معرفی آبگرم تخت سلیمان تکاب

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

تكاب دارای چشمه های آب گرم طبيعی در مناطق تخت سليمان و قينرجه است و اين چشمه ها از جاذبه های طبيعی و گردشگری اين شهرستان محسوب می شوند. در فاصله دو كيلومتری شمال غربی روستای احمدآباد عليا در تخت سلیمان، چشمه ‌های آب ‌گرم وجود دارد كه بنا به روايت گذشتگان خاصيت درمانی داشته و مورد استفاده عموم قرار مي ‌گيرد.

معرفی آبگرم تخت سلیمان تکاب

در نقاط نزديك این آبگرم ‌ها،‌ چشمه های آب سرد نيز وجود دارد كه آنها نیز خاصيت درمانی دارند. اين آبها بعلت داشتن املاح معدنی گوناگون بعد از طی مسير، بر روی زمين رسوباتی به رنگهای سفيد، زرد مايل به نارنجی و در بعضی موارد كاملاً قرمز بر جای می ‌گذارند. این مکان و چشمه ها اخیرا بصورت بسیار مدرن بازسازی شده و بنام مجتمع آبگرم تخت سلیمان شناخته میشود.

مجتمع آب گرم تخت سليمان از جاذبه های تکاب، که در زمینی به مساحت یک ‌هزار و پانصد مترمربع احداث شده است، دارای دو استخر بزرگ آبگرم و امكانات مجهز برای آب درمانی بوده و آب آن از محل چشمه های آب گرم طبيعی تخت سليمان تامين می شود. اين آب گرم مجهز به استخر و سالن سر پوشيده، محوطه و حوضچه‌ های مختلف آب گرم مردانه و زنانه می باشد. این مجموعه تفریحی گردشگری دارای امکاناتی چون استخرهای آبگرم، سونا، جکوزی، استخرهای آب سرد، پارک کودک، پیست دوچرخه ‌سواری و سالن آمفی تئاتر نیز می ‌باشد.

جاهای دیدنی تکاب ، آثار تاریخی غنی و دیدنی‌های افسانه ای

جاذبه های گردشگری منطقه

از اماکن تفریحی و تاریخی این منطقه می ‌توان به اثر جهانی تخت سلیمان، کوه بلقیس، حمام قدیمی، سد مخزنی خاکی احمدآباد و… اشاره کرد.

موقعیت مکانی

این مجتمع در مسیر جاده تکاب به تخت سلیمان و پنج کیلومتری مجموعه باستانی تخت سلیمان در دو کیلومتری روستای احمدآباد واقع شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید