آشنایی با بهترین و معروف ترین رستوران های رشت

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

رشت، در کنار تمام جاذبه‌های طبیعی و زیبایی‌های منحصر به فردش، به غذاهای خوش طعم و رستوران‌های بی‌نظیرش معروف است. رستوران های رشت با تنوع فراوان و محیط‌های زیبا و دلنشین در میان گردشگران زبانزد و مثال‌زدنی‌اند. رستوران های رشت آدم را به یاد خانه خودش و دست‌پخت فراموش‌نشدنی مادر می‌اندازد. اگر دلتان برای چشیدن دستپخت‌های خانگی و تجربه غذا خوردن در یک محیط خودمانی و آرام تتگ شده، با ما همراه شوید و به رستوران های رشت سر بزنید.

رستوران شورکولی

می‌گویند رستوران شورکولی در رشت لنگه ندارد و حقیقت را هم می‌گویند. شورکولی که به معنی ماهی کولی شور است و جزو سه رستوران محبوب رشت از دید مردم این شهر، در خانه‌ای با حیاط باصفا قرار گرفته و محیط داخلی‌اش هم با کاشی‌کاری‌ها، اشیای عتیقه و میز و صندلی چوبی دلنشین‌تر هم شده است. غذاها در ظرف‌های سفالی و چینی قشنگ سرو می‌شود و همه چیز دست به دست هم می‌دهد که خاطره‌اش از یاد نرود. شورکولی منوی گسترده‌ای دارد و انواع و اقسام خورشت‌ها، کباب‌ها و شامی‌ها در آن پخته می‌شود. بهترین غذاهای شورکولی از دید مشتریانش ماهی اوزن برون، کباب ترش، شامی رودباری، گمج کباب و میزرا قاسمی است. برای اینکه شانس غذا خوردن در شورکولی را داشته باشید باید ساعت ۱۲ آنجا باشید. نکته مثبت دیگر این رستوران قیمت‌های بسیار معقول آن است.

ساعات کار:  ۱۲ ظهر تا ۴ بعد از ظهر ناهار و از ساعت ۸ تا ۱۲ شب شام

آدرس چهارراه گلسار، پلاک ۷۸

آشنایی با بهترین و معروف ترین رستوران های رشت

رستوران محرم

رستوران محرم یکی از رستوران های قدیمی شهر رشت است که در حدود نیم قرن کنار‌ مردم  رشت مانده‌است. کمتر کسی از اهالی رشت پیدا می‌شود که اگر از او بپرسید کباب را کجا بخوریم، نگوید رستوران محرم! این رستوران از جمله رستوران‌ های رشت است که علاوه‌بر مردم محلی، در میان مسافران نیز محبوبیت و شهرت زیادی دارد.

رستوران محرم در بلوار امام رشت، روبه‌روی دانشکده‌ی پزشکی قرار دارد.

آشنایی با بهترین و معروف ترین رستوران های رشت

رستوران رازقی

اگر در رشت سراغ رستورانی شیک و لوکس را بگیرید پیشنهاد خیلی‌ها رستوران رازقی است. رستوران رازقی که از رستوران‌های محبوب رشت است، محیط خیلی مدرنی دارد. اجرای پیانو به صورت زنده در آن برقرار است و منویش طیف وسیعی از غذاهای ایرانی، فرنگی و گیلانی را دارد و جدا از آن صبحانه‌های مفصلی را هم می‌شود اینجا خورد.

شیشلیک بره، پلوکباب محلی، استیک، ماهی قزل آلا و ماهی سفید رازقی را باید حتما امتحان کرد. فقط اینکه رازقی، رستوران گرانی است.

ساعات کار۹ صبح تا ۱۲ شب

آدرس: گلسار – نبش خیابان ۱۲۳

آشنایی با بهترین و معروف ترین رستوران های رشت

رستوران محلی شور کولی

تا به حال پیش آمده به رستورانی بروید و بعد از چشیدن غذاهایش دیگر دلتان نخواهد آنجا را ترک کنید؟ رستوران محلی شور کولی در شهر زیبای رشت دقیقا این تصویر را برای شما محقق خواهد کرد. نام این رستوران را از کولی، که نوعی ماهی است و در هنگام طبخ آن را شور می‌کنند گرفته شده‌است. این رستوران انواع غذاهای سنتی شهر رشت را سرو می‌کند و عطر و طعم بی‌نظیر غذاهایش برای همیشه در خاطرتان ماندگار می‌شود.

آدرس: رشت، بلوار گلسار، ابتدای بلوار توحید

آشنایی با بهترین و معروف ترین رستوران های رشت

کبابی حاج حسین

به نظر بسیاری کبابی حاج حسین در طی سالیان به کیفیت ثابتی رسیده است. در اینجا که محیطی صمیمی و خودمانی دارد، انواع و اقسام کباب‌ها سرو می‌شود، اما به عقیده مشتریان حاج حسین، دوش کباب آن یک سر و گردن از بقیه بالاتر است، چنجه و کوبیده‌هایش هم حرف ندارد. قیمت‌ها در کبابی حاج حسین منصفانه است فقط اینکه جای پارک سخت پیدا می‌شود.

اگر مسافر رشت بودید نباید خوردن دوش کباب را از دست بدهید. یکی از بهترین جایی هم که می‌شود دوش کباب خورد، کبابی حاج حسین و اطراف میدان شهرداری است.

آدرس: میدان صیقلان، خیابان شریعتی، نرسیده به پل

آشنایی با بهترین و معروف ترین رستوران های رشت

رستوران دلیجان رشت

یکی از معروف‌ترین رستوران های رشت ، رستوران دلیجان رشت است که تنوع زیادی از انواع غذاهای سنتی ایرانی را به گردشگران و مسافران عرضه می‌کند. این رستوران منوی دراز و طویلی دارد که ذائقه‌های مختلف را راضی می‌کند و هیچکس گرسنه از آنجا بیرون نمی‌رود!

آدرس: بلوار امام رضا، نبش جاده کوچصفهان رشت.

آشنایی با بهترین و معروف ترین رستوران های رشت

رستوران پارادیزو

رستوران پارادیزو، نوع جدید و مدرن رستوران های رشت است که یکی از جذاب‌ترین و خوشمزه‌ترین پاستاها و پیتزاها را درست می‌کند. این رستوران با قدمتی ۱۲ ساله، همچنان انتخاب اول گردشگران برای امتحان غذاهای اروپایی و سفارش از منوی متنوع آن است.

پارادیزو، محیطی آرام دارد و برای رقم زدن یک شب عالی در کنار خانوادا و یا دوستانتان بسیار مناسب است. اگر قصد رفتن به این رستوران محبوب را دارید به بلوار گلسار، نبش خیابان ۱۱۱ بروید.

آشنایی با بهترین و معروف ترین رستوران های رشت

رستوران مس

این رستوران دارای یک کافی‌شاپ است که امکان نوشیدن چای پس از غذا را به شما می‌دهد. رستوران مس رشت از جمله رستوران های مناسب و به یادماندنی در میان رستوران های رشت است.

گلسار، خیابان ۱۱۷ را از یاد نبرید و حتما در یکی از وعده‌های سفرتان به این رستوران سر بزنید.

آشنایی با بهترین و معروف ترین رستوران های رشت

رستوران بزرگ گیلانه

رستوران بزرگ گیلانه، رستورانی تقریبا بزرگ برای طبخ و سرو غذاهای سنتی گیلانی است. یکی از علت‌های محبوبیت این رستوران، معماری جذاب آن است که به شکل دایره‌ای با ترکیبی مدرن ایجاد شده. علاوه‌بر محیط داخلی، یک فضای باز کوچک نیز در قسمت حیاط وجود دارد که برای استفاده از قلیان مناسب است. رستوران بزرگ گیلانه، همچنین یک فضای کوچکتر و خصوصی را نیز برای قرارهای کاری و اداری ایجاد کرده‌است که محیطی آرام برای صحبت‌های جدی‌تر حساب می‌شود.

آدرس: رشت، گلسار، خیابان معین

آشنایی با بهترین و معروف ترین رستوران های رشت

رستوران کاج رشت

رستوران کاج، از آن دسته رستوران های رشت است که فست‌فود و غذاهای اروپایی دارد. خوشمزه‌ترین برگرهای ذغالی، گریل و ساندویچ‌ها را می‌توانید در رستوران کاج امتحان کنید. پاستا و پیتزاهای خوش‌طعم و جدیدی هم در این رستوران طبخ و سرو می‌شود که نوش جان کردن آن برایتان لذتبخش خواهد بود.

آدرس: رشت ، بلوار منظریه ، روبروی هتل کادوس

آشنایی با بهترین و معروف ترین رستوران های رشت

رستوران محلی میرزا

رستوران محلی میرزا را می‌توان در دسته زیباترین رستوران های رشت قرار داد. اولین نکته درباره این رستوران، ظاهر شیک، تمیز و سنتی آن است. گلکاری‌های رستوران محلی میرزا و گلدان‌های آویزان از سقف حس طراوت و تازگی را به آدم می‌بخشد. بسیاری از گردشگران، خصوصا گردشگران خارجی جذب زیبایی این رستوران می‌شوند.

ساعات کاری این رستوران، از ساعت ۱۲ الی ۱۶ و ۱۹ الی ۲۴ است. اگر مقصدتان شهر زیبای رشت بود، حتما در اولین فرصت به رستوران محلی میرزا بروید تا طعم واقعی غذاهای گیلانی را بچشید.

برای رسیدن به این رستوران به آدرس رشت، گلسار، بلوار دیلمان، بعد از شیرینی ماهان، کوچه بوستان بروید.

آشنایی با بهترین و معروف ترین رستوران های رشت

رستوران بابک

اگر آدم خوش غذایی هستید و علاقه زیادی به غذا خوردن دارید، بهترین گزینه از میان رستوران های رشت ، رستوران بابک است. این رستوران با غذاهای پرحجم و باکیفیت، کاملا شما را سیر می‌کند و آنقدر خوشمزگی و عطر غذا، زیر زبانتان مزه می‌کند که به سختی دلتان می‌خواهد آن جا را ترک کنید.

آدرس: بزرگراه رشت به انزلی، جنب پل رهگذر خمام ، روبروی سازمان آب

آشنایی با بهترین و معروف ترین رستوران های رشت

پلو کباب محمود

پلو کباب محمود به خاطر کته کبابی‌های ناب و خوشمزه‌اش معروف شده. شاید بتوان گفت بیشتر گردشگرانی که به رشت می‌آیند، سراغ این رستوران را می‌گیرند.  کته کبابی‌های محمود، در میان رستوران های رشت شهرت زیادی دارد و با آنکه مکان رستوران در تیررس دید نیست، باز هم شلوغ است و مشتریان زیادی را به سمت خودش جذب می‌کند.

در رستوران پلو کباب محمود، می‌توانید طعم واقعی غذاهای سنتی و محلی رشت را بچشید و از آن لذت ببرید. اگر به رشت آمدید، حتما به آدرس بلوار امام خمینی، نرسیده به میدان گیل بروید و خودتان را به رستوران پلو کباب محمود برسانید.

آشنایی با بهترین و معروف ترین رستوران های رشت

رستوران هفت سور

اگر از طرفداران رستوران‌های مجلل و کلاسیک با ظاهری شیک و فاخر هستید، رستوران هفت سور بسیار مناسب شماست. در این رستوران می‌توانید غذاهای ایرانی از انواع کباب گرفته تا خورشت‌های خوش‌ عطر و طعم را نوش جان کنید. در میان رستوران های رشت ، شاید رستوران هفت سور تنها رستورانی باشد که انواع غذاهای ایتالیایی را هم سرو می‌کند. غذاهای ایتالیایی این رستوران آنقدر پرطرفدار و معروف است که گردشگران زیادی برای نوش جان کردن آن‌ها رستوران هفت سور را انتخاب می‌کنند.

آشنایی با بهترین و معروف ترین رستوران های رشت

آدرس: گیلان، رشت، ابتدای گلباغ نماز

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با بهترین و معروف ترین رستوران های رشت»

  1. مطمئنا شورکولی از بهترین رستوران های رشت و حتی ایران هست. توصیه میکنم که حتما یکبار هم که شده برید و از غذاهای جذابش لذت ببرید!

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید