جاذبه های زیبای شهر لنده کهگیلویه و بویر احمد

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شهرستان لنده یکی از شهرستان های دارای دواقلیم آب و هوای سرد و گرم در استان کهگیلویه وبویراحمد است که طبیعت زیبا و بکر آن هموراه میزبان مسافران نوروزی از سراسر ایران اسلامی است. وجود چشمه موگرمون که به بهشت گمشده جنوب ایران نیز معروف است از مهمترین و بی نظیر ترین جاذبه های گردشگری در بخش موگرمون از توابع این شهرستان است که به عنوان شلوغ ترین مکان در ایام تعطیلات عید نوروز است.

جاذبه های زیبای شهر لنده

چشمه همیشه جوشان موگرمون در فاصله 14کیلومتری شهرلنده به سمت روستای وحدت می باشد که زیبایی های آن و وجود مزارع پرورش ماهی در مجاورت این چشمه همیشه جوشان و تنوع آب وهوایی متبوعش این چشمه را به عنوان چشم اندازی بی نظیر تبدیل کرده است.

از مکان های دیدنی و توریستی این شهر آبشار زیبای طوف است که اين آبشار زيبا در نزديکی روستای بی بی زليخا در ۱۰ کيلومتري شهر سوق و در مسير لنده به دهدشت واقع است.ارتفاع اين آبشار نزديک به پنجاه متر است که اطراف آن را درختان بلوط و کنار و گياهان دارويی احاطه کرده اند.

روستای عروه در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر لنده و از توابع بخش مرکزی این شهرستان در استان کهکیلویه و بویراحمد واقع شده است. روستای عروه با چشم اندازی زیبا همانند ماسوله شمال ایران است. جمعیت روستای عروه ۸۰ نفر است و شغل اکثر مردم این روستا دامداری، دامپروری و کشاورزی است. عناب، گردو، سیب درختی و انار از جمله محصولات کشاورزی روستای عروه است. آب چشمه همیشه جوشان و گوارای روستای عروه پس از عبور از باغات عناب، گردو، سیب درختی و انار به دره فصلی جنوب روستا می ریزید.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «جاذبه های زیبای شهر لنده کهگیلویه و بویر احمد»

دیدگاه خود را بنویسید