در شرایطی ایده‌آل و بالنده به ثروت و درآمد بیشتری دست پیدا کنند.

این مطلب را از دست ندهید:  یافتن شغل در سوئیس برای مهاجران چگونه خواهد بود؟

در حال حاضر تعداد افرادی که از طریق مهاجرت با سرمایه گذاری به کشور کانادا می‌روند حدود ۵ تا ۷ هزار نفر است. بیشتر این افراد از طریق برنامه جذب مهاجر استان کِبِک، راهی کانادا می‌شوند. در گذر زمان برنامه جذب مهاجر از طریق سرمایه‌گذاری دستخوش تغییرات مختلفی بوده است. مثلا در سال ۲۰۱۴، برنامه‌ای موسوم به (IIVC) برای جذب مهاجرین سرمایه‌گذار صورت گرفت. شرایط پذیرش این افراد داشتن ارزش شبکه تقریبا ۱۰ میلیون دلار کانادا بود. این افراد باید حداقل ۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری بدون شرط و بدن ضمانت بازگشت سرمایه در کانادا صورت می‌دادند. البته برخی از استان‌ها از مزایای این برنامه بهره کافی بردند ولی در کل، شرایط سخت و یک‌سویه این سبک از پذیرش مهاجر به مذاق بسیاری از افراد غیرکانادایی خوش نیامد.

برنامه سرمایه گذاری در کانادا راه خوبی برای مهاجرت است؟

در طرح جدیدی که برای مهاجرت با سرمایه گذاری به کانادا مطرح شده است، هر فرد با داشتن ۲ میلیون دلار کانادا سرمایه و استفاده از ۱/۲ میلیون آن به عنوان سرمایه در کانادا می‌تواند به این کشور مهاجرت کرده و اقامت دائمی دریافت کند. اگر فردی به دنبال چنین سبکی از مهاجرت است، کِبِک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای او خواهد بود. کبک اعلام کرده بود که هیچ درخواست مهاجرتی را امسال تا ۱۵ آگوست نمی‌پذیرد. علت هم تغییراتی بود که در محتوای این شیوه پذیرش ایجاد شده است.

تهیه ی ویزای کانادا ، چگونگی مهاجرت به کانادا

سایر روش‌های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

برنامه دیگری نیز برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد که به ویزای استارتاپ فدرال معروف است. این برنامه مختص کارآفرینان خلاقی است که ظرفیت راه‌اندازی و مدیریت استارتاپ‌هایی موفق دارند. برای پذیرش به این شیوه، فرد باید با دریافت بودجه از ارگان‌های دولتی کانادا و ضمن ارائه مدارج تخصصی خود در زمینه مدیریت، کارآفرینی کند. برنامه‌های دیگری هم برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که فرد باید برای آنها، ارزش شبکه مشخصی داشته باشد.

برنامه‌های پذیرش مهاجر به این سبک همیشه دچار تحولات و تغییراتی می‌شوند که باید دید در آینده این داستان به کجا می‌انجامد. اما چیزی که فعلا مشخص است، همکاری کارآفرینان و سرمایه‌گذاران با دولت کانادا برای پیشبرد و رشد اهداف اقتصادی این کشور است.

هر‌ساله افراد بسیاری به دلیل سابقه کیفری با ممنوعیت ورود به کانادا مواجه می‌‌شوند هر چند احکام موجود و درخواست تجدید نظر امکان ورود به خاک کانادا را برای عده‌ای فراهم می‌سازد. دریافت عفونامه و رفع ممنوعیت ورود به کانادا دارای مراحلی است که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

چه درانتظار افرادی است که دارای عفونامه هستند؟

ممکن است یک عفو نامه نتواند به تنهایی مشکل ممنوعیت ورود شما به این کشور را به‌لحاظ  کیفری حل کند. پس راه حل چیست؟ براساس قوانین مهاجرتی عفونامه‌ها تا حدی پیچیده هستند و قوانین مربوط به‌آنها بسته به محل ارتکاب جرم و محل صدور عفونامه‌ها متغیر هستند.

عفونامه کانادا

به‌طور مثال: چنانچه شخصی در کانادا مرتکب خطایی شود که از نظر جامعه غیر‌قابل پذیرش است, عفونامه تنها راهی است که این افراد بتوانند دوباره وارد جامعه شوند. عفونامه درکانادا به منزله تعلیق اجرای مجازات است که  البته این تعلیق از دیگر سوابق کیفری مجزا است. در تعلیق, سابقه کیفری به‌طور کامل پاک نمی‌شود اما آنچه حائز اهمیت است این است که می‌توانید اطمینان حاصل کنید هنگام جستجو درپایگاه داده‌های جرایم کانادا اثری ازسابقه جرایم دارای حکم تعلیق دیده نشود.

تهیه ی ویزای کانادا ، چگونگی مهاجرت به کانادا

جهت دریافت حکم تعلیق در خصوص جرایمی که در کانادا مرتکب شده‌اید باید درخواستی را تقدیم هیئت عفو کانادا کنید. ارائه این درخواست زمانی ممکن است که پنج سال تمام از دوره محکومیت شما گذشته باشد که البته در خصوص بعضی جرایم این زمان به ده سال می‌رسد. به‌لحاظ کیفری حکم تعلیق اجرای مجازات هرگونه ممنوعیت ورود به کانادا را برطرف می سازد.

عفونامه کشورهای دیگر

اما برخورد دولت کانادا با عفونامه‌های صادره از دیگرکشورها چگونه است؟ ممکن است شما موفق به دریافت عفونامه کشوری شوید که در آن مرتکب جرم شده‌اید ولی از نظر دولت کانادا هنوز هم مورد پذیرش در جامعه نباشید چرا که از دیدگاه آنها عفونامه هر کشوری مورد تایید نیست. چنان‌چه عفونامه‌ای مورد تایید دولت کانادا قرار نگیرد همچنان ممنوع‌الورود به خاک این کشور هستید. بنابر نظر دولت کانادا جهت کسب اطمینان از مورد پذیرش بودن عفونامه خود, آن را با اداره گذرنامه کانادا چک کنید. آنها پاسخگوی شما هستند و شما را راهنمایی می کنند.

اگر عفونامه شما در کانادا  اعتبار کافی ندارد هنوز هم می توانید بر مشکل ممنوعیت ورود به کانادا فائق آیید. پس از گذشت پنج سال از  اتمام محکومیت امکان در خواست تجدید نظر وجود دارد و در پاره‌ای از موارد پس از گذشت ده سال بدون درخواست شما این تجدید نظر صورت می گیرد. اگر دارای هیچ کدام از شرایط مذکور نبودید و دلیل موجهی برای رفتن به این کشور دارید می‌توانید درخواست مهاجرت به کانادا به صورت موقت کنید. این مجوز علی‌رغم ممنوعیت ورود شما، امکان ورود شما به این کشور را فراهم می‌سازد. قبل از هرگونه برنامه‌ریزی یا اقدام به سفر اطمینان حاصل کنید که عفونامه شما به لحاظ کیفری ازهرحیث موانع ورود شما برای مهاجرت به کانادا را برطرف می‌سازد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید