معروفترین خیابان های استانبول برای خرید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

همنشینی کلمات خرید و استانبول در کنار هم تصویر مراکز خرید و بازارهای سنتی پیچ در پیچ را در ذهن ما زنده می‌کند. با این حال خرید در استانبول فقط به این موارد محدود نمی‌شود و خیابان‌های این شهر گزینه‌ی دیگری را پیش روی شما قرار می‌دهند. مغازه‌های قدیمی و فروشگاه‌های انواع برند‌های معروف در این خیابان‌ها حضور دارند و دست شما برای خرید بسیار باز است. در ادامه معروف‌ترین خیابان‌های استانبول را برای خرید معرفی خواهیم کرد.

خیابان سردار اکرم Serdar-ı Ekrem

این خیابان سنگ فرشی کوچک که در نزدیکی برج تاریخی گالاتا قرار گرفته است احتمالا یکی از جالب ترین و معروفترین خیابان ها برای خرید در استانبول می باشد. در این خیابان شما هیچ برندی با نام های بزرگ را نخواهید دید زیرا که اینجا مکانی برای بوتیک های استانبول می باشد. در این مکان می توانید تی شرت های Benjamins را ببینید، در لونا پارک سوغاتی تهیه کرده و در آن به جستجو بپردازید، نمایشگاه طراحی Arzu Kaprol را مشاهده کنید، در فروشگاه Kashif Sofa عتیقه جات را تهیه کنید و در پایان به بوتیک خاص Atelier 55 برسید و در نهایت پس از انجام خریدهای خود در کافه Mavra قهوه ای نوشیده و با تهیه کیک شکلاتی خانگی از طعم خاص آن لذت ببرید. اگر یک ساعت دیگر نیز زمان داشتید می توانید در کنار تراس هتل جورج به استراحت پرداخته و با خوردن نوشیدنی ها از دیدن منظره ای زیبا از شهر لذت ببرید.

معروفترین خیابان های استانبول برای خرید

خیابان کوکورکوما کاداسی Çukurcuma Caddesi

این خیابان عمده شهرت خود را به دلیل حضور مغازه‌های عتیقه فروشی و معاری زیبای نئو کلاسیک خانه‌های آن کسب کرده است. ویترین‌های پر زرق و برق آن شما را به وجد می‌آورند و مشتاق می‌شوید که داخل مغازه‌ها بروید و در دنیای عتیقه‌جات به کاوش بپردازید. همچنین در این خیابان موزه‌ای به نام بی‌گناهی دایر است که نمایشگاهی بزرگ از تاریخ استانبول است و داستان این شهر کهن را روایت می‌کند. از مغازه‌های نامی این منطقه می‌توان به  A La Turca, Modern Tarih, Objects of Desire  اشاره کرد.

خیابان استکلال کادسی İstiklal Caddesi

این خیابان که از میدان تکسیم شروع شده و به سمت تینل ادامه می یابد یکی از خیابان ها برای خرید در استانبول بوده و در اغلب مواقع شلوغ می باشد. در این خیابان شما هر نام تجاری که در ذهن داشته باشید، چه نام های محلی و چه نام های بین المللی را می توانید در اینجا پیدا کنید. خیابان استکلال همچنین دارای خیابان های فرعی و کوچک بسیاری است که در هر کدام از آن ها می توانید محصولی خاص را دنبال نمایید. بنابراین در صورتی که چیزی نظر شما را جلب کرد می توانید با ورود به این خیابان های کوچک تنوع بیشتری از همان دست محصولات را پیدا کنید. حتما از منطقه Beyoğlu Balık Pazarı را که یک بازار رو باز می باشد برای تهیه و خرید مواد خوراکی دیدن نمایید. سپس در کنار آن به Çiçek Pasajı نیز که یکی از مشهورترین مراکز خرید در آن حوالی است سر بزنید. این بازار در سال ۱۸۷۶ افتتاح شده و بازار آن رونقی وصف ناپذیر دارد. اگر از راه رفتن خسته شده اید می توانید از ترامواها یا همان قطارهای برقی تاریخی استانبول برای حرکت در این خیابان استفاده نمایید.

معروفترین خیابان های استانبول برای خرید

مرکز خرید زورلو  Zorlu Center

یکی دیگر از مراکز فوق العاده و خیابان ها برای خرید در استانبول که می توانید از آن بازدید داشته باشید مرکز خرید زرولو است که به دلیل اینکه تنها فروشگاه رسمی اپل استور در آن واقع شده شهرت خاصی دارد. این مرکز همچنین میزبان Crate & Barrel و Eataly نیز می باشد. در طبقه بالای این مرکز خرید شما می توانید تمامی برندهای طراحی بزرگ به ویژه یکی از بزرگترین فروشگاه های Beymen که معروف ترین فروشگاه در ترکیه است را پیدا کنید. در طبقه پایین مرکز خرید زورلو نیز می توانید برندهایی مانند Gap و همچنین رستوران ها و کافه های بسیاری را مشاهده کنید.

خیابان عبدی ایپکسی Abdi İpekçi Caddesi

این خیابان در محله لوکس Nişantaşı  واقع شده است. اغلب برندهای معروف نظیر Prada، Louis Vuitton، Vakko، Beymen در آن حضور دارند. این ناحیه از مناطق مرفه نشین ترکیه است و بیشتر افراد مشهور و ثروتمند به آن رفت و آمد دارند. قبل از رفتن به این خیابان بهتر است در جریان قیمت‌های بالای آن باشید، البته می‌توانید با رفتن به منطقه Teşvikiye اجناس مورد نیاز خود را با قیمت‌های پایین‌تر تهیه نمایید.

معروفترین خیابان های استانبول برای خرید

خیابان باگات کادسی Bağdat Caddesi

باگات کادسی یکی از خیابان های اصلی بخش آسیایی استانبول می باشد که زمانی که شما در اواخر هفته در آن قرار بگیرید خواهید دید که افراد بسیاری در این مسیر بی انتها قدم گذاشته و در بسیاری از کافه های آن مشغول گفت و گو می باشند. واقعیت این است که این خیابان فقط چند ساختمان با دریا فاصله داشته و این امکان را به شما می دهد که پس از خرید خود زمانی را نیز به قدم زدن در کنار سواحل مدیترانه بگذرانید. زمانی که در این خیابان قدم می گذارید متوجه خواهید شد که از تمامی برندها و محصولات را می توانید اینجا پیدا کنید بدین معنی که از برندهایی همچون Burberry گرفته تا Marks & Spencer همگی را می توانید در کنار هم داشته باشید تا خود را در یکی از خیابان ها برای خرید در استانبول ببینید.

منطقه ببک و آرناووتکوی Bebek and Arnavutköy

منطقه ببک هم به عنوان یکی از محله‌های ثروتمند استانبول شناخته می‌شود که در جوار تنگه بسفر واقع شده است. در این منطقه انواع بوتیک‌ها به چشم می‌خورند که عمدتا محصولات ترکیه‌ای را به فروش می‌رسانند. همچنین رستوران‌های متعددی در این ناحیه حضور دارند که بسیار محبوب ساکنان و مسافران استانبول هستند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید