پارک خور دبی مکان پژوهش، اکتشاف و بازی کودکان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

مردم جهان تا همین چند سال پیش بود که با شهر دبی آشنا شد و سعی در شناخت بیشتر این شهر لوکس کرد، شهری که مجلات بزرگ و معتبر غربی آن را اینگونه توصیف می کنند : کشوری ثروتمند، قوی، گران و تهدیدی برای شهرها و کشورهای دیگر در خصوص گردشگر می باشد، اما بیشتر از همه، این کشور به عنوان یک شهر مدرن که بیشترین گردشگران را به سمت خود جذب می کند. این کلان ‌شهر با ساختمان ‌های بلند قامتش توانست توجه جمع کثیری از توریست ها در کل جهان را به سمت آسمان خراش‌ های متعدد و گوناگون خود کشانده است.

پارک خور دبی مکان پژوهش، اکتشاف و بازی کودکان

آشنایی با پارک خور دبی

پارک خور دبی از جاهای دیدنی دبی با قسمت های متنوع و مختلف برای سنین و سلیقه های متفاوت به یکی از مناطق دیدنی و ییلاقی شهر دبی بدل شده است و همچنین این پارک محل مناسبی برای خردسالان و نوجوانان شما می باشد زیرا علاوه بر سرزمین عجایب که در مجاورت این پارک قرار گرفته است ، شهر بچه ها ( Children’s City Dubai ) نیز در داخل پارک تعبیه شده است .

شهر بچه ها که در ورودی شماره ۱ پارک قرار گرفته است اولین شهر آموزشی کودکان در شهر دبی و کشور امارات متحده عربی نام گرفته است. این مجموعه به کودکان و نوجوانان بین ۲ و ۱۵ سال اختصاص یافته است که به صورت عملی با بسياری از زمينه های علمی  تکنولوژی، طبيعت و … آشنا شوند که برایشان بسیار مفید و آموزنده است ، شهر بچه ها مکانی است که کودکان در آن به پژوهش، اکتشاف و بازی مشغول می شوند. همچنین کودکان در این شهر با دنیایی که در آن زندگی می کنند از نزدیک آشنا می شوند ، نکته قابل توجه این است که در این مجموعه موزه ای نیز برای کودکان در نظر گرفته شده که دیدن از آن برای کودکان شما گردشگر عزیز بسیار آموزنده و جذاب خواهد بود.

پارک خور دبی مکان پژوهش، اکتشاف و بازی کودکان

از دیگر تفریحات جالب این پارک می توان به نمایش دلفین ها نیز اشاره کرد ، در این مکان دلفین ها و شیر های آبی نمایش های متفاوتی را انجام می دهند که دیدن آن برای شما و بعلاوه تمام سنین جالب و متفاوت خواهد بود.

امکانات پارک خور دبی

از امکانات اين پارک می توان به بازیهایی اشاره نمود که جنبه آموزشی و سرگرمی برای کودکان می باشد که بخشی از آن ها شهربازی  سالن آمفی تاتر، بخش طبیعت و جانور شناسی، بخش نجوم، بخش هوا و فضا، بخش فرهنگ بین الملل، بخش کامپیوتر و ارتباطات، گالری، رستوران و فروشگاه های اسباب بازی است. همچنین برای توریست هایی که به دنبال خرید هستند ، بازار طلای محلی با ویترین های زیبا که انباشته از گردنبند، انگشتر، النگو، گوشواره و سنجاق سینه و … وجود دارد و اینکه جالب است بدانید که طول پارک خور دبی 2.6 کیلومتر می باشد و در حد فاصل بین پل های المکتوم والقرهود دبی واقع شده است.

پارک خور دبی مکان پژوهش، اکتشاف و بازی کودکان

در داخل پارک خور دبی برای تمام اعضای خانواده شما گردشگران و توریست های عزیز امکانات رفاهی تعبیه شده است که به راحتی به تفریح و لذت بپردازید . برای مثال :  مسیر پیاده روی حرفه ای ، اسکله ماهیگیری شامل تمام امکانات برای ماهیگیران از مبتدی تا حرفه ای ، محوطه باغ بزرگ و فضای سبز و آب نماهای بسیار زیبا که هوا و نسیم مطبوعی همراه با لذت تجربه خواهید کرد . محل های مخصوص پخت باربیکیو ، رستوران ها و دکه های فروش غذاهای محلی و نوشیدنی های مختلف ، علاوه بر این امکانات ، در داخل پارک خور دبی مجموعه شهر بچه ها نیز قرار دارد و در مجاورت پارک نیز سرزمین عجایب برای شما تعبیه شده است .بنابراین والدین هرگز نگران نبود امکانات تفریحی برای کودکشان نخواهند بود ، همچنین یک آمفی تئاتر بزرگ در پارک ساخته شده که بسیاری از گردشگران این محیط ها را انتخاب و کلی تفریح و لذت می برند و همیشه مورد استقبال عموم قرار گرفته است . ضمنا شما مسافران در امتداد پارک و در کنار این پارک معروف یک ماشین کابلی ساخته شده که در ارتفاع 30 متری زمین قرار دارد و گردشگران امکان سوار شدن بر این وسیله را دارند تا به تماشای آبراهه خور و شهر دبی بپردازند و مناظر زیبایی از این مناطق گردشگری دبی را ببینند .

پارک خور دبی مکان پژوهش، اکتشاف و بازی کودکان

در یکی از ورودی های پارک خور دبی هم ماشینهای کوچک چهار چرخ کرایه داده میشود تا با آنها بتوان در پارک رانندگی کنید و تفریح جالبی برای اکثر مسافران محسوب می شود ، يک آمفي تاتر بزرگ نيز وجود دارد که محل برگزاري کنسرت ها در زمان تعطيلات عمومی و موقعيت هاي خاص مي باشد. لازم به ذکر است که در داخل پارک خور دبی دوچرخه سواری ممنوع است اما اسکیت سواری آزاد میباشد و شما می توانید در این پارک زیبا لذت ببرید.

پارک خور دبی مکان پژوهش، اکتشاف و بازی کودکان

آدرس و ساعات بازدید

قیمت وروديه پارک : 5 درهم

قطار برقی : بزرگسالان 25 درهم ، کودکان 15 درهم

شهر کودکان : بزرگسالان 15 درهم ، کودکان 10 درهم

موتور سيکلت چهارچرخ : 20 درهم

روزهای چهارشنبه اختصاص به زنان و کودکان (زير 6 سال) دارد .

ساعات بازديد : 8 صبح تا 11 شب

آدرس : امارات متحده عربی ، شهر دبی ، منطقه دبی کریک

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید