معرفی جاذبه ها و طبیعت زیبای رحیم آباد

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

رحیم‌آباد شهری است که مرکز بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر است و در استان گیلان قرار دارد.بخش رحیم آباد یکی از بزرگترین بخشهای استان گیلان و تشکیل دهنده بخش قابل توجهی از جاهای دیدنی گیلان است. مردم رحیم آباد گیلک هستند و به زبان گیلکی با لهجه بیه پیش سخن می‌گویند.محصولات عمده رحیم آباد در جلگه ها برنج و چای و در كوهستان ها فندق ،گياهان دارويی ، عسل ، گندم، جو، حبوبات، محصولات جاليزی و ميوه‌های بومی بويژه در فصل برداشت به بازار عرضه می شود.

جاذبه های رحیم آباد

غار وادار

این غار در شرق روستای دلیجان قرار دارد. روستای دلیجان با روستاهای تواسانکش و یاسور همسایه بوده و در ۴۷ کیلومتری بخش رحیم‌آباد و ۶۲ کیلومتری شهرستان رودسر واقع شده است. این غار در امتداد سرچشمه رودخانه آسمان‌رود واقع شده و از نظر قدمت، بسیار کهن می‌باشد و در واقع یکی از عجایب منطقه اشکور بخش رحیم‌آباد به حساب می‌آید.

جاذبه های و طبیعت زیبای رحیم آباد

قلعه گردن رحیم آباد

این قلعه که به نام هایی ماننده تول لات ( طول لات ) نیز مشهور است دارای قدمتی بسیار زیاد است. شاید دلیل نامگذاری این قلعه به تول لات قرار گرفتن آن در روستایی به همین نام باشد. بر اساس شواهد این قلعه جزوقدیمی ترین قلعه های موجود در استان گیلان است.

جاذبه های و طبیعت زیبای رحیم آباد

آبشار میلاش رحیم آباد

این آبشار که در یک کیلومتری غرب روستای میلاش و در مسیر رودخانه میلاش قرار دارد و سرچشمه آن کوه بندبن است.روستای میلاش از بخش های رحیم آباد رودسر است. آبشار در طول سال از آب ان کم نشده و حتی در فصل تابستان جذابیت و طراوت خود را داراست.طبیعت گردان و گردشگران به دلیل صدای دلنشین آبی که از ارتفاع زیاد به پایین دست می ریزد مجذوب آن شده اند.اسم این آبشار از روستای میلاش که در نزدیکی این منطقه قرار دارد گرفته شده است.

جاذبه های و طبیعت زیبای رحیم آباد

مسیر آبشار میلاش رحیم آباد از کجاست ؟

منطقه ” کهنه سر ” که در نزدیکی آبشار میلاش رحیم آباد قرار دارد از نقاط باستانی روستا است.این منطقه در قدیم محل سکونت انسان های گذشته بوده است. منطقه ” کهنه سر ” در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۸۲ بععنوان اثر ملی ایران به ثبت رسیده است.آبشار میلاش رحیم آباد در بین جاذبه های استان گیلان تقریبا ناشناخته است. اما میزان بازدید از آن در فصل تابستان بسیار زیاد است.این آبشار رو به طبیعت گردان پیشنهاد می کینم.

برای رسیدن به آبشار از شهرستان رودسر به سمت رحیم آباد حرکت می کنید.بعد از عبور از روستای زیاز و پیاده روی حدود ۲ کیلومتر و همچنین عبور از باغ های فندق به آبشار می رسید.در این مسیر آبشار دیگری بنام سجیران سحر انگیز را می توان مشاهده کرد.در واقع بعد از گذشتن از جنگل و باغ فندق که حدود ۵۰۰ متر است به آبشار میلاش رحیم آباد می رسید.افرادی که مشتاق پیاده روی هستند می توان از این سفر کمال لذت رو ببرند.

روستای درسنک

روستای درسنک، روستایی از توابع بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر در استان گیلان ایران است.درسنک در امتداد سلسله کوه‌های البرز قرار دارد و از جنوبی‌ترین نقطه شهرستان‌های رودسر و املش آغاز تا جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رامسر ادامه دارد.محدوده درسنک از جنوب به قزوین از مغرب به سیاهکل، لنگرود و رودبار الموت واز شرق به بخش کوهستا نی شهرستان تنکابن و از شمال به دامنه‌های کوهستانی رحیم آباد، املش و رامسر متصل است.
محصولات: آن شامل فندق. گردو. گل گاو زبان. عسل. سیب زمینی و لوبیا می‌باشد.

جاذبه های و طبیعت زیبای رحیم آباد

روستای تلیکان

روستای تلیکان ، روستایی از توابع بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر در استان گیلان ایران است.

آدرس :استان گیلان ، رحیم آباد ، انتهای جاده ییلاقی

جاذبه های و طبیعت زیبای رحیم آباد

سموش

سموش نزدیک ترین مکان تفریحی به شهر رحیم آباد رودسر واقع در استان گیلان بوده و زیباترین بخش آن رودخانه ای به طول ۱۳ کیلومتر از دره ای بین روستاهای جواهردشت و رودپشته دشت شروع و بعد از عبور از میان جنگلها به رودخانه پلورود در محل سد پلورود متصل می شود.این رودخانه از ارتفاع دوهزار متری سرچشمه گرفته ودر ارتفاع صد متری پایان می یابد.

جاذبه های و طبیعت زیبای رحیم آباد

روستای مایستان

این دره و آبشار بسیار زیبا از جاذبه‌های طبیعی، تفریحی و گردشگری استان گیلان است که در نزدیکی رحیم آباد از توابع رودسر واقع شده و مورد توجه گردشگران شمال کشور قرار گرفته است و همه ساله عده زیادی از سراسر کشور به منطقه آسمان رود سفر میکنند. آسمان رود آبشاری بسیار زیبا با جاذبه‌های طبیعی خاص است.

جاذبه های و طبیعت زیبای رحیم آباد

روستای لیما

روستای لیما استان گیلان ، روستایی در شمال ایران می‌باشد که در شهرستان رودسر استان گیلان واقع شده‌است.این روستا بخاطر جاذبه‌های زیبا و طبیعت دیدنیش به عروس اشکورات معروف می‌باشد. روستای لیما در دامنه کوههای البرز قرار داره واز زیباترین روستاهای ایران، با قدمت تاریخی بسیار زیاد می‌باشد.

جاذبه های و طبیعت زیبای رحیم آباد

جاذبه‌های توریستی و مذهبی و باستانی در لیما:
۱.قله حسن خان
این قله در کنار لیما بروی تپه‌ی مشرف به تمام اشکور و جنگل‌های سرسبز پس دره و رود خانه پر آب که در میان جنگل جاری است و دید گاه زیبایی به اطراف و سرخ تله دارد . این قله که تا به امروز هیچ باستان شناسی به خود ندیده و فقط دست خوش تغییرات زیاد شده که حفاری‌های غیر مجاز از آن امروزه خرابه‌ی بجا گذاشته .چیزی که ذهنم را مشغول کرده و آرزویش را دارم می‌خواهم بدانم این قله با این همه اسرار و اعجا یب متعلق به چه قرنی می‌باشد .
خانه‌های این قله در دل زمین کنده شده است و از خشت و ساروج و بعضی نیز از سنک وساروج ساخته شده است. شگفتی این قله که نشان از عظمت و قدرت حاکم قله دارد.آوردن آب آشامیدنی و شیر گوسفندان از فاصله چند گیلو متری که توسط دو تا لوله‌ی سفالی در کنار هم داخل یک لوله سفالی بزرگتر قرار دارند .
۲.دوچشم رستم
این شگفتی در کنار قله و در ارتفاع چند ده متری در دل صخره‌ی کنده شده است واز راه دور شبیه کله انسان با دماغی بزرگ و چشمانی درشت نمایان است.
۳.کله شیر سنکی
این اثر که شبیه شیر نشسته است و کله آن نمایان است از اعجایب روزگار است لازم به ذکر است که این اثر باستانی نیز از دست حفاریهای غیر مجاز در امان نمانده است.
۴.خانه کلثوم
این اثر تاریخی که شنیدن داستان آن از زبان قدیمی‌ها واقعا شنیدنی است.در مسیر راه لیما به آب مدنی قرار دارد با سنک و ساروج ساخته شده است.
۵.غار سلکی دره
این غار در جنوب لیما قرار دارد که تا به امروز هیچ کس آن را کشف نکرده است .و همچنان با اسرارش مانده است و منتظر کاشفان است.
۶.طبیعت روستای باستانی لیما
سرخ تله که نماد وسمبل لیما است بعد از آن رود خانه‌ی پس دره که آب خروشان آن با آبشارهایی که در خود دارد در میان جنگل‌های سرسبز پس دره منظره زیبایی خلق نموده است که زبان قادر به گفتن و قلم قادر به نوشتن نیست.
۷.اما کن متبرکه و مقدس لیما
امام زاده سید یحیی (ع) لیما مردم لیما از عاشقان این امامزاده می‌باشند و اعتقاد وصف نشدنی به امامزاده دارند.و هر روزه زایران زیادی به اینجا می‌آیند.مسجد امام حسن مجتبی (ع) لیما عبادتگاه مردم مومئن روستای لیما می‌با شد و بسیاربرزگ می‌باشد.

دهستان شوئیل

روستای شوئيل با روستاهای کیکاوس، دتورسر، تازه آباد، دشتک و زراکی همسایه بوده و در ۴۵ کیلومتری بخش رحیم آباد و ۶۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رودسر واقع شده است كه تماما” در نواحي اشكور قرار دارد و به نوعی مركز اشكورات می باشد.
جاذبه های و طبیعت زیبای رحیم آباد

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید