مهاجران ، سرسبزو طبیعی| بهترین جاهای دیدنی مهاجران مرکزی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

مهاجران یکی از شهرهای تازه تاسیس در شهرستان شازند، استان مرکزی استیکی از اهداف ساخت این شهر کاهش معضلات حاشیه نشینی شهر اراک بوده‌استاین شهر زیبا و آرام با محیطی مدرن و فضاهای سبز دلپذیر در فاصله ۲۵ کیلومتری اراک ابتدا با عنوان شهرک مهاجران جهت سکونت کارکنان پتروشیمی و پالایشگاه شهرستان شازند تاسیس گردید. ولی رفته رفته گسترش یافت و در سال ۱۳۸۵ به شهر تبدیل گردید.

شهر مهاجران با وجود اينكه در كنار صنايع آلاينده قرار گرفته اما با توسعه فضای سبز و زيرساخت های مديريت سبز از جمله های شهرهای جديد پاك كشور است. مهاجران یکی از شهرهای تازه بنیان در استان مرکزی است و نام آن را از روستایی به نام مهاجران که در مجاورت آن می‌باشد گرفته‌اند وبخش اصلی زمین‌هایی که شهر در آن ساخته شده مربوط به همین روستا است. یکی از اهداف ساخت این شهر کاهش معضلات حاشیه نشینی شهر اراک بوده‌است.

مهاجران شهر سرسبز کشور

در شهر مهاجران كاشت گياهان دارويی به دليل استفاده بيشتر و مصرف آب كمتر در فضای سبز اين شهر مورد توجه جدی قرار گرفته است. بهبود سيستم‌های كنترلی آلاينده‌های هوا، آب، خاك، مديريت پسماند، افزايش بهره‌ وری انرژی و استفاده از انرژی های تجديدپذير، دارا بودن گواهی ‌نامه‌های استقرار مديريت زيست‌ محيطی همچون ايزو 14000، پياده ‌سازی نظام مديريت سبز، توسعه فضای سبز با استفاده از روش‌های نوين آبياری و گونه‌های سازگار با محيط زيست، افزايش سطح دانش و فرهنگ ‌سازی زيست محيطی از جمله معيارهای انتخاب شهر سبز بوده است.

جمعیت این شهر ۲۰٬۳۴۶ نفر در سال ۱۳۹۵ میلادی بوده‌است. این شهر در فاصله ۲۵ کیلومتری اراک در آغاز با عنوان شهرک مهاجران برای سکونت فرهنگیان و کارکنان پتروشیمی و پالایشگاه و نیروگاه شهرستان شازند (اراک) تأسیس گردید؛ ولی رفته رفته گسترش یافت و در سال ۱۳۸۵ به شهر تبدیل گردید به نحوی که نسبت به شازند امکانات و زیر ساخت‌های شهری بهتری دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید