تفریحات رایگان در دبی ، از تفریحات لذت‌بخش رایگان دبی باخبر شوید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دبی یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین مکان‌های گردشگری در جهان است. دگرگونی و تغییر از بیابان به یک مقصد گردشگری محبوب، واقعا جای تحسین دارد. ساختمان‌های بلند، هتل‌های لوکس، جزیره، پیست اسکی مصنوعی و … از جمله امکانات زیبای دبی هستند. برخی از خدمات با قیمت‌های عجیب و غریب ارائه می‌شود، اما اگر می‌خواهید سفری مقرون به صرفه داشته باشید باید از فعالیت‌های لذت‌بخشی که در دبی به صورت رایگان انجام می‌گیرند باخبر باشید.

فیلم دیدن در بام سبز اهرام وافی

بام‌ سبز اهرام وافی به‌خاطر رویداد مجانی و محبوبِ «نمایش فیلم زیر ستاره‌ها»یش که ساعت ۸:۳۰ شب هر یکشنبه برگزار می‌شود، حسابی در دل توریست‌ها جا خوش کرده. یک نمایش فضای باز محشر که هم بالشتک‌های اسفنجی راحتی دارد و هم برای تماشاچیانش دسترسی مناسبی به غذا (از ایتالیایی و آسیایی گرفته تا انواع غذاهای محلی) و انواع نوشیدنی‌ها فراهم است. این اواخر سرگرمی‌های دیگری هم به این مجموعه اضافه شده که پولی‌ست، اما خود این رویداد معرکه کاملا مجانی پای‌تان تمام می‌شود.

تفریحات رایگان در دبی ، از تفریحات لذت‌بخش رایگان دبی باخبر شوید

تجربه رایگان فرهنگ و میراث دبی

نمایشگاه های سفال، بافندگی و دیگر صنایع دستی و نمایشگاه های غواصی مروارید تجربه فرهنگ و میراث دبی در منطقه تاریخی شندغه است که یکی از کارهای رایگانی هست که می توانید در دبی انجام دهید. این نمایشگاه از شنبه تا پنجشنبه هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۰ شب و جمعه ها از ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر تا ۱۰ شب باز است.

صعود به جبل حفیت؛ کوه نوردی

اگر می‌خواهید چشم‌اندازی زیبا از شهر داشته باشید؛ به بالای این رشته کوه صعود کنید. کسانی که می‌خواهند دبی را از نمای بالا ببینند، باید هزینه‌ای پرداخت کنند تا به بالاترین قسمت بلند‌ترین ساختمان جهان یعنی برج خلیفه بروند اما بالا رفتن از این کوه و دیدن نمای زیبای شهر کاملا رایگان است.

تفریحات رایگان در دبی ، از تفریحات لذت‌بخش رایگان دبی باخبر شوید

ورود رایگان به موزه شتر

در منطقه تاریخی شندغه همچنین می توانید از موزه شتر دبی به طور رایگان دیدن کنید. قسمت های مختلف در این موزه به پیشینه شتر در امارات، ارتباط بین شترها و مردم عرب، نژاد و آناتومی بدن شترها اختصاص پیدا کرده است. برای بازدید از این موزه باید از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به دهکده میراثی شندغه بروید.

تفریحات رایگان در دبی ، از تفریحات لذت‌بخش رایگان دبی باخبر شوید

پاساژگردی در دبی مال

همه‌‌جای دنیا پاساژ‌گردی از کارهای مجانی دوست‌داشتنی‌ست، در دبی هم گشت و گذار در دبی مال، تفریح مجانی دبی به‌حساب می‌آید. دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیاست. همین باعث شده مقصد ارزشمندی برای توریست‌های دنیا بشود و سالی ۵۴ میلیون نفر جهانگرد را سمت خود بکشاند. یادتان باشد دیدن هزار ۲۰۰ فروشگاهِ این مرکز خرید ۵۰ هکتاری، بدون برنامه‌ریزی قبلی، عاقلانه به نظر نمی‌رسد. اگر سمت دبی مال رفتید، شکلات‌فروشی هزار متر مربعی، آکواریوم ۲۴۵ تنی و شهربازی سرپوشیده‌ی عظیمش را فراموش نکنید. درست است که خرید کردن پول می‌خواهد، اما به قول قدیمی‌ها، دیدنش ضرر ندارد.

تفریحات رایگان در دبی ، از تفریحات لذت‌بخش رایگان دبی باخبر شوید

فواره‌های رقصان در دبی

در کنار درب دبی مال، فواره‌های رقصان و معروف دبی به عنوان بزرگ‌ترین فواره‌های جهان، قابل مشاهده است. تماشای این جاذبه کاملا رایگان است. نمایش‌ها معمولا حدود ۵ دقیقه طول خواهد کشید و از ساعت ۶ تا ۱۱ شب اجرا خواهد شد.

تفریحات رایگان در دبی ، از تفریحات لذت‌بخش رایگان دبی باخبر شوید

کلاس های رایگان یوگا

کسانی که به دنبال تناسب اندام هستند کارهای رایگان زیادی در دبی هست که می توانند انجام دهند اما بهترین آن ها کلاس یوگای رایگان در جمعه هاست. این کلاس ها در ۵ نقطه مختلف شهر شامل خور دیره، خور بر دبی، پارک زعبیل، پارک جی ال تی و شهر اینترنتی برگزار می شوند. می توانید در طول سفر خود به دبی در این کلاس های ۱ ساعته شرکت کنید و تمرینات مرتب روزانه داشته باشید. زمان شروع این کلاس ها هر روز صبح ها  از ساعت ۵:۳۰ تا ۶:۳۰ و عصرها از ساعت ۶:۳۰ تا ۷:۳۰ می باشد.

قدم زدن در بازرا طلای سوک

یک بازار طلای واقعی که اجناسی که در ان پیدا می‌شود، به ندرت در جاهای دیگر دیده می شود. این بازار در خیابان الخور واقع شده است. اگر می‌خواهید به خرید فکر کنید، حتما از قبل تحقیق کنید. اصالت کالاها تضمین شده اما در مورد قیمت نگرانی‌هایی وجود دارد.

تفریحات رایگان در دبی ، از تفریحات لذت‌بخش رایگان دبی باخبر شوید

سفر به منطقه حفاظت شده‌ رأس الخور

رأس الخور یک منطقه‌ی حفاظت شده‌ی حیات وحش است که در دهانه‌ی رود دبی قرار گرفته و زیستگاه گونه‌های بسیاری از پرنده‌هاست. هرچند، این منطقه را بیش‌تر با دسته‌های فلامینگویی که در ماه‌های سرد به آن مهاجرت می‌کنند، می‌شناسند. البته ورود به آن کاملا مجانی است و خبری از بلیط ورودی نیست.

تفریحات رایگان در دبی ، از تفریحات لذت‌بخش رایگان دبی باخبر شوید

ساحل گردی در ساحل جمیرا

ساحل جمیرا دارای یکی از منحصر به فردترین هتل‌های دبی است. مهمانان، هزینه‌های عجیب و غریبی را برای لذت بردن از خدمات برتر و ماساژ در ساحل پرداخت می‌کنند. اما بخش عمومی ساحل نیازی به اقامت یا پرداخت هزینه ندارد. درجه حرارت در این ساحل زیاد است پس از کفش مناسب برای پیاده‌روی استفاده کنید.

تفریحات رایگان در دبی ، از تفریحات لذت‌بخش رایگان دبی باخبر شوید

گشت‌وگذار در منطقه‌ی تاریخی ال‌فهیدی

الفهیدی، یا همان ال‌بستکیه، منطقه‌ای تاریخی در قلب دبی است که به شما می‌گوید دبیِ قبل از چند دهه ساخت و ساز برج‌های بلند و سازه‌های عجیب‌وغریب رنگ‌وارنگ، چه‌طور جایی بوده است. اندازه‌ی این محله در واقع ۲ برابر مساحت امروزی‌اش بوده، اما نصف آن فدای «بولدوزرهای» توسعه‌‌ی دبی امروزی شده است. بعد از این‌که «پرنس چارلز»، شاهزاده‌ی ولز، از این منطقه دیدن کرد و از دیدن ساختمان‌ها، بادگیرها و حال‌وهوای بادیه‌نشینی‌اش شگفت‌زده شد، دولت محلی تصمیم گرفت ساختار باقی‌مانده‌ی ال‌فهیدی را حفظ کند. دولت ساختمان‌های محله را طوری بازسازی کرد که یادآور زندگی مردم در سده‌ی هزار و ۶۰۰ میلادی باشد. معبرهای باریک و کوچه‌های تنگ را دوباره‌سازی کرد، و موزه‌های کوچک فراوانی را برای بازدید رایگان عموم، در این منطقه ایجاد کرد. بنابراین با وجود موزه و بافت سنتی، گشت و گذار در الفهیدی تفریح مجانی دبی به‌حساب می‌آید.

تفریحات رایگان در دبی ، از تفریحات لذت‌بخش رایگان دبی باخبر شوید

بازار مواد غذایی و صنایع دستی

این بازار (مرکز میدان تایم در جاده شیخ زاید، شنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر) به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا از تعداد زیادی از غرفه‌های صنایع دستی، از استعداد صنعت‌گران، دیدن کنند. حتی اگر شما در بازار چیزی برای فروش یا قصدی برای خرید نداشته باشید، از آموزش رایگان در مورد محصولات دبی لذت می‌برید. در این بازار، مواد غذایی ارگانیک هم به فروش می‌رسد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید