ارزانترین رستوران های استانبول (ساعات کار و آدرس)

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جذابیت‌های تاریخی و سایر تفریحات استانبول موجب شده هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر نقاط جهان به این شهر روی بیاورند. همین امر باعث شده از گذشته تا کنون تفاوت چشمگیری را در قیمت‌ غذاهای رستوران‌های مشاهده کنیم. با این حال در این میان رستوران‌هایی هستند که غذاهای با کیفیت را با قیمت‌های نسبتا پایینی ارائه می‌دهند و با استقبال بالایی روبرو شده‌اند. در ادامه مطلب به سراغ چندین رستوران ارزان و با کیفیت استانبول می‌رویم و خدماتی که ارائه می‌دهند را معرفی می‌کنیم.

رستوران آنتیوچیا ANTIOCHIA

یکی از بهترین رستوران های ارزان استانبول در منطقه Asmalımescit قرار گرفته است. در این رستوران انواع غذاهای ترکی تحت تاثیر آشپزی عربی با خلاقیت و هنرمندی بالا به مشتریان ارائه می شود. منوی این رستوران زیاد متنوع نیست و حدود ۱۰ نوع غذا و چند نوع کباب دارد. اما تمام این غذاها بسیار خوشمزه هستند و هر آن چه از شکم گردی در استانبول انتظار دارید را به شما ارائه می کنند. رستوران آنتیوچیا در دو وعده ناهار و شام به سرویس دهی به مشتریان می پردازد. بنابراین اگر در اطراف این رستوران بودید و دلتان یک وعده غذای ترکی خوشمزه و لذیذ خواست می توانید با قیمتی ارزان در این رستوران دلی از عزا در بیاورید.

ساعات کار: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲:۳۰ شب

آدرس: Asmalımescit Mah. General Yazgan Sok. No:3, Beyoğlu, , Istanbul

ارزانترین رستوران های استانبول (ساعات کار و آدرس)

کافه رستوران ولوت Velvet Cafe

کافه ولوت در نزدیکی پل گالاتا واقع شده است و تنها بیست قدم با آن فاصله دارد. در منطقه‌ای دنج و آرام قرار گرفته و فضای بسیار صمیمی را ایجاد کرده است. عمده شهرتش را برای حلواهای خانگی‌اش کسب کرده و به عنوان یکی از 101 طعم برتر استانبول شناخته می‌شوند. فضای داخلی کافه معماری قدیمی و خاطره‌انگیزی دارد و از رنگ‌‌های روشن و میزهای چوبی استفاده شده است. در این کافه انواع غذاهای ترکی با قیمت مناسب سرو می‌شوند، اما اگر گذرتان به این کافه افتاد نباید از کیک‌ها و شیرینی‌های خانگی کافه بگذرید. همچنین کافه ولوت امکانات دیگری نظیر غذای بیرون بر، وایفای رایگان و استفاده از ویزا کارت و مستر کارت را فراهم کرده است.

ساعت کاری: 10 تا 20:30 – روزهای تعطیل، دوشنبه

آدرس: ترکیه، استانبول، بیوگلو، برکت زاده ام کول سیکماز

ارزانترین رستوران های استانبول (ساعات کار و آدرس)

رستوران دای پرا Dai Pera

دای پرا درست در قلب محله بی اوغلو قرار گرفته و پاتوق محبوب مردم محلی به حساب می آید. در این رستوران با استفاده از تازه ترین و با کیفیت ترین مواد اولیه، غذاهای خوشمزه ترکی تهیه و به مشتریان ارائه می شود. سرآشپز این رستوران، آرزو گوردامار با عشق و علاقه غذاها را آماده می کند و در تهیه غذاها از ذوق و خلاقیت شخصی اش هم استفاده می کند. به همین دلیل در منوی این رستوران می توانید ترکیبی هنرمندانه از غذاهای سنتی ترکی با خلاقیت و نوآوری این سرآشپز را مشاهده کنید. فضای دوست داشتنی و دنج این رستوران با پوسترها و آثار هنری که روی دیوارها قرار گرفته، مبلمان چوبی و سنتی و موسیقی جاز محیطی دلچسب و به یادماندنی برای غذا خوردن به وجود آورده است. قیمت غذاها در این رستوران چندان بالا نیست و با خیال راحت می توانید هر آن چه دوست دارید سفارش بدهید و نوش جان کنید. رستوران دای پرا یکی از بهترین رستوران های ارزان استانبول است که علاوه بر مردم محلی در بین توریست ها هم شهرت و محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

آدرس: eni Çarşi Caddesi No. 54, Galatasaray, Beyoglu, Istanbul

ارزانترین رستوران های استانبول (ساعات کار و آدرس)

رستوران بیاض ایزگارا Beyaz Izgara

از برترین رستوران‌های استانبول است و انواع غذاهای ترکی، فست فود و گریل را سرو می‌کند. رستوران کوچک و نقلی است که یکی از بهترین کوفته‌ها و ساندویچ‌های کباب ترکیه را آماده می‌کند. از دیگر خدمات آن می‌توان به غذای بیرون بر اشاره کرد.

ساعت کاری: 11 تا 17- روزهای تعطیل،یک شنبه

میانگین قیمت: 3 تا 11 لیر

آدرس: ترکیه، استانبول، نوروسمانیه، خیابان کیلیکیکار ۱۴

ارزانترین رستوران های استانبول (ساعات کار و آدرس)

رستوران هالا مانتی Hala Manti

کمی که از هیاهو و شلوغی خیابان های خرید استانبول دور شوید به یکی از بهترین رستوران های ارزان استانبول و محله بی اوغلو می رسید. رستوران مانتی همان طور که از اسمش مشخص در زمینه طبخ و ارائه مانتی که یکی از غذاهای سنتی ترکیه است تخصص دارد. مانتی شبیه به رایولی ایتالیایی یا پیراشکی گوشت است و از یک خمیر تشکیل شده که داخلش با گوشت چرخکرده و مواد دیگر پر می شود. این رستوران به سبک آناتولی و ترکی سنتی تزئین و دکور شده است و فضایی بسیار صمیمی و خانگی دارد. در این رستوران هیچ گونه نوشیدنی الکلی سرو نمی شود و مسافران مسلمان می توانند با خیال راحت غذاهای خوشمزه ترکی را امتحان کنند. گزلمه، نوعی غذای ترکی که یک نان مسطح است که رویش با پنیر و اسفناج پر می شود و انواع مانتی با ترکیبات مختلف در این رستوران با قیمتی مناسب و ارزان به مشتریان ارائه می شود.

آدرس: İstiklal Caddesi No:211, Beyoglu, Istanbul

ارزانترین رستوران های استانبول (ساعات کار و آدرس)

رستوران بالکان لوکانتاسی Balkan Lokantasi

یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های استانبول در میان مسافران است و معمولا در وقت ناهار و شام شلوغ می‌شود. انواع غذاهای ترکی و آسیای میانه را سرو می‌کند و عمده شهرتش را مدیون کیفیت بالا و غذاهای خوشمزه‌ای است که آماده می‌کند. همچنین امکان غذای بیرون بر را فراهم کرده است.

ساعت کاری: 7 تا 22

آدرس: ترکیه، استانبول، بیوگلو، برکت زاده ام کول سیکماز

ارزانترین رستوران های استانبول (ساعات کار و آدرس)

رستوران زنجبیل Zencefil

آشپزی و غذاهای ترکی تا حد زیادی مبتنی بر گوشت هستند و غذاهای گوشتی مثل انواع کباب، کوفته و … از جمله غذاهای خوشمزه ترکی هستند. با این حال، رستورانی به زنجبیل که در ترکی زنجفیل نامیده می شود تلاش می کند غذاهای گیاهی و گیاهخواری را در قلب منطقه بی اوغلو به مشتریان ارائه کند. اگر گیاهخوار هستید یا دوست دارید غذایی خوشمزه و غیرگوشتی بخورید در انتخاب این رستوران شک نکنید. رستوران زنجبیل با دکور و فضای صمیمی و دلنشینی که دارد یکی از بهترین رستوران های ارزان استانبول و منطقه بی اوغلو است و در بین مردم محلی و توریست ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. تمام غذاهای این رستوران ۱۰۰ خانگی و تهیه شده از مواد اولیه تازه و باکیفیت هستند. غذاهای رستوران زنجبیل معمولا در دو سایز کوچک و بزرگ تهیه می شود و می توانید این غذاها را به عنوان میان وعده یا یک ناهار درست و حسابی و خوشمزه سفارش بدهید و نوش جان کنید.

ساعات کار: همه روزه به جز یکشنبه ها از سات ۹:۳۰ صبح تا ۱۱ شب

آدرس: Kurabiye Sokak 8-10, Beyoglu, Istanbul

ارزانترین رستوران های استانبول (ساعات کار و آدرس)

رستوران بیلچه کباب Bilice Kebap

کباب این رستوران با دورچین‌های بینظیرش با روان آدمی بازی می‌کند. بیلچه کباب رستوران کوچکی است که در نزدیکی موزه پرا و صنعت استانبول واقع شده است. فضای سنتی و ظروف قدیمی آن حس و حال ایام گذشته را در شما زنده می‌کند و طعم خاص کباب و سبزیجات تازه آن تا سالیان متمادی در ذهن شما خواهد ماند.

ساعت کاری: 12 تا 24

آدرس: ترکیه، استانبول، شماره ۸، خیابان آسمالی مسکیت

ارزانترین رستوران های استانبول (ساعات کار و آدرس)

رستوران ضیا بابا ZiyaBaba

رستوران ضیا بابا نیز در لیست رستوران‌های برتر استانبول قرار گرفته است و با وجود منوی محدودش از محبوبیت بالایی برخوردار است. در منطقه تاریخی سلطان احمد قرار گرفته است و تنها چند قدم از مسجد بزرگ ایاصوفیه فاصله دارد. غذاهای گوشتی این رستوران زبانزد است و از دیگر نکات مثبت آن می‌توان به استفاده از سوسیس‌های حلال اشاره کرد و همچون سایر رستوران‌هایی که تا به اینجا معرفی کردیم، غذای بیرون بر هم ارائه می‌دهد.

ساعت کاری: 8:30 تا 23:15

آدرس: ترکیه، استانبول، سلطان احمد، ایاصوفیه کوچک خیابان لیمان ۱۳۶

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید