آشنایی با بهترین رستوران های مازندران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بی‌شک یکی از پرطرفدار‌ترین مقاصد تفریحی و توریستی ایران، استان مازندران است. در این میان نیز رستوران‌ های مازندران هم یک تفریح عالی به حساب می‌آیند. استان مازندران یک پکیج کامل از تفریحاتی است که خستگی هر کس را از تنش بیرون می‌آورد. یکی از مسائلی که در سفر یک ایرانی حتما باید به آن پرداخته شود، خوراک در سفر است! به این ترتیب پیش از سفر باید با رستوران‌ های مازندران بهتر آشنا شوید تا سفری خوشمزه و به یاد ماندنی داشته باشید!

رستوران حاج حسن

اگر در ساری هستید و سردرگرم اینکه باید کجا غذا بخورید، از هرکس بپرسید رستوران حاج حسن را بهتان معرفی می‌کند. حاج حسن رستوران بزرگی است و از پنجره‌هایش می‌شود جنگل را دید و این موضوع در محبوبیتش بی‌تاثیر نیست. بیشتر مشتری‌های حاج حسن معتقدند چلوگردن، ماهیچه ها و میز اردوو آن که مخصوص گیاهخواران هم هست، در ساری حرف اول را می‌زند. به جز اینها خورشت سیرانار، کباب‌ها و ماهی قزل آلا حاج حسن نیز توقع‌ها را از یک غذای خوب برآورده می‌کند. قیمت‌ها در حاج حسن کمی بالاست.

آدرس: مازندران، کیلومتر ۲ جاده ساری-نکا

آشنایی با بهترین رستوران های مازندران

رستوران اکبر جوجه رامسر

قطعا یکی از رستوران‌ های مازندران که بین همه مسافران شهرت دارد، اکبر جوجه است. اگر قصد دارید طعم واقعی اکبر جوجه را در نگین سرسبز مازندران یعنی رامسر بچشید، باید به شعبه اصلی این رستوران مراجعه کنید. رستوران اکبر جوجه رامسر تحت پوشش شعبه اصلی گلوگاه فعالیت می‌کند. این یعنی اگر عاشق طعم ناب و منحصر به فرد این جوجه خوشمزه هستید، باید انتظار چشیدن دوباره همان طعم در اکبر جوجه رامسر باشید.

از نظر قیمت، اکبر جوجه رامسر یک رستوران مقرون به صرفه است و می‌توانید غذایی با کیفیت در این مجموعه میل کنید. البته باید بدانید که غذای اصلی این رستوران اکبر جوجه است. اگر به رامسر سفر کردید، حتما طعم جوجه ترش و خوشمزه اینجا را زیر دندان خود باید حس کنید.

آدرس: مازندران، رامسر، بلوار امام خمینی، پلاک ۲۲

آشنایی با بهترین رستوران های مازندران

رستوران مارشو

رستوران مارشو در ساری فضای کوچک و دنجی دارد و برای آنهایی که دلشان برای فضا و غذاهای خانگی تنگ شده می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد. در مارشو، ترشی لبو و زیتون را خودشان درست می‌کنند، سه نوع کته دارند و کباب تابه‌ای با سس گوجه و سیب زمینی خوشمزه‌ای را به مشتری ارائه می‌کنند. کباب بره اینجا و ماهی قزل آلای آن نیز محبوب است. قیمت کباب بره در مارشو ۲۹ هزار تومان تمام می‌شود.

آدرس: مازندارن- خیابان ۱۵ خرداد، خیابان پیام نور (بیست متری اول)، ابتدای خیابان بهمن غربی

آشنایی با بهترین رستوران های مازندران

 رستوران خاور خانوم

با وجود اینکه رستوران خاور خانوم جزء رستوران‌ های مازندران نیست، اما اصلا نمی‌توان از آن گذشت. خاور خانوم یک خانم با ذوق سلیقه گیلانی است که با دست پخت خودش همه را مات و مبهوت کرده. این رستوران در یکی روستا‌های استان گیلان به نام سرولات قرار دارد. استان زیبای گیلان به غذا‌های منحصر به فرد و خوشمزه خودش شهرت دارد. به همین خاطر بسیاری از مسافران گیلان به دنبال یافتن یک رستوران سنتی هستند تا طعم واقعی غذاهای گیلکی را بچشند. اگر شما نیز چنین سلیقه‌ای دارید، رستوران خاور خانوم برای شما گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

آدرس: گیلان، روستای سرولات، جاده امینی

آشنایی با بهترین رستوران های مازندران

دکان ویچ

اگر در ساری بودید و دلتان همبرگر خوب خواست، دکان ویچ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. دکان ویچ، فضای کوچکی دارد و جای نشستنش زیاد نیست ولی از همبرگرها، سیب زمینی سرخ کرده و رست بیف آن زیاد تعریف می‌کنند.

آدرس: مازندران، ساری، خیابان فرهنگ، کوی پیوندی، روبروی پارک

آشنایی با بهترین رستوران های مازندران

رستوران کشتی رامسر

یکی دیگر از رستوران‌ های مازندران که در شهر سرسبز رامسر واقع شده، رستوران کشتی نام دارد. این یکی از رستوران‌هایی است که به محض ورود محو فضای زیبا، دکوری حرفه‌ای و محیط آرام و دریایی‌اش خواهید شد. شاید ما نتوانیم که یک سفر دریایی واقعی در کشتی مشابه این رستوران داشته باشیم، اما قطعا می‌توانیم شبی به یاد ماندنی را در این رستوران زیبا تجربه کنیم. غذا‌های دریایی و مخصوص ماهی قزل‌آلا این رستوران شهره خاص و عام است. پس اگر گذرتان به محدوده چابکسر خورد، رستوران کشتی رامسر را فراموش نکنید.

آدرس: مازندران، رامسر، دریا پشته نرسیده به تلکابین

آشنایی با بهترین رستوران های مازندران

رستوران هودین

اگر دلتان خواست در محمودآباد چنجه خوبی بخورید یا کته کباب، میرزا قاسمی و کباب ترشی که بعدش پشیمان نشوید، در جایی که قیمت غذاها معقول است باید راه رستوران هودین در محمودآباد را پیش بگیرید. رستوران هودین، رستوران شلوغی است و باید برای غذا خوردن در آن زود به خود جنبید.

آدرس: مازندران، محمودآباد، خیابان اصلی محمودآباد

آشنایی با بهترین رستوران های مازندران

رستوران امیر شاهان شاندیز

این رستوران در ۵ کیلومتری محور رویان به سی‌سنگان قرار دارد. پس اگر عازم جنگل سی‌سنگان یا شهر دلباز رویان هستید، حتما نام رستوران امیر شاهان شاندیز را به یاد داشته باشید.

رستوران شاندیز رویان یکی از رستوران‌ های مازندران است که بازدید از آن حتما توصیه می‌شود. رستورانی لوکس و دارای چهار سالن مجزا تا دیگر به این آسانی نگران پیدا نکردن میز خالی نباشید. فضای باز جلوی رستوران مخصوص پارک وسایل نقلیه شماست. اگر به این رستوران مراجعه کنید، حتما شیشلیک آن را امتحان کنید. در ضمن فضای بالا پشت‌بام رستوران شاندیز رویان واقعا زیبا بوده و می‌توانید یک غروب دل‌چسب را از این منظره تجربه کنید.

آدرس: مازندران، ۵کیلومتری محور رویان به سیسنگان، رستوران امیر شاهان شاندیز

آشنایی با بهترین رستوران های مازندران

حسن رشتی

یکی از رستوران‌های معروف و خوب شمال که به هرکس بگویید، می‌شناسدش، رستوران حسن رشتی در نوشهر است. حسن رشتی که در شمال یکی از قدیمی‌هاست به غذاهای محلی اش شناخته می‌شود. این رستوران هرچند که دکور خیلی معمولی‌ای دارد- مثل خیلی از رستوران‌هایی که در شمال می‌شناسیم- ولی یکی از رستوران های محبوب است. غذاهایی مثل کباب ترش، ماهی سفید، باقالاقاتوق، مرغ شکم پر و ترشی تره در اینجا امتحان خود را پس داده‌اند. قیمت‌ها در حسن رشتی، منصفانه است. برای مثال کباب ترش آن ۳۲ هزار تومان است.

آدرس: مازندران، نوشهر خیابان فردوسی شمالی، روبروی ترمینال فجر

آشنایی با بهترین رستوران های مازندران

رستوران راه چوبی

رستوران راه چوبی محمودآباد جزء آن دسته از رستوران‌هایی است که علاوه بر غذا، می‌توانید از زیبای دکوراسیون آن نیز لذت ببرید. این رستوران زیبا در جاده فریدونکنار و در شهرک مروارید ساحل دریای خزر قرار دارد.

آدرس: محمودآباد – بلوار معلم – کیلومتر ۳ جاده محمودآباد، فریدونکنار – شهرک مروارید ساحل دریای خزر

آشنایی با بهترین رستوران های مازندران

رستوران آلاچیق

رستوران آلاچیق واقع در کیلومتر ۵ جاده نور، یک فضای آرام برای استراحت شما در نظر گرفته. رستوران آلاچیق جزء آن دسته از رستوران‌هایی است که به شما حس بسیار خوبی می‌دهد. در میان رستوران‌ های مازندران کمتر رستورانی را می‌توان پیدا کرد که اینقدر فضای سنتی و زیبایی را تدارک دیده باشد.

به صورت کلی می‌توان گفت که رستوران آلاچیق حسی خودمانی را به شما منتقل می‌کند. آلاچیق‌های دلباز، هوایی عالی و غذایی بی‌ریا، همه دست به دست هم دادند تا شما یک تجربه خاطره‌انگیز داشته باشید. باید بدانید که رستوران آلاچیق تنها یک رستوران نیست و چای قلیان نیز برای شما سرو می‌کند. ظروف مسی، سیخ چوبی و دوغ محلی، واقعا ترکیبی خارق‌العاده در این رستوران به کار رفته. حتی اگر به صورت اتفاقی نام این رستوران را در حین رانندگی مشاهده کردید، بهتر است کنار بزنید و کمی در آلاچیق‌های زیبای آن استراحت کنید.

آدرس: مازندران – محمود اباد – کیلومتر ۵ نور

آشنایی با بهترین رستوران های مازندران

رستوران سوسره

زمانی که از بابلسر به سمت خرزشهر در حرکت باشید، قطعا مبهوت عظمت ساختمانی بزرگ خواهید شد که به حالت یک صخره ساخته شده است. این ساختمان همان مجموعه رستوران‌ های سوسره است. بدون اغراق می‌توان سوسره را یکی از بهترین رستوران‌ های مازندران دانست. این رستوران در چهار طبقه ساخته شده و دکوراسیون خارق‌العاده دارد.

آشنایی با بهترین رستوران های مازندران

زمانی که وارد ساختمان اصلی شدید، خواهید دید که این رستوران زیبا دارای چهار طبقه است. طبقه اول منحصر به سفرخانه بوده و اگر اتاقک‌های محوطه اشغال بودند و یا تمایلی به استفاده از آنها نداشتید، می‌توانید در طبقه اول از امکانات سفره‌خانه استفاده نمایید. فضا‌سازی محیط سفره‌خانه بسیار عالی بوده و اصلا دلتان نمی‌خواهد آن را ترک کنید.

در طبقه دوم کافی‌شاپ مجموعه قرار دارد. جالب است بدانید دکوراسیون داخلی کافی‌شاپ تماما چوبی است. حتی میز و صندلی‌ها به شکل زیبایی از چوب ساخته شده‌اند و به شما حس حضور در جنگل را می‌دهند. فضای قسمت کافه بسیار جذاب بوده و نورپردازی بسیار زیبایی دارد. اگر دلتان گرفته، باید بدانید که در ساعاتی خاص موسیقی زنده برگزار می‌شود. پس اگر قصد دارید از موسیقی زنده آن لذت ببرید، با مجموعه تماس گرفته و ساعات کاری گروه موسیقی را بپرسید.

در طبقه سوم، رستوران سلطنتی سوسره واقع شده. جالب است بدانید این رستوران سلف سرویس بوده و باید به ازای هر نفر بهای ورودی بپردازید. کیفیت غذای این رستوران واقع مثال زدنی است. در حال حاضر مجموعه تلاش دارد تا طبقه چهارم را به رستوران مدیترانه‌ای اختصاص دهد اما متاسفانه هنوز به صورت کامل این طبقه ساخته نشده.

قطعا از فضای درونی، کیفیت غذا، کیفیت خدمات و نحوه برخورد پرسنل آنقدر راضی خواهید بود که ترجیح می‌دهید یک روز کامل را در این مجموعه‌ی زیبا سپری کنید.

آدرس: کیلومتر ۲ بابلسر به خزرشهر، روبروی شهرک دریاکنار

رستوران باغ رز بابلسر

رستوران باغ رز یکی از سرشناس‌ترین رستوران‌ های مازندران است. این رستوران سابقه درخشانی داشته و بسیاری از مسافران و حتی محلی‌ها به این رستوران می‌آیند. دلیل نام گذاری این رستوران را زمانی که واردش می‌شوید متوجه خواهید شد. تمام اطراف این رستوران را با گل رز تزئین کرده‌اند. به علاوه فضای سبزی در اطراف رستوران قرار دارد که آن را نیز با گل رز تزئین کرده‌اند.

این رستوران بسیار زیبا است و می‌توانید نفسی در آن تازه کنید. اگر شما نیز ترجیح می‌دهید که در یک فضای زیبا و باز غذا بخورید، رستوران باغ رز برای شما ایده‌آل خواهد بود. اگر خوش شانس باشید، شاید بتوانید روی میزی در فضای باز و یا داخل آلاچیق غذای خود را صرف کنید.

آدرس: مازندران – بابلسر کیلومتر ۷ جاده بابلسر به بابل

آشنایی با بهترین رستوران های مازندران

رستوران میزبان

یکی دیگر از رستوران‌ های مازندران که دارای قدمت بالایی است، رستوران میزبان بابلسر نام دارد. رستوران میزبان دارای سابقه حدود ۲۰ ساله است و جزء برترین رستوران‌ های بابلسر به شما می‌آید. این رستوران دارای دو شعبه بوده و کیفیت و قیمت هر دو شعبه با یکدیگر برابری می‌کنند.

رستوران میزبان دارای چهار سالن مجزا برای سلف سرویس، غذا‌های ایرانی، غذا‌های فست فود و کافی‌شاپ است. برخورد پرسنل آنقدر عالیست که انگار داخل خانه خودتان غذا میل می‌کنید. بر اساس سلیقه خود می‌توانید سالن مورد نظر را انتخاب کرده و در محیطی کاملا خانوادگی با آرامش غذای خود را میل کنید.

آشنایی با بهترین رستوران های مازندران

آدرس: بابلسر ، کیلومتر ۳ کمربندی

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید