پارک لازینکی ورشو ، یکی از جذاب‌ترین پارک های اروپا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

اگر در سفر به ورشو، پس از یک روز پر گشت و گذار نیاز به مکانی با فضایی سرسبز و آرامش‌بخش داشتید، پارک لازینکی ورشو انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. این پارک یکی از جذاب‌ترین پارک‌های اروپا محسوب می‌شود که در بین دیدنی های لهستان از محبوبیت زیادی در نگاه مردم لهستان و یا گردشگران برخوردار است.

پارک لازینکی ورشو ، یکی از جذاب‌ترین پارک های اروپا

قدمت این پارک که 76 هکتار از قسمت مرکزی ورشو را از آن خود کرده، به قرن 17 میلادی می‌رسد و فضای دل‌انگیز آن به همراه آب و هوای دلپذیرش این پارک را به یکی از محل‌های مناسب برای گشت و گذار در لهستان تبدیل کرده است. در قرن 17 میلادی این مکان به عنوان اقامتگاه تابستانی پادشاه لهستان طراحی شد و امروزه با درختان تنومند قدیمی و کاخ‌های تاریخی باشکوه محلی آرام برای فرار از شلوغی‌های روزمره در ورشو شناخته می‌شود.

پارک لازینکی ورشو ، یکی از جذاب‌ترین پارک های اروپا

در میان مناظر چشم نواز پارک معماری های جذابی را می بینید که معروف ترین آن ها قصر روی آب است که توسط آخرین پادشاه لهستان ساخته شده تا در ماه های گرم سال در آنجا زندگی کند. اینجا پارکی تفریحی ست که هر کسی که برای اولین بار پا به ورشو می گذارد باید حتما از آن دیدن کند. در مرکز شهر ورشو این پارک با ۷۶ هکتار مساحت جایی ست برای تماشای طبیعت زیبا و جاذبه های تاریخی. این پارک در میان یک جنگل قدیمی ساخته شده برای همین حیوانات زیادی در آن در شرایط نرمال طبیعی در حال زندگی هستند.

پارک لازینکی ورشو ، یکی از جذاب‌ترین پارک های اروپا

در این پارک حتی در روزهای شلوغ نیز جایی دنج برای استراحت و گوش سپردن به آوای پرندگان می‌توانید پیدا کنید. اگر در فصل پاییز به ورشو سفر می‌کنید، فراموش نکنید که سری به پارک لازینکی بزنید چرا که در این فصل میهمان ضیافت رنگ‌های درختان خواهید شد که فرشی رنگارنگ از برگ را در زیر پایتان می‌گسترانند. بهار و تابستان این پارک نیز زیبایی‌های خاص خودشان را دارند، هوای خنک تابستان و سرسبزی و تازگی بهار هر کدام به اندازه کافی برای رفتن به پارک لازینکی وسوسه‌برانگیز هستند.

پارک لازینکی ورشو ، یکی از جذاب‌ترین پارک های اروپا

بخش‌های جذاب پارک لازینکی

قصر میسلویکی

این قصر اسم خود را از روستای میسلویکی گرفته، روستایی که زمانی در فاصله ی کمی از قصر قرار داشت. دیوارهای این قصر در سال ۱۷۷۴ در این مکان وجود داشت اما هیج کس زمان ساخت دقیق آن را نمی داند. به دستور پادشاه بنای قبلی با تبدیل شدن به یک عمارت دو طبقه بزرگ تر شد. این قصر به شیوه کلاسیک ساخته شده و یکی از معدود معماری های ورشو است که با این معماری همچنان سالم مانده. این بنای نیمدایره ای در اصل به عنوان اقامتگاه پادشاه ساخته شد اما او هیچ وقت در اینجا زندگی نکرد چون اقامت در قصر روی آب را به اینجا ترجیح می داد!

پارک لازینکی ورشو ، یکی از جذاب‌ترین پارک های اروپا

آمفی تئاتر

این آمفی تئاتر که در کنار دریاچه پارک قرار دارد در سال ۱۷۹۱ در سالروز انتخاب پادشاه لهستان افتتاح شد و یادآور یکی از تئاترهای شهرهرکولانیوم است. برای استیج آن از فروم های رومی الهام گرفته شده و آب بین استیج و تماشاچیان فاصله انداخته که از ویژگی های منحصربفرد این آنفی تئاتر است.

ساختمان Podchorążówka

این ساختمان در کنار قصر روی آب و در بخش شرقی پارک قرار دارد و در سال ۱۸۲۲ تبدیل به مدرسه شد.

بنای سفید رنگ Wodozbiór

در قسمتی از پارک بنایی سفید رنگ به اسم Wodozbiór را می بینید که در گذشته آب ها را جمع آوری و به دریاچه و فواره پارک می فرستاد. این بنا در سال ۱۸۲۷ به سبک مقبره ای در روم ساخته شد  و امروز در داخل آن گالری و نمایشگاه برگزار می شود.

عبادتکاه دیانا

این عبادتگاه که در سال ۱۸۲۲ ساخته شده دقیقا شبیه بناهای یونانی دوران باستان است. داخل این عبادتگاه با نقاشی های باشکوه تزئین شده که بیشتر آن ها را نقاشی های گل ها و میوه ها تشکیل می دهند.

عمارت سفید

یکی از زیباترین بناهای پارک عمارتی سفید رنگ است که در سال ۱۷۷۴ ساخته شده و یادآور روزهای سلطنت آخرین پادشاه لهستان است. برای تزئین داخل این عمارت از نقاشی های باشکوه استفاده شده که جلوه خاصی را به نمای داخلی آن داده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید