آبشار نره گر روستای اسبو خلخال-کلور

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

آبشار نره‌ گر اسبو در ۳۷ کیلومتر جنوب شرقی خلخال واقع شده که علاوه بر زیبایی در دل طبعیت یکی از مقصد‌های طبعیت‌ گردی شهرستان خلخال است.

نره گر در نهایت زیبایی، در محل جوشش پنج چشمه نزدیک هم واقع است  ولی آبشار از آب دو دهانه از آن پنج چشمه شکل می گیرد و سپس  به پایین دست سرازیر می شود و پس از سیراب کردن باغات روستای اسبو، به رودخانه شاهرود می ریزد، این آبشار با حدود نیم ساعت پیاده روی از روستای اسبو قابل دسترسی است.

آبشار نره گر روستای اسبو خلخال-کلور

آبشار زیبای این روستا با چشم اندازی بسیار چشم نواز از چندین چشمه در بلندای صخره ها سرچشمه می گیرد و از بلندای کوه های اطراف خود را در چندین مرحله به زمین می رساند. این آبشار زیبا علاوه بر آب چشمه ها از ذوب شدن برف های موجود بر فراز قله های اطراف روستا نیز تغذیه می شود و به همین دلیل در فصول بهار و تا اوایل تابستان بسیار پرآب تر و چشم نوازتر است. آب آبشار در قالب رودخانه خروشان اسبو روستا را در نوردیده و  در نهایت به رودخانه مشهور شاهرود می پیوندد. مسیر منتهی به آبشار اگرچه اندکی صعب العبور است اما یکی از زیباترین جلوه های طبیعت را به نمایش می گذارد. دره های سرسبز و انبوه گل ها و گیاهان  در مصاف با سنگ های ریز و درشت مسیر منتهی به آبشار را فراگفته و چشم انداز بسیار زیبا و چشم­ نوازی را بوجود آورده اند.

آبشار نره گر روستای اسبو خلخال-کلور

علاوه بر دشت ها و پوشش گیاهی غنی اطراف رودخانه تا مسیر آبشار انبوه باغات روستاییان نیز منظره حیرت انگیزی را بوجود آورده است. بیشتر درختان این باغات را درختان زیبای گردو تشکیل می دهند که خود یکی از دلایل حضور  گردشگران و طبیعت دوستان در این منطقه است. رودخانه درست از میان باغات روستاییان عبور کرده و زمین ها و باغات را آبیاری می کند. روستای زیبای اسبو با کفی سنگ فرش و رودخانه ای جاری در ان به همراه باغات سرسبز و آبشار زیبای نره گر یکی از زیباترین روستاهای شهرستان خلخال است که حتما باید سری به آن بزنید.

آبشار نره گر روستای اسبو خلخال-کلور

بهترین فصل برای بازدید از این آبشار با توجه به طبیعت زیبا و سرسبز اطراف آن اواسط فصل بهار است چرا که روستا را در زیباترین حالت ممکن خواهید یافت.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید