بنر هدر

تفریحات و جاذبه هایی برای کودکان در استانبول

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

احتمالا اولین تصویری که بعد از شنیدن نام استانبول به ذهنتان می‌‌رسد، ایاصوفیه، مساجد و مراکز خرید بیشمار این شهر هستند. اما استانبول میهمانی خود را فقط به این موارد محدود نمی‌کند و برای همه مسافران با هر سلیقه و سن و سالی سورپرایزهایی را در نظر گرفته است. به همین دلیل استانبول برای کودکان شما می‌تواند به همان اندازه جذاب باشد و از سفر خانوادگی نهایت لذت را ببرند. از جاذبه‌هایی که برای کودکان طراحی شده می‌توان به دلفیناریوم، آواریوم و انواع موزه‌ها اشاره کرد. در ادامه این مطلب جاذبه‌هایی از استانبول را معرفی خواهیم کرد که فرزندان شما را به وجد می‌آورند.

آکواریوم استانبول

یکی از بزرگ ترین آکواریوم های دنیا، آکواریوم استانبول می باشد که شامل ۶۴ مخزن و هزاران هزار گونه از موجودات دریایی است، آنقدر که علاوه بر فرزندتان، خودتان را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. این صفحه نمایش جذاب همراه با مسیرهای پیاده روی است که ۱٫۲ کیلومتر گسترش دارد، سالن نمایش چندبعدی، مغازه های خرید سوغاتی و هدیه و رستوران های مختلف، همگی از دیگر تفریحات آن هستند. به نظر می رسد که همه چیز به اندازه کافی در اینجا وجود دارد، تا جایی که این جاذبه، دارای جنگل های بارانی شبیه سازی شده هم می باشد که از دیدن آن بسیار لذت خواهید برد.

تفریحات و جاذبه هایی برای کودکان در استانبول

موزه رحمی کوچ

در یکی از مناطق معروف استانبول به نام گولدن هورن واقع شده است. منطقه‌ای که بندری قدیمی و تجاری است و دسترسی مناسبی به سایر مناطق شهر دارد. در این موزه می‌توانید شاهد انواع ماشین آلات قدیمی شامل اتومبیل، لوکوموتیو، قایق، زیردریایی، هواپیما و خیلی چیزهای دیگر باشید. در این موزه کودکان می‌توانند عصر انقلاب صنعتی را از نزدیک لمس کنند و با انواع تکنولوژی‌های آن دوران آشنا شوند. همچنین در این موزه رستوران و چای خانه‌ای در نظر گرفته شده است که مکان مناسبی برای استراحت کردن و نوشیدن یک استکان چای است.

تفریحات و جاذبه هایی برای کودکان در استانبول

موزه اسباب بازی استانبول

این موزه علاوه بر آن که برای بچه‌ها جذاب است، تمام خاطرات کودکی شما را قلقلک می‌دهد و به آن دوران شیرین باز می‌گرداند. در موزه اسباب بازی استانبول بیش از 4000 اسباب بازی نگهداری می‌شوند که از سراسر دنیا جمع شده‌اند، و داستان بازی تمام بچه‌های دنیا را به همراه خود دارند. ویترین‌ها و فضای داخلی موزه دارای معماری کلاسیکی است و به سبک باروک ساخته شده است و انرژی وصف ناشدنی در تمام بخش‌های موزه جریان دارد.

تفریحات و جاذبه هایی برای کودکان در استانبول

مینیاترک

می خواهید کل ترکیه را در یک جا ببینید؟ اگر جوابتان مثبت است باید بگوییم یکی دیگر از جاذبه های کودکان در استانبول مینیاترک است که با بازدید از آن تمام جاذبه های مهم و برتر کشور ترکیه را می توانید، مشاهده کنید. این جاذبه در خود ماکت های بسیار واقعی از دیدنی های ترکیه را که حدود ۱۲۰ مورد هستند، جای داده است. کودکتان با مشاهده این فضا احتمالا خود را شبیه به گالیله ای در سرزمین لی لی پوت ها می بیند. جاذبه هایی از شرق و غرب ترکیه در این جا وجود دارند.

تفریحات و جاذبه هایی برای کودکان در استانبول

شهربازی اسفانبول (ویالند سابق)

شهربازی اسفانبول اکتشافات کوچک که به کودکان کمک می کند تا حس بصری و فیزیکی خودشان را تقویت و کشف کنند، یک برج کوچک برای بچه هایی که از ارتفاع نمی ترسند، یک مزرعه سرگرم کننده با جوجه های خوش تیپ، تونل افراطی عجیب و غریب و بسیاری از بخش های دیگر بچه ها را قادر به صرف یک روز مفرح و شاد در شهربازی اسفانبول می کنند. شهربازی اسفانبول می‌تواند به سفر شما هیجانی را تزریق کند که هیچوقت فراموشش نکنید. در بازدیدی نیمروزی از این پارک می‌توانید از ترن‌های نفس گیر و مرتفع آن نهایت لذت را ببرید. البته تفریحات این پارک فقط به ترن‌های سریع و السیر و مسیرهای پر پیچ و خمشان محدود نمی‌شود و تجربه‌ی سرسره‌های واکینگ، سقوط از برج عدالت و چرخش 360 درجه به انتظار شما نشسته‌اند.

تفریحات و جاذبه هایی برای کودکان در استانبول

دلفیناریوم استانبول

دلفیناریوم یکی از محبوب‌ترین پارک‌های کودکان در استانبول که در منطقه ایوپ(Eyup) قرار دارد. در این مجموعه علاوه بر دلفین‌های بازیگوش، می‌توانید از دیدن نهنگ‌های سفید هم لذت ببرید و روزی خاطره انگیز را برای فرزندتان رقم بزنید.

تفریحات و جاذبه هایی برای کودکان در استانبول

پارک گلخانه

یکی از پربازدیدترین جاذبه های کودکان در استانبول پارک گلخانه می باشد. این پارک در منطقه تاریخی پنینسولا قرار دارد و به معنی باغ رز است. پارک گولهان زمانی یکی از پارک های مورد استفاده در کاخ های عصر عثمانی نیز بوده است. پارک گلخانه شامل باغچه های متنوع، حوضچه و استخرهای زیبا می باشد. بازدید از این جاذبه شما را به یک آرامش خاص در میان شهر پرهیاهوی استانبول می رساند.

تفریحات و جاذبه هایی برای کودکان در استانبول

موزه بادبادک استانبول (محله اسکودار)

موزه بادبادک به نام “شهرداری Mehmet Naci Akoz Kite Muse”  ” می باشد و این موزه اولین و تنها موزه کایت ترکیه است که بیش از 2500 بادبادک از 33 کشور و 6 قاره در آن نمایش داده می شود.یک ویژگی خوب از موزه بازدید از کارگاه کایت است و این امکان وجود دارد که ساخت حدود 50 مدل کایت قدیمی را در کارگاه یاد بگیرند.

تفریحات و جاذبه هایی برای کودکان در استانبول

مزرعه پروانه استانبول

شما می توانید در میان یکی از برترین مزرعه پروانه دنیا باشید و می توانید آنها را در زیستگاه طبیعی خود در مزرعه پروانه استانبول مشاهده کنید. به عنوان اولین چیزی در اینجا یک فیلم کوتاه است که 20 دقیقه طول می کشد که در مورد ساختار بیولوژیکی پروانه ها و اطلاعات مربوط به متامورفوز آنها نشان داده میشود. سپس، یک تور در گلخانه پروانه تحت کنترل آب و هوای همراه با یک راهنمای تور.در گلخانه انجام میشود بازدید کنندگان شاهد چرخه حیات پروانه ها هستند. این امکان وجود دارد که تمام چهار مرحله پروانه ها، یعنی تخم مرغ، لارو، توله و بالغ را مشاهده کنید.

تفریحات و جاذبه هایی برای کودکان در استانبول

اسنو پارک استانبول Snowpark

اسنو پارک استانبول  Snowpark در قلب استانبول است.این که آیا تابستان یا زمستان است، همیشه در Snowpark هوا برفی است. یک دلیل عالی برای انتخاب Snowpark این است که لباس و تجهیزات مناسب در بلیط ورودی موجود است. بنابراین، این یک معامله بزرگ برای شما و خانواده شما است.

تفریحات و جاذبه هایی برای کودکان در استانبول

شما می توانید مهارت های اسکی خود را با مربیان حرفه ای بهبود دهید و یا آن را به عنوان یک مبتدی صفر یاد بگیرید. Snowpark یکی از بهترین فعالیتهای تفریحی استانبول برای کودکان است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید