22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

برلین، پایتخت آلمان و بزرگترین شهر این کشور که بخش قابل توجهی از جاهای دیدنی آلمان را تشکیل میدهد و مرکز اصلی سیاست، فرهنگ، رسانه و علم است. برلین که به دلیل استعداد فرهنگی خود شناخته شده است، دارای اپرا و ارکستر فیلارمونیک معروف برلین جهان است، و صحنه هنری متنوع آن شامل صدها گالری، رویدادها و انواعی موزه از جمله موزه جزیره، در میراث جهانی یونسکو را شامل می شود.

با وجود ویرانی های جنگ جهانی دوم، و به دنبال چند دهه فروپاشی در شرق دیوار بدنام برلین، این شهر به گونه ای ساخته شده است که ضمن تصدیق گذشته ای تاریک، موفقیت های خود را نیز ارائه می دهد.

برلین ترکیبی از معماری جدید و کلاسیک، سرگرمی های فعال، خرید و طیف گسترده ای از موسسات ورزشی و فرهنگی را ارائه می دهد.برای داشتن استفاده ای بهتر از گشت و گذار خود، حتما به فهرست ما از بهترین جاذبه های گردشگری برلین مراجعه کنید.

1) دروازه براندنبورگ

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

دروازه براندنبورگ معروف ترین نقطه عطف تاریخی برلین، زمانی نماد یک ملت تقسیم شده و اکنون نماد وحدت و صلح است. طراحی این دروازه نئوکلاسیک در سال 1788 به دستور پادشاه فردریک ویلهلم دوم و با الهام از پروپیلائه آکروپولیس آتن انجام شد. این بنای ماسه سنگی با ارتفاعی به طول 26 متر در وسط منطقه پاریس پلاتز، با فاصله کوتاهی از ساختمان ریچستاگ ایستاده است.

در طول جنگ سرد، موقعیت فیزیکی و نمادین آن به عنوان یک دروازه مسدود شده در امتداد دیوار برلین، آن را به مکانی برای تظاهرات مکرر برلینی های غربی تبدیل کرد، و این شهر  به دلیل تقاضای رئیس جمهور ایالات متحده رونالد ریگان در سال 1987 از میخائیل گورباچف​​، رهبر اتحاد جماهیر شوروی، مبنی بر نابودی دیوار معروف شد.

این دیوار همچنین یادبود صحنه ای از یک  حرکت تند و زننده بود، زمانی که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، میخائیل گورباچف ​​روس و لچ والسا لهستان در سال 1999 برای یادبود تخریب دیوار برلین 20در سال قبل، از این دروازه عبور کردند.  بازدید از دروازه براندنبورگ در شب توصیه می شود و بدون شک یکی از بهترین کارهایی است که بدون هیچ هزینه ای در برلین انجام می شود.

2) ساختمان بازسازی شده ریچستاگ

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

ساخت ساختمان ریچستاگ ابتدا در سال 1894 به پایان رسید که کاخ نئو رنسانس آن تا زمان آتش سوزی سال 1933، به عنوان اقامتگاه خاندان امپراطوری آلمان عمل می کرد. بعد از اتحاد مجدد آلمان و بازسازی 10 ساله، این بنا سرانجام در سال 1999 به خانه پارلمان آلمان تبدیل و مورد استفاده قرار گرفت.

از بخش های برجسته این ساختمان بازسازی شده باشکوه می توان به  گنبد جایگزین، کوپل، ساخته شده از شیشه اشاره کرد که منظره ای عالی از اطراف شهر، به ویژه در شب از رستوران پشت بام ارائه می دهد.

 توجه داشته باشید که ورود به گنبد و تراس با بلیط امکان پذیر است و به دلیل تقاضای زیاد توصیه می شود بلیط ها را از قبل رزرو کنید (ثبت نام در روز امکان پذیر است اما دو یا سه ساعت باید منتظر بمانید). راهنماهای صوتی انگلیسی زبان رایگان نیز در دسترس است.

3) موزه جزیره

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

جزیره اسپری  بین رودخانه اسپری و کوپرفرابن در یک کانال چهارصد متری، به عنوان جزیره موزه یک میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. در اینجا ، بسیاری از قدیمی ترین و مهمترین موزه های شهر، از جمله موزه قدیمی، می باشد که در سال 1830 برای نگهداری از تاج جواهرات و سایر گنجینه های سلطنتی ساخته شده است.

 موزه جدید، که در طول جنگ جهانی دوم تخریب شد، مجدد در سال 2009 به عنوان محل استقرار مجموعه های گسترده ای از موزه مصر، مجموعه پاپیروس و مجموعه آثار باستانی کلاسیک بازسازی شد. گالری ملی قدیمی که در سال 1876 افتتاح شد، مجسمه ها و نقاشی های نئوکلاسیک از سال های 1848-1815 و همچنین قطعات امپرسیونیستی و اوایل مدرنیستی را به نمایش می گذارد.

موزه Bode مجموعه ای از هنرهای بیزانس و همچنین مجموعه ای بزرگ را شامل می شود که از قرون وسطی تا اواخر دهه 1700 در آن نمایش داده می شود. پرگامون،  محبوب ترین موزه این شهر، دارای موزه هنرهای اسلامی، دروازه ایشتار و ساختمان های تاریخی بازسازی شده خاورمیانه است.انجمن هامبولت، جدیدترین جاذبه موزه، در سال 2019 افتتاح شد و موزه مردم شناسی برلین و موزه هنرهای آسیایی را شامل می شود.

4) یادبود دیوار برلین

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)
دیوار برلین در سال 1961، زمانی که آلمان شرقی نیمی از شهر را مسدود کرد تا از فرار شهروندان به آلمان غربی جلوگیری کند، ساخته شد. با فروپاشی دیوار در سال 1989، این دیوار چهار متری تا 155 کیلومتر گسترش یافت، 55 خیابان را از یکدیگر جدا کرد و 293 برج مشاهده و 57 پناهگاه را شامل می شد. امروزه، تنها بخش های کوچکی از این دیوار مملو از نقاشی های دیواری باقی مانده، از جمله یک بخش 1.4 کیلومتری که به عنوان بخشی از یادبود دیوار برلین حفظ شده و یادآوری تلخ از دشمنی هایی است که زمانی اروپا را تقسیم می کردند.

از نکات برجسته این بازدید می توان به موزه مرکز پناهندگان مارینفلد اشاره کرد که نمایشگاه های آن مربوط به یک و نیم میلیون نفری است که به عنوان پناهنده از طریق برلین می گذشتنهد؛ یادبود گونتر لیتفین، برج مراقبت سابق که اکنون به عنوان بنای یادبود ساخته شده، به اولین کشته شدگان غیرنظامی که سعی در عبور از شرق به غرب داشتند، ادای احترام می کند؛ بنای یادبود در خاطره تقسیم شهر و قربانیان ظلم کمونیست؛ پنجره یادآوری؛ و یک مرکز بازدید کننده، با نماهایی از بقایای دیوار می باشد. تورهای هدایت شده انگلیسی زبان در دسترس هستند.

5) موزه تاریخی آلمان

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

موزه تاریخی آلمان(DHM) که در سال 1987 به مناسبت هفتصد و پنجاهمین سالگرد برلین تأسیس شده است، اطلاعات زیادی برای علاقمندان به تاریخ برلین دارد. این جاذبه دیدنی شامل تعدادی از تالارهای نمایشگاه تاریخی مملو از نمایش های جذاب از آثار باستانی مربوط به دوره ها و رویدادهای مختلف از زمان تأسیس کشور تا سقوط دیوار برلین و همچنین یک سینما و یک کتابخانه پژوهشی است که بازدید از آن برای عموم آزاد است. نکات برجسته شامل نمایشگاه هایی مربوط به پزشکی، مد، مذهب، ​​چاپ، هنر و عکاسی است.

موزه های نظامی با مجموعه گسترده ای از زره ها ، سلاح ها و لباس های تاریخی به خوبی آماده شده اند. تورهای هدایت شده در دسترس هستند و برای کسانی که اقامت طولانی تری دارند (شما می خواهید از شهر بازدید کنید که به زمان زیادی نیاز دارد)، یک رختکن و کافه وجود دارد.

6) برج تلویزیون برلین

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)
علیرغم بزرگداشت پنجاه سالگی برج تلویزیون برلین در سال 2020، این برج 368 متری هیچ یک از جذابیت های خود را برای بازدید کنندگان شهر از دست نداده است.

از زمان افتتاح برج در سال 1970، این سومین سازه بلند اروپا بیش از 60 میلیون بازدید کننده را که بیشتر آنها برای مناظر دیدنی و جذاب، از پایتخت آلمان به اینجا می آیند را به خود جذب کرده است. برج ابتدا برای نشان دادن قدرت کمونیسم (واقع در منطقه سابق برلین شرقی) ساخته شده، این نقطه عطف تقریبا در هر گوشه شهر قرار دارد، که آن را به عنوان سمبل اتحاد مجدد شهر در دهه 1980 مورد توجه قرار داده است. حتما از سازه عرشه مشاهده بازدید کنید، و اگر مدت برای مدت طولانی تر زمان دارید، رستوران گردان 207 متری را رزرو کنید.

7) موزه پاسگاه چارلی

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

یکی از جاذبه های شهر موزه پاسگاه چارلی است. این جاذبه گردشگری جذاب به عنوان بهترین گذرگاه بین شرق و غرب برلین، دارای نمایشگاه ها و آثار باستانی بسیاری است که تاریخچه حقوق بشر را بررسی می کنند، و همچنین نمایشگاه هایی که به طور ویژه تاریخ دیوار برلین و پاسگاه چارلی را نمایش می دهند.

این موزه در کنار خانه نگهبان اصلی واقع شده و برخی از بهترین تلاش های افرادی که سعی در فرار از حکومت کمونیستی داشتند، از جمله یک بالون هوای خانگی اصلی که در یک تلاش موفق به کار رفته است را نشان می دهد. از بخش های قابل توجه،نمایشگاه جعبه سیاه جنگ سرداست که دارای بخش های قابل توجهی از دیوار برلین و ایستگاه های اطلاعاتی مرتبط می باشد.

8) کاخ و پارک شارلوتنبورگ

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

قدیمی ترین و بزرگترین املاک پروس برلین، کاخ شارلوتنبرگ متعلق به اواخر قرن هفدهم است که برای ده ها سال اقامتگاه سلطنتی اولیه آلمان بود.

این کاخ بزرگ که به زیبایی بازسازی شده، دارای ویژگی های خارق العاده ای، از جمله گنبد مرکزی عظیم 50 متری، دکوراسیون بی نظیر باروک و روکوکو در تمام اتاق های گسترده آن و یک باغ بزرگ که با الهام از باغ های ورسای ساخته شده، می باشد. نکته برجسته در برنامه تور این ملک، بازدید از ضلع جدید، با آپارتمان های ایالتی و سالن های مهمانی بی نظیر آن است. این بنا در سال 1746 ساخته شده، و در اینجا بازدید کنندگان نگاهی به شکوه و عظمت زندگی پادشاهان پروس و پادشاهان منتخب، از اتاق خواب فردریک اول و با اثاثیه و نقاشی های خوب آن، تا اتاق غذاخوری خوری ایالتی و گالری طلایی 42 متری، خواهند داشت.

در کاخ قدیمی کابینت چینی، اتاث بزرگ اختصاص داده شده به ظروف چینی تاریخی، و نمایشگاه های ویژه از جمله جواهرات تاج و دیگر وسایل سلطنتی قرار دارند. از دیگر بخش های برجسته می توان به پارک کاخ با قدمت سال 1697 و خانه عمارت جدید که در سال 1788 به سبک ویلای ناپولی ساخته شده، و عمارت چایخانه با مجموعه بی نظیر از ظروف چینی برلین اشاره کرد.

حتما از مقبره های سلطنتی آرامگاه و همچنین از حیاط بزرگ و مجسمه بزرگ منتخب نمونه، فردریک ویلیام براندنبورگ، بازدید کنید. یکی از مهمترین کارهایی که در زمستان در برلین انجام می شود، بازدید از بازار کریسمس کاخ شارلوتنبرگ، نمایش تماشایی بیش از 250 فروشنده و صنعتگر با نمایشگاه محصولات فصلی می باشد.

9) ژاندارمارک

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)
ژاندارمارک، از بزرگترین میادین برلین، با سه ساختمان تاریخی برجسته احاطه شده است: کنزرتهاوس، کلیسای جامع فرانسه و کلیسای جامع آلمان.  این میدان دیدنی متعلق به قرن هفدهم اکنون یکی از بهترین جاذبه های گردشگری برلین است که هر ساله در تابستان میزبان برنامه های متعدد عمومی از جمله کنسرت های کلاسیک در راه پله های تئاتر کنزرتهاوس می باشد، در حالی که در دسامبر کل میدان به بازار معروف کریسمس شهر تبدیل می شود. کنزرتهاوس در سال 1821ساخته شده و به دلیل شکوه معماری و اجراهای درجه یک ارکستر کنزرتهاوس برلین، یکی از محبوب ترین ارکسترهای سمفونیک این کشور، مشهور است.

در جلوی ساختمان، مجسمه ای از شاعر آلمانی، فردریش شیلر، توسط چهره چهار زن که نمایانگر عناصر شعر غزل، نمایش، تاریخ و فلسفه اند، احاطه شده است.  کلیساهای جامع با نام گنبدهای خود نامگذاری شده اند (“گنبد” کلمه آلمانی برای کلیسای جامع است) و در واقع کلیسا نیستند، کلیسای جامع فرانسه محل موزه هوگونوت و کلیسای جامع آلمان تاریخ پارلمان کشور را به نمایش می گذارد.میدان الکساندر یکی دیگر از میدان های شناخته شده برلین، مرکز زندگی برلین شرقی بود و هم اکنون مکان ساعت جهانی، مکانی محبوب برای ملاقات ها است. در نزدیکی این مکان، برج تلویزیون (ملقب به تلسپارگل) با چشم اندازی وسیع از شهر قرار دارد.

10) موزه یهودیان برلین

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)
موزه یهودیان برلین توسط معمار دانیل لیبسکیند طراحی شده، و نمای بیرونی آن با روکشی از فلز روی، آن را به یکی از برجسته ترین نقاط دیدنی برلین تبدیل کرده است. موزه در سال 2001 تأسیس شد ، و در داخل آن بازدید کنندگان طیف گسترده ای از آثار باستانی تاریخی و مجموعه های اهدا شده ای که نشان دهنده تاریخ و مبارزات طولانی یهودیان آلمانی، از قرون وسطی تا به امروز می باشند را خواهند یافت.  این نمایشگاه ها شامل آثار هنری، اشیاء مذهبی و بیست و چهارهزار عکس است که حفظ و بازیابی شده اند.

حافظه باطل، یکی از بخش های بسیار تلخ موزه، جایی است که مجموعه ای با نام “شالکهت” یا “برگ های سقوط کرده”  ، مجموعه ای از حدود ده هزار صورت آهنی که در سراسر زمین پخش شده اند را پیدا خواهید کرد. کمترین حرف را بزن. این موزه همچنین دارای یک کتابخانه و بایگانی گسترده در آکادمی موزه یهود برلین، است که برنامه های آموزشی مکرر در آن برگزار می شود.

گالری های موزه شامل بخش هایی اختصاص یافته به هانوکا، ضد ستیزی، نبرد خاورمیانه، تاریخ و فرهنگ اورشلیم و زندگی خاخام مونیخ، لئو بائرالد می باشد. انواع مختلفی از تورها با مضامین مختلف به همراه راهنمای صوتی انگلیسی زبان در دسترس است.

11) موزه فناوری آلمان

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

موزه فناوری آلمان (موزه فناوری آلمان در برلین) در سال 1983 برای نمایش و گرامیداشت پیشرفت های صنعتی و فناوری آلمان تأسیس شد. در این موزه محبوب بخش های جالب زیادی دیده می شود، از جمله نمایش های مربوط به انقلاب صنعتی، کسب تجربه ای کم در یک کارگاه بازسازی شده و همچنین نگاهی به وسایل نقلیه که در کنار افزایش مکانیزه شدن، تکامل یافته اند.

تعداد زیادی وسایل نقلیه و هواپیما از جمله، تعدادی موتور بخار نگهدارنده متعلق به سال 1843 نمایش داده می شوند. سایر نکات برجسته شامل سفر با قطار متعلق به دهه 1930 از موزه تا انبار لوکوموتیو، در آخر هفته ها می با شد. تورهای راهنمای انگلیسی  زبان در دسترس است و برای کسانی که مایل اند تور یک روزه داشته باشند (توصیه می شود)، یک رستوران و مکانی برای پیک نیک در این محل قرار دارند.

12) یادبود یهودیان مظلوم اروپا

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

یادبود یهودیان مظلوم اروپا،  تعهد و وصیت مردم آلمان مبنی بر چشم پوشی نکردن از بی رحمی های گذشته که با عنوان یادبود هولوکاست نیز شناخته می شود، نقطه عطف برلین است که گردشگران را از سراسر جهان به خود جلب می کند.

این مجموعه که در حاشیه شرقی تیگارتن قرار دارد، از 2711 صفحه بتونی تشکیل شده که 19000 متر مربع زمین ناهموار را در بر می گیرد. در زیر یادبود وسیع، مرکز اطلاعاتی قرار دارد که نامه ها، خاطرات روزانه و عکس های قربانیان هولوکاست را در خود جای داده است. یک راهنمای صوتی انگلیسی زبان نیز در دسترس است.

13) باغ وحش بزرگ و ستون پیروزی

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

باغ وحش بزرگ برلین که دقیقا به عنوان “باغ حیوانات” ترجمه شده است، برای مدت ها یکی از جاذبه های مهم گردشگری بوده است. در ابتدا یک ذخیره شکار سلطنتی بود و در آن گوزن، خوک های وحشی و سایر شکارها نگهداری می شدند، که در سال 1700 به پارک عمومی تبدیل شد.

تیگارتن( باغ وحش) با فضایی متشکل از تعداد زیادی درخت و درختچه و باریک از مرزها و چمن ها و گل ها، 210 هکتار ر ا پوشش می دهد و یک مکان مورد علاقه برای استراحت، پیاده روی و قایقرانی است. این پارک همچنین دارای تعداد بی شماری از مجسمه ها و بناهای تاریخی از جمله مجسمه ملکه لوئیز متعلق به سال 1880 که یادآور او و مراقبت هایش از سربازان مجروح در طول جنگ 1806، و یک بنای تاریخی سال 1849 منسوب به فردریک ویلهلم سوم، نشان دهنده رفتار صلح دوستانه پادشاه، می باشد.

مشهورترین بناهای تاریخی تیگارتن، ستون عظیم پیروزی، سازه ای به طول 70 متر که با تندیس طلای هشت متری از ویکتوریا ساخته شده، می باشد. این مجسمه که افراد محلی به آن لقب لیزی طلایی داده اند، در سال 1873 تککمیل شد. بالا رفتن از 285 پله این بنای باشکوه برای داشتن چشم اندازی از تیگارتن،ارزش دارد.(و اگر از نزدیک به آن نگاه کنید، هنوز آثاری از آسیب گلوله های ناشی از جنگ جهانی دوم را مشاهده خواهید کرد.)

14) موزه پرگامون

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

موزه پرگامون، از پربازدیدترین جاذبه های تفریحی جزیره موزه، و یکی از بهترین مکان های دیدنی برلین است. در این موزه سه گالری اصلی قرار دارد از جمله موزه خاورمیانه، موزه هنر اسلامی و مجموعه آثار باستانی، که هر کدام یک ضلع ساختمان بزرگ را شامل می شوند.

این آثار باستانی، که در طول جنگ جهانی دوم به سختی حفظ شده اند، در طول قرن نوزدهم و بیستم توسط باستان شناسان آلمانی از جست وجوها در مصر، خاورمیانه و آسیا جمع آوری شده اند. این موزه در درجه اول روی شگفتی های معماری از جمله نماها و دروازه های تزئینی متمرکز شده بود، و برخی از مشهورترین آثار آن عبارت اند:از دروازه ایشتار بابل، دروازه بازار رومی میلتوس و نمای مشاتا. یک کافه و کتاب فروشی نیز در این مکان واقع شده است.

15) انجمن هامبولت

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

انجمن تازه تاسیس هامبولت، یکی از محبوب ترین جاذبه های جزیره موزه، مکانی با فرصت های دیدنی بی نظیر می باشد. این شاهکار برجسته در سال 2019 تأسیس شده، و دو مجموعه موزه برجسته برلین، موزه مردم نگاری و موزه هنرهای آسیایی را شامل می شود که اکنون در کاخ کاملا بازسازی شده برلین قرار دارند.

این موزه برابر با موزه های پیشرو در سرار جهان است و بازدید کنندگان به راحتی می توانند بزرگترین مجموعه گنجینه های غیر اروپایی آلمان، از جمله گنجینه ای با بیش از چهارصد هزار اثر هنری از سراسر جهان را کشف کنند. نکات برجسته قابل توجه در این موزه شامل نمایش هنرهای باستانی آسیا، همراه با مجموعه های قابل توجه متمرکز بر آثار چینی می باشد. این موزه علاوه بر تئاتر، دارای دو رستوران و یک فروشگاه است.

16) کلیسای جامع برلین

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

کلیسای جامع برلین (گنبد برلین) واقع در جزیره موزه، کنار لوستگارتن، به لطف گنبد 75 متری خود یکی از بناهای باشکوه این مجموعه است. این بنا به سبک جدید باروک ساخته شده و بزرگترین کلیسای برلین است و به سه بخش اصلی تقسیم می شود: کلیسای یادبود، کلیسای غسل تعمید و ازدواج و کلیسای مجالس.

این کلیسا پس از دهه ها کار پر دردسر برای ترمیم خسارت جنگ، به شکوه سابق خود بازگردانده شد، و نکات برجسته بازدید از آن شامل راه پله شاهنشاهی است که با کتیبه های برنز و 13 نقاشی از، آلبرت هرتل، نقاش منظره برلین در سال 1905 و گالری شاهنشاهی با چشم اندازهای باشکوه از برلین تزئین شده است. یکی دیگر از ویژگی های محبوب کلیسا، دخمه هوهنزولرن است که شامل نزدیک به 100تابوت سنگ آهکی و تابوت چوبی و بناهای تاریخی قرن شانزدهم تا بیستم است.

سعی کنید بازدید خود را با یکی از کنسرت های بسیار کلیسای جامع، مراسم خواندن ارگان ها یا خدمات ویژه بازدید کنندگان همزمان کنید و حتما از 270 پله آن برای داشتن نماهای عالی از جزیره موزه، به سمت گنبد بالا بروید. تورهای راهنمایی انگلیسی زبان نیز در دسترس هستند و کافه و فروشگاه در این مکان قرار دارد.

17) توپوگرافی ترور

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

توپوگرافی(مکان شناسی) ترور به عنوان موزه گشتاپو (سازمان پلیس مخفی) شناخته می شود و ساختمان هایی که قبلا دفاتر مرکزی و زندان پلیس مخفی ایالت و مرکز فرماندهی عملیات گشتاپو در دوران جنگ جهانی دوم بودند، را اشغال می کند. نمایشگاه اصلی روی SS و پلیس دوران حکومت نازی ها تمرکز کرده، جنایات وحشتناکی را که اتفاق افتاده نشان می دهد و به بازدید کنندگان احساسی از وضعیت مداوم ترور که زندگی روزمره اروپائیان را تحت تاثیر قرار داده بود، ارائه می دهد.

نمایشگاه ها شامل اسناد، عکس ها، صدا و فیلم است و موضوعات مختلفی از جمله شکنجه و نابودی، کشورهای اشغالی و دوران پس از جنگ را بررسی می کند. از بازدیدکنندگان نیز دعوت شده تا در مناطق تاریخی که شامل آثار باقیمانده از دیوار برلین و نمایشگاه تاریخی فضای باز ویلهلم ستراسیون می باشد، بازدید کنند. تورهای آموزنده انگلیسی زبان در روزهای یکشنبه در دسترس اند.

18) باغ وحش برلین

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

باغ وحش برلین، قدیمی ترین باغ وحش آلمان و یکی از محبوب ترین جاذبه های برلین است که سالانه از 3.5 میلیون مسافر پذیرایی می کند. این باغ وحش در سال 1844 تأسیس شد که پس از جنگ جهانی دوم به طور كامل بازسازی شد، و به دلیل برنامه های پرورشی موفق و تهیه زیستگاه های معتبر برای حیوانات به شهرت رسید.این باغ وحش نزدیک محل استقرار نزدیک به بیست هزار حیوان بزرگ و کوچک، از گرگ های شمالی گرفته تا گورخر می باشد.

ساکنان مشهور باغ وحش شامل یک جفت پاندا غول پیکر، دو گونه زرافه و یک گله از پنگوئن های کوچک آفریقایی هستند. همچنین در این باغ وحش بزرگترین زیستگاه پرندگان اروپا و همچنین آبزیگاه برلین قرار دارد که شما می توانید بیش از 9000 حیوان از جمله کوسه های صخره ای و ببر، عروس دریایی، ماهی های گرمسیری، خزندگان و حشرات را که در 250 مخزن آن شنا می کنند، تماشا کنید.

یکی دیگر از بخش های مورد علاقه باغ وحش، پارک حیوانات برلین است که در حدود 7،250 حیوان از 840 گونه مختلف در آن زندگی می کنند. اگر در برنامه سفر خود به برلین وقت کافی دارید، از گنبد آکوآ و زندگی دریایی برلین (واقع در هتل رادیسون بلو، در برلین) یک آبزیگاه وسیع 25 متری، با یک آسانسور در وسط آن برای داشتن نمای منحصر به فرد از ساکنان دریایی، بازدید کنید.

19) باغ گیاه شناسی برلین-داهلم و موزه گیاه شناسی

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

باغ گیاه شناسی برلین-داهلم و موزه گیاه شناسی، ابتدا آشپزخانه و باغ گیاهان دارویی کاخ سلطنتی بود، و در سال 1679 به دستور منتخب بزرگساخته شد. این باغ با پوشش 126 هکتاری، یکی از بزرگترین باغ های گیاه شناسی جهان با بیش از بیست هزار گونه گیاهی است که نمایانگر گیاهان اروپا و محیط های گرمسیری و نیمه گرمسیری می باشد.

همچنین باغ های گیاهان دارویی و حوضچه بزرگی وجود دارد که محور زیست بومی گیاهان دریایی و باتلاقی را تشکیل می دهد. اگر می توانید، سعی کنید در کریسمس، یا در طول مراسم سالانه جذاب “شب گیاه شناسی”، یکی از رمانتیک ترین فعالیت های برلین، از اینجا بازدید کنید. باغ منتخب با باغ فضای سبز قرن هفدهم، رستوران باغ؛ و موزه گیاه شناسی گیاهان علفی بی نظیر، با بیش از دو میلیون گیاه و یک کتابخانه گسترده، نیز ارزش بازدید را دارند.

20) موزهDDR

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

(جمهوری دموکرات آلمان)موزه  DDRیکی از جاذبه های جدید برلین، در سال 2006 افتتاح شد و نگاهی بی نظیر از زندگی شرق برلین تحت حکومت کمونیستی را ارائه می دهد. این جاذبه محبوب واقع در منطقه دولت قدیمی برلین شرقی ، انواع نمایشگاه های تعاملی و کاربردی را شامل می شود که مربوط به بخش هایی از زندگی از جمله نظارت، حریم خصوصی زندگی روزمره و همچنین ماکت برج مسکونی می باشد.

از دیگر نکات برجسته این بازدید می توان به ماکت زندان، اتاق بازجویی، سینما و همچنین اطلاعات همراه اشاره کرد. حتما از شبیه ساز ترابانت، که تجربه رانندگی واقعی در امتداد دیوار برلین را با یک وسیله نقلیه کلاسیک آلمانی شرقی ارائه می دهد، بازدید کنید. مجموعه بزرگی از آثار باستانی معتبر از این دوره زمانی نیز نمایش داده می شود.

21) محله نیکلای

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

محله نیکولای برلین (نیکولاویورتل) در قلب شهر قدیمی قرار دارد و جایی است که بسیاری از جاذبه های قدیمی و مشهور آن و همچنین فعالیت هایی فراتر از جاذبه های معمول آن خواهید یافت. این محله عابر پیاده به دلیل دارا بودن تعداد زیادی از ساختمان های کوچک در خیابان های باریک، خانه ها و رستوران ها، کافه ها و فروشگاه ها به همراه کارگاه های صنایع دستی که همه چیز را از سبد تا صنایع دستی چوبی می فروشند، محبوب است.

بخش های برجسته شامل تعدادی از فواره های قدیمی منطقه، فانوس ها ، و پنجره های مشبک بر روی خانه های قدیمی و ساختمان های تاریخی مانند کاخ افریم، متعلق به دهه 1760، با نمایشگاه های اختصاص یافته به تاریخ غنی هنری و فرهنگی برلین، و همچنین یک راه پله نفیس بزرگ است.

از دیگر بخش های قابل توجه خانه نوبلاوچ است که در سال 1760 ساخته شده که نشانگر خانه های پیشین بازرگانان و تجار ثروتمند یهودی این شهر است. یکی دیگر از مکان های محبوب گردشگری، زیر لیندن، مشهورترین خیابان برلین است. این خیابان وسیع حدود 1400 متر امتداد دارد و میدان پاریس مقابل دروازه براندنبورگ را به لوستگارتن متصل می کند.

22) کلیسای یادبود امپراطور ویلهلم

22 جاذبه گردشگری برتر برلین (پایتخت آلمان)

کلیسای یادبود امپراطور ویلهلم، یکی از جالب ترین نقاط دیدنی برلین، از بسیاری جهات دو کلیسا به حساب می آید: کلیسای جدید فوق مدرن که در سال 1961 طراحی شده و در کنار آن، ویرانه های اصلی بنا، از جمله بیشتر بخش های برج 63 متری. این بنا که در سال 1895 به افتخار امپراتور ویلهلم اول تکمیل شد، در سال 1943 نابود شد، اما بقایای آن در مجتمع جدید گنجانده شد. نتیجه آن، اکنون یک مکان برجسته در برلین است که به عنوان یادبود جنگی نیز استفاده می شود، و دارای نمایشگاه هایی با بقایای معرق کاری، بقایای معماری و عکس می باشد.

محور مرکزی کلیسا چهره ای از مسیح در کلیسای قدیمی و یک صلیب میخی کلیسای جامع کاونتری است که در اوایل جنگ جهانی دوم توسط بمب های آلمانی نابود شد. تورهای راهنما نیز در دسترس هستند و بازدیدکنندگان از شرکت در خدمات یکشنبه؛ خدمات موسیقی عصرانه که شامل سرود، آوازخوانی و موسیقی کر؛ و خدمات منظم روزانه می باشد،استقبال می کنند. در زمستان بازار کریسمس بسیار محبوب در خارج از کلیسا برگزار می شود.

برای بازدید از برلین کجا اقامت کنیم؟

برای کسانی که مایل به اقامت در فاصله ای دورتر از جاذبه های دیدنی، مانند دروازه براندنبورگ و جزیره موزه هستند، بهترین مکان منطقه میت برلین، مرکز تاریخی شهر است. در اینجا فهرستی از چند هتل برتر در این منطقه یا نزدیکی آن قرار دارد:

  • هتل های مجلل: هتل داس استو، یکی از نمادین ترین هتل های برلین است که در مرکز شهر مشرف به بخش غربی زیبای تیگارتن، قرار دارد. در انتهای ضلع روبرویی تیگارتن، هتل رجننت برلین و هتل آدلون کمپینسکی فقط چند قدم با دروازه تاریخی براندنبورگ فاصله دارند و موقعیت مناسبی برای گشت و گذار در جزیره معروف موزه شهر دارد. هر دوی این هتل ها نیز تنها با یک پیاده روی کوتاه از خیابان درختی زیر لیندن فاصله دارد و به دلیل بوتیک ها، کافه ها و رستوران های خود معروف است.
  • هتل های میان رده ای: هتل همپتون شهر برلین غربی از هیلتون، با فاصله چند دقیقه از تیگارتن و نزدیک به غذاخوری و مرکز خرید عالی قرار دارد، و یک پایگاه عالی است که از آنجا می توانید به دلیل نزدیکی با سیستم مترو شهر، مناطق دیگر برلین را کشف کنید. هتل سیرک، گزینه محبوب دیگر است که تنها چند دقیقه با موزه جزیره فاصله دارد. نکته جالب توجه دیگر هتل مدرن گت پوین چارلی، همانطور که از نام آن پیداست در مجاورت یکی از مشهورترین نقاط دیدنی برلین قرار دارد.
  • هتل های ارزانتر: برای افرادی که بودجه کمی دارند، باید هتل های مرکزی شهر از جمله؛ ابیس کورفورستندام برلین، در فاصله پیاده روی کوتاه از تیگارتن، و متل هکشر بازار برلین، در فاصله نه چندان دور از منطقه موزه شهر، در نظر گرفته شوند. می توان از اقامت سرگرم کننده در کلبه های مکعبی منطقه میت برلین، مجموعه ای از “مکعب” های سبک ییلاقی، با ظرفیت حداکثر چهار نفر، و فعالیت هایی از جمله زمین های والیبال و اجاره دوچرخه لذت برد که همه اینها در فاصله یک پیاده روی کوتاه از دیوار یادبود برلین قرار دارند.

چگونه بهترین بازدید را از برلین داشته باشیم؟

  • گشت و گذار: چندین راه عالی برای دیدن برلین چه با اتوبوس، دوچرخه و چه پیاده، وجود دارد. یکی از ساده ترین راه ها برای گردش در اطراف شهر و به دست آوردن اطلاعات کمی در مورد تاریخ، سفر با اتوبوس دو طبقه و سر باز در شهر برلین است. این تور توقف در 20 نقطه دیدنی را با امکان پیاده شدن یا ماندن در اتوبوس ارائه می دهد. برای یک تجربه عمیق تر و پیاده روی، تور پیاده روی مکان های تاریخی برجسته و پنهان برلین، یک تور راهنمای پیاده روی چهار ساعته است که هم از جاذبه های مهم و هم مکان های کمتر شناخته شده، از دروازه براندنبورگ و پاسگاه چارلی تا پناهگاه سابق هیتلر، بازدید می کند. اگر واقعا می خواهید در شهر فعالیت داشته باشید، تور راهنمای دوچرخه سواری 4.5 ساعته برلین، از جاذبه های برتر شهر دیدن می کند و در طول مسیر اطلاعاتی از تاریخ آنها ارائه می دهد.
  • سفرهای روزانه: تور اردوگاه کار اجباری ساخسن هاوزن از برلین، یک سفر روزانه شش ساعته به یکی از اولین اردوگاه های کار اجباری است که توسط رایش سوم ایجاد شد. امروزه، این اردوگاه یادبود ملی است. این یک تور گردشگری تاریخی با پذیرش ورودی می باشد. اگر مایل به بازدید از جاذبه های گردشگری نمادین مانند کاخ زوینگر و فرائونکرخ هستید، سفر روزانه درسدن از برلین فرصتی را برای شما فراهم می کند تا یک تور راهنمای پیاده روی در شهر تاریخی داشته باشید و سپس هنگام بعد از ظهر از کاوش در درسدن و سواحل رود الب لذت ببرید.

سایر شهرهای بزرگ آلمان: شهر شاهنشاهی قدیمی فرانکفورت باید در برنامه سفر شما به آلمان قرار داشته باشد و علاوه بر آن، این مکان زیبا و دلپذیر در رودخانه اصلی به دلیل وقایع فرهنگی، از جمله نمایشگاه کتاب فرانکفورت مشهور است. مونیخ تاریخی نیز به طور ویژه برای کلیسای جامع خیره کننده و میدان مارین، میدان مرکزی شهر، بسیار دیدنی، و برای افرادی که از تجربه عکاسی و پیاده روی لذت می برند بسیار محبوب است.

بندر هامبورگ در شمال آلمان، دومین شهر بزرگ کشور، به دلیل اسکله ها، کانال ها و باراندازهای قدیمی تاریخی و پیاده روی در شهر، بسیار لذت بخش است.

مناظر باورنکردنی آلمان: بدون شک تصویر آلمان، و تصاویر مرتبط با شهر زیبای بایرن، بزرگترین ایالت کشور، با انواع مناظر سنتی جنگلی، کوه ها و دهکده های کوچک نشان داده می شود. جنگل سیاه منطقه دیگری است که اغلب مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد و به دلیل جنگل های انبوه و مزرعه های قدیمی و دهکده های زیبا مشهور است. گارمیش پارتنیرچن، نمایشی ترین منظره کشور و منطقه کوهستانی است که به خاطر اسکی بازان زمستانی، وکوهنوردان و دوچرخه سواران کوهستانی تابستانی، محبوب می باشد.

ایده های برتر سفر در آلمان: برای نگاهی به آلمان قدیمی، حتما شهر زیبای روتنبورگ،  که به خاطر معماری بسیار برجسته قرون وسطایی شناخته شده است، را در برنامه سفر خود بگنجانید. منطقه با شکوه دره راین در میراث جهانی یونسکو، می تواند یک تعطیلات عالی و به ویژه یک سفر دریایی در رودخانه راین آلمان را از طریق این دره رقم بزند. می توان از تجربه ای مشابه در دره جذاب موصل، محل استقرار شهر قدیمی ترییر روم، لذت برد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید