جاهای دیدنی بالی ، 11 جاذبه پرطرفدار که نباید از دست بدهید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در میان ۱۷ هزار جزیره‌ی اندونزی، جاهای دیدنی بالی، از دیدنی‌ترین‌ها هستند. بالی شاید معروف‌ترین و اصلی‌ترین مکان در بهشت استوایی باشد. باید گفت که به غیر از جاهایی که شاید در اثر تبلیغات زیاد، دیگر جذابیت و خاص بودن خود را از دست داده‌است، جاهای دیدنی زیادی هم هستند که هنوز هم بکر هستند. بالی به جزیره‌ی خدایان معروف است. در هر گوشه و کنارش معابدی متاثر از آیین هندو پیدا خواهید کرد، و شاید هر روز بتوانید یکی از جاهای دیدنی بالی را کشف کنید. در ادامه‌ی این مطلب به 11 تا از جاذبه‌های مهم و جاهای دیدنی بالی که برای هر گردشگری جذاب است، خواهیم پرداخت.

1. پارک آبی WaterBom

پارک های آبی از دسته استخر های سر باز با امکانات زیادی هستند که تفریحی جذاب برای علاقه مندان به شنا و هیجان به شمار می رود. پارک آبی واتربوم این قابلیت را دارد تا یک روز کامل شما را پر کند. سرسره های پر پیچ و تاب، تونل های آبی مختلف، استخر روباز در کنار فروشگاه ها و کافه رستوران ها، تنها گوشه ای از جذابیت های این مجموعه است.

جاهای دیدنی بالی ، 11 جاذبه پرطرفدار که نباید از دست بدهید

2. ساحل سانور

ساحل سانور (Sanur Beach) در دهکده‌ی دِنپاسار (Denpasar) در جنوب‌شرقی بالی قرار دارد. ساحل آرام سانور(Sanur) یکی از مشهورترین مقاصد در بین جاذبه‌های گردشگری بالی برای بازدیدکنندگان سن بالاست. به خاطر همین به ساحل خر‌و‌پف (Snore Beach) معروف شده است. گرچه این اسم خیلی هم به این‌جا نمی‌آید. اگر بخواهیم روراست باشیم، این‌جا یکی از جالب‌ترین ساحل‌های بالی است.

جاهای دیدنی بالی ، 11 جاذبه پرطرفدار که نباید از دست بدهید

3. معبد Besakih

راهب ها و مبلغان دین هندوییسم در اندونزی تعداد بی شماری دارند و معابد بسیرا زیادی هم در جای جای این کشور ساخته اند. یکی از این معابد بسیار قدیمی و بزرگ، معبد Besakih است. این معبد در دامنه کوه معروف آگونگ در شرق بالی واقع شده است و در تمامی ساعات شبانه روز برای مردم محلی و پیروان باز است.

جاهای دیدنی بالی ، 11 جاذبه پرطرفدار که نباید از دست بدهید

4. معبد Tanah Lot

این معبد شاید یکی از عجیب ترین معابد دنیا باشد. تاسیس این معبد به سال 1489 میلادی برمی گردد و پیشینه ای دیرینه دارد. اما چیزی که این معبد را از دیگر معابد متفاوت کرده است، این است که این معبد بر صخره ای بزرگ ساخته شده است و راه ارتباطی میان خشکی و معبد، تنها از میان دریا است. شما تنها در صورت کم بودن موج های دریا می توانید به بازدید از این معبد هندویی بروید.

جاهای دیدنی بالی ، 11 جاذبه پرطرفدار که نباید از دست بدهید

5. نوزا لِمبونگن

نوزا لِمبونگن (Nusa Lembongen)، جزیره‌ی کوچکی در بین سواحل جنوب‌شرقی جزیره‌ی اصلی بالی است. آنقدر کوچک است که برای گردش در آن سه تا چهار ساعت بیش‌تر زمان لازم ندارید. نوزا لِمبونگن یکی از مقاصد معروف در بین جاهای دیدنی بالی است که می‌توان آن را برای یک روز برنامه‌ریزی کرد. سواحل جزیره، بیش‌تر گردشگران را به خود جذب می‌کنند.

جاهای دیدنی بالی ، 11 جاذبه پرطرفدار که نباید از دست بدهید

6. کوه باتور

با اینکه این‌جا بلندترین نقطه در بالی نیست، اما کوه باتور (Mount Batur) یکی از دراماتیک‌ترین منظره‌های جزیره را دارد. این کوه در شمال‌شرقی بالی قرار دارد و با ارتفاع ۱۷۱۷ متری یک آتشفشان نیمه فعال است که ۴ دهانه دارد. یک دریاچه در محدوده‌ی کوه هست و چند دهکده هم در اطراف آن هستند. بالارفتن از باتور، برای دیدن طلوع آفتاب، که برای همه جذاب است،خیلی سخت نیست.

جاهای دیدنی بالی ، 11 جاذبه پرطرفدار که نباید از دست بدهید

بالارفتن از این کوه برای هرکسی با بدن آماده آسان است و دو ساعت بیش‌تر طول نمی‌کشد. گردشگران به کوه باتور می‌آیند تا یکی دیگر از معابد ۹گانه هندویی بالی را نیز ببینند. معبد معبد پورا اولون دانو باتور (Pura Ulun Danu Batur) معبدی در دل کوه است.

7. پارک جنگلی اوبود

این پارک جنگلی در میان روستای Padangtegal‏ است و منطقه ای حفاظت شده برای گونه های گیاهی و جانوری به شمار می رود. البته شهرت این پارک بیشتر به دلیل میمون های آن است و شما به عنوان گردشگر می توانید به راحتی و از نزدیکی انواع میمون های مختلف را دیده و از آن ها لذت ببرید. این پارک به دلیل حفظ محیط اهمیت زیادی دارد و سعی کنید به حیوانات غذا ندهید.

جاهای دیدنی بالی ، 11 جاذبه پرطرفدار که نباید از دست بدهید

8. سمینیاک 

سمینیاک (Seminyak) در جنوب‌غربی جزیره قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی بالی است. سمینیاک، یک شهر کوچک است که از رشد شهر کوتا پدید آمده است. با این‌که سمینیاک بسیار به کوتا نزدیک است، اما یکی از خاص‌ترین‌ها در بین جاذبه‌های گردشگری بالی است و یک تعطیلات عالی برای شما رقم می‌زند. بوتیک‌های درجه‌یک،و رستوران‌های لوکس و هتل‌های ۵ ستاره، توریست‌ها را حسابی به خرج می‌اندازد. پس اگر می‌خواهید سفری کم‌خرج‌تر داشته باشید نباید خیلی این‌جا بمانید.

جاهای دیدنی بالی ، 11 جاذبه پرطرفدار که نباید از دست بدهید

9. معبد اولون دانو Ulun Danu

با سرچ در مورد بالی به راحتی قابل مشاهده است که اصلی‌ترین و معروف‌ترین مکان و جاذبه‌ی بالی، معبد اولون دانو است. این معبد در کنار آب ساخته شده است و در صورتی که  به جزیره بالی سفر کنید و از این معبد دیدن نکنید انگار که بالی نرفته‌اید. پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از سفر به بالی در مورد معبد اولون دانو و همچنین تاریخچه این معبد بیشتر مطالعه کنید و حتما در کنار این بنا عکس یادگاری بگیرید.

جاهای دیدنی بالی ، 11 جاذبه پرطرفدار که نباید از دست بدهید

10. شالیزارهای پلکانی تگالالنگ

شالیزارهای پلکانی تگالالنگ در بالی اندونزی به دلیل مناظر زیبایی از شالیزارهای برنج و سوباک (سیستم آبیازی سنتی بالی) مشهور می باشد. در تگالالنگ سه چشم انداز از این شالیزارها قابل دیدن است که در روستاهای پجنگ و کمبوهان تشکیل شده است. از بالای پلکان‌های برنج منظره ای فوق العاده را مشاهده کنید و بعد از آن می توانید از میان مزارع پایین روید و به سمت روستا پیاده روی کنید. این منظره‌ی کنار خیابانی بسیار جذاب است و یکی از مقصدهایی است که بیشتر گردشگران برای عکاسی و لذت بردن از چشم انداز در آن توقف می کنند. نقاشان و طبیعت دوستان نیز عاشق این مقصد هستند و البته فروشگاه های هنری و کافه هایی نیز برای گردشگران در این منطقه مهیا شده است.

جاهای دیدنی بالی ، 11 جاذبه پرطرفدار که نباید از دست بدهید

11. فروشگاه اوبود آرت 

فروشگاه اوبود آرت که در میان مردم محلی به پاسار سنی اوبود معروف است، در روبروی کاخ سلطنتی اوبود قرار دارد و همه روزه باز است. در اینجا شما می توانید پارچه های ابریشم، تی شرت های سبک، کیف های دست ساز، کلاه، مجسمه، کایت و صنایع دستی خریداری کنید. بیشتر کالاهای این فروشگاه در روستاهای اطراف نظیر پنگوسکن، تگالالانگ، پایانگان و پلیاتان درست می‌شوند. به خاطر موقعیت این فروشگاه که در مرکز روستاها و در مقابل کاخ سلطنتی است، بازدید از آن بسیار ساده می باشد. اگر می خواهید سوغاتی یا صنایع دستی بالی اندونزی را خریداری کنید، رفتن به این فروشگاه بسیار پیشنهاد می شود. در این فروشگاه چونه زدن را فراموش نکنید!

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید