استانبول تا تروا : هرآنچه که باید بدانید

نویسنده:

تارا رودگر

در تاریخ:

استانبول تا تروا : هرآنچه که باید بدانید

ترکیه سال 2018 را “سال تروا” اعلام کرده است، بنابراین هیچ زمانی بهتر از الان نیست که از این مکان باستانی دیدن کنید که بیستمین سال از زمان ورودش به فهرست میراث جهانی یونسکو را جشن می‌گیرد. ما تمام اطلاعات لازم برای سفر از استانبول به  تروی را تقسیم بندی کرده ایم.

استانبول تا تروا : هرآنچه که باید بدانید

پاره ای از تاریخ

تروآ شهرت خود را از شعر حماسی ایلیاد نوشته‌ی هومر بدست آورد، که ادعا می‌کند جنگ تروآ در این مکان باستانی، یکی از جذاب‌ترین مقصد های تاریخی کشور، رخ داده است. تاریخ این شهر به هزاره سوم قبل از میلاد باز می‌گردد، زمانیکه توسط هتیتی‌ها تأسیس شد. بر طبق این شعر حماسی، در طی نبردی میان تروجان‌ها و آخایی‌ها، اسب چوبی که به عنوان هدیه وارد تروآ شد، به عنوان حقه مورد استفاده قرار گرفت تا آخائیان را به مرکز شهر که عبور از آن غیرممکن بود، ببرند.

اینکه این داستان حقیقت دارد یا خیر، در هر صورت جنگ تروجان وجود داشته که گمان می‌رود در قرن دوازدهم میلادی به وقوع پیوسته است و باعث شده تا نام هیتی و ویلوشا، به ایلینوی و بعدها به تروآ تغییر کند. وقتی قسطنطنیه پیشرفت کرد، تروآ اهمیت خود را از دست داد و بسیاری از مردم اعتقاد داشتند که آن فقط یک مکان افسانه‌ای بوده که توسط هومر تصور میشده است تا زمانیکه یک باستان شناس به نام هاینریش شلیمان، وجود این مکان را اثبات کرد. کاوش‌های باستان شناسی همچنان ادامه دارد و به این معناست که تروآ مکانی است که باید دیده شود زیرا هنوز چیزهایی زیادی برای گفتن و نشان دادن دارد.

استانبول تا تروا : هرآنچه که باید بدانید

چگونه به تروآ برویم

نزدیکترین شهر چناق قلعه است که فرودگاهی با پروازهای مستقیم از استانبول دارد. از چناق قلعه تا تروآ با مینی بوس حدود 30 کیلومتر (تقریباً 45 دقیقه) راه است. شروع حرکت از ایستگاه اتوبوس محلی می‌باشد و ساعات حرکت مینی بوس‌ها معمولاً  7 صبح است. رزرو هتل در چناق قلعه ایده‌ی خوبی است زیرا یک سفر روزانه می‌باشد و فرصت پذیرایی ندارد.

استانبول تا تروا : هرآنچه که باید بدانید

دیدنی‌ها

برخی مسیرها ناهموار و اغلب لغزنده اند، پس کفش مناسب ب‍پوشید و برای کشف ویرانه‌ها آماده شوید. این شهر نُه بار بازسازی شده و اعتقاد بر این است که لایه‌ی هفتم شهری است که بخشی از ایلیاد، از جمله دیوارهای معروف شهر بوده است. حتماً از اسب تروجان بازسازی شده صعود کرده و فضای داخلی آن را ببینید. هر چند این اسب ساختگی است اما بخش اصلی تجربه‌ شماست. اگر طرفدار هرج و مرج و شلوغی نیستید، زمستان زمان مناسبی برای بازدید می‌باشد زیرا تعداد گردشگران کم است.

 سایر فعالیت‌های لازم

تا وقتی آنجا هستید، حتماً از کوه آیدا دیدن کنید. کوهی که الهام بخش داستانی است از خدایانی که نظاره گر نبرد بوده اند. مکان زیبای دیگر برای توقف و تماشا جزیره‌ی تندوس یا بزجه‌اده در دریای اژه همراه با شهر قدیمی و قلعه‌ی تاریخی خود (و همچنین غذاهای دریایی شگفت انگیز) می‌باشد. شما می‌توانید با کشتی  از بندر گِییکلی به این جزیره برسید که از تروآ 10 کیلومتر فاصله دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید